AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #1 Skrevet 19. april 2017 Fikk menssmerter som kom i tak nederst i magen i går og kjente meg øm i ryggen. Dette gikk over i regelmessige og noe smertefulle kynnere utover kvelden. Utover natta våknet av flere ganger per time av stramme, vonde tak i ryggen. I dag har det fortsatt fra jeg sto opp klokka fem med maks 13 minutter mellom - minimum 6 minutter. Kjennes som svært stramme tak i rygg og mage. Vondt, men håndterbart. Ringte føden i går. De ba meg ta kontakt på ny når jeg hadde rier med fem minutters mellomrom og varighet på ett minutt. Men er dette rier eller masrier? Anonymkode: f830c...479
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #2 Skrevet 19. april 2017 Høres ut som maserier Anonymkode: c7acb...9b6
Heisenberg Skrevet 19. april 2017 #3 Skrevet 19. april 2017 Det kan være modningsrier. Hvor lenge varer de da? Det har også en del å si for om de havner i kategorien rier eller maserier. Og kommer de uavhengig av om du ligger eller går?
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #4 Skrevet 19. april 2017 19 minutter siden, Heisenberg skrev: Det kan være modningsrier. Hvor lenge varer de da? Det har også en del å si for om de havner i kategorien rier eller maserier. Og kommer de uavhengig av om du ligger eller går? De varer 45-60 sekunder og kommer uavhengig av om jeg ligger, eller står. Tror ikke jeg klarer gå mens de står på. Sov litt nå for jeg var så sliten, våknet hvert tiende minutt av smertene. Anonymkode: f830c...479
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #5 Skrevet 19. april 2017 Finnes i grunn ingen fasit på dette. Dersom det ikke roer seg ville jeg bedt om å få en sjekk på føden. Rier kan utarte seg så forskjellig. Anonymkode: c6442...959
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #6 Skrevet 19. april 2017 Kanskje denne siden hjelper deg? Ville tenkt det var modningsrier/maserier. Hadde det selv veldig sjeldent to dager før fødsel. Dagen før hadde jeg slik du har nå. Når jeg gikk og la meg den natten så ble det aldri noe søvn og det bare bygget seg opp til jeg fødte ett døgn senere. Hadde jeg vært deg ville jeg forsøkt og sovet og hvile så mye som mulig nå. Hvis du klarer. Anonymkode: e67eb...017
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #7 Skrevet 19. april 2017 https://www.babyverden.no/Fodsel/Fodselens-faser/--Riene-blir-ikke-verre-og-verre-men-bedre-og-bedre/ glemte selvsagt linken. Anonymkode: e67eb...017
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #8 Skrevet 19. april 2017 Takk for svar. Virker som det er en blanding mellom maserier og åpningsrier. De er altså ganske vonde, varer 50-60 sekunder og kommer med ca 10 minutter mellomrom, men blir ikke sterkere eller hyppigere. Har ikke hatt pause på over 28 timer nå og begynner å bli ganske sliten. De ville ikke ha meg inn til sjekk på føden, tror det er ganske travelt der i dag. Anonymkode: f830c...479
Heisenberg Skrevet 19. april 2017 #9 Skrevet 19. april 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Virker som det er en blanding mellom maserier og åpningsrier. De er altså ganske vonde, varer 50-60 sekunder og kommer med ca 10 minutter mellomrom, men blir ikke sterkere eller hyppigere. Har ikke hatt pause på over 28 timer nå og begynner å bli ganske sliten. De ville ikke ha meg inn til sjekk på føden, tror det er ganske travelt der i dag. Anonymkode: f830c...479 Uff, skjønner godt at du er sliten. Er du langt unna termin?
erane Skrevet 19. april 2017 #10 Skrevet 19. april 2017 Jordmor sa til meg når jeg kom inn med maserier som jeg trodde var rier, at når det går over i faktiske rier, da merker du endringen! Og da går de ikke over heller. Jeg skjønte ikke hva hun mente før jeg faktisk fikk skikkelige rier, da forsto jeg hva hun mente med å merke endringen! Hjelpes meg! Men de ble som ovet her, bedre og bedre 😊
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #11 Skrevet 19. april 2017 5 minutter siden, Heisenberg skrev: Uff, skjønner godt at du er sliten. Er du langt unna termin? 38+3 i dag. Snakket akkurat med mamma. Hun hadde det visst akkurat likt når hun var gravid med meg. Riene varte i to døgn før hun gikk i aktiv fødsel. Hurra! Uff, synes litt synd på meg selv nå. Anonymkode: f830c...479 1
Heisenberg Skrevet 19. april 2017 #12 Skrevet 19. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: 38+3 i dag. Snakket akkurat med mamma. Hun hadde det visst akkurat likt når hun var gravid med meg. Riene varte i to døgn før hun gikk i aktiv fødsel. Hurra! Uff, synes litt synd på meg selv nå. Anonymkode: f830c...479 Lindrer det litt med varme? Ta en dusj eller helst et bad eller varm noen håndklær. Og om du sliter med søvnen i natt også så ringer du føden i morgen og i stede for å spørre om å få komme inn så sier du at nå kommer jeg inn en tur. Ingen er tjent med at du er helt utslitt mår fødselen virkelig setter i gang. Lykke til!!
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #13 Skrevet 26. april 2017 En oppdatering: Det var rier. Hadde 7 cm åpning når jeg kom inn på føden selv om riene verken var regelmessige eller tette nok. Anonymkode: f830c...479 1
Heisenberg Skrevet 26. april 2017 #14 Skrevet 26. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: En oppdatering: Det var rier. Hadde 7 cm åpning når jeg kom inn på føden selv om riene verken var regelmessige eller tette nok. Anonymkode: f830c...479 Gratulerer
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå