Scaramouche Skrevet 20. desember 2004 #1 Del Skrevet 20. desember 2004 Vi skal på bryllupsreise til Bankok (2 dg.) og Koh Samui (2 uker). Er det noen som har vært der, og som har noen tips til aktiviteter eller severdigheter vi bare mååå få med oss? Tenker spesielt på Bankok, siden vi bare har to dager der. Hva er det viktigste å få med seg? Bortsett fra shoppingen da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. desember 2004 #2 Del Skrevet 23. desember 2004 I Bangkok MÅ du bare besøke et tempel eller to. Jade-buddhaen eller den liggende buddha anbefales (ved Wat Pho tempelet). En båttur på elven med egen innleid båt m/sjåfør er også et must, her får du sett hvordan mange bangkok-boere lever på elven. Ellers er det gatemarkeder og shoppingmalls (MBK ved Siam Square er svært bra). God reise! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scaramouche Skrevet 23. desember 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 23. desember 2004 Thanks :-) Da skal jeg skrive det ned på "å gjøre" listen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. desember 2004 #4 Del Skrevet 23. desember 2004 I Bangkok pleier jeg bare å shoppe. Dere kan jo dra på "The Golden Palace", men da må dere huske å ha på dere noe sømmerlig. Ikke åpne sko, ikke skjørt eller shorst, og langermede trøyer. Om dere glemmer det, får dere låne noe der mot et depositum. Ikke for å skremme dere, men jeg ville valgt bort Samui. Har vært der to ganger, og det er overturistifisert, møkkete og ikke som det en gang var. Om dere ønsker den ultimate idyll, ville jeg valgt Koh Chang. nydelig, og få turister. Romantisk! Koh Chang er mitt førstevalg. Andre steder kan være Koh Lanta i Krabi-provinsen. God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scaramouche Skrevet 24. desember 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 24. desember 2004 Hmm... oisann, vi har allerede bestilt reisen og alt :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. desember 2004 #6 Del Skrevet 24. desember 2004 Hei igjen. Hadde skrevet dét lange svaret, så kommer den lille voven min og tråkker på tastaturet. .. Jeg har vært på Samui to ganger. Første gang var det fremdeles monsun (kom sent i 2002) og unnskyldte all søppel og dritt med den. Drøyt ett år etter var vi på plass iggjen. Søppel på land, i vann og i gatene. Mange (alt for mange) turister, masete selgere m.m. Denne gangen dro vi også etter et par dager. Sist gikk turen videre til Koh Chang. Kjempe fint. Ingen turister, eksepsjonell service, ingen horer eller selgere. Avslappende. Om dere velger å forandre reisemålet, kan dere jo også vurdere Phuket (Kata og Kata Noi), Phi Phi, Krabi, Koh Lanta m.m. Samui skal jeg aldri tilbake til... Lykke til og god tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huldra:) Skrevet 4. januar 2005 #7 Del Skrevet 4. januar 2005 Vi var veldig fornøyde med Samui. Men man må jo regne med at det er turister der. Nydelige strender, men man er ikke alene. Vi bodde på Chaweng beach... Selv synes jeg Samui var mye bedre enn Phuket og Hua Hin, men ingenting slår de nydelige strendene utenfor Krabi og Phi Phi... Men om du er innstilt på å ha litt folk rundt deg, synes jeg Koh Samui er et godt alternativ. God tur!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Plonk ikke innlogget Skrevet 4. januar 2005 #8 Del Skrevet 4. januar 2005 :o Tror kanskje ikke jeg ville reist til Phuket nå? Og Phi Phi er visst rasert fullstendig... men at det er fritt for turister kan godt hende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 4. januar 2005 #9 Del Skrevet 4. januar 2005 Plonk, hvordan får du det til at det er noen i denne tråden som vil dra til Phuket og Phi Phi etter flomkatastrofen??? De fleste av innleggene i tråden er skrevet før 26. desember. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huldra:) Skrevet 4. januar 2005 #10 Del Skrevet 4. januar 2005 Ja, jeg mente det hvertfall ikke slik.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plonk Skrevet 4. januar 2005 #11 Del Skrevet 4. januar 2005 Plonk' date=' hvordan får du det til at det er noen i denne tråden som vil dra til Phuket og Phi Phi etter flomkatastrofen??? De fleste av innleggene i tråden er skrevet før 26. desember.[/quote'] Jeg har faktisk svart på det siste innlegget, som er skrevet 4. januar. Der blir Phi Phi anbefalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samantha Skrevet 4. januar 2005 #12 Del Skrevet 4. januar 2005 Bangkok: -Båttur på elva med Long Tail Boat: Kjempespennande å sjå kordan folk bur langs elva, mange fine tempel å sjå, romantisk om dokke leiger en båt aleine, og billig. -Tempel er som skrive før et must om en er i Bangkok. Men det helde med to, for å seie det sånn... -Traske på Kaoh San Road om kvelden, den store backpackergata. Mykje shopping, uteplassar, folk som selger alt mulig dill, rastafletting ++ Artig! -Ta tuk-tuk. opplevelse for livet Ta med kartet, peik på eit kjøpesenter laaangt borte og betal nesten ingenting, så får dokke ein skikkelig tur. -Vi var i dyrehagen mens vi var i Bangkok. Kosta 4kr å komme inn og vi likte den kjeempegodt! Men om dokke kun har 2 dagar til rådighet, ville eg ikkje brukt tid på det. Koh Samui: -IKKJE reis til "dyreparken" der, eller alligator-show eller kva søren dei kalla den. Heilt grusomt!! Langt vekk i huttiheita, dyrt og dyra hadde det ikkje bra. Veldig lite koselig opplevelse. -Leig moped og køyr rundt på øya heile dagen, vekk frå alle turistane. -Ta ein tur over til øyande i nærheten, helst på eit par dagars overnatting. Koh Phagnan for eksempel. (Kanskje litt vanskelig viss dokke har bestilt hotell og alt...) Men bungalow der for etpar netter kostar ikkje all verden, så det går jo an å la hotellrommet stå etpar dagar. God tur i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scaramouche Skrevet 5. januar 2005 Forfatter #13 Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg synes det er helt greit at det er litt turister der vi skal, det betyr bare at det skjer noe der, og vi er tross alt turister selv. Har vært på Phuket og Phi Phi før, så derfor drar vi til Samui denne gang, veldig flaks også med tanke på katastrofen. Takk til deg Samantha for veldig gode tips Hørtes kjempekos ut å leie egen båt og seile langs elven, backpackergaten må vi nok også få med oss ja. Og templene. Vi skal definitivt også ta turen over til Koh Phagnan, har hørt skryt av det stedet tidligere også. Gleeeeeeder oss!!! Mange har spurt oss om vi virkelig skal reise allikevel, nå etter Tsunamien, men de stedene vi skal på er jo ikke blitt rammet, og hvis folk lar være med å dra til Thailand, vil de få store problemer der nede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gladidag Skrevet 7. januar 2005 #14 Del Skrevet 7. januar 2005 Hei. Har vært tre ganger i Thailand. Alle gangene er blitt innledet med tre-fire dager i Bangkok. Et must hvis dere er der i helg, Weekendmarket( Chatuchat). Dere kan ta skytrain til markedet. Der er det kjempespennede å gå. Masse masse å kjøpe, billigere enn andre steder i byen og mye rart å se. Ellers liker jeg MBK shoppingsenter og Siam Square. Chinatown er og et must, trange gater og mylder av menneske, mat og varer. Eller anbefaler jeg sterkt området rundt Old Siam City, shoppingsenter ( ta en evnt en taxi fra Chinatown når du er lei av å gå der). Der kan du gjøre veldig gode kjøp m silke og andre vakre stoffer. Hva med dinnercruise på elven, ikke gjort det selv.. men alltid tenk eg skulle gjør det. Templer er jo og selvsagt og båtturer på elven. Jeg bruker fergenen mye til å komme meg rundt når jeg har vært der. Har og vært to ganger på Samui( 96 og 98), likte meg godt der. Bodde på Chaweng begge gangene. Ta dere en pardagers tur til Ko Lanta eller Ko Phangan som andre og har anbefalt.. Har kjempelyst å reise til Thailand igjen snart, ett år siden forrige tur som var suveren... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2005 #15 Del Skrevet 7. januar 2005 Vi skal på bryllupsreise til Bankok (2 dg.) og Koh Samui (2 uker). Er det noen som har vært der, og som har noen tips til aktiviteter eller severdigheter vi bare mååå få med oss? Tenker spesielt på Bankok, siden vi bare har to dager der. Hva er det viktigste å få med seg? Bortsett fra shoppingen da På nettstedet www.bangkok.no finner du en god del tips om Bangkok - Er bla. a et forum der med massevis av tips etc.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gladidag Skrevet 9. januar 2005 #16 Del Skrevet 9. januar 2005 Hei. Har vært tre ganger i Thailand. Alle gangene er blitt innledet med tre-fire dager i Bangkok. Et must hvis dere er der i helg, Weekendmarket( Chatuchat). Dere kan ta skytrain til markedet. Der er det kjempespennede å gå. Masse masse å kjøpe, billigere enn andre steder i byen og mye rart å se. Ellers liker jeg MBK shoppingsenter og Siam Square. Chinatown er og et must, trange gater og mylder av menneske, mat og varer. Eller anbefaler jeg sterkt området rundt Old Siam City, shoppingsenter ( ta en evnt en taxi fra Chinatown når du er lei av å gå der). Der kan du gjøre veldig gode kjøp m silke og andre vakre stoffer. Hva med dinnercruise på elven, ikke gjort det selv.. men alltid tenk eg skulle gjør det. Templer er jo og selvsagt og båtturer på elven. Jeg bruker fergenen mye til å komme meg rundt når jeg har vært der. Har og vært to ganger på Samui( 96 og 98), likte meg godt der. Bodde på Chaweng begge gangene. Ta dere en pardagers tur til Ko Lanta eller Ko Phangan som andre og har anbefalt.. Har kjempelyst å reise til Thailand igjen snart, ett år siden forrige tur som var suveren........mente Koh Tao ikke Lanta.... Lanta ligger jo i Krabi....veldig vakkert og avslappa på Lanta, men et stykke å reise fra Samui.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 9. januar 2005 #17 Del Skrevet 9. januar 2005 Jeg har faktisk svart på det siste innlegget, som er skrevet 4. januar. Der blir Phi Phi anbefalt. Da leser vi tydeligvis innlegget forskjellig, for jeg oppfattet det ikke som noen anbefaling, men som en sammenligning.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå