Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, SpankMe skrev:

Jeg sender ofte første melding fordi jeg ser ingen grunn til at det automatisk er menn som skal gjøre dette. En venninne av meg mener det er det jeg gjør 'galt' fordi jeg da blir for pågående og ivrig. Jeg tenker det bare er hyggelig, jeg, da. Hadde jeg sendt 3 masemeldinger, så hadde jeg vært enig!

Men det er ikke alltid så lett å finne på noe vittig og smart å skrive, så jeg kan sikkert være skyldig i å bare skrive 'hei hva driver du med i dag da' om det er en forbrytelse. Om det er det som gjør at noen ikke svarer, så lurer jeg på hva slags forventninger folk har til en første kontakt.

De verste dametipsene jeg har fått har vært fra kompisene mine. Andre vil alltid gi tips ut i fra hva de føler er riktig for en selv. Siden vi er forskjellige, så tenker jeg det er viktig at man gjør det som man selv føler fungerer for en selv.

Jeg tenker dessuten at begge kjønn synes det er fint når noen tar initiativ, så det burde du ikke slutte med.

Om Tinder er bortkastet tid eller ikke tror jeg det er viktig at du finner ut av selv. Jeg fikk det ikke til å fungere. Om du får det til, så synes jeg du er heldig :-).

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett mye på dating-videoer den siste tiden. Jeg vet, det er ganske lame, men jeg er nysingel ut fra et langt forhold fra før Tinder var en greie. Det jeg har oppfattet ut fra disse videoen er at Tinder har liksom allerede lagt premisset og forventningene for at "vi skal hooke" allerede før man egentlig har svipet i hvilkensomhelst retning. Dette kan medføre at menn forventer bare å pule, og at damer kommer på samlebånd, samtidig som kvinner forventer at menn forventer å bare pule, og så blir det en sånn uendelig kjip greie.

Selvsagt er det best å møte noen på den "autentiske måten", men det er jo ikke bare-bare det heller. Jeg har nylig lest om to nye apper som kan være interessante. 1) Hater (å bånde over ting man begge hater er jo alltid bra) og 2) Wingman, hvor man setter opp venner med andre. Det kunne jo vært noe. Selv om det strengt tatt er det samme konseptet som Tinder, iallfall spesielt Hater, så er jo Wingman kanskje litt mer.. Vet ikke, bakgrunnsinforelatert? Kanskje.

Selv slettet jeg Tinder etter noen dager. 

Anonymkode: ea2c9...c5a

AnonymBruker
Skrevet

Tinder daten min dro hjem idag, kom fredag. Traff han første gang i februar, men bor dessverre litt unna hverandre. Så etter min erfaring: Nei.

Venninna mi har kun truffet oNS via tinder, eller dårlige menn. En må lære å luke ut de useriøse.  

Hilsen K28😊

Anonymkode: 06778...f25

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett mye på dating-videoer den siste tiden. Jeg vet, det er ganske lame, men jeg er nysingel ut fra et langt forhold fra før Tinder var en greie. Det jeg har oppfattet ut fra disse videoen er at Tinder har liksom allerede lagt premisset og forventningene for at "vi skal hooke" allerede før man egentlig har svipet i hvilkensomhelst retning. Dette kan medføre at menn forventer bare å pule, og at damer kommer på samlebånd, samtidig som kvinner forventer at menn forventer å bare pule, og så blir det en sånn uendelig kjip greie.

Anonymkode: ea2c9...c5a

Tror dette kan være en ganske treffende analyse, dessverre. Er i hvert fall min erfaring! Var til og med en som skrev til meg her for noen dager siden "Velkommen til samlingen min". Eh, nei, tror ikke det, si.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tinder daten min dro hjem idag, kom fredag. Traff han første gang i februar, men bor dessverre litt unna hverandre. Så etter min erfaring: Nei.

Venninna mi har kun truffet oNS via tinder, eller dårlige menn. En må lære å luke ut de useriøse.  

Hilsen K28😊

Flott noen får det til å funke! Har også venner som har funnet sine kjærester der, så det er jo noe håp selvsagt. Begynner bare å bli litt nedverdigende med alle disse andre invitasjonene. Ser i andre tråder her på KG at det liksom skal være smigrende når det regner slibrigheter over oss kvinner, men nei, jeg synes ikke det. Vil egentlig bare bli snakket til som et menneske. Burde ikke være så vanskelig.

AnonymBruker
Skrevet

Etter 3 år på tinder (før jeg fikk meg kjæreste) så lærte jeg meg at jeg ikke bare kan sitte på ræva og vente på at gutten skal ta insj. Ja, det er mye råttent inne på de dating appene og det er absolutt ikke alle som har hederlige hensikter. Men i ny og ne så skyter man gullfuglen! Jeg har ikke vært på tinder på 2 år, rett og slett fordi jeg traff drømmemannen der - og det var jeg som tok insj💁🏼 Ikke forvent noe av det motsatte kjønn når jenter burde insje like mye. Og det er en app som blir mye omtalt som hookeapp, så om man ikke takler sånne meldinger i ny og ne så får man registrere seg på Sukker eller finne annen måte å bli kjent på. 

Lykke til!

Anonymkode: 13aba...ddf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, SpankMe skrev:

Flott noen får det til å funke! Har også venner som har funnet sine kjærester der, så det er jo noe håp selvsagt. Begynner bare å bli litt nedverdigende med alle disse andre invitasjonene. Ser i andre tråder her på KG at det liksom skal være smigrende når det regner slibrigheter over oss kvinner, men nei, jeg synes ikke det. Vil egentlig bare bli snakket til som et menneske. Burde ikke være så vanskelig.

Hvor gammel er du og hvilken alderspreferanser har du? Min flørt er 13 år eldre enn meg, skilt og på utkikk etter noe seriøst😊 vi har begge barn fra før. Tjueåribger er nok mer useriøs.  

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Etter 3 år på tinder (før jeg fikk meg kjæreste) så lærte jeg meg at jeg ikke bare kan sitte på ræva og vente på at gutten skal ta insj. Ja, det er mye råttent inne på de dating appene og det er absolutt ikke alle som har hederlige hensikter. Men i ny og ne så skyter man gullfuglen! Jeg har ikke vært på tinder på 2 år, rett og slett fordi jeg traff drømmemannen der - og det var jeg som tok insj💁🏼 Ikke forvent noe av det motsatte kjønn når jenter burde insje like mye. Og det er en app som blir mye omtalt som hookeapp, så om man ikke takler sånne meldinger i ny og ne så får man registrere seg på Sukker eller finne annen måte å bli kjent på. 

Lykke til!

Anonymkode: 13aba...ddf

Takk for det. Det er derfor jeg (som jeg har skrevet flere ganger her) også tar insj og sender første melding. Takler og takler, Jeg står fortsatt på to ben, men jeg trenger ikke å like det. Ei heller skjønner jeg at en del av de variantene jeg har fått faktisk fungerer. Virker som det er skrevet av pre-pubertale guttevalper og ikke men i 20 og 30-årene som er det jeg matcher med. Helt fair å være ute etter ONS, men man trenger ikke sende meg en detaljert beskrivelse av hvordan man vil slikke meg bak som første melding.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du og hvilken alderspreferanser har du? Min flørt er 13 år eldre enn meg, skilt og på utkikk etter noe seriøst😊 vi har begge barn fra før. Tjueåribger er nok mer useriøs.  

Er snart 28 år, og har satt fra 28-38. Tenker 10 år er nok ift. aldersforskjell. Ønsker aller helst en som er jevngammel, altså 2-3 år eldre. Selv om det da kan være flere useriøse, så må det vel finnes menn rundt 30 som begynner å roe ned den verste festingen? Jeg kjenner mange, men de er dessverre opptatt :fnise: 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, SpankMe skrev:

Er snart 28 år, og har satt fra 28-38. Tenker 10 år er nok ift. aldersforskjell. Ønsker aller helst en som er jevngammel, altså 2-3 år eldre. Selv om det da kan være flere useriøse, så må det vel finnes menn rundt 30 som begynner å roe ned den verste festingen? Jeg kjenner mange, men de er dessverre opptatt :fnise: 

Du er like gammel som meg da. Min erfaring er lik, mange menn på vår alder er useriøs. Eksen min er like gammel som meg, og etter bruddet levde han ungkarslivet, og lever fortsatt. Festing hver barnefri helg, og i helgene han har barnet kan han lempe barnet hos sin mor for deretter gå på fest.  Og alle hans kamerater i samme alder er lik (men mange av de er barnløse da). Ser dårlig ut altså😂 

Av den grunnen utvidet jeg mitt søk til 40 år og kom med engang i kontakt med han jeg har nå. Vi pratet daglig i to mnd før treff og gjør det fortsatt enda. Han fester aldri, er rolig og stødig, har jobb og et ryddig samarbeid med eksen. Trener mye og ser bra ut. Sexen er dritbra, og har aldri følt meg så bra når jeg kysser noen☺ Har aldri datet en såpass mye eldre mann, men trives utrolig godt med han! 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er like gammel som meg da. Min erfaring er lik, mange menn på vår alder er useriøs. Eksen min er like gammel som meg, og etter bruddet levde han ungkarslivet, og lever fortsatt. Festing hver barnefri helg, og i helgene han har barnet kan han lempe barnet hos sin mor for deretter gå på fest.  Og alle hans kamerater i samme alder er lik (men mange av de er barnløse da). Ser dårlig ut altså😂 

Av den grunnen utvidet jeg mitt søk til 40 år og kom med engang i kontakt med han jeg har nå. Vi pratet daglig i to mnd før treff og gjør det fortsatt enda. Han fester aldri, er rolig og stødig, har jobb og et ryddig samarbeid med eksen. Trener mye og ser bra ut. Sexen er dritbra, og har aldri følt meg så bra når jeg kysser noen☺ Har aldri datet en såpass mye eldre mann, men trives utrolig godt med han! 

Gøy å høre! Har vært sammen med en mann som var 15 år eldre enn meg, så har reflektert en del rundt alder og hvor lang avstand jeg ønsker. Det ble nemlig for mye for meg. Men det er jo selvsagt forskjell på folk! 

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Sykkelkopp skrev:

Tar du selv kontakt med disse mennene du kaller bitre? Og skriver du noe litt mer en står til? Og svarer med svar som bidrar til å fortsette samtalen?

Selvfølgelig gjør jeg det! Ellers ville jeg vel ikke skrevet det jeg skrev.

Grunnen til at jeg påpekte at de to jeg har møtt og chatter mye med er fra USA var egentlig for å si at de har en annen datingkultur enn vi har. Syns en del menn her er tafatte og mangler selvtillit.

Skal innrømme at selvtilliten min sank en del hakk før jeg skjønte at Tinder egentlig suger og at folk stort sett bare samler matcher. For matcher har jeg mange av!

Anonymkode: 17b6f...08c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Betyr det bedre sex eller bedre menneske ? 

Anonymkode: ea9d6...a95

Selvfølgelig ikke. Det betyr imidlertid at de er nysgjerrige på meg, hva jeg driver med, hva jeg har å si og jeg vil si at de er høfligere enn mange andre jeg har matchet med og hatt samtaler med. Mulig kulturelt betinget.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig gjør jeg det! Ellers ville jeg vel ikke skrevet det jeg skrev.

Grunnen til at jeg påpekte at de to jeg har møtt og chatter mye med er fra USA var egentlig for å si at de har en annen datingkultur enn vi har. Syns en del menn her er tafatte og mangler selvtillit.

Skal innrømme at selvtilliten min sank en del hakk før jeg skjønte at Tinder egentlig suger og at folk stort sett bare samler matcher. For matcher har jeg mange av!

Jeg har vært på date med et tosiffret antall jenter fra tinder. Bare en eneste av dem tok selv kontakt. De færreste av dem klarte å komme med noe interessant å si, og var egentlig dårlig til å føre samtale i det hele tatt (=bare aktuelle for sex)

Jeg tror du enten er veldig sjelden, eller så er det ett eller annet med profilen min som gjør at jeg ikke matcher den typen jenter

Eller så er du over min aldersgruppe

Både jeg om mine venner tar forøvrig aktivt kontakt med jenter, tar vi kontakt med nok finner vi noe bra til slutt, men nesten alle er lite responsive helt fra starten og/eller dårlige til å føre samtale. Og det er Ikke  at jeg fører samtaler de har hatt ti ganger før den dagen

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Sykkelkopp skrev:

Jeg har vært på date med et tosiffret antall jenter fra tinder. Bare en eneste av dem tok selv kontakt. De færreste av dem klarte å komme med noe interessant å si, og var egentlig dårlig til å føre samtale i det hele tatt (=bare aktuelle for sex)

Jeg tror du enten er veldig sjelden, eller så er det ett eller annet med profilen min som gjør at jeg ikke matcher den typen jenter

Eller så er du over min aldersgruppe

Både jeg om mine venner tar forøvrig aktivt kontakt med jenter, tar vi kontakt med nok finner vi noe bra til slutt, men nesten alle er lite responsive helt fra starten og/eller dårlige til å føre samtale. Og det er Ikke  at jeg fører samtaler de har hatt ti ganger før den dagen

Jeg sveiper gjerne høyre på menn jeg har felles interesser med (liker-sider på FB eller ting nevnt i profilteksten) selv om jeg ikke finner de superattraktive ved første øyekast, dermed er det enklere å finne noe å prate om. Jeg kan også litt om mye og mye om litt, og føler derfor jeg kan snakke om og diskutere mange forskjellige emner.

For øvrig tror jeg det hadde vært veldig artig å matche med deg på tinder, for etter innleggene dine å dømme tror jeg vi kunne hatt veldig mange interessante samtaler 😉 

Mulig jeg er for gammel for deg siden jeg er født ganske nøyaktig midt på åttitallet...

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sveiper gjerne høyre på menn jeg har felles interesser med (liker-sider på FB eller ting nevnt i profilteksten) selv om jeg ikke finner de superattraktive ved første øyekast, dermed er det enklere å finne noe å prate om. Jeg kan også litt om mye og mye om litt, og føler derfor jeg kan snakke om og diskutere mange forskjellige emner.

For øvrig tror jeg det hadde vært veldig artig å matche med deg på tinder, for etter innleggene dine å dømme tror jeg vi kunne hatt veldig mange interessante samtaler 😉 

Mulig jeg er for gammel for deg siden jeg er født ganske nøyaktig midt på åttitallet...

Bra ikke alle som leser innleggene blir sinte og sure,  Bor du i Trondheim da?

Kunne ikke giftet meg med noen så mye eldre, men ellers har jeg ikke noe imot 32 åringer

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Bra ikke alle som leser innleggene blir sinte og sure,  Bor du i Trondheim da?

Kunne ikke giftet meg med noen så mye eldre, men ellers har jeg ikke noe imot 32 åringer

Nei, bor ikke i nærheten engang. Dessverre 

Syns du har mange gode poeng, og tror folk gjerne misforstår med vilje.

Sånn nok avsporing....

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, bor ikke i nærheten engang. Dessverre 

Syns du har mange gode poeng, og tror folk gjerne misforstår med vilje.

Sånn nok avsporing....

:blomst:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lurt litt på det samme, samtidig så har jeg jo venninner som har truffet kjærestene sine der så er vel heller det at det bare ikke har klaffet for meg enda, men så lenge vi gjør oss selv tilgengelige er jo rimelig sikker på at før eller siden ordner det seg :) Det skader jo ikke å prøve tenker jeg og Tinder gjør meg i det minste tilgjengelig dersom noen finner meg attraktiv.

Anonymkode: eb3ee...df1

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, SpankMe skrev:

Jeg ville også gått ned i alder. Det er overranskende mange seriøse menn fra 22 og oppover.

Anonymkode: eb3ee...df1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...