Gå til innhold

Gammel feminist angrer - Vi tenkte ikke på barna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Sykkelkopp skrev:

Nei jeg er rett og slett ikke så glad i å lage mat at jeg vil drive med det profesjonelt

Noe er du vel glad i å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Maleficenta skrev:

Det fins andre ting enn kokk? Altså er du flink med barn kan du alltids jobbe med barn f.eks. det er ingen som klapoer deg på skuldra fordi du er hjemme med barna. Du tjener ikke pensjonspoeng og blir du skilt må du leve på nav

Men vi er enige om at man ikke trenger å utnytte sitt potensial på alt?

At det er greit å velge en ting man vil gjøre selv om man kunne vært god på noe annet også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
Akkurat nå, Sykkelkopp skrev:

Hva er jeg lite opplyst om?

Forklar det til meg som om jeg var fem

Vis meg dokumentasjon på dine påstander som et voksent oppegående menneske, mann!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Noe er du vel glad i å gjøre

Ja, stemmer

Hva er poenget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sykkelkopp skrev:

Men vi er enige om at man ikke trenger å utnytte sitt potensial på alt?

At det er greit å velge en ting man vil gjøre selv om man kunne vært god på noe annet også?

Ikke alt. Det man liker/interesserer seg for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
Akkurat nå, Sykkelkopp skrev:

Men vi er enige om at man ikke trenger å utnytte sitt potensial på alt?

At det er greit å velge en ting man vil gjøre selv om man kunne vært god på noe annet også?

Hvorfor skal vi ikke utnytte potensiale vårt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Ja, stemmer

Hva er poenget?

Da kan du like godt få betalt for det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
1 minutt siden, Sykkelkopp skrev:

Ja, stemmer

Hva er poenget?

Da kan du utnytte potensiale på ting som du liker og behersker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snuppi skrev:

Vis meg dokumentasjon på dine påstander som et voksent oppegående menneske, mann!

 

Velg en spesifikk. For meg var det almennkunnskap/åpenbare linjer ene fører til det andre. Eller jeg trodde det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snuppi skrev:

Da kan du utnytte potensiale på ting som du liker og behersker...

Hva om kvinner som er hjemme med barn liker og behersker det?

Men så har de også potensiale til å bli en god kokk. Men som meg så føler de ikke helt at det er kallet deres i livet

Endret av Sykkelkopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sykkelkopp skrev:

Hva om kvinner som er hjemme med barn liker og behersker det?

 

Det får de ikke lønn for ..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Snuppi skrev:

Hvorfor skal vi ikke utnytte potensiale vårt? 

 

5 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Men vi er enige om at man ikke trenger å utnytte sitt potensial på alt?

At det er greit å velge en ting man vil gjøre selv om man kunne vært god på noe annet også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
Akkurat nå, Sykkelkopp skrev:

Velg en spesifikk. For meg var det almennkunnskap/åpenbare linjer ene fører til det andre. Eller jeg trodde det

Nei, at menn er ene og alene om å skape arbeidsplasser og ressurser i samfunnet er bare nonsens. Du må da vise meg og dette forumet at dine påstander er korrekte!  Det må da være enkelt da du hevder at dette er allmenn kunnskap.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Det får de ikke lønn for ..

Strengt talt får de det

Om den ene parten er hjemme og sørger for hjemmet mens den andre er i arbeid og tjener penger, vil parten som blir hjemme øke sin formue/eiendeler. Det er noen regler på det, men inntekten går til begges forrikelse, fordi loven respekterer hjemmejobbende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
1 minutt siden, Sykkelkopp skrev:

Hva om kvinner som er hjemme med barn liker og behersker det?

Men så har de også potensiale til å bli en god kokk. Men som meg så føler de ikke helt at det er kallet deres i livet

- Eller en mann som vil være hjemme og behersker barn og huslige ting? Ja, så absolutt er det ok for meg da det ikke angår meg. Jeg tar egne valg og hisser meg ikke opp over andres valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sykkelkopp skrev:

Strengt talt får de det

Om den ene parten er hjemme og sørger for hjemmet mens den andre er i arbeid og tjener penger, vil parten som blir hjemme øke sin formue/eiendeler. Det er noen regler på det, men inntekten går til begges forrikelse, fordi loven respekterer hjemmejobbende

Ja så blir de skilt da... hva da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Snuppi skrev:

Nei, at menn er ene og alene om å skape arbeidsplasser og ressurser i samfunnet er bare nonsens. Du må da vise meg og dette forumet at dine påstander er korrekte!  Det må da være enkelt da du hevder at dette er allmenn kunnskap.. 

Det var aldri min påstand. Spesielt ikke ressursbiten. Det har ingen sammenheng overhodet med det jeg påsto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
Akkurat nå, Sykkelkopp skrev:

Strengt talt får de det

Om den ene parten er hjemme og sørger for hjemmet mens den andre er i arbeid og tjener penger, vil parten som blir hjemme øke sin formue/eiendeler. Det er noen regler på det, men inntekten går til begges forrikelse, fordi loven respekterer hjemmejobbende

Du snakker faktisk bare tull her og bør faktisk sette deg inn i dette før du forsetter! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Kjønnsforskjeller er biologiske. Hvorfor tror du ellers evolusjonen ville skapt to kjønn? Det ville ikke hatt noe som helst årsak om det ikke var kjønnsforskjeller. Kvinner får også sterkere tilknytning til barna deres. Pga hormoner. Det er målbart

Donorsvangerskap er en uting. Barn har godt av innflytelse fra både far og mor for å få en helhetlig god oppdragelse

Det var også menn som bestemte at dere fikk lov til å bli med på leken. Dere må fortsatt håpe på at vi er snill. Vi kan endre det tilbake når som helst om vi vil. Vi kunne sluttet å ansette kvinner i jobbene som var skapt av menn, nesten alle kvinner vile blitt arbeidsløse. Kvinner skaper bortimot ingen nye suksessfulle foretak(eller gamle. ) selv nå med alle fordelene og incentivene som har blitt forsøkt sprøytet inn for å få det til å skje.. Kvinner blir kvotert inn i sjefsjobber i foretak menn har skapt...  Eller vi kunne låst dere inne. Men vi er snille og vi synes det er greit at dere jobber. Som sagt

 Som jeg har skrevet 100 ganger. Det jeg ikke synes er greit, som jeg også har skrevet 100 ganger, er at det blir sett på som en uting med kvinner som ikke jobber. Dette er feminisme. 3dje bølge. Første bølge var en god ting, men den er over for lenge siden. Kvinner har blitt mer ulykkelige etter innføringen av feminisme. Menn er likegyldige.

Dette må være en veldig utydelig form for ironi...? Eller var det din form for å argumentere mot brukeren du siterte som nevnte hvordan kvinner i mindre likestilte land har det. "Det som skiller oss fra mennene der er at vi tar et bevisst valg på å "være snille""????

Anonymkode: 1833e...c3b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Ja så blir de skilt da... hva da?

Da får kvinnen ta med seg flere eiendeler enn det hun har opptjent. Dvs ta av mannens opptjente ressurser fordi loven regner det som at de tjente det sammen.  HUn får også barnebidrag fra mannen om hun tar over barneholdet. Hun vil sannsynligvis få det siden hun har vært den hjemmeværende. I tillegg kan hun få overgangsstøtte, nyutdanningsstøtte og ektefellebidrag(i tillegg til barnebidrag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...