AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #41 Del Skrevet 23. april 2017 På 22.4.2017 den 0.17, NotNaomi skrev: Tøft. At du faktisk har en reell grunn til å la være,og at det ikke "bare"er prinsipp. Flere skulle tenkt som deg. Intelligens er å bla å lære av det en erfarer,så du er smart :-) Hehe, tøft og tøft. Nesten gøy at enkelte synes det er tøft, føler meg ikke så tøff. Er bare at minnene rundt alkohol er så dårlige. Jeg drakk ofte som ungdom. Da ble jeg ikke fyllesyk, fikk bare masse selvtillit. Etter hvert ble det dessverre et middel jeg brukte for å ha selvtillit og energi. Lenge siden. Ble sendt på legevakta når keg var 20. Etter det turte jeg ikke å røre sprit på en stund. Ikke nok med at jeg holdt på å dø, jeg hadde brettet ut hele livet mitt. Gjett om jeg hadde angst. Flere dager etterpå var ødelagt Det var først for 1 år siden lampene begynte å lyse. Startet med vin til maten. (Dette var i høytider når jeg var hjemme hos mamma). Etter hun hadde lagt seg og jeg var den eneste oppe, fortsatte jeg å forsyne meg av skapet. Kunne sitte oppe til 6 på morgenen. Så flaut og. Her skulle folk på jobb og ante ingenting om at jeg var fyllesyk mens de hadde halvert arbeidsdagen.. dette har skjedd flere kvelder. Så drakk jeg ikke ila den tiden jeg jobbet mye. Gikk mange mnd. Helt til jeg dro på en weekend i utlandet. Dette var i desember i fjor, og jeg gikk på en smell. Ble full, lot menn spandere. Ser jo ikke engang etter hva som puttes i drinken. Våkner opp i leilighet hos noen som bodde i byen selvfølgelig (Wien) . Uten den minste anelse om hvordan jeg kom dit eller hvem som bodde der forlot jeg stedet. Alle klær var på og mobilen hadde jeg. Sykt våt i øynene og fyllesyk/angst. Ringte venninnene som hadde dratt til hotellet og prøvd å ringe meg flere ganger. Om det var fordi jeg ble dritings eller om noe var puttet i drinken vet jeg ikke. Men denne kontrollmistinga stadig vekk er grunnen til å ikke drikke for meg. Dette var siste gang Anonymkode: 92d3a...b25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #42 Del Skrevet 24. april 2017 Aldri likt det, men det ble jo et glass rødt til middag, eller en cognac. Ble eldre og så hvor tåpelig folk er bare ved litt drikke. Så kutett jeg ut. Kjedelig å være i selskap etter kl 21. Etter jeg ble avholds, ser jeg galskapen.Desverre er det blitt sånn, at folk inviterer kun ved inntak med alkohol. Jeg kaller meg avholds,men tok et glass juleøl til julemiddagen. Da var det tre år siden sist Anonymkode: 19eba...94e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #43 Del Skrevet 24. april 2017 På 22.4.2017 den 22.03, AnonymBruker skrev: Jeg begynte å drikke inn i 20-årene. Ikke noe gruppepress bak det. Fortsatte å drike fordi jeg liker rusen. Er gjerne alene hjemme når jeg drikker, så ikke nope gruppepress Anonymkode: 67246...893 Trist å lese dette synes jeg. Anonymkode: 9c6b7...f2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pippippen Skrevet 24. april 2017 #44 Del Skrevet 24. april 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hehe, tøft og tøft. Nesten gøy at enkelte synes det er tøft, føler meg ikke så tøff. Er bare at minnene rundt alkohol er så dårlige. Jeg drakk ofte som ungdom. Da ble jeg ikke fyllesyk, fikk bare masse selvtillit. Etter hvert ble det dessverre et middel jeg brukte for å ha selvtillit og energi. Lenge siden. Ble sendt på legevakta når keg var 20. Etter det turte jeg ikke å røre sprit på en stund. Ikke nok med at jeg holdt på å dø, jeg hadde brettet ut hele livet mitt. Gjett om jeg hadde angst. Flere dager etterpå var ødelagt Det var først for 1 år siden lampene begynte å lyse. Startet med vin til maten. (Dette var i høytider når jeg var hjemme hos mamma). Etter hun hadde lagt seg og jeg var den eneste oppe, fortsatte jeg å forsyne meg av skapet. Kunne sitte oppe til 6 på morgenen. Så flaut og. Her skulle folk på jobb og ante ingenting om at jeg var fyllesyk mens de hadde halvert arbeidsdagen.. dette har skjedd flere kvelder. Så drakk jeg ikke ila den tiden jeg jobbet mye. Gikk mange mnd. Helt til jeg dro på en weekend i utlandet. Dette var i desember i fjor, og jeg gikk på en smell. Ble full, lot menn spandere. Ser jo ikke engang etter hva som puttes i drinken. Våkner opp i leilighet hos noen som bodde i byen selvfølgelig (Wien) . Uten den minste anelse om hvordan jeg kom dit eller hvem som bodde der forlot jeg stedet. Alle klær var på og mobilen hadde jeg. Sykt våt i øynene og fyllesyk/angst. Ringte venninnene som hadde dratt til hotellet og prøvd å ringe meg flere ganger. Om det var fordi jeg ble dritings eller om noe var puttet i drinken vet jeg ikke. Men denne kontrollmistinga stadig vekk er grunnen til å ikke drikke for meg. Dette var siste gang Anonymkode: 92d3a...b25 Det eneste riktige må jo være å kutte alkoholen helt. Å fortsette på samme måten ville jo være det samme som å være helt likegyldig til hva som skjer med deg i livet. Uten alkoholen så er det du som har kontrollen. Så bra at du har bestemt deg for at nå er det slutt👍💜. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #45 Del Skrevet 24. april 2017 Drikker ikke og stolt av det! Merker at jeg ikke er like attraktiv i sosiale lag , men hva så ? Eneste er at jeg synes bryllup, bursdager ol. blir kjedelig utover kvelden. Ser ingen fordeler med å drikke alkohol . Kan ta meg en munkholm en varm sommerdag 😅 Anonymkode: ba505...0e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #46 Del Skrevet 24. april 2017 Jeg er ikke avholds, men drikker veldig sjelden, og har aldri vært full. Jeg synes dog det kan smake godt med et glass vin, så det hender det blir et glass eller to for kosen. Det sagt drikker jeg ikke på fest, og fortrinnsvis heller ikke sammen med folk jeg ikke kjenner. Man vet aldri hva slags forhold folk har til alkohol, tenker jeg. Anonymkode: 44400...000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TinaChristina Skrevet 24. april 2017 #47 Del Skrevet 24. april 2017 Etter helga som var, vurderer jeg sterkt å unngå alkohol i uoverskuelig fremtid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #48 Del Skrevet 24. april 2017 Har sluttet å drikke pga jeg blir så jævlig fyllesyk og deprimert dagen derpå. Pluss jeg har drukket så mye før at jeg gikk lei av alkohol og festing. Jeg har mistet kontakten med mine tidligere partyvenner, som drikker hver helg. Det ble jo mas i starten om at jeg måtte bli med på den festen osv, men nå har de sluttet å ta kontakt. Det er helt greit siden de bare vare festvenner og ikke noe mer enn det. Har tre gode og nære venner. Det holder for meg Deilig å våkne opp frisk og rask på søndagene. Slippe å henge over dassen og ha fylleangst. Anonymkode: b46a7...610 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 24. april 2017 #49 Del Skrevet 24. april 2017 (endret) Jeg er kvinne, 49, og drikker veldig, veldig sjeldent. Har ikke kuttet ut 100%, men det blir maks et par ganger i året og da i sosiale sammenhenger. Har to uåpnede flasker vin stående i kjøleskapet. Den ene er et år gammel, den andre har stått der i 4 måneder. Endret 24. april 2017 av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pippippen Skrevet 24. april 2017 #50 Del Skrevet 24. april 2017 Jeg drakk alkohol fra jeg var 14 til jeg ble 48. Ruset meg på fester sånn som "alle" de andre. Ble ikke presset til det, bare fulgte med strømmen. Uten å tenke over hva jeg gjorde. Det ble skjebnesvangert. Ting skjedde på en fest. Har endelig tatt et standpunkt, tenkt masse, holder meg unna alkohol/rus for all fremtid. TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 24. april 2017 #51 Del Skrevet 24. april 2017 Jeg drikker heller ikke alkohol. Jeg smakte en rusbrus for 10-13 års tid siden, den ble hurtig spyttet ut igjen ettersom jeg virkelig ikke liker smaken av det meste. Generelt sett har jeg smakt når jeg blir tilbudt en gang i mellem gjennom årene, men liker sjeldent det jeg smaker så pleier å takke nei. Og det siste tiåret har jeg i tillegg også fått kronisk migrene hvor alkohol er en stor trigger for anfall så nå har jeg i det minste en "gyldig" grunn til å takke nei hver gang jeg blir spurt om jeg vil ha og hvorfor jeg takker nei. Dog, spørsmålet som oftest kommer først er "Er du gravid?" Nei.. jeg vil bare ikke ha den vonde drinken du prøver å pushe på meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyttig Skrevet 25. april 2017 #52 Del Skrevet 25. april 2017 Nå er drikkepresset såpass stort i samfunnet vårt dessverre, nordmenn generelt har jo helgefyll som største hobby. Hva er det beste for en nordmann i livet? Jo, billig alkohol. Helst så mye som mulig. I arbeidslivet har det også tatt for stor del, det skal alltid drikker uansett hva man skal finne på av sosiale ting. Alkohol er en gammel tradisjon, som bør snus helt om. Hvordan hadde samfunnet vært uten? Mye bedre tror jeg. Alt handler også om vaner, man legger seg til vanen med å ta et glass/vin øl. Men så kommer det: "det er jo godt". Ok? Eneste grunnen til at man drikker alkohol er for følelsen/rusen man får av det...uansett om det er 1 glass eller mer. Alt av kos skal jo innholde et glass med alkohol....hvordan skal det gå ann å kose seg uten! Det går jo ikke Selv har jeg drukket 2-4 øl pr mnd, men siste årene har det blitt svært lite. 2-3 enheter i året. I år blir det ikke noe, hvorfor? Bortkastet, merker meg mye mer redusert dagen etterpå. Kan ikke tillate meg å føle meg redusert en dag, vil kunne bruke tiden min på ting jeg liker å drive med som trening/turer etc. Helgefylla, hva er greia? Å gå på byen til langt på natt for å menge seg med andre som er ute for å drikke...sorry. Bortkastet tid. Å stå opp kl 7 en søndag uthvilt, gå ut å nyte gåtur naturen etter en frokost er mye mer lykke for min del... Trist å se hvor mange som kuer seg av drikkepresset i sosiale settinger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pippippen Skrevet 25. april 2017 #53 Del Skrevet 25. april 2017 32 minutter siden, Nyttig skrev: Nå er drikkepresset såpass stort i samfunnet vårt dessverre, nordmenn generelt har jo helgefyll som største hobby. Hva er det beste for en nordmann i livet? Jo, billig alkohol. Helst så mye som mulig. I arbeidslivet har det også tatt for stor del, det skal alltid drikker uansett hva man skal finne på av sosiale ting. Alkohol er en gammel tradisjon, som bør snus helt om. Hvordan hadde samfunnet vært uten? Mye bedre tror jeg. Alt handler også om vaner, man legger seg til vanen med å ta et glass/vin øl. Men så kommer det: "det er jo godt". Ok? Eneste grunnen til at man drikker alkohol er for følelsen/rusen man får av det...uansett om det er 1 glass eller mer. Alt av kos skal jo innholde et glass med alkohol....hvordan skal det gå ann å kose seg uten! Det går jo ikke Selv har jeg drukket 2-4 øl pr mnd, men siste årene har det blitt svært lite. 2-3 enheter i året. I år blir det ikke noe, hvorfor? Bortkastet, merker meg mye mer redusert dagen etterpå. Kan ikke tillate meg å føle meg redusert en dag, vil kunne bruke tiden min på ting jeg liker å drive med som trening/turer etc. Helgefylla, hva er greia? Å gå på byen til langt på natt for å menge seg med andre som er ute for å drikke...sorry. Bortkastet tid. Å stå opp kl 7 en søndag uthvilt, gå ut å nyte gåtur naturen etter en frokost er mye mer lykke for min del... Trist å se hvor mange som kuer seg av drikkepresset i sosiale settinger... Er så enig med deg👍 Alkoholen har fått en altfor stor og selvfølgelig plass i sosiale sammenhenger. Håper det også engang vil komme en alkohollov.....ala røykeloven....som vil få folk til å redusere alkoholkonsumet sitt. TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 27. april 2017 #54 Del Skrevet 27. april 2017 På 25.4.2017 den 19.18, pippippen skrev: Er så enig med deg👍 Alkoholen har fått en altfor stor og selvfølgelig plass i sosiale sammenhenger. Håper det også engang vil komme en alkohollov.....ala røykeloven....som vil få folk til å redusere alkoholkonsumet sitt. TS Og hvordan tenkte du den alkoholloven skulle fungert? For ordens skyld jeg drikker 3-4 ganger i året, har sjeldent fått spørsmål om hvorfor jeg ikke drikker på fest eller på puben. Serverer gjerne gjester vin til maten, selv om jeg ikke skal ha selv. For meg er den en selvfølge å tilby gjester i selskap jeg holder hjemme alkohol medn ogrusfrie alternativer. Har og næringsinteresser innenfor alkohol siden jeg har en liten lokal pub som drives mer eller mindre på dugnad (er ikke marked for mye lønnsutgifter) så her vil det kun ryke 3 betalte årsverk + at vi vil få ett dårligere kulturtilbud siden vi har konserter nesten hver eneste helg (så de musikerne vil og tjene mindre) Det jeg ser på nordmenns utelivsvaner er at etter røykeloven kom så går færre ut og de kommer gjerne ikke ut før rundt midnatt, er vel en grunn til at nationale skjenkebestemmelser har endret sprit/øl salg tidene med hennholdsvis 1t og 30 min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #55 Del Skrevet 27. april 2017 På 4/24/2017 den 8.10, AnonymBruker skrev: Trist å lese dette synes jeg. Anonymkode: 9c6b7...f2e synes ikke synd på meg selv. om jeg hadde mer innhold i livet ville jeg noke drukket mindre. men man må nesten gjøre det beste ut av det man har. om du synes det er trist høres det mer ut som du har et fint liv der du ikke trenger inngå kompromiss Anonymkode: 67246...893 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #56 Del Skrevet 27. april 2017 Jeg er 24 år og drikker ikke lenger. Jeg har ikke drukket siden 16. mai 2014. Savner det ikke et sekund. Anonymkode: 3e29a...89f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pippippen Skrevet 27. april 2017 #57 Del Skrevet 27. april 2017 13 timer siden, Fru Uperfekt skrev: Og hvordan tenkte du den alkoholloven skulle fungert? For ordens skyld jeg drikker 3-4 ganger i året, har sjeldent fått spørsmål om hvorfor jeg ikke drikker på fest eller på puben. Serverer gjerne gjester vin til maten, selv om jeg ikke skal ha selv. For meg er den en selvfølge å tilby gjester i selskap jeg holder hjemme alkohol medn ogrusfrie alternativer. Har og næringsinteresser innenfor alkohol siden jeg har en liten lokal pub som drives mer eller mindre på dugnad (er ikke marked for mye lønnsutgifter) så her vil det kun ryke 3 betalte årsverk + at vi vil få ett dårligere kulturtilbud siden vi har konserter nesten hver eneste helg (så de musikerne vil og tjene mindre) Det jeg ser på nordmenns utelivsvaner er at etter røykeloven kom så går færre ut og de kommer gjerne ikke ut før rundt midnatt, er vel en grunn til at nationale skjenkebestemmelser har endret sprit/øl salg tidene med hennholdsvis 1t og 30 min. Tja, kanskje å innskrenke salgstidene for alkohol på utesteder istedenfor å utvide dem kunne kanskje være et forslag...... Det vil alltid være motstridende interresser og jeg har forståelse for deg som lever av denne bransjen. Du vil jo selvfølgelig ønske å tjene mest mulig. Det jeg synes er veldig synd, er at en del mennesker ikke kan gå på et utested uten å drikke alkohol/ruse seg. Hvor mange unge mennesker raver ikke rundt sørpe fulle i helgene. Helt forkastelig og meningsløst. Hvorfor kan man ikke være edru sammen? Man kan jo ellers sette seg ned på en café og hygge seg uten alkohol. Høre på musikk, danse, nyte god mat, være sammen med venner, sverme...alt dette blir da vel egentlig ikke noe bedre opplevelse når man ruser seg. Tvert imot, spør du meg❤ TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloodless Skrevet 27. april 2017 #58 Del Skrevet 27. april 2017 Drikker veldig sjeldent. Er verken glad i fest eller smaken av alkohol, så da er det liten vits. Kan godt ta meg noen drinker en sommerkveld med venner liksom, men kan ikke huske sist jeg var full. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevian Skrevet 27. april 2017 #59 Del Skrevet 27. april 2017 Jeg drikker ikke. Klarte bare aldri å se fascinasjonen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå