Gå til innhold

Førstehjelpsskrin til konfirmanten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld meg??? Har aldri hørt om at foreldre gir konfirmanten et skrin med kondomer og angrepillen?! Noe så sykt... Hva slags signaler sender dét til en 15-åring?? :sjokkbla: Og så fra en forelder da.. Så upassende, kleint og bare... feil :hakeslepp:

 

Anonymkode: 831e2...297

Hvem gjør det??

Anonymkode: 0a7f5...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvem gjør det??

Anonymkode: 0a7f5...a4f

TS tydligvis :fnise: . Kleint!

Anonymkode: 0e519...3e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars unge som skal få noe så traust og kjedelig som et førstehjelpsskrin i konfirmasjonsgave. 

Husker jeg fikk et gratis førstehjelpsskrin på kiwi en gang, så hadde aldri blitt glad for å få noe slikt i gave.

Gi heller penger, det som er normalt.

Endret av QQbaby
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller gitt et skrin med f.eks. hårføner, hårbørste, pinsett, osv, hvis det var en jente 

man gir ikke kondomer eller angrepiller til en 15-åring. hva om vedkommende ønsker å vente med sex? fy så flaut 

Anonymkode: 22939...c78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere være så snille å lese innleggene FØR dere svarer..? Det er ikke snakk om et vanlig førstehjelpsskrin (førstehjelpskrin til voksenlivet) og det er heller ikke snakk om angrepiller og kondomer..er dere usikre la være å svare, eller søk opp navnet FØR dere svarer. Makan til vemmelige svar! Liker dere ikke dette som gave, neivel, så gi f..i å svare her i tråden, det er ikke dere jeg spør. Herregud for en gjeng!

Anonymkode: 0a7f5...a4f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan dere være så snille å lese innleggene FØR dere svarer..? Det er ikke snakk om et vanlig førstehjelpsskrin (førstehjelpskrin til voksenlivet) og det er heller ikke snakk om angrepiller og kondomer..er dere usikre la være å svare, eller søk opp navnet FØR dere svarer. Makan til vemmelige svar! Liker dere ikke dette som gave, neivel, så gi f..i å svare her i tråden, det er ikke dere jeg spør. Herregud for en gjeng!

Anonymkode: 0a7f5...a4f

Du var desverre veldig uklar i HI, da er det klart du får veldig rare svar.

Anonymkode: a97c3...f7e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Multiverktøy, gavekort på kino, krisesysett, "hvordan koke vann"- kokebok? En moderne "skikk og bruk? En forsikringsavtale om at uansett hvor voksen konfirmanten blir så kan den alltid søke råd hos mor/far. Kanskje ikke så spennende, men er det noe slikt du mener? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var slutt på å kalle konfirmanter for voksne nå jeg. For lang tid tilbake så gikk veldig mange rett ut i jobb etter konfirmasjonen. De som bodde på landet fikk også lov til å gå på fest på bygdehuset etter konfirmasjonen. Nå går folk på skole til de er langt oppe i 20 åra og noen opp i tretti åra. De fleste konfirmanter bor hjemme og går på skole her jeg bor, men det er kanskje annerledes andre steder i landet.

Anonymkode: 4584e...bc2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sånt skrin synes jeg passer bedre til den dagen de  fyller atten år, for da er de myndige. Ideen er god den synes jeg, men feil alder etter min mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se...noe av det jeg husker vår sønn fikk i sitt skrin fra tanten og onkelen var: 

- munnspray til all kliningen han skal igjennom...

- barbersaker

- Brylkrem

- Dansekurs hos mormor 

- Old Spice,jentene liker ofte eldre gutter😂

- Leatherman

- Tøff boxershorts,siden man aldri visste når buksene ville falle😜

- fotspray deo...om han skulle bli som sin far😂

- kondomer,perfekt som ballonger og til å holde mobilen tørr i båt. 

- Tennstål

- Silkemyke gammeldagse lommetørkler,som balsam for nesen😅 

- Fiskekrok,man vet aldri hva man får på kroken.

- Rett i koppen,når mor er lei av å lage mat. 

- Ørepropper,når det blir for mye mas hjemme. 

- Fluesmekke,slik at han kan knerte stankelbeina selv uten å brøle på mor og far. 

- Praktisk reiseetui med tannbørst og tannkrem.

- Gavekort bussbillett til tante og onkel når han trenger fluktrute😂 

Alt var pakket ned i en Legekoffert kjøpt på lekebutikk,og alle tingene ble en etter en vist frem og fortalt om i en tale til konfirmanten. 

Lykke til med konfirmasjonen!😃

Anonymkode: f53b2...98e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan dere være så snille å lese innleggene FØR dere svarer..? Det er ikke snakk om et vanlig førstehjelpsskrin (førstehjelpskrin til voksenlivet) og det er heller ikke snakk om angrepiller og kondomer..er dere usikre la være å svare, eller søk opp navnet FØR dere svarer. Makan til vemmelige svar! Liker dere ikke dette som gave, neivel, så gi f..i å svare her i tråden, det er ikke dere jeg spør. Herregud for en gjeng!

Anonymkode: 0a7f5...a4f

Jeg har lest alle innleggene og jeg (og mange andre åpenbart) skjønner fortsatt ikke hva du mener. Hvis du faktisk forklarer hva det er du tenker på kan det være du får bedre svar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at det TS egentlig mener er sånne "morsomme" førstehjelskrin med feks medisiner som egentlig bare er drops, merket med div gøyale tekster om hvilke vondter de er bra for. Og div andre småting med tekster til.

Personlig tenker jeg at dette er humor bedre egnet på litt eldre folk, og at en 15-åring ikke kommer til å synes det er så veldig gøy.

Eksempel på et for nygifte: https://www.frks.no/2015/08/forstehjelp-for-nygifte/ 

Feks, Sokkepar merket med "hvis noen får kalde føtter". godteri merket med "kinkypiller", "angrepille", "alltid rett pille". Smil-sjokolade "når dere trenger en oppmuntring."

Anonymkode: cad92...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan dere være så snille å lese innleggene FØR dere svarer..? Det er ikke snakk om et vanlig førstehjelpsskrin (førstehjelpskrin til voksenlivet) og det er heller ikke snakk om angrepiller og kondomer..er dere usikre la være å svare, eller søk opp navnet FØR dere svarer. Makan til vemmelige svar! Liker dere ikke dette som gave, neivel, så gi f..i å svare her i tråden, det er ikke dere jeg spør. Herregud for en gjeng!

Anonymkode: 0a7f5...a4f

Unnskyld, jeg trodde du mente førstehjelpsskrin jeg.. siden du skrev førstehjelpsskrin liksom.. :sarkasme:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget ligger under "hobby og fritid", fordi dette er en kjent greie i hobby/kortlager/scrapbooking-verden. Hadde det vært snakk om førstehjelp fra apoteket hadde vel innlegget ligget i en annen kategori :) Men ja TS burde forklart bedre siden det ikke er noe mange vet hva er.

Anonymkode: cad92...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...