Gå til innhold

Plukk opp etter bikkja di!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hund, og plukker alltid opp etter den! Har til og med anskaffet meg hodelykt, sånn at jeg om høsten og vinteren skal klare å se og finne igjen bæsjen hennes iblant mørkt løv på bakken under bekmørke kvelder. Helt avhengig av den lykta! Selv om jeg ser hvor hunden huker seg ned, avbryter hun hvis jeg går for nærme med det samme, så jeg må vente på litt avstand så hunden blir helt ferdig før jeg går bort og plukker opp. Så da kan det være litt tidkrevende å finne igjen noen ganger, akkurat hvor bæsjen landet.

Èn gang i høst hadde jeg, o krise, GLEMT hodelykten inne da jeg gikk ut for kvelden. Klarte ikke for mitt bare liv å finne igjen bæsjen i halvmørket blant alt det våte, brune høstløvet på bakken, godt kamuflert ble den. Den ene bæsjen der har jeg dårlig samvittighet for ennå.

En annen gang oppdaget jeg at jeg var gått tom for bæsjeposer i lommen, der jeg sto ute på tur. Krise. Da så jeg meg ut et landemerke og telte opp antall skritt, og så gikk jeg rett dit på neste tur ut med hunden og plukket opp den bæsjen noen timer senere. Var lett å finne igjen da pga dagslys og jeg hadde telt opp skrittene bort dit.

Ellers har jeg vært en samvittighetsfull hundeeier som plukker opp hver gang, og blir nesten forbannet når jeg ser hundedritt som andre bare har latt ligge igjen! Senest nå i morges gikk jeg nesten på en "kabel" hundebæsj som lå midt på fortauet! Hva ER det egentlig med sånne folk, som bare går videre og lar det ligge? De kunne tatt en pinne fra buskene rett ved og vippet bæsjen vekk fra gata i det minste og opp i buskene, der ingen går. Det irriterer meg grenseløst, fordi den slags hundeeiere gir oss andre hundeeiere et dårlig rykte. Og når man faktisk har skaffet seg hund i tettbygde bystrøk som her, så MÅ man regne med at det vil bli årevis med bæsjeplukking. Man lar det ganske enkelt ikke ligge igjen da.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen steder i utlandet er det offentlige hundetoalett. Kunne det vært noe å ordne med her til lands?

Anonymkode: 4764e...9a4

AnonymBruker
Skrevet

Dette er enkelt: Har du hund har du et ansvar. Ansvaret innebærer å holde hunden i bånd under båndtvang plukke opp dritten OG kaste posen i en SØPPELKASSE og sørge for at hunden din ikke er til sjenanse for andre. 

Ja, har hund selv. Og småbarn. Hundebæsj er et stort problem og folk er nødt til å ta ansvar. Stemmer for bøter på minimum 1500 kr per bæsj. 

Anonymkode: 623cb...d79

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er umulig å ta hver eneste synder i gjerningsøyeblikket. Det har ingen kapasitet til. En kan ikke bare anta at fordi det er en hund i nærheten, så er den opphavet til dritten. Hvorfor skulle det være lett å gjennomføre mener du, 9a4? Skal vi ha angivere som har tatt bilder og leverer til politiet? 

Anonymkode: f2ed3...cc3

Det kan gå. Jeg har ved flere anledninger sett eiere som bare står og ser på ar bikkja sitter og driter for så å gå videre. De leter ikke i lommene etter poser en gang. Hadde mer enn gjerne filmet hendelsen så de hadde fått seg en smekk. "Alle" skal få lov til å være angivere, så lenge de har bevis.

Anonymkode: d49d4...9a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...