Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva hadde dere stemt? Ja eller nei? 

Jeg hadde stemt NEI , for jeg vil ikke ha en diktatur som er fullstendig gal. 

Anonymkode: 47c7b...1c9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er alt avgjort, over 50% stemte ja. Folk er gale...

Anonymkode: 5a002...466

• Liker 2
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er alt avgjort, over 50% stemte ja. Folk er gale...

Anonymkode: 5a002...466

De er ikke mere gale en britene som valgte Brexit og USA som valgte fram Trump, på mange måter faller han fint inn i dagens forståelse av maktpeinsipper.

Og som med Trump sitter jeg nå å venter på hva han kommer til å gjøre. For i motsetning til Trump handler ikke dette om å elske sitt eget image: denne fyren elsker MAKT! Og det krever en u-sving av dimmensjoner.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, Druid skrev:

De er ikke mere gale en britene som valgte Brexit og USA som valgte fram Trump, på mange måter faller han fint inn i dagens forståelse av maktpeinsipper.

Og som med Trump sitter jeg nå å venter på hva han kommer til å gjøre. For i motsetning til Trump handler ikke dette om å elske sitt eget image: denne fyren elsker MAKT! Og det krever en u-sving av dimmensjoner.

Den store forskjellen er at Trump og Brexit er begge logiske løsninger, mens å innsette en diktator er ingenting likt. At du i det hele tatt geier å få deg selv til å si det tullet du selv sier her er ganske utrolig.

Anonymkode: 75863...2ca

• Liker 3
Skrevet

Jeg mener at det parlamentariske, representative partidemokratiet er ei blindgate og at det er på tide med diktatur i en eller annen form. Den kinesiske løsningen ser interessant ut, de har iallfall hatt stor suksess de siste tiårene. 
Hvilken vei Tyrkia velger, skal bli interessant å registrere, men det blir helt og holdent opp til tyrkerne. Det vil være helt utidig av oss å gi uttrykk for en mening om det.

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Vox_populi skrev:

Jeg mener at det parlamentariske, representative partidemokratiet er ei blindgate og at det er på tide med diktatur i en eller annen form. Den kinesiske løsningen ser interessant ut, de har iallfall hatt stor suksess de siste tiårene. 
Hvilken vei Tyrkia velger, skal bli interessant å registrere, men det blir helt og holdent opp til tyrkerne. Det vil være helt utidig av oss å gi uttrykk for en mening om det.

Ok...vox populi

Anonymkode: 8103e...f41

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den store forskjellen er at Trump og Brexit er begge logiske løsninger, mens å innsette en diktator er ingenting likt. At du i det hele tatt geier å få deg selv til å si det tullet du selv sier her er ganske utrolig.

Anonymkode: 75863...2ca

Det finnes ingen logiske rasjonale begrunnelser, hverken for Trump eller Brexit, og begge var preget av kampanjer som fridde til folks følelser. Erdogan er faktisk ett mye mer rasjonelt valg, selv om de som har stemt på han antagelig våkner opp til en større bakrus enn Trump og Brexit velgere.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Erdogan er jo helt gal 

Endret av Winza
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Winza/Jacklost skrev:

Erdogan er jo helt gal 

Hva er din definisjon på gal? 

Anonymkode: 79895...5b4

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er din definisjon på gal? 

Det som definisjonen er

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Winza/Jacklost skrev:

Det som definisjonen er

Det er ca. 14 forskjellige definisjoner på ordet *gal*. Blant annet forkortelsen for Paulus brev til Galaterne og hanegal. Eller mener du get a life (GAL)?

• Liker 3
Skrevet
19 minutter siden, Winza/Jacklost skrev:

Erdogan er jo helt gal 

Erdogan er en hel del, men han er på ingen måte gal.

Faktisk er det vanskelig å finne direkte patologiske trekk på han: hvis man har som mål å bli en statsleder tilsvarende Putin, med den type maktstabilitet som han har, har han gjordt alt rett.

Han har spilt de tre fløyene i Tyrkisk politikk på en mesterlig måte og har taklet utenrikspolitikken optimalt med tanke på eget mål. Han har gått fra å være blokkert fra makt, til nå ha beseiret alle sine motstandere, og han har gjordt det med urovekkende grad av demokratiske midler. 

Så gal? Nei, heller deprimerende rasjonell og kynisk.

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, Druid skrev:

Bare så synd at enkelte ikke er villige til å innse det. 

Skrevet
4 timer siden, Druid skrev:

Erdogan er en hel del, men han er på ingen måte gal.

Faktisk er det vanskelig å finne direkte patologiske trekk på han: hvis man har som mål å bli en statsleder tilsvarende Putin, med den type maktstabilitet som han har, har han gjordt alt rett.

Han har spilt de tre fløyene i Tyrkisk politikk på en mesterlig måte og har taklet utenrikspolitikken optimalt med tanke på eget mål. Han har gått fra å være blokkert fra makt, til nå ha beseiret alle sine motstandere, og han har gjordt det med urovekkende grad av demokratiske midler. 

Så gal? Nei, heller deprimerende rasjonell og kynisk.

Du tenker på som f eks narssissisme eller psykopati? Husker forresten det var en dokumentar der de undersøkte om hvorvidt diverse statsledere som Hitler og Hussein kunne ha denne diagnosen(antisosial personlighetsforstyrrelse). 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det hadde vært nok av nordmenn som hadde stemt ja i et slikt valg her i Norge. Alt som skal til er litt skremselspropaganda og det vil fungere like bra her som der. 

Anonymkode: 0efdc...339

Skrevet
6 timer siden, Druid skrev:

Det finnes ingen logiske rasjonale begrunnelser, hverken for Trump eller Brexit, og begge var preget av kampanjer som fridde til folks følelser. Erdogan er faktisk ett mye mer rasjonelt valg, selv om de som har stemt på han antagelig våkner opp til en større bakrus enn Trump og Brexit velgere.

Jeg synes det er mye av hva man kan se av både islamister og muslimhatere på begge sider. Det er åpenbart at de har en agenda, og de appellerer til folks følelser og frykt. Og kanskje forteller folk litt det de vil høre. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det hadde vært nok av nordmenn som hadde stemt ja i et slikt valg her i Norge. Alt som skal til er litt skremselspropaganda og det vil fungere like bra her som der. 

Dessverre lar folk seg alt for lett rive med. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke jeg i hvert fall

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, Mari Y skrev:

Dessverre lar folk seg alt for lett rive med. 

Ikke at jeg syntes noen av politikerne i Norge har diktatortendenser (enn så lenge hvertfall), men du ser jo noe av den samme følelsesladde retorikken i Norge også dessverre. Og partier som FrP spiller jo faktisk på folks fryktfølelse de også, selv om det ikke kan sies å være i samme grad som Erdogans propaganda. 

Vi tror vi liksom har kommet så langt i Norge, og før man vet ordet av det så ser man stadig vekk "folk flest" faller for makthavernes eldste triks, dvs. spille på frykt og å sette folkegrupper opp mot hverandre. Handler dessverre om at de aller fleste her i landet er dumme som brød. 

Anonymkode: e41dd...9e7

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, Winza/Jacklost skrev:

Ikke jeg i hvert fall

Kanskje ikke du, men mange ville. Man ser jo hvor lett en del faller for Frp sin skremselspropaganda. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...