AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #1 Skrevet 22. april 2017 Vit hva dere stemmer på. http://www.dagbladet.no/nyheter/ungdomsgutter-tullet-med-orgasmelyder-sa-ble-en-av-guttene-sparket-i-hodet-pa-apen-gate-i-kristiansand/67498175 Anonymkode: 3bf03...745 2
Clarity Skrevet 22. april 2017 #2 Skrevet 22. april 2017 Tror du at det på sikt vil bli innvandrer-stopp med en blå regjering? 1
Chubby Skrevet 22. april 2017 #4 Skrevet 22. april 2017 (endret) 13 minutter siden, Clarity skrev: Tror du at det på sikt vil bli innvandrer-stopp med en blå regjering? Hvordan kom du frem til det spørsmålet ut ifra hva TS skrev? Faktum er nå uansett at ingen regjering vil stanse innvandringen helt, men antallet er fortsatt svært ulikt. Med de blåblå har nettoinnvandringen falt fra toppnivået på 42.000 årlig i 2012 til 29.000 for 2015 og antall asylsøkere fra 10.000 årlig i 2013 til 3400 for 2016. De blåblå sender også ut rekordmange asylsøkere uten opphold og dømte kriminelle, mens de rødgrønne vil gi de amnesti. Og det er denne forskjellen TS nok forsøker å påpeke, det er lurt å vite konsekvensene av å stemme rødt. Endret 22. april 2017 av Chubby 1
Clarity Skrevet 22. april 2017 #5 Skrevet 22. april 2017 14 minutter siden, Chubby skrev: Hvordan kom du frem til det spørsmålet ut ifra hva TS skrev? Faktum er nå uansett at ingen regjering vil stanse innvandringen helt, men antallet er fortsatt svært ulikt. Med de blåblå har nettoinnvandringen falt fra toppnivået på 42.000 årlig i 2012 til 29.000 for 2015 og antall asylsøkere fra 10.000 årlig i 2013 til 2000 for 2016. De blåblå sender også ut rekordmange asylsøkere uten opphold og dømte kriminelle, mens de rødgrønne vil gi de amnesti. Og det er denne forskjellen TS nok forsøker å påpeke, det er lurt å vite konsekvensene av å stemme rødt. Jeg lider ikke av fremmedfrykt og har heller ingen bekymring knyttet til de tallene du her presenterer. Antall innvandrere og asylsøkere som ankommer landet vil alltid variere fra år til år, fordi verdenssituasjonen endres fra år til år. Det jeg derimot er redd for, er fremmedfiendtlige politikere med en "oss og dem"-holdning. Jeg tror at vi helt fint kan leve side om side med hverandre i et multikulturelt samfunn dersom fokuset er rettet mot integrering, ikke segregering. Som du sikker skjønner ble jeg (som vanlig) ikke påvirket av artikkelen i hovedinnlegget, og ønsker fortsatt en rødgrønn regjering til høsten. 6
minsinn Skrevet 22. april 2017 #6 Skrevet 22. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vit hva dere stemmer på. http://www.dagbladet.no/nyheter/ungdomsgutter-tullet-med-orgasmelyder-sa-ble-en-av-guttene-sparket-i-hodet-pa-apen-gate-i-kristiansand/67498175 Anonymkode: 3bf03...745 Og hva har dette med rødgrønt eller andre politiske farger og gjøre? 1
Chubby Skrevet 22. april 2017 #7 Skrevet 22. april 2017 Akkurat nå, Clarity skrev: Jeg lider ikke av fremmedfrykt og har heller ingen bekymring knyttet til de tallene du her presenterer. Antall innvandrere og asylsøkere som ankommer landet vil alltid variere fra år til år, fordi verdenssituasjonen endres fra år til år. Det jeg derimot er redd for, er fremmedfiendtlige politikere med en "oss og dem"-holdning. Jeg tror at vi helt fint kan leve side om side med hverandre i et multikulturelt samfunn dersom fokuset er rettet mot integrering, ikke segregering. Som du sikker skjønner ble jeg (som vanlig) ikke påvirket av artikkelen i hovedinnlegget, og ønsker fortsatt en rødgrønn regjering til høsten. Den naive tankegangen om at man kan kombinere svært høy innvandring med pasifiserende tiltak, null integrering og kutt i utsendelser av asylsøkere som får avslag og dømte kriminelle som AP står for, har de fleste fått med seg at ikke virker. Mulig du ikke har noe problemer med det høye innvandringsnivået vi har hatt siden 90-tallet, men mange økonomer er svært bekymret over kostnadene det medfører og hvordan det vil påvirke bærekraften til velferdsstaten over tid, en velferdsstat som allerede er svært presset grunnet kostnadene med en aldrende befolkning som krever mer pensjoner og helsestell. At du heller ikke er bekymret over voldsbruken fra innvandrerungdom sier jo sitt, den samme tankegangen har de jo i Sverige også. 3
Mari Y Skrevet 22. april 2017 #8 Skrevet 22. april 2017 30 minutter siden, Clarity skrev: Jeg lider ikke av fremmedfrykt og har heller ingen bekymring knyttet til de tallene du her presenterer. Antall innvandrere og asylsøkere som ankommer landet vil alltid variere fra år til år, fordi verdenssituasjonen endres fra år til år. Det jeg derimot er redd for, er fremmedfiendtlige politikere med en "oss og dem"-holdning. Jeg tror at vi helt fint kan leve side om side med hverandre i et multikulturelt samfunn dersom fokuset er rettet mot integrering, ikke segregering. Som du sikker skjønner ble jeg (som vanlig) ikke påvirket av artikkelen i hovedinnlegget, og ønsker fortsatt en rødgrønn regjering til høsten. Altså, der er jeg forsåvidt enig med deg. Jeg synes mye av det som skjer rundt i Europa akkurat nå er ganske skremmende. Men da kan det hende at politikere kanskje bør innrømme at vi har et problem, så de høyrevridde ikke overtar med å skape steile fronter.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #9 Skrevet 22. april 2017 1 time siden, Chubby skrev: Hvordan kom du frem til det spørsmålet ut ifra hva TS skrev? Faktum er nå uansett at ingen regjering vil stanse innvandringen helt, men antallet er fortsatt svært ulikt. Med de blåblå har nettoinnvandringen falt fra toppnivået på 42.000 årlig i 2012 til 29.000 for 2015 og antall asylsøkere fra 10.000 årlig i 2013 til 3400 for 2016. De blåblå sender også ut rekordmange asylsøkere uten opphold og dømte kriminelle, mens de rødgrønne vil gi de amnesti. Og det er denne forskjellen TS nok forsøker å påpeke, det er lurt å vite konsekvensene av å stemme rødt. Norsk innvandringspolitikk har bred forankring i Stortinget, så det er ikke noe FrP skal ha æren for. Norge har en streng og rettferdig innvandringspolitikk som kommer til å fortsette i neste regjering også, med mindre SV og Venstre får flertall. Arbeiderpartiet er på høyde med de blå når det kommer til innvandringspolitikken, men retorikken er helt annerledes. Der FrP bruker en hatefull retorikk for å piske opp hatet på høyresiden, viser AP medmenneskelighet, samtidig som de også må sette grenser for hvor mange Norge kan ta inn, uten at det vil få for store konsekvenser. Anonymkode: ddb08...d1d 3
Gjest BlandaDrops Skrevet 22. april 2017 #10 Skrevet 22. april 2017 Jeg er sosialist, men misliker muslimer og all driten de fører med seg fra den tredje verden. Problemet er kun det at ingen regjeringer virker å interessere seg i å moderere asylmottaket nevneverdig dessverre. Jeg var medlem i Arbeiderpartiet i mange år, men meldte meg ut etter innvandringsstuntet til landmøtet (8000 syria, for dem som husker det). Nå stemmer jeg etter all sannsynlighet SP. Ingen partier er perfekt, for å sitere Jens Stoltenberg.
Chubby Skrevet 22. april 2017 #11 Skrevet 22. april 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Norsk innvandringspolitikk har bred forankring i Stortinget, så det er ikke noe FrP skal ha æren for. Norge har en streng og rettferdig innvandringspolitikk som kommer til å fortsette i neste regjering også, med mindre SV og Venstre får flertall. Arbeiderpartiet er på høyde med de blå når det kommer til innvandringspolitikken, men retorikken er helt annerledes. Der FrP bruker en hatefull retorikk for å piske opp hatet på høyresiden, viser AP medmenneskelighet, samtidig som de også må sette grenser for hvor mange Norge kan ta inn, uten at det vil få for store konsekvenser. Nei, AP ønsker en mykere asyl og innvandringspolitikk, noe de også viste på landsmøtet deres. De stemte jo også imot en rekke av innstrammingsforslagene til H/FrP om bla strengere forsørgelseskrav for familieinnvandring og har stemt imot lukkede asylmottak når FrP har fremmet forslag om dette. AP var jo også initiativtakeren til 10.000 syriske flyktninger som medførte en strøm av 30.000 asylsøkere som følte seg inviterte. Så nei, AP er ikke, og har aldri vært like strenge som de blåblå, de er blant de mest liberale partiene sammen med SV, V og Senterpartiet, og derfor er det verdt å tenke over konsekvensene over å stemme på disse partiene.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #12 Skrevet 22. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vit hva dere stemmer på. http://www.dagbladet.no/nyheter/ungdomsgutter-tullet-med-orgasmelyder-sa-ble-en-av-guttene-sparket-i-hodet-pa-apen-gate-i-kristiansand/67498175 Anonymkode: 3bf03...745 Ja, uff! Få de ut! Da må de ta alle Oslo-folk med seg, fordi jeg har en kompis som ble banka av en etnisk osloborger. Anonymkode: ac49e...c49 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #13 Skrevet 22. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vit hva dere stemmer på. http://www.dagbladet.no/nyheter/ungdomsgutter-tullet-med-orgasmelyder-sa-ble-en-av-guttene-sparket-i-hodet-pa-apen-gate-i-kristiansand/67498175 Anonymkode: 3bf03...745 Slikt så vi aldri under de rød-grønne. Synd at Frp gjør Norge utrygt. Anonymkode: e6f1c...cad 2
Mari Y Skrevet 22. april 2017 #14 Skrevet 22. april 2017 16 minutter siden, BlandaDrops skrev: Jeg er sosialist, men misliker muslimer og all driten de fører med seg fra den tredje verden. Problemet er kun det at ingen regjeringer virker å interessere seg i å moderere asylmottaket nevneverdig dessverre. Jeg var medlem i Arbeiderpartiet i mange år, men meldte meg ut etter innvandringsstuntet til landmøtet (8000 syria, for dem som husker det). Nå stemmer jeg etter all sannsynlighet SP. Ingen partier er perfekt, for å sitere Jens Stoltenberg. Jeg synes faktisk du generaliserer noe her, og jeg er ikke sosialist engang. Det er forskjell på muslimer, som det er med kristne, også. 'jeg missliker muslimer og den dritten de tar med seg' er ikke mye vettugt. Kjenner du overhodet noen som er muslimer? Fordi mitt inntrykk er at de som snakker mest nedsettende om muslimer som en hel gruppe, gjerne er dem som knapt kjenner en.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #15 Skrevet 22. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Slikt så vi aldri under de rød-grønne. Synd at Frp gjør Norge utrygt. HOHO, du kan ikke ha fulgt særlig med Anonymkode: 5c062...ea5 1
Gjest BlandaDrops Skrevet 22. april 2017 #16 Skrevet 22. april 2017 (endret) 1 time siden, Mari Y skrev: Jeg synes faktisk du generaliserer noe her, og jeg er ikke sosialist engang. Det er forskjell på muslimer, som det er med kristne, også. 'jeg missliker muslimer og den dritten de tar med seg' er ikke mye vettugt. Kjenner du overhodet noen som er muslimer? Fordi mitt inntrykk er at de som snakker mest nedsettende om muslimer som en hel gruppe, gjerne er dem som knapt kjenner en. Selvsagt generaliserer jeg, vi snakker jo på gruppenivå og ja jeg kjenner flere muslimer. De muslimene jeg kjenner og har et godt forhold til er på tross av islam. Kvinnefiendtlighet, mannsjåvenisme og forrakt for de verdiene demokratiet vårt er bygget opp av er det jeg mener med «dritten de tar med seg». Endret 22. april 2017 av BlandaDrops
Mari Y Skrevet 22. april 2017 #17 Skrevet 22. april 2017 25 minutter siden, BlandaDrops skrev: Selvsagt generaliserer jeg, vi snakker jo på gruppenivå og ja jeg kjenner flere muslimer. De muslimene jeg kjenner og har et godt forhold til er på tross av islam. Kvinnefiendtlighet, mannsjåvenisme og forrakt for de verdiene demokratiet vårt er bygget opp av er det jeg mener med «dritten de tar med seg». Det høres overhodet ikke sånn ut, når du ordlegger deg slik som du gjør. Det er bare motsigende.
Gjest BlandaDrops Skrevet 22. april 2017 #18 Skrevet 22. april 2017 4 minutter siden, Mari Y skrev: Det høres overhodet ikke sånn ut, når du ordlegger deg slik som du gjør. Det er bare motsigende. Semantikk...
Mari Y Skrevet 23. april 2017 #19 Skrevet 23. april 2017 22 minutter siden, BlandaDrops skrev: Semantikk... Men her ser det mer ut som om du egentlig snakker om mennesker fremfor ideer: 'jeg liker ikke muslimer og den dritten de tar med seg'. Er du klar over hvor menneskefientlig du fremstår når du skriver det du her skriver?
Arbeider Skrevet 23. april 2017 #20 Skrevet 23. april 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Slikt så vi aldri under de rød-grønne. Synd at Frp gjør Norge utrygt. Anonymkode: e6f1c...cad Hahaha, I love you. :))))) 8 timer siden, Mari Y skrev: Men her ser det mer ut som om du egentlig snakker om mennesker fremfor ideer: 'jeg liker ikke muslimer og den dritten de tar med seg'. Er du klar over hvor menneskefientlig du fremstår når du skriver det du her skriver? Buhu. Hva er galt med å være fiende av enkelte mennesker? Noen er bare søppel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå