AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #1 Skrevet 19. april 2017 Her ligger det bikkjemøkk langs veiene. Og midt i veiene. Det er satt opp plakater, men likevel går det altså ikke inn hos enkelte av hundeeierne. Føler du deg truffet? Det er ikke greit å la dritten ligge på en tursti, eller midt i skogen for den saks skyld; plukk opp med pose, eller grav dritten ned. Det er en del av det å være hundeeier. Anonymkode: 7a0af...acd 5
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #2 Skrevet 19. april 2017 Jeg ønsker meg en ordning der det blir skrevet ut bøter til de som blir tatt i å ikke plukke opp dritten etter hundene sine. I tillegg ønsker jeg også tiltak for å få slutt på hunder som lufter seg selv uten eier. Anonymkode: 4764e...9a4 4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #3 Skrevet 19. april 2017 Jeg er hundeeier og helt enig. Plukker alltid opp, og irriterer meg om våren når all møkka som liksom har blitt magisk borte i snøen pussig nok ikke ble det likevel. Må jo passe på at ikke hunden min tråkker oppi det eller ruller seg i det eller noe også. På de fire årene jeg har hatt ham har jeg glemt eller ikke hatt nok poser kanskje 3 ganger. Like sykt flaut hver gang. Har stått og plukka opp med blader eller søppel fra lommene mine... Anonymkode: 868c5...df5 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #4 Skrevet 19. april 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker meg en ordning der det blir skrevet ut bøter til de som blir tatt i å ikke plukke opp dritten etter hundene sine. I tillegg ønsker jeg også tiltak for å få slutt på hunder som lufter seg selv uten eier. Anonymkode: 4764e...9a4 Enig. Anonymkode: 7a0af...acd
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #5 Skrevet 19. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er hundeeier og helt enig. Plukker alltid opp, og irriterer meg om våren når all møkka som liksom har blitt magisk borte i snøen pussig nok ikke ble det likevel. Må jo passe på at ikke hunden min tråkker oppi det eller ruller seg i det eller noe også. På de fire årene jeg har hatt ham har jeg glemt eller ikke hatt nok poser kanskje 3 ganger. Like sykt flaut hver gang. Har stått og plukka opp med blader eller søppel fra lommene mine... Anonymkode: 868c5...df5 Godt du tar ansvar. Enig i det du skriver. Anonymkode: 7a0af...acd
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #6 Skrevet 19. april 2017 Ja til møkkapoliti! Blir kanskje litt vanskelig å håndheve? Anonymkode: f2ed3...cc3 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #7 Skrevet 19. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja til møkkapoliti! Blir kanskje litt vanskelig å håndheve? Anonymkode: f2ed3...cc3 Hvorfor skulle det være vanskelig? Jeg foreslår at en/ flere av dere som ønsker dette, lager et skriv om det på FB og får med mange for deretter å skrive til de som kan få i orden et slikt tiltak. Bøtene må være minst så høye at de dekker kostnadene som det medfører å ha en slik ordning. Egentlig tror jeg at slike bøter bør være ganske høye (kr 1500,- eller mer), for at ordningen skal ha preventiv effekt. Anonymkode: 4764e...9a4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #8 Skrevet 19. april 2017 Kan ikke fordra bikkjer. Men har likevel et par venninner med bikkjer, som aldri plukker opp etter dem, de kaster til nød møkka uti grøfta med en pinne. Så kan egentlig ikke fordra hundeeiere heller. Anonymkode: 919e6...d56
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #9 Skrevet 19. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke fordra bikkjer. Men har likevel et par venninner med bikkjer, som aldri plukker opp etter dem, de kaster til nød møkka uti grøfta med en pinne. Så kan egentlig ikke fordra hundeeiere heller. Anonymkode: 919e6...d56 Bikkja kan jo ikke noe for når og hvor den driter. Så er eiernes feil ja. Anonymkode: 7a0af...acd 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #10 Skrevet 19. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle det være vanskelig? Jeg foreslår at en/ flere av dere som ønsker dette, lager et skriv om det på FB og får med mange for deretter å skrive til de som kan få i orden et slikt tiltak. Bøtene må være minst så høye at de dekker kostnadene som det medfører å ha en slik ordning. Egentlig tror jeg at slike bøter bør være ganske høye (kr 1500,- eller mer), for at ordningen skal ha preventiv effekt. Anonymkode: 4764e...9a4 Det er også med på sykdomsspredning, f.eks innvollsparasitter. Og andre som går tur med hunden sin - akkurat der bikkja di la igjen en feit, bendelorminfisert ruke, risikerer at den RULLER SEG I GODSAKENE.. Det er et reelt problem. Jeg som småbarnsforelder har haukeblikk når vi går her, så ikke de nærmer seg grøftekanten der de titusener av rukene ligger og marinerer. Anonymkode: 7a0af...acd 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #11 Skrevet 19. april 2017 Hvis det blir en slik ordning som nevnt over, kunne det være en tipstelefon der folk kan si fra om områder og tidspunkt der det ofte er hundeeiere som ikke plukker opp dritten. Ansatte i en slik ordning kan kanskje evt ha hund selv og/ eller være turglad? Anonymkode: 4764e...9a4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #12 Skrevet 19. april 2017 Grav dritten ned? Ikke smart. Hadde jeg gjort det ville det fort blitt bøter, da marka her er "freda". Anonymkode: 7d94c...a68
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #13 Skrevet 19. april 2017 Dessuten bruker jeg med vilje øko poser som blir borte på 4-6 mnd. Derfor Jan de faktisk kastes i naturen posene også! Anonymkode: 7d94c...a68
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #14 Skrevet 19. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Grav dritten ned? Ikke smart. Hadde jeg gjort det ville det fort blitt bøter, da marka her er "freda". Anonymkode: 7d94c...a68 Nei, da får du bare la den ligge da veitu.. Men for oss som bor på normale steder er det en quick fix - dersom man har fobi mot hundeposer - å grade et 30 cm djupt høl og dytte dritten ned der. Anonymkode: 7a0af...acd
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #15 Skrevet 19. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dessuten bruker jeg med vilje øko poser som blir borte på 4-6 mnd. Derfor Jan de faktisk kastes i naturen posene også! Anonymkode: 7d94c...a68 Åh herlighet.. verste jeg ser er de jævla hundeposene som ligger rundt omkring. Anonymkode: 7a0af...acd 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #16 Skrevet 19. april 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle det være vanskelig? Anonymkode: 4764e...9a4 Fordi det er umulig å ta hver eneste synder i gjerningsøyeblikket. Det har ingen kapasitet til. En kan ikke bare anta at fordi det er en hund i nærheten, så er den opphavet til dritten. Hvorfor skulle det være lett å gjennomføre mener du, 9a4? Skal vi ha angivere som har tatt bilder og leverer til politiet? Anonymkode: f2ed3...cc3 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #17 Skrevet 19. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åh herlighet.. verste jeg ser er de jævla hundeposene som ligger rundt omkring. Anonymkode: 7a0af...acd Ja det kan jeg godt tenke meg, men har sjekket miljøforskrifter og de posene er lov å kaste ute. Og de er neon grønne så ja de synes godt nå på vinteren. Vanlige svarte poser har 4 år nedbryrningstid og skal ikke kastes ute! Anonymkode: 7d94c...a68
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #18 Skrevet 19. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det kan jeg godt tenke meg, men har sjekket miljøforskrifter og de posene er lov å kaste ute. Og de er neon grønne så ja de synes godt nå på vinteren. Vanlige svarte poser har 4 år nedbryrningstid og skal ikke kastes ute! Anonymkode: 7d94c...a68 Men hvorfor kan du ikke bare kaste posene dine i nærmeste søppel? Det er ikke pent å se plast i natur uavhengig om den brytes ned etter 4 måneder Anonymkode: 1b02a...03f 5
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #19 Skrevet 19. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi det er umulig å ta hver eneste synder i gjerningsøyeblikket. Det har ingen kapasitet til. En kan ikke bare anta at fordi det er en hund i nærheten, så er den opphavet til dritten. Hvorfor skulle det være lett å gjennomføre mener du, 9a4? Skal vi ha angivere som har tatt bilder og leverer til politiet? Anonymkode: f2ed3...cc3 Du har rett i at man ikke får tatt hver eneste synder i gjerningsøyeblikket. De som tas, må jo tas i gjerningsøyeblikket. Anonymkode: 4764e...9a4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #20 Skrevet 19. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det kan jeg godt tenke meg, men har sjekket miljøforskrifter og de posene er lov å kaste ute. Og de er neon grønne så ja de synes godt nå på vinteren. Vanlige svarte poser har 4 år nedbryrningstid og skal ikke kastes ute! Anonymkode: 7d94c...a68 Jeg synes du bør teste dette hjemme først. Legg en pose med dritt på plenen din og se hvor fort den blir borte. Jeg synes også du bør teste hva som skjer når noen tråkker på posen etter et par mnd og verifisere at det ikke blir mye dritt under skoen. Anonymkode: 7d5f8...b36 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå