AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #21 Skrevet 19. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det kan jeg godt tenke meg, men har sjekket miljøforskrifter og de posene er lov å kaste ute. Og de er neon grønne så ja de synes godt nå på vinteren. Vanlige svarte poser har 4 år nedbryrningstid og skal ikke kastes ute! Anonymkode: 7d94c...a68 Jeg skjønner det. Men det forpester naturen. Ta med møkka hjem! Anonymkode: 7a0af...acd
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #22 Skrevet 19. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor kan du ikke bare kaste posene dine i nærmeste søppel? Det er ikke pent å se plast i natur uavhengig om den brytes ned etter 4 måneder Anonymkode: 1b02a...03f Er ikke pent å kaste skit i andres søppel heller! Ikke alle som ønsker det! Anonymkode: 7d94c...a68 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #23 Skrevet 19. april 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, da får du bare la den ligge da veitu.. Men for oss som bor på normale steder er det en quick fix - dersom man har fobi mot hundeposer - å grade et 30 cm djupt høl og dytte dritten ned der. Anonymkode: 7a0af...acd Bor på normale steder? Hverken i Oslo eller Bergen (for å gi to eksempler) har du lov å grave HULL på 30 cm og skyve best inn der på noen som helst plen! Fyrte rakkern æsj. Kanskje om du er langt inne på skogstur i en skog, men ikke på plener å hageflekker hvor barn leker og folk ligger å soler seg på sommeren. Da er det vel bedre å bare la skiten være eller plukke den opp. Enn å drive å ødelegge alles plen, offentlig plen ol. Anonymkode: 7d94c...a68
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #24 Skrevet 19. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er ikke pent å kaste skit i andres søppel heller! Ikke alle som ønsker det! Anonymkode: 7d94c...a68 1. Jeg som naturglad person ville garantert foretrukket at noen kastet en pose med hundebæsj som er ordentlig forseglet i søppelspannet mitt fremfor at de kastet det på en mark 2. De fleste parker og sentrumsnære gater har søppelspann som man kan kaste i på veien. Ellers kan man gjøre som majoriteten av hundeierne, altså kaste posen når man kommer hjem. Anonymkode: 1b02a...03f
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #25 Skrevet 19. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1. Jeg som naturglad person ville garantert foretrukket at noen kastet en pose med hundebæsj som er ordentlig forseglet i søppelspannet mitt fremfor at de kastet det på en mark 2. De fleste parker og sentrumsnære gater har søppelspann som man kan kaste i på veien. Ellers kan man gjøre som majoriteten av hundeierne, altså kaste posen når man kommer hjem. Anonymkode: 1b02a...03f Ikke alle vil ha forseglet hundeposene med skit i sin søppel. Og å gå flere mil med en hundepose i hånden er ganske uaktuelt, selvom jeg såklart alltid plukker opp kår jeg er på offentlige steder, i byer ol. Anonymkode: 7d94c...a68
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #26 Skrevet 19. april 2017 Jeg hater hundedritt på sko, barnevogn, barnesko, reimen man tar under skoene på ungenes dresser..! Jeg skjønner ikke at det skal være noe hokus Pokus. Driter hunden, så tar man det opp med pose, og tar med posen til nærmeste offentlige søppeldunk, eller hjem til egen dunk! Verre er det ikke! Du syns kanskje det er ekkelt å dra på posen fra din EGEN hund, men det er jævlig ekkelt å skrape vekk en ekkel illeluktende bæsj fra skoene sine, eller barnas! Jeg går mye tur på et lokalt tursted, og løypene og grøfta rundt er full av hundedritt. fatter ikke at folk ikke tenker. Jada, man er i skogen, men det er fortsatt en sti og grøft der folk ferdes... Anonymkode: b9ac0...66e
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #27 Skrevet 19. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke alle vil ha forseglet hundeposene med skit i sin søppel. Og å gå flere mil med en hundepose i hånden er ganske uaktuelt, selvom jeg såklart alltid plukker opp kår jeg er på offentlige steder, i byer ol. Anonymkode: 7d94c...a68 Hvorfor er det uaktuelt å gå med en hundepose i hånden eller jakkelommen flere mil? Anonymkode: 1b02a...03f
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #28 Skrevet 19. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hater hundedritt på sko, barnevogn, barnesko, reimen man tar under skoene på ungenes dresser..! Jeg skjønner ikke at det skal være noe hokus Pokus. Driter hunden, så tar man det opp med pose, og tar med posen til nærmeste offentlige søppeldunk, eller hjem til egen dunk! Verre er det ikke! Du syns kanskje det er ekkelt å dra på posen fra din EGEN hund, men det er jævlig ekkelt å skrape vekk en ekkel illeluktende bæsj fra skoene sine, eller barnas! Jeg går mye tur på et lokalt tursted, og løypene og grøfta rundt er full av hundedritt. fatter ikke at folk ikke tenker. Jada, man er i skogen, men det er fortsatt en sti og grøft der folk ferdes... Anonymkode: b9ac0...66e Som sagt, så kan ikke mine bli tråkket i da de ligger i miljøvennlige poser!!. Jeg kan ikke løpe 2 mil med en pose i hånda, og nei, her finnes ikke offentlige dunker. Anonymkode: 7d94c...a68
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #29 Skrevet 19. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det uaktuelt å gå med en hundepose i hånden eller jakkelommen flere mil? Anonymkode: 1b02a...03f Jogge med en pose i hånda? I flere mil. Har du prøvd? Det går til nød, men gud det er jo ikke noe praktisk idet hele tatt, derfor miljøvennlige poser jeg til nødsituasjon kan kaste ute. Da blir ikke folk der jeg bor sure da de ikke får skit i sine søppeldunker, ingen barn vil tråkke i det da de er forseglet. Anonymkode: 7d94c...a68
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #30 Skrevet 19. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jogge med en pose i hånda? I flere mil. Har du prøvd? Det går til nød, men gud det er jo ikke noe praktisk idet hele tatt, derfor miljøvennlige poser jeg til nødsituasjon kan kaste ute. Da blir ikke folk der jeg bor sure da de ikke får skit i sine søppeldunker, ingen barn vil tråkke i det da de er forseglet. Anonymkode: 7d94c...a68 Hva når de posene går i oppløsning? Da vil jo dritten kunne tråkkes i, eller har den blitt forvandlet til noe annet enn dritt når posen har gått i oppløsning? Anonymkode: 4764e...9a4 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #31 Skrevet 19. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva når de posene går i oppløsning? Da vil jo dritten kunne tråkkes i, eller har den blitt forvandlet til noe annet enn dritt når posen har gått i oppløsning? Anonymkode: 4764e...9a4 Vel utifra min erfaring er aldri barn å leker på vidda. Så om et reinsdyr eller en rev skulle tråkke i det så er det synd for dem. Anonymkode: 7d94c...a68
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #32 Skrevet 19. april 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det kan jeg godt tenke meg, men har sjekket miljøforskrifter og de posene er lov å kaste ute. Og de er neon grønne så ja de synes godt nå på vinteren. Vanlige svarte poser har 4 år nedbryrningstid og skal ikke kastes ute! Anonymkode: 7d94c...a68 Veldig flott om alle hundeeiere strødde om seg med bæsj i neongrønne poser, ja. Problemstillingen her er ikke primært hvilke poser som er miljøvennlige, men at folk er møkkalei (sic!) å sykle på eller tråkke i dritt om den så ligger i en pose. Disse miljøposene blir også liggende lenge i naturen selv om de på ett eller annet tidspunkt blir til jord sammen med bæsjen. Nå har jeg nettopp kommet fra påskeferie og heldigvis ikke kjørt på all hundedritten i skisporet eller falt i alt det som ligger like utenfor sporet. Det er direkte flaut å ha med utenlandske venner på skitur med all hundemøkk som ligger over alt. Om det hadde ligget neongrønne poser langs løypa er det akkurat like kvalmt. Anonymkode: 3c65e...1e8 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #33 Skrevet 19. april 2017 Det nytter jo ikke å la barna være et sekund alene i park eller skog, da de fort ender med bæsj over hele seg. Om man snubler på turstien rundt Sognsvann er man garantert å tryne i en hundebæsj. Jeg er helt for kjempebøter. Om det er vanskelig å håndheve får det i det minste være for å understreke at folk med hund også må vise hensyn. Jeg kan ikke fatte at ikke hundeeiere blir forbannet selv også. Hunder med mye pels som ruller i andre hunders dritt. Fy fader så ekkelt. Anonymkode: 3c65e...1e8 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #34 Skrevet 19. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, da får du bare la den ligge da veitu.. Men for oss som bor på normale steder er det en quick fix - dersom man har fobi mot hundeposer - å grade et 30 cm djupt høl og dytte dritten ned der. Anonymkode: 7a0af...acd Hvis man har fobi for hundeposer, er det kanskje en dårlig ide å ha hund? Anonymkode: 5402d...748 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #35 Skrevet 19. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva når de posene går i oppløsning? Da vil jo dritten kunne tråkkes i, eller har den blitt forvandlet til noe annet enn dritt når posen har gått i oppløsning? Anonymkode: 4764e...9a4 Ps, etter googling fant jeg ut at dritten forvandles til kompost inne i de miljø-hundeposene Da bør jo flere begynne å bruke disse. Hvor får man kjøpt de? Jeg leste at de før var vanskelig å få tak i? Anonymkode: 4764e...9a4 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #36 Skrevet 19. april 2017 Tråkka her om dagen i en meeegaruke som lå gjemt nedi litt snø etter vinteren 😑 Møkkafolk altså! Klarer faktisk ikke å skjønne hva det er som er så vanskelig med å plukke opp dritten? Jeg passer til tider nabohundene, to stk som driter ca to ganger hver når vi er på lengre tur. Er ikke vanskelig å ta opp møkka i det hele tatt. Så de som ikke klarer det må jo ha et slags problem... Anonymkode: 9056b...b1a
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #37 Skrevet 19. april 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ps, etter googling fant jeg ut at dritten forvandles til kompost inne i de miljø-hundeposene Da bør jo flere begynne å bruke disse. Hvor får man kjøpt de? Jeg leste at de før var vanskelig å få tak i? Anonymkode: 4764e...9a4 Jeg får posene mine fra doggiebag.no! De heter eco. Anonymkode: 7d94c...a68 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #38 Skrevet 19. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får posene mine fra doggiebag.no! De heter eco. Anonymkode: 7d94c...a68 Takk Anonymkode: 4764e...9a4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #39 Skrevet 19. april 2017 De som ikke greier å holde drittposen i hånda til de kommer hjem eller kommer til en søppeldunk, kan dere ikke bare ha med en liten skulderveske eller rumpetaske el.l. til å ha drittposen i? Anonymkode: 4764e...9a4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #40 Skrevet 19. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De som ikke greier å holde drittposen i hånda til de kommer hjem eller kommer til en søppeldunk, kan dere ikke bare ha med en liten skulderveske eller rumpetaske el.l. til å ha drittposen i? Anonymkode: 4764e...9a4 Joda, jeg pleier jo det, men den taska glemmes av og til og da er det greit at ha eco poser. Anonymkode: 7d94c...a68
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå