AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #1 Skrevet 21. april 2017 Hvordan kan dere som voksne foreldre,finne på å plassere en svær trampoline klin inni naboen? Du bor i rekkehus. Du deler en levegg eller en hekk med nabo. Dere begge har en grønn flekk,foran terassen. Den eneste uteplassen dere har. Dere har satt en diger trampoline der. Pluss at dere har kledd den med sikkerhet. Den ruver godt,det er en ring, men bråket som følger med,er et sant spetakkel. Du har naboer på hver side. Trampoline trekker til seg barn. Har du noen gang tenkt på,hvordan dette er forstyrrende for naboene dine.? Søndag var veldig fint vær. Stille og rolig,helt til dere kom ut. Hadde du begrenset det til en kort tid,men det er hele dagen,kvelder,sommerferie og det som er. Skulle vært forbudt. Egofolk Jo,jeg har barn,men aldri verden om dette kommer på vår eiendom. Nå er mine litt større enn dine,så det er heller ikke aktuelt å leke sammen,men tidligere ønsket de seg en. Selvfølgelig er det lov,men må vi gjøre alt som er lov når vi bor så tett? Kommer til å skjære den opp en dag Anonymkode: 71405...c07 10
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #2 Skrevet 21. april 2017 Jeg elsker trampoliner. Skal kjøpe en svær en snart! Derimot elsker jeg ikke naboen... så gjør meg ingenting at de bråker. Nærmeste nabo har terrorisert oss i snart 10 år. Naboen bortenfor der har 4-5 hunder som bjeffer infernalsk hver gang jeg går ut døra. Nei, jeg har ikke dårlig samvittighet. Trampoline er ypperlig trening! Prøv selv Anonymkode: b3362...428 4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #3 Skrevet 21. april 2017 Hahahaha. Er det polakker skal tro? Anonymkode: 0d469...727 1
Minlillesky Skrevet 21. april 2017 #4 Skrevet 21. april 2017 Trampoline er morro!! Hva så om de har en diger trampoline som tiltrekker seg barn som fluer mot fluepapir? Bare morro det vel! Husk at barna blir større de og, og trampolinen blir mindre populær ettersom tiden går Husk at selv om man bor tett i tett, så må man kunne leve livet som man selv ønsker. De ønsker trampolinen i hagen sin, du noe annet. Du gjør helt sikkert noe som irriterer en eller annen nabo. Alle som bor tett gjør noe som irriterer en annen nabo. Lev med det... Istedet for å sitte her og klage over en trampoline, burde du ut i sola og nyte den. Om sola er hos dere da 5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #5 Skrevet 21. april 2017 Når man bor i et rekkehus i et nabolag med barn er det rimelig naivt å forvente fred og ro en varm sommerdag ;-) Vil du bytte med oss? Vi bor i blokk og naboen under røyker hasj som siver inn åpne vinduer hos oss og fester til fem-seks om morgenen. Plagsomt ja, skikkelig dritt faktisk, men ville vi hatt fred og ro hadde nok enebolig på landet vært løsningen. Plagsomme naboer som ikke tar hensyn når man bor tett på folk er et problem man alltid risikerer (dessverre). Anonymkode: c54dd...ce3 6
Puny Skrevet 21. april 2017 #6 Skrevet 21. april 2017 Herlighet, skulle tro du snakket om veps. Ja trampoliner trekker til seg barn. Det må du tåle når du bor tett på andre.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #7 Skrevet 21. april 2017 Du som har driti deg ut med hvor du har bosatt deg 😂😂 hva med ett hus på landet? Selg og flytt! Lykke til Anonymkode: 858df...549 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #8 Skrevet 21. april 2017 Bor man i rekkehus, må man regne med en del "naturlig" støy, og jeg mener barn som leker havner i denne kategorien. De bør selvfølgelig unngå det grytidlig om morgenen og sent på kvelden, men så lenge det overholdes, tenker jeg at det er innafor. Alternativt er et lite hus på landet kanskje like greit for dere. Vi bodde i rekkehus tidligere, og der var det noen som klaget over støy fra lekeplassen. Hallo! Hvis du kjøper rekkehus med utsikt til dissestativet, tror jeg du må regne med å høre lyden av barn som leker. Anonymkode: 0d3ac...ddf 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #9 Skrevet 21. april 2017 Godt du ikke er naboen min, i tillegg til trampoline har jeg en sønn som trener off-ice med baller, pucker og køller hele dagen 😂det er stilt klokken halv åtte da, senest. Anonymkode: b4314...f56
Surreal Skrevet 22. april 2017 #10 Skrevet 22. april 2017 Det er helt uproblematisk. Her må ting plasseres der det er plass. Hos oss står trampoline bare noen meter unna nabohagen, men det er også det eneste stedet det er stor nok plass til den. Jeg er enig med flere over, at når man velger å bosette seg i rekkehus og blokkbebyggelser, så må man regne med støy fra naboen. Med så små tomter som selges idag, må man nesten regne med støy i alle nabolag. En tidligere nabo mente at all lyd ute var støy,så når toåringen lekte i sandkassa og klappet og lo kom hun for å kjefte. Hun ville ikke at folk i nabolaget skulle grille når hun tørket tøy ute. At ventilatoren til naboen bråket for mye, at ikke naboen på andre siden av veien tok nok hensyn når han parkerte, for det ble vanskeligere for henne å rygge ut. Og listen ble endeløs. En sånn sær person kan ikke bo i et nabolag uten å forsure stemningen. Når det er sagt, så er det lov å ta hensyn. Mine barn får ikke lov å gå ut i hagen for å leke før kl. 10, de får heller ikke lov til å holde for høyt støynivå (min subjektive vurdering) . Blir det for mye hyl og skrik, så må de gå inn. Det er helt uaktuelt å ha åpent hus, med masse støy i mange timer i hagen vår. Både av hensyn til oss selv og naboene. Hvis vi får besøk og volumet blir for høyt gir jeg beskjed om at de må dempe seg. Går ikke det, forsøker jeg å finne andre alternativer til lek. Blir det bare masse støy sier jeg at nå må de gå på lekeplassen, ned på skolen eller i skogholdet for nå er det for høy lyd. Det finnes jo noen i nabolaget som jeg er sjeleglad for at jeg ikke er naboen til. (oppussing til alle døgnets tider, åpent hus hele sommeren, hyggelige fester som varer for lenge) Da måtte jeg ha flyttet! Kan du gjøre noe for å dempe støyen TS? Ha rennende vann i hagen? Plante hekk? Ha bambus eller andre planter som hjelper til å maskere støy i krukker rundt uteplassen?
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #11 Skrevet 22. april 2017 Litt enig i det du skriver TS, men samtidig er det nok bare slik det er å bo tett på andre. Vi har selv slitt med en nabo med en hjemmesnekret skaterampe i hagen. Kan tro det var mye lyd der... timesvis i strekk... det mest irriterende var i helgene, på sommeren når det er fint vær og man vil slappe av i hagen. Man blir litt gal i hodet til tider. Vi har også naboer med hunder som bjeffer, og naboer som driver med sirkelsag, hamring og snekring til sene kvelden. Så det er mye som kan irritere. For ikke å snakke om alle de som bruker hekksaks, plenklipper o.l på søndager. Hadde vi kjøpt trampoline ( har 2 barn), hadde jeg hatt regler for hvor tidlig det var lov, begrenset tidsbruken litt og sett an støynivået generelt. Men jeg hadde ikke latt være pga hagens plassering iforhold til naboen. Anonymkode: 4ac30...cbf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå