Gå til innhold

Hvor vondt er det å ta tatovering ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor vondt gjør det egentlig å ta tatovering? Assa, jeg vet folk sier det ikke går ann å si/ forklare hvor vondt det gjør og at folk er forskjellige, men liksom er det som å klype seg selv hardt f.eks ? ( det går jo ann å forklare det på en sånn måte liksom fordi det gjør mer vondt å f.eks klype seg noen steder enn andre, og folk opplever køyring forskjellig. Noen tåler mer enn andre. 

Jeg har lyst på to små tatoveringer på fingrene, og kanskje en enten under kragebeinet ( men det gjør sikkert veldig vondt så vet ikke om jeg klarer det) eller kanskje skrift på armen eller noe. 

Håper noen kan prøve å forklare meg hvor vondt ca det gjør, hva man kan sammenligne det med. For jeg har så lyst på tatovering, men pga smerten/ jeg ikke vet hvor stor smerten er, så tør jeg ikke gjøre det. 

 

Hilsen jente 20 år 

Anonymkode: 2caae...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle steder med tynn hud kan i mange tilfeller være mer vonde enn steder med tykkere hud. Derimot er det som du skriver, vanskelig å kunne si deg hvor vondt det å ta en tatovering er. For eksempel: Jeg trodde en tatovering på ankelen ville gjøre skikkelig vondt (hadde lest litt om det på forhånd blant annet), mens den ikke gjorde noe særlig vondt for meg. Håndleddet gjorde skikkelig vondt, mens for andre gjør det ikke vondt i det hele tatt.

Anbefaler deg heller å snakke med en tattovør om det, og eventuelt bli enige om pauser dersom du synes det gjør for vondt.

Angående fingertatoveringer, de vil fortere bli borte enn andre tatoveringer, men det regner jeg med at du vet.

Du må nesten bare hoppe i det TS, smerten er kortvarig :) Masse lykke til!:5:

Endret av Jolene
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er verre enn å klype seg selv iallefall. Den som ligger tett opp mot armhulen var helt jævlig, det gjorde så vondt at jeg ble kvalm og svimmel. De andre (jeg har 6) gjorde ikke like vondt, men det kjennes jo etter 5 timer i stolen. Men det var mer stikkende smerte, som om du brukte epilator over samme område over flere timer. Nå er mine større enn det du får på fingrene, så det ser jeg for meg er ok. Sikkert vondt fordi det er tynn hud og lite fett, men hvor lenge sitter man liksom for en på en finger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor det er større andel av fett under huden var ikke særlig vondt, men når vi begynte på delen bak på skulderen uten noe særlig fett og rett på skulderbeinet, var en god 10/10 på smerteskalaen. Resten ligger på ca 7/10. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med på armen ? Liksom på innsiden av armen mellom der med albuen liksom og hånda ? Vurderer om jeg skal ha en skrift tatovering der. Er det et veldig vondt sted ? 

Og liksom, er det vondt men verdt det? Eller er det så vondt at det ikke er verdt det liksom? 

 

Hilsen Trådstarter 

Anonymkode: 2caae...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor vondt gjør det egentlig å ta tatovering? Assa, jeg vet folk sier det ikke går ann å si/ forklare hvor vondt det gjør og at folk er forskjellige, men liksom er det som å klype seg selv hardt f.eks ? ( det går jo ann å forklare det på en sånn måte liksom fordi det gjør mer vondt å f.eks klype seg noen steder enn andre, og folk opplever køyring forskjellig. Noen tåler mer enn andre. 

Jeg har lyst på to små tatoveringer på fingrene, og kanskje en enten under kragebeinet ( men det gjør sikkert veldig vondt så vet ikke om jeg klarer det) eller kanskje skrift på armen eller noe. 

Håper noen kan prøve å forklare meg hvor vondt ca det gjør, hva man kan sammenligne det med. For jeg har så lyst på tatovering, men pga smerten/ jeg ikke vet hvor stor smerten er, så tør jeg ikke gjøre det. 

 

Hilsen jente 20 år 

Anonymkode: 2caae...744

Jeg syns ikke det er vondt.

Det du må huske på er at en tatovering er for alltid så vil anbefale deg å ta steder du kan kle de vekk.

Det som er fint når du er 20 er ikke nødvendigvis fint når du er 50

Du må og huske å friske opp tatoveringene når det trengs, siden de kan bli blasse med årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for meg er skulderblad og rygg generelt minst vondt. Mens armene og magen er mest vondt.

Det er som å ta en nål og rispe den frem og tilbake over huden flere ganger.

Anonymkode: ef6f6...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

for meg er skulderblad og rygg generelt minst vondt. Mens armene og magen er mest vondt.

Det er som å ta en nål og rispe den frem og tilbake over huden flere ganger.

Anonymkode: ef6f6...deb

Åh uff, det høres jo helt grusomt vondt ut 

 

TS

Anonymkode: 2caae...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2

Armen er helt ok, bortsett fra innsiden. Huden er litt tynnere så det svei ekstra. Det gjør vondt der og da, så er det over. Så når du spør om det er verdt det; vel, jeg kjenner jo ikke noe til smerten nå. Den gikk over med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok på undersiden av underarm. Det var som små piskeslag i grunn. Etterpå føltes det som kraftig solforbrenning. Gikk helt fint, for man blir jo vandt til vondten. 

Fingre og nedenfor ankel tror jeg hadde blitt for vondt for min del.

Anonymkode: 51147...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn generelt: JA, det gjør vondt å ta tatovering. Rett over bein eller steder med tynn hud er vondest. For min del var de vondeste stedene innsiden av albuen og håndleddet (har tatovert begge armene, brystet,  venstre ankel og skulderblad), men dette varierer. Uutholdelig er det ikke, nei. Og aboslutt verdt det. Men om du er så sykt redd for smerte, burde du kanskje ikke ta tatovering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du har blitt fortalt; smerte er individuelt. 

Jeg har en del tatoveringer, og steder med tynn hud er ikke av det beste - innsiden av overarmen, nederst på innsiden av håndleddet, albuen og fotrista. Der har det vært verst for meg, men sånn som for eks. innsiden av underarmen generelt har vært helt greit. 

Det er vondt, men verdt det.

Anonymkode: 41bbb...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes tatovering kan sammenlignes med å konstant bli skrapt på av noe lite og spisst, som f.eks en negl eller en skarp blyant.

I starten går det helt fint. Ubehag, ja, men dette går bra! Og jo lengre og lengre du sitter der jo verre blir det. Man blir lei ubehaget/den svake smerten og har sett og hørt om folk som har blitt svimmel, kvalm, kastet opp eller besvimt pga. det.

Sambo har en stor tatovering på ryggen/over skulderbladet, og i starten gikk det fint med han også... Men plutselig begynte han å bli veldig svimmel og slapp, og måtte ta en pause.

Det beste er å starte med små tatoveringer. Kjenn litt på det selv mens du sitter i stolen. Spør deg selv om du synes det er greit der og da. En liten tatovering tar ikke lang tid. Jeg har en liten tatovering bak øret som ikke tok mer enn 5-10 minutter. Faktisk så gikk det så fort at jeg skjønte ingenting når det var ferdig. Han kunne jo umulig få til en tatovering på så kort tid men joda, den var fiks ferdig! Jeg som akkurat hadde lagt meg ned og blitt komfortabel og latt tankene fly i vei. :fnise: 

Uansett er det viktig at du snakker litt med tatovøren om det. Si at du er litt nervøs siden det er din første tatovering, og spør om det er greit at du kan få ta pauser hvis det blir for ille. (Helst si ifra før du bestiller timen, så de kan sette av litt ekstra tid.)

Jeg er sikker på at det går bra med deg TS! Jeg var nervøs for min første tatovering også, men etter at jeg var gjennom den første var jeg helt hekta. Så lenge man er sikker på at man skaffer seg noe man kan leve med resten av livet er tatoveringer absolutt noe å anbefaler. :) 

Et siste tips, det finnes bilder på nettet som viser hvilke steder på kroppen som er mest vondt sammenlignet med minst vondt. Men selv de bildene varierer litt, så det beviser jo at vi alle er forskjellige og man må nesten bare prøve litt selv.
Bilde 1, Bilde 2, Bilde 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at tatovering føles ut som å bli skrapet med en sløv kniv om igjen og om igjen på samme stedet så det gjør vondere og vondere. Tar tatovøren seg en pause underveis har kniven også tatt fyr etterpå og brenner. Men jeg har fremdeles tatovert 1/3 av kroppen. Det går over og er langt i fra uholdbart.

Anonymkode: 9f579...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! Min er på underarmen, sikkert et av de minst vonde stedene å ta. Det gjorde ikke vondt i det hele tatt - etter en stund føltes det litt ut som at du ble klort på solbrenthet, men på en god måte? vanskelig å forklare, men det var heller ikke særlig ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to tatoveringer, og jeg syns det var vondt, spesielt over bein. Men jeg har også lav smerteterskel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to stykker, relativt små. Innsiden av håndleddet var vondt synes jeg. Ble litt svimmel, og det på under en time 😂 

Gruet meg derfor litt til tatovering nummer to, den er bakpå skulder /skulderblad.  Det var ikke vondt i det hele tatt! Nesten litt godt, som at noen klør deg. 

Hørt at noen områder er verre enn andre (ankel, ribbein, håndledd , generelt plasser med tynn hud og lite "padding"). Det varierer også veldig fra person til person . Klarer ikke helt å sammenligne smerten med noe annet enn en tynn, spiss nål som skraper opp på samme sted gjentatte ganger (som det jo er) 😂

Omriss var mye verre enn skyggelegging. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor på kroppen avgjør selvsagt en del av smerten, men hvor lang tid tatoveringen tar er jo kanskje mer vesentlig. Det lengste jeg har sittet er nesten seks timer, da var jeg syk en uke etterpå. Teknikken til den somer gjør arbeidet har også en del å si. Albuen var ganske jævlig, det samme med undersiden av håndleddet. Men det værste jeg har opplevd var rett ovenfor brystvorten, det var umulig å slappe av eller blokkere smerten, det var som noen vred rundt på brystvorten min med en varm tang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...