Gå til innhold

Ekstrem pms

Fremhevede innlegg

Skrevet

Begynn og meditere :) prøv og komme deg ut i frisk luft og når irritasjonen er verst få det ut :) evt få en hobby som får tankene bort ? Massasje hjelper på anspenthet og kansje prøve sånne nåler i huden husker ikke hva de heter akuratt nå.. akupunktur?? Ellers lite råd mot pms får de ofte 11 dager før mens men har de bare to dager .. for min del hjelper de og trekke seg tilbake fra de som irriterer , ha riktig søvn rytme og spise sunt og trene litt 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du ts har prøvd både prevensjon av ulike varianter og antidepresiva uten effekt, så lurer jeg på hvor lenge du har stått på disse medikamentene sammenhengende, jeg lurer og på hvor gammel du er? 

Anonymkode: 387a9...4c3

De har hatt forskjellig varighet. Noen langvarig og noen i kortere perioder. Men felles for dem var at de ikke virket og enkelte ga meg bivirkninger som bare gjorde vondt verre, så jeg er ferdig med hormonell behandling. Jeg er 33. 

TS 

Anonymkode: 7c267...ff7

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hør hva de sier til febernedsettende FØR du får feber, eventuelt betennelsesdempende. Reumatiske faktorer er også verdt å utrede.

Og, om du reiser... vurder å gi CBD et forsøk. Det er på vei til å bli lovlig her i landet også, eventuelt at det å flytte til et land hvor det er lovlig kan være verdt å se på om det hjelper.

Anonymkode: 41ddf...ce8

Takk for tips. Skal sjekke ut dette! 

TS

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, Betrakteren skrev:

Jeg har lignende symptomer - selvmordskandidat minst en uke i måneden - og har også prøvd det meste. Går fast på antidepressiva og har hormonspiral slik at jeg ikke har noe blødning å regne. Men PMS forteller likevel alt om tiden i syklus. Hos meg varierer av en eller annen grunn intensiteten av depresjon litt fra gang til gang. Er jeg heldig er jeg bare lettere nedstemt og irritabel, men oftest er jeg under kjellergulvet. Det er vanskelig å beskrive hvor vannvittig det er at man en dag er i normalt godt humør og den neste er alt svart og man tenker på om det er nok piller i skapet. Mannen har bedre kontroll på syklusen enn meg, og han har seriøst tatt opp med meg om det er en mulighet å fremskynde overgangsalderen. Det sier litt.

Ja, det er vanskelig å beskrive hvor fort livet faktisk kan snus helt opp ned bare fra en dag til den neste. Kjenner meg så godt igjen i det. Jeg og kjæresten min har også snakket om muligheten for å fremskynde overgangsalderen. Man blir jo desperat! Men har kommet frem til at det ikke er noen løsning. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, lokmeister2016 skrev:

Begynn og meditere :) prøv og komme deg ut i frisk luft og når irritasjonen er verst få det ut :) evt få en hobby som får tankene bort ? Massasje hjelper på anspenthet og kansje prøve sånne nåler i huden husker ikke hva de heter akuratt nå.. akupunktur?? Ellers lite råd mot pms får de ofte 11 dager før mens men har de bare to dager .. for min del hjelper de og trekke seg tilbake fra de som irriterer , ha riktig søvn rytme og spise sunt og trene litt 

Det å spise sunt og trene har dessverre ikke virket på meg. Men uten hobbiene mine hadde jeg nok bare vært enda, enda verre, så tror det er viktig å ha meningsfulle hobbier som kan få tankene bort, ja. Jeg skal absolutt teste ut meditasjon og undersøke med akupunktur! Takk for gode råd! 

TS

Skrevet (endret)

🙁

Endret av frksurrehue

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...