Gå til innhold

Hvordan arrangerer FAU 17.mai der dere bor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
18 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Kjære deg så nedlatende vi var da... jeg skjønner jo det. Det vil alltd være noen som av plausible grunner ikke kan være med. Alle forstår jo det. Vi har ikke dugnadsfengsel i kjelleren eller noe sånn. Det hender seg også at barn har to foreldre hvor den ene kan passe barn og den andre kan stå to timer i kiosken. Vi blir ikke jaget inn til dugnad med batonger heller, Herregud!

Men det blir vi her. Og om man ikke bidrar, blir det sure toner på baksnakkingsarenaet Facebook.

Anonymkode: a702e...38a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men det blir vi her. Og om man ikke bidrar, blir det sure toner på baksnakkingsarenaet Facebook.

Da får man bli med i FAU og endre systemet da. Ikke sitte utenfor og være misfornøyd. Change the world.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Da får man bli med i FAU og endre systemet da. Ikke sitte utenfor og være misfornøyd. Change the world.

Sier heller nei takk ;) Blir nedstemt av fau-hønene uansett. De elsker å sende ut lapper om at folk må bake 600 rundstykker osv. Det er det de lever for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sier heller nei takk ;) Blir nedstemt av fau-hønene uansett. De elsker å sende ut lapper om at folk må bake 600 rundstykker osv. Det er det de lever for!

Konstruktivt. Vel, da er det bare å suck it up og lev for å klage på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Måbarefåsiat... skrev:

Konstruktivt. Vel, da er det bare å suck it up og lev for å klage på dem.

Jeg lever for barna mine, å tilbringe tid med dem. Dette er mammaer som leverer kl 07, og henter kl 17, og aller hest sender barna bort til andre foreldre på ettermiddagen. Kanskje ikke så rart at de ikke forstår at noen ønsker å være med ungene fremfor å jobbe på 17.mai.

Men for all del! Kan godt bake ei kake liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever for barna mine, å tilbringe tid med dem. Dette er mammaer som leverer kl 07, og henter kl 17, og aller hest sender barna bort til andre foreldre på ettermiddagen. Kanskje ikke så rart at de ikke forstår at noen ønsker å være med ungene fremfor å jobbe på 17.mai.

Men for all del! Kan godt bake ei kake liksom. 

Hvis alle bidrar litt, får alle være sammen med familien sin mye. Det regnestykket er ganske enkelt. Hvis ingen vil bidra - eller de samme ti sjelene som alltid bidrar, men aldri får være med barna sine fordi de er de eneste som bidrar - er det regnestykket like enkelt. Men kos deg du på 17. mai - med kakene og rundstykkene de andre har bakt (dagen før)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Men 17.mai er en offesiell fridag. Hvis hverken foreldre eller barn vil delta på 17.mai feiringen som er på skolen kan man vel ikke tvinge dem? Da jeg gikk i 3.klasse skulle vi reise bort på 17.mai, kunne ikke delta og jeg var glad, forstod ikke hvorfor vi måtte på den forbanna skolen på en fridag. Det ble ramaskrik for at vi valgte å dra til den landsdelen min mor vokste opp i. Men det er jo fult lovlig???

Anonymkode: 64ed8...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det 2 klassetrinn som har ansvar tror jeg.  Mye jobb for en trinn, med matsalg og aktiviteter.  Har 2x 17 mai til med skolebarn så er vi FEEEERRRRRDDDDIIIIIIGGGG!  :mynona:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Hvis alle bidrar litt, får alle være sammen med familien sin mye. Det regnestykket er ganske enkelt. Hvis ingen vil bidra - eller de samme ti sjelene som alltid bidrar, men aldri får være med barna sine fordi de er de eneste som bidrar - er det regnestykket like enkelt. Men kos deg du på 17. mai - med kakene og rundstykkene de andre har bakt (dagen før)

Nei, mødrene som arrangerer det ønsker ikke å være med barna. De elsker arbeid, og det å ha en unnskyldning for å komme seg unna familielivet. I fjor ble vi hjemme i flere timer fordi vi hadde fått pålagt oppgaven "rydding" på 17.mai. Og den påtok vi oss med glede. Hadde avtale om middag hos familie, men måtte utsette fordi vi måtte vente til festen var over så vi kunne rydde. Da vi kom opp der hadde de ryddet. "Vi startet tidligere, vi". Ja... takk for at du sa ifra, arbeidsnarkomane kjerring :)

Legg merke til snevet av humor og sarkasme når jeg skriver.  

...Jeg spiser ingenting av det siden jeg ikke kan spise mat andre har laget, pga allergi. Så nei, jeg skal ikke kose meg med noe av det. Nå kan du godt hoppe ut av tråden, som du selv skrev så har du ikke noe mer (fornuftig) å si ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Outlander skrev:

Her er det 2 klassetrinn som har ansvar tror jeg.  Mye jobb for en trinn, med matsalg og aktiviteter.  Har 2x 17 mai til med skolebarn så er vi FEEEERRRRRDDDDIIIIIIGGGG!  :mynona:

Deilig da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Jeg spiser ingenting av det siden jeg ikke kan spise mat andre har laget, pga allergi. Så nei, jeg skal ikke kose meg med noe av det. Nå kan du godt hoppe ut av tråden, som du selv skrev så har du ikke noe mer (fornuftig) å si ;)

Enda en grunn til å være med å bake, slik at flere kan få kose seg denne dagen, på tross av allergi.
Jeg hopper av, med ønske om en god 17. mai, som jeg håper du skal feire på fjellet eller i skogen langt fra folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Enda en grunn til å være med å bake, slik at flere kan få kose seg denne dagen, på tross av allergi.
Jeg hopper av, med ønske om en god 17. mai, som jeg håper du skal feire på fjellet eller i skogen langt fra folk.

Jeg sa jo det; jeg kan godt bake. Men jeg kan ikke stå i boder, som de helst vil. 

Men baker jeg, baker jeg vanlig sjokoladekake! Spiller ingen rolle om det er gluten,- nøtte,- soya,- egge,- og mandelfri kake når ingen vet det ;) De fleste tåler jo alle kaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg sa jo det; jeg kan godt bake. Men jeg kan ikke stå i boder, som de helst vil. 

Men baker jeg, baker jeg vanlig sjokoladekake! Spiller ingen rolle om det er gluten,- nøtte,- soya,- egge,- og mandelfri kake når ingen vet det ;) De fleste tåler jo alle kaker.

På skolen vår klarer de å skrive små skilt og sette på kakene. Skikkelig flinke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner deg meget godt TS, etter hva du skrev i åpningsinnlegget. Så teit at man aldri får fri. Det burde være ett klassetrinn som hadde ansvaret, så var man ferdig når man var ferdig. Har man flere barn, så blir man ikke "straffet" mer enn én 17. mai per unge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, caskerette skrev:

Skjønner deg meget godt TS, etter hva du skrev i åpningsinnlegget. Så teit at man aldri får fri. Det burde være ett klassetrinn som hadde ansvaret, så var man ferdig når man var ferdig. Har man flere barn, så blir man ikke "straffet" mer enn én 17. mai per unge. 

På vårt trinn er det ca 25+ foreldrepar i hver klasse. 3 klasser. ca 2/3 av disse synes 17. mi skal bestå av kos med familien og kun det. Noe som er helt fint hvis de reiser bort eller noe. Men nei, dette skal tilbringes på skolen, hvor de resterende få foreldrene jobber som hunder for å få sikret sine oppgaver 17. mai. Igjen, hvis alle bidrar litt...
Skulle vårt trinn hatt absolutt alle oppgaver, selv om det bare er en gang, hadde vi vært noen som hadde jobbet oss ihjel det året. Og sikkert blitt oppfattet som kjerringer som ikke ville være sammen med familien (ref innlegg lenger oppe).
Så at man får en liten oppgave hvert år, er nå langt å foretrekke. Synes vi i hvert fall. I år skal jeg skaffe en premie til lotteriet. Det er egentlig ganske kos. I fjor sto jeg vakt ved potetløpet i en time. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

På skolen vår klarer de å skrive små skilt og sette på kakene. Skikkelig flinke.

Skolen ja, dette er barnehagemammaer. De klarer ikke sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
10 minutter siden, caskerette skrev:

Nei, er enig i det altså! Tror det hadde vært en hyggeligere dag. Hadde heller tatt 3 dager med sjauing hvert 5. år enn sånn det er nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

På vårt trinn er det ca 25+ foreldrepar i hver klasse. 3 klasser. ca 2/3 av disse synes 17. mi skal bestå av kos med familien og kun det. Noe som er helt fint hvis de reiser bort eller noe. Men nei, dette skal tilbringes på skolen, hvor de resterende få foreldrene jobber som hunder for å få sikret sine oppgaver 17. mai. Igjen, hvis alle bidrar litt...
Skulle vårt trinn hatt absolutt alle oppgaver, selv om det bare er en gang, hadde vi vært noen som hadde jobbet oss ihjel det året. Og sikkert blitt oppfattet som kjerringer som ikke ville være sammen med familien (ref innlegg lenger oppe).
Så at man får en liten oppgave hvert år, er nå langt å foretrekke. Synes vi i hvert fall. I år skal jeg skaffe en premie til lotteriet. Det er egentlig ganske kos. I fjor sto jeg vakt ved potetløpet i en time. 

Liten oppgave. Ja, da er du heldig gitt! Hadde ikke sutra over det engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Måbarefåsiat... skrev:

Ok, er jo kjipt hvis det er så mange unnasluntrere. Lenge siden jeg har hatt barneskolebarn, men aldri i verden om noen hadde turt å skulke klassearrangement da. Da blir man jo virkelig bitchet på og uglesett. Til og med barneskirennet som er på en lørdag og en dritstor begivenhet i bygda var jeg med på å arrangere, masse jobb, enda ungene mine ikke ville delta. 

Tror fremdeles jeg ville foretrukket ett klassetrinn fremfor å ha en oppgave hvert år, man blir liksom aldri ferdig og tenk om man skal reise bort. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, caskerette skrev:

Ok, er jo kjipt hvis det er så mange unnasluntrere. Lenge siden jeg har hatt barneskolebarn, men aldri i verden om noen hadde turt å skulke klassearrangement da. Da blir man jo virkelig bitchet på og uglesett. Til og med barneskirennet som er på en lørdag og en dritstor begivenhet i bygda var jeg med på å arrangere, masse jobb, enda ungene mine ikke ville delta. 

Tror fremdeles jeg ville foretrukket ett klassetrinn fremfor å ha en oppgave hvert år, man blir liksom aldri ferdig og tenk om man skal reise bort. 

Det er 2017.  Verden er fullt av selv opptatte egoistiske folk disse dagene.  Det er alltid noen som skulker og gidder ikke å gjøre innsats - veldig dumt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...