Gå til innhold

Katten er søkk borte

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Huff, så gruomt :( Fant du eieren til den andre katten?

Anonymkode: 42acf...897

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, HappyWaffle skrev:

Uff jeg kjenner virkelig på følelsen 😞 Krysser fingre og tær for at du skal finne pus! Får vondt av deg 💔

Takk for omtanken!:hjerte: Merker håpet svinner, men vet ikke hva mer jeg kan gjøre.

Anonymkode: ac04c...cf4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huff, så gruomt :( Fant du eieren til den andre katten?

Ja, men de har vært på ferie. De kommer i dag en gang å henter den. Har hatt katten boende her så lenge, men godt det ordnet seg for den katten :)

Noen her som vet om man kan ta katten til dyrlege og endre chipen/eier uten at tidligere eier har godtkjent det? Begynner å bli paranoid.

• Liker 1
Gjest HappyWaffle
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men de har vært på ferie. De kommer i dag en gang å henter den. Har hatt katten boende her så lenge, men godt det ordnet seg for den katten :)

Noen her som vet om man kan ta katten til dyrlege og endre chipen/eier uten at tidligere eier har godtkjent det? Begynner å bli paranoid.

De stengte katten ute mens de har vært på ferie? Folk 😑 

Man får ikke endret chip uten st eier godkjenner nei, det er veldig strengt. 

Skrevet

Har du prøvd å sette inn annonse i lokalavisen? Det fungerte for meg.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Tvist skrev:

Les hi 

Anonymkode: 6e861...7c7

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Tvist skrev:

Ja, uten hell. Vurerer å prøve igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Har du sjekket lokale facebooksider?

Anonymkode: 07384...a86

AnonymBruker
Skrevet

Er det en gruppe som heter noe ala "kjøpe og selge i (navnet på byen din)" på facebook? Jeg er medlem i en sånn gruppe på facebook, og det er veldig mange medlemmer der. Ofte ser jeg at folk annonserer både mistet og funnet dyr med godt resultat, altså at dyret blir gjenforent med eieren sin. Jeg abonnerer ikke på lokalavia så jeg hadde ikke sett annonsen der. Mulig det er flere som meg.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det en gruppe som heter noe ala "kjøpe og selge i (navnet på byen din)" på facebook? Jeg er medlem i en sånn gruppe på facebook, og det er veldig mange medlemmer der. Ofte ser jeg at folk annonserer både mistet og funnet dyr med godt resultat, altså at dyret blir gjenforent med eieren sin. Jeg abonnerer ikke på lokalavia så jeg hadde ikke sett annonsen der. Mulig det er flere som meg.

Takk for tips. Hun er meld savnet i 5 slike grupper + dyrebeskyttelsens side. Flere mener hun sikkert er påkjørt av en påsketurist som ikke har visst hvor han/hun skal melde fra. Begynner å tro det samme. 

2 timer siden, HappyWaffle skrev:

Man får ikke endret chip uten st eier godkjenner nei, det er veldig strengt. 

Det var bra :)

De gjorde nok det ja. Fant ikke katten da de skulle reise, og bare stakk...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du lett i veikanter? Er det mye rovdyr der dere bor?

Min katt klatret en gang opp i en lyktestolpe uten å lage en lyd, så kun øynene hennes med lommelykt så sjekk i trær også.

Anonymkode: 5125f...3c2

• Liker 1
Skrevet

Ikke tenk så negativt ts, mistet en katt for mange år siden og det gikk nesten et år før vi plutselig ble ringt opp av dyrlegen om at katten var funnet. Den hadde gått langt, og endt opp (hold dere fast) hos familien som hadde katten, som hadde født katten vi mistet. 

Ellers så kan du jo skrive her også, hvordan ser katten ut og i hvilken kommune, for det kan jo tenkes at en av oss som er innom og ser i tråden faktisk har sett en katt som ser litt skitten og pjusk ut uten å tenkt noe mer over det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, dillyduzit skrev:

Ikke tenk så negativt ts, mistet en katt for mange år siden og det gikk nesten et år før vi plutselig ble ringt opp av dyrlegen om at katten var funnet. Den hadde gått langt, og endt opp (hold dere fast) hos familien som hadde katten, som hadde født katten vi mistet. 

Ellers så kan du jo skrive her også, hvordan ser katten ut og i hvilken kommune, for det kan jo tenkes at en av oss som er innom og ser i tråden faktisk har sett en katt som ser litt skitten og pjusk ut uten å tenkt noe mer over det.

Du har nok rett. Innerst inne tror jeg hun lever, selv om fornuften sier noe annet.

Hvor gammel var katten din gjorde dette? Katten vår ble hentet 40 min unna med bil. Jeg ser for meg at hun har mistet retningen og nå bare går hun.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har nok rett. Innerst inne tror jeg hun lever, selv om fornuften sier noe annet.

Hvor gammel var katten din gjorde dette? Katten vår ble hentet 40 min unna med bil. Jeg ser for meg at hun har mistet retningen og nå bare går hun.

Hun nærmet seg vel 2 år på den tiden. Ellers tar katter seg en liten ferie i et par dager og kommer som regel tilbake. Hold hodet oppe, så skal du se at hun kommer tilbake. 

• Liker 1
Skrevet

Kan katten din feks ha gått inn til en nabo? Ikke sånn at den er synlig men at de har latt hoved døra eller vinduer stå oppe slik at katten kan ha kommet inn i kjeller eller på loft?

Du kan jo kanskje lage flyers og legge i postkassene til folk i nærområdet? Henge opp lapper på butikker og på bussholdeplasser? Meld den savnet på dyrbar.no og dyrebeskyttelsen sine sider etc.

Ikke gi opp håpet ts. Håper du finner katten igjen.  

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, tussi84 skrev:

Kan katten din feks ha gått inn til en nabo? Ikke sånn at den er synlig men at de har latt hoved døra eller vinduer stå oppe slik at katten kan ha kommet inn i kjeller eller på loft?

Du kan jo kanskje lage flyers og legge i postkassene til folk i nærområdet? Henge opp lapper på butikker og på bussholdeplasser? Meld den savnet på dyrbar.no og dyrebeskyttelsen sine sider etc.

Ikke gi opp håpet ts. Håper du finner katten igjen.  

Jeg har mange naboer som har vært flinke å hjelpe, lete og oppmuntre. Tror ikke hun er i nærområdet mer desverre.
Har meldt på dyrebar i dag, og driver å kopierer opp flyers i fra dyrebar nå :) Takk for tips!

2 timer siden, dillyduzit skrev:

Hun nærmet seg vel 2 år på den tiden. Ellers tar katter seg en liten ferie i et par dager og kommer som regel tilbake. Hold hodet oppe, så skal du se at hun kommer tilbake. 

Aha, ja min er jo for ung til å kunne orientere seg skikkelig. Satser på at noen finner henne likevel :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Håper du finner katten.

Vår katt forsvant ute på hytta en sommer da hun var ca 2 år. Vi lette og lette, men måtte til slutt kjøre hjem uten katten. Var på hytta flere helger og lette, og mine foreldre reiste også opp og lette for oss uten hell. Katten vår er en skikkelig reddhare, så hun går vanligvis ikke langt, og vi konkludere etterhvert med at hun var tatt av rev eller ørn eller noe. Etter ca 6 uker hørte vi plutselig noe som kunne minne om svak mjauing utenfor terrassedøra på hytta en helg, åpnet døra og der stod katten! Hun var enda mer skvetten enn før, men ellers i god form :) 

Håper på en lykkelig slutt for deg også.

Anonymkode: b8a6d...de6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, HappyWaffle skrev:

Mange har katteluke, det er ikke sikkert den var stengt ute.

Vår katt har forsvunnet to ganger. Første gangen ble han faktisk stjålet. Vi så han tilfeldigvis etter 4 måneder, og tok han med hjem igjen.

Andre gangen må han ha blitt skremt, for da ble han borte i flere dager. Etter en skikkelig dugnadsånd, fikk noen øye på han, ca en km hjemifra. Han er skikkelig pinglete og hjemmekjær, så jeg trodde ikke at han gikk så langt. Når vi kom frem oppførte han seg som en redd villkatt. Det virket ikke som om han noen gang hadde vært tam. Vi måtte rett og slett fange han, det var en lang prosess. Når vi kom hjem, skalket vi alle luker (også katteluka) og helte mat i skåla. Da ble han plutselig seg selv igjen.

Jeg håper du finner katten din! Det er så vondt når de er borte, og man vet jo ikke hva som har skjedd. Siste gangen han var borte, trasket vi i grøfta på alle veiene rundt her. Vi etterlyste på facebook og hang opp plakater. I tillegg ringte vi på dører hos vilt fremmede mennesker i en ganske stor radius, og leverte bilde og telefonnummer. Det var det siste som til slutt ga uttelling.

Lykke til!

Anonymkode: 5c1f1...c54

Skrevet (endret)

Jeg føler så méd deg, TS. Jeg er innom denne tråden stadig vekk i håp om at du skriver at pusen din har dukket opp. Vet akkurat hvor vondt dette er etter å ha opplevd det selv. For oss fikk det en lykkelig slutt, siden katten vår hadde gått til huset vi nylig hadde flyttet fra (holdt den inne i mange uker etter flytting, men det hjalp ikke).

Håper så inderlig det løser seg for deg (og pus, selvsagt) 😊

Trøsteklem

Endret av skravlus
AnonymBruker
Skrevet
På Monday, April 24, 2017 den 14.30, skravlus skrev:

Jeg føler så méd deg, TS. Jeg er innom denne tråden stadig vekk i håp om at du skriver at pusen din har dukket opp. Vet akkurat hvor vondt dette er etter å ha opplevd det selv. For oss fikk det en lykkelig slutt, siden katten vår hadde gått til huset vi nylig hadde flyttet fra (holdt den inne i mange uker etter flytting, men det hjalp ikke).

Håper så inderlig det løser seg for deg (og pus, selvsagt) 😊

Trøsteklem

Tusen takk for omtanken, for det varmer virkelig godt <3 jenta vår er fremdeles borte. Har hatt nye annonnser i avisa og hengt opp plakater i hele byen og nabokommunene. Leter enda, men har ikke like mye tid nå siden jeg måtte begynne i jobb igjen. Siden ingen har funnet henne død, håper jeg dette også får en lykkelig slutt. Ser jo her at det skjer ofte.

Lurer på om dere har noen tanker om det å skaffe en ny / en katt til? Har tenkt på dette en stund siden jeg hovudsakelig hadde min som innekatt og ville ha selskap til henne. Dette var planen lenge før hun forsvant. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...