Gå til innhold

Smerter

Lisemor

Anbefalte innlegg

Hei.

Har noen få ganger hatt skikkelig vont i underlivet der det kjennes ut som om noen hadde stapt inn ei hand og skambankt meg inni der, er skikkelig vont og klarer knapt å bevege meg. Smertene "river" skikkelig. Smertene varer i ca en time. Glemte og spørre legen da jeg var der fordi det er så lenge siden sist det skjedde.

Hadde et nytt "smerteanfall" i går.

Noen som vet?

Skal til lege i januar, men håper noen av dere vet hva det kan vere så jeg slipper å lure så lenge.

(snart jul)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Tja. To muligheter som slår meg. Enten eggløsningssmerter (hvis det skjer ca. midt i syklusen, omtrent på den tiden du skal ha EL). Alternativt kan det være en (vann)cyste som sprekker. Men jeg syns det høres ut som EL-smerter. Kjenner meg i alle fall igjen i beskrivelsen. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shy(ikke logget inn)

Hei, jeg tenkte faktisk akkurat motsatt. Jeg har både cyster og el-smerter, og det du beskriver høres ut for meg som cyste-vondt. På meg, går ikke EL smertene over på bare en time, de er der i to dager mens EL er, mens cyste-sprekken varer ca. 1 time, hvis jeg ikke tar noen piller.

Gå gjerne til en lege med ultralyd, for da kan dere se om du har cyster på eggstokkene... så får du kanskje svar!

shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.

Smertan stemmer ikke inn i syklusen som el.

Skal til ultralyd i januar og får klare svar da. Har tenkt litt tanken på cyster selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...