Gå til innhold

Melder meg tilbake som prøver

mortilen

Anbefalte innlegg

Æsj altså... 

endte dessverre i sa for oss. Var så glad det klaffet. Ble en kortvarig glede, men er veldig klar for å starte på nytt med hjertet litt i halsen. 

Er det liksom bare å vente til blødningene er over og starte på nytt for å finne eggløsning ? Jeg fikk kartlagt eggløsningen så godt sist,men er det stor sannsynlighet nå for at eggløsning vil komme på "nye" dager? Hadde rundt dag 18-19 i syklusen tidligere.  Jeg kvittet meg med alt av tester, for det var liksom ikke i mine tanker at jeg skulle miste. Rart det der altså😒 Føler meg litt dum nå. 

Er det noe forskning/statistikk på hvor raskt de fleste blir gravide på nytt etter sa? Vi har to friske barn, satt forholdsvis på pp1 og pp5. 

Føler jeg ikke skal klage, vet mange sliter mer enn oss, samtidig føles det veldig trist og redd neste graviditet skal føre med seg ekstra bekymringer på grunn av dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En pleier gå inn i samme syklus som før. Det kan bare være litt uregelmessigheter og kluss rett etter SA og alt fra bare én syklus til noen mnd med rot. Men hadde i utgangspunktet tenkt at i syklus 2 etter SA kan ting alt være tilbake. Hvis du har tenkt å prøve rett etter SA er det imidlertid lurt om du kjøper nye tester for å finne eggløsning. 

Anonymkode: 1ea01...0f6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

En pleier gå inn i samme syklus som før. Det kan bare være litt uregelmessigheter og kluss rett etter SA og alt fra bare én syklus til noen mnd med rot. Men hadde i utgangspunktet tenkt at i syklus 2 etter SA kan ting alt være tilbake. Hvis du har tenkt å prøve rett etter SA er det imidlertid lurt om du kjøper nye tester for å finne eggløsning. 

Takk for svar :-) 

det var kategorisert som en MA så jeg i papirene etterpå. Men det har vel ikke Noe å si vil jeg tro..  

Jeg får kjøpe eggløsningstester. Vi vil gjerne prøve fra første eggløsning.. ønsker virkelig dette barnet, og håper at vi er heldige neste gang. Håper vi er heldige og at det både klaffer og at spiren sitter.. 👌🏼👊🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at du mistet. Mistet selv for 1,5 mnd siden, men ble gravid rett etterpå. Er idag 5+1 og krysser alt jeg har for at den sitter denne gangen.. klarer ikke glede meg engang 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mortilen skrev:

Takk for svar :-) 

det var kategorisert som en MA så jeg i papirene etterpå. Men det har vel ikke Noe å si vil jeg tro..  

Jeg får kjøpe eggløsningstester. Vi vil gjerne prøve fra første eggløsning.. ønsker virkelig dette barnet, og håper at vi er heldige neste gang. Håper vi er heldige og at det både klaffer og at spiren sitter.. 👌🏼👊🏼

Ingenting å si at det var MA nei. Du skriver ikke når du mistet men 14 dager etter abort/så lenge en blør må en vente. Men ville begynt å lete etter eggløsning alt da. Lykke til, og leit du du mistet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Note92 skrev:

Trist at du mistet. Mistet selv for 1,5 mnd siden, men ble gravid rett etterpå. Er idag 5+1 og krysser alt jeg har for at den sitter denne gangen.. klarer ikke glede meg engang 

Åh...beklager så mye 😞 

Ikke noe hyggelig opplevelse i det hele tatt, og som du skriver; "klarer ikke glede meg engang". Akkurat den følelsen der sitter jeg også med. Kommer til å bli rart å bli gravid igjen.. jordmoren sa til meg "nytt egg, ny sædcelle", ingen graviditeter er like. Bare håpe det er friskt✨

Masse masse lykke til på veien! Håper dere er heldige og får et lite nurk i armene en dag. Må si dere er heldige som fikk det til å sitte så raskt igjen ✨ krysser fingrene for dere.. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting å si at det var MA nei. Du skriver ikke når du mistet men 14 dager etter abort/så lenge en blør må en vente. Men ville begynt å lete etter eggløsning alt da. Lykke til, og leit du du mistet. 

Jeg aner ikke akkurat dagen, men trolig påskeuken.. fikk bekreftet det idag 😞  Skal videre til sykehus imorgen, antar at jeg får tabletter eller utskrapning ganske raskt. Da får vi bare lete når blødningen har gitt seg.takk for svar.. 

nå får vi tørke tårnene og se fremover 💕 Vi vil jo få en baby, det bare var ikke riktig akkurat nå 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, mortilen skrev:

Åh...beklager så mye 😞 

Ikke noe hyggelig opplevelse i det hele tatt, og som du skriver; "klarer ikke glede meg engang". Akkurat den følelsen der sitter jeg også med. Kommer til å bli rart å bli gravid igjen.. jordmoren sa til meg "nytt egg, ny sædcelle", ingen graviditeter er like. Bare håpe det er friskt✨

Masse masse lykke til på veien! Håper dere er heldige og får et lite nurk i armene en dag. Må si dere er heldige som fikk det til å sitte så raskt igjen ✨ krysser fingrene for dere.. 😊

Ja, venter liksom bare litt på når jeg skal starte å blø.. sjekker trusa hele tida😅 Krysser fingrene for oss begge. Jeg var på ul den 13 mars for å se om alt va ute, sporte da gynekologen om han kunne se når jeg fikk eggløsning, noe han kunne. Bare et lite tips til deg, får ul får du nok får å bekrefte at alt er borte. Han fortalte meg at jeg ble mest sannsynlig til å ha el to uker senere (26 mars) og mensen 2 uker etter el, men ingen mens dukket opp👏🏻 Håper det klaffer for dere og at alt går bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, mortilen skrev:

Jeg aner ikke akkurat dagen, men trolig påskeuken.. fikk bekreftet det idag 😞  Skal videre til sykehus imorgen, antar at jeg får tabletter eller utskrapning ganske raskt. Da får vi bare lete når blødningen har gitt seg.takk for svar.. 

nå får vi tørke tårnene og se fremover 💕 Vi vil jo få en baby, det bare var ikke riktig akkurat nå 😢

Uff..det var leit å høre at dette er så ferskt. Da vil ta noen uker før du kan prøve på ny enda. Ved MA blir det som regel å ta en medisinsk abort i løpet av kort tid (dager fra nå, kanskje alt i morgen). Det er vanligst. Utskrapning er som regel bare om medisinsk abort ikke var tilstrekkelig/komplikasjoner. Som regel er det tilstrekkelig med medisinsk abort. 

Hvis du vil tenke fremover vil det blir noe sånt: 14 dager etter medisinsk abort/når du slutter å blø kan du ha sex igjen og starte opp igjen prøvingen. Sender deg en klem. Vært gjennom det samme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...