Gå til innhold

Norske jenter er slubber!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Kanskje litt feil forum, men det får ikke hjelpe:

Jeg har nå i sommer hatt muligheten til å farte i sydeuropeiske land/byer, slik som Roma, Paris, Athen, pluss en gresk ferieøy.

Det som slår meg, er hvor stilfulle og elegante de sydeuropeiske damene er sammenlignet med _DE FLESTE_ norske.

Ta en slik ting som disse stringtrusene... man ser aldri en sydeuropeisk dame med disse komiske og latterlige plaggene. De har truser som viser en fast rund og pen rompe, ikke slike "disseromper" som de norske jentene har fått for seg er fint.

Et annet fenomen.... hvordan kan dere jenter gå på gata og i butikker på et gresk feriested.... I BIKINI??? Det plagget hører stranda til!

Skal der ikke snart få litt stil og eleganse? Dere er jo så pene, hvorfor opptre så slubbete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Janna

Må si jeg er litt enig med deg!

Men så gjelder det jo ikke alle da.

Hvor kommer for eksempel den grufulle moten med stringtrusen som skal vises godt over buksekanten bak??? *himler med øynene* Det er så tacky at det halve hadde vært MER enn nok.

Bruker de altså ikke string truser der nede? Fikk du se? :wink:

Har fått med meg at sydlandske jenter bruker mer skjørt, søte bluser, parfyme og søte sandaler, men igjen, det gjelder nok ikke alle "der nede" det heller :)

Enig i at de virker mere yndige og kvinnelige der nede.

Kanskje vi er mer "mannlige" i stilen her nord for å skynde på likestillingen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vi må jo tilpasse oss våre lekre maker vet du!! :wink:

Når det kommer til stil, mote og feminisme/maskulint, så er det ofte forskjell i forskjellige land ja! Men det går jo mot hverandre da!

Hvor mange norske menn ser du flyte elegangt rundt i flagrende, myke silkeskjorter og bukser som sitter i liv og hofte, mens blir vide i bena?

Når du ser på den vanlige ola normann, som ofte går i olabukse og t-skjorte, slitesterk skjorts med brune strømper og sandaler, foretningsdress som lyser "selger" lang vei, så kan du neppe kreve at vi skal kle oss etter sørligere menn og temperaturer kan du vel?

Hadde vi vært velsignet med været og forholdene de har på Hellas, hadde vi hatt samme stil på mannfolka og hadde kulturen vært lik, så hadde vi nok tilpasset oss det også! Men norge er nå en gang norge!

Synes det er mange stilige damer i norge jeg! Mange stilige menn og! Selv om vi er ulike de feminine kvinnene i sydligere strøk, og de velkledde, maskuline mennene deres!

Og bare så det er sagt, en disserumpe blir ikke noe mer fast og rund ved å bruke vanlige truser! og hvem av oss som bruker g-streng og vanlige truser, skal du være forsiktig med å legge ut om! hvordan vet du hva vi har på oss til enhver tid? Det er ikke alt du ser skjønner du!

(sliten g.streng langt over bukselinninga er jeg heeeelt enig i at ser usannsynelig teit ut riktignok!)

om jeg velger å gå i bikini å handle (noe jeg ikke gjør, men har venninder som bruker bikinioverdelen på shopping) så er det vel for å få mest mulig ut av solen mens man har den der! Det er ikke alle som kler seg for å sjarmere andre mennesker! Noen kler seg rett og slett slik de synes passer best/ er mest behagelig forhold til situasjonen, at DU synes plagget hører til på stranden er jo din mening. Andre kanskje synes noe annet. Du sitter ikke på fasiten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bikini-BH,n jeg har hengt meg opp i, det er at de bruker bikini-trusa, uten en sarong eller et skjørt/shorts over, når de går på gata eller i butikker, eller faktisk også på restauranter! Det ser for jævlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Eric, bikini passer best på stranda. Det samme gjelder menn og badebukse.

Synes norske menn ofte kler seg enda kjedeligere enn oss damer. Handler alle på dressmann? Samboeren min går med olabukse/shorts og t-skjorte uansett hva han skal. Prøver til og med å kjøpe nye klær til ham, men han går fortsatt i de samme nedslitte t-skjortene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forsåvidt enig i det meste, men jeg lurer på hvordan det er å få disse feminine og elegante kvinnfolka til å ta husvasken eller luke i blomsterbedet.

Jeg har både jobb(er) og en livsstil som gjør at jeg neppe hadde passet i elegante klær og med elegant frisyre. Jeg kan f.eks ikke ha lange negler fordi det hemmer meg i jobben(e) mine. Jeg ser kanskje ikke elegant ut akkurat, men jeg trives med å være ujålete.

Men jeg er enig i bikini-delen av innlegget. Huff og huff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, bare bikini og ikke noe annet, på shopping ville vel jeg også kikket litt ekstra etter. (og ikke nødvendigvis på en positiv måte...)

Men hvorfor kler ikke dere menn dere mer elegant? siden dere ønsker mer feminine kvinner, må dere jo stille opp like bra selv! :wink:

Og dette med at man faktisk skal fungere praktisk også ble nevnt. Jeg gikk mye med høyhelte sko tidligere. Men nå må jeg ærligtalt si at dersom jeg finner noen stilige sko som er lave, noe som resulterer i at ihvertfall jeg, blir mer effektiv i gange etc. så kjøper jeg nok heller det!

I hverdagen min er det ganske upraktisk med florlette, feminine skjørt og høyhelte flotte sandaler... Dessuten så ER jeg ikke en nett liten skapning, tror kroppen min er mer skapt for fart og spenning, ikke rusle rundt å se delikat ut..... (ikke negativt til dem som er det, men jeg er det ikke)

Men det finnes da vitterlig små nette jenter i norge, som er flinke til å kle seg i søte skjørt og feminine sko og bluser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤_Fairytale_¤

Jeg har utenlandske aner, og jeg synes at jeg har stil - kan altså det å kle meg. Men jeg er ikke sånn at øyenskyggen må passe til buksa. Best å finne en mellomting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye sant, der Eric - og dere andre! Nordmenn skal kose seg i solen og det uten å ta hensyn til andre enn dem selv. Det er ikke mange årene siden det faktisk var forbudt å være toppløs i Hellas... vi kan utmerket godt tenke på at vi tvinger oss på andre mennesker på en måte som ikke er så positiv. Men det er ikke bare jenter - så du ikke rosa mannfolka i bar overkropp på restaurantene da, Eric - de er nordmenn vet du - det ser jeg mye av - og takke f... det er ikke mye pent det heller, verken utseende eller oppførselsmessig.

En annen ting du kan tenke på når sydeuropeiske damer tripper nett og lett avgårde, de har 12 mnd i året å utvikle gangen sin på. Hadde de seilt rundt i klumpete vintersko 8 måneder i året, kan det hende at de hadde måttet vagge litt av og til de også.

At mange italienere for eksempel, i utgangspunktet ofte er nettere fysisk hjelper også på inntrykket. I tillegg at de er opplært til å pynte seg og ta seg ut. Ofte bor familier sammen trangt fordi man heller bruker penger på å ta seg ut hva gjelder klær. Det gjør vi ikke her i Norge.

Ja, vi har mye å lære - hunnkjønn og hankjønn - men vi vil nå helst være oss selv da... og klare å ta i et snømåkingstak når det kniper.

Og så må jeg bare få si - string som tyter opp av buksa har aldri vært lekkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også enig i mye av det som blir skrevet her. Nordmenn i syden ikler seg mye rart, på feire er det liksom ikke så nøye. Noen ganger skjønner jeg ikke hvorfor jeg har komplekser for hvordan jeg selv ser ut, når jeg ser hva andre kan tillate seg å vise seg i :ler:

Søreuropeiske damer er gjennomsnittlig mer feminine enn oss her nord og det tror jeg har mye med klimaet å gjøre. For det som ofte oppfattes som feminint er gjerne kortkorte skjørt, tynne bluser og topper og nette små sandaler, altså plagg som vi maks kan bruke en måned av året her hjemme, hvis vi er veldig heldig med været. Jeg gidder ikke å bruke så mye penger på mikroskopiske sommerplagg, jeg får jo aldri brukt det. På en riktig varm sommerdag her hjemme synes jeg norske jenter med lite/nette klær er like flotte som de søreuropeiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eminel

Jeg er enig ja!!! Men stringtrusa blir!! Hehe... :ler:

Merket hvor mye flinkere Europeiske jenter er til å sminke seg og kle seg! Norske menn burde også skjerpe seg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LineA: Gentleman-stil......? Åjoda, de kan dette med å oppføre seg...... de må jo kunne dette om de skal vinne trofèer (ja, jeg har sett programmene om strandløvene på TV.....). Snakk med jentene som kommer derfra, og du finner ut hvordan de oppfører seg mot sine egne. Omtrent som vi oppfører oss mot dere. Det finnes noen som kan oppføre seg, og det finnes noen som ikke kan oppføre seg. Slik er det overalt.

Nå skal jeg bevege meg ut på veldig tynn is her..... :-) Nå kan jo noe av den manglende Gentleman-stilen her i Norge tilskrives kvinnefrigjørerne.... I en periode jeg var singel var jeg på tre dates etter hverandre, og alle reagerte temmelig når jeg åpnet bildøren på deres side, ventet til de kom inn, lukket døren etter henne, og gikk så og satte meg og kjørte avgårde..... når vi så kom fram gikk jeg rundt bilen og åpnet døren for dem utenfor restauranten, tok dem i hånda for å hjelpe dem ut, slik at de "verdig" kunne komme seg ut av bilen med skjørt, geleidet dem opp trappen og åpnet døra for dem, slapp dem inn og ba dem vente. Så parkerte jeg bilen og kom tilbake. Trakk ut stolene deres, så de fikk satt seg, og tilbød meg å betale som en selvfølge.

Alle tok disse småtingene som en fornærmelse mot kjønnet deres, i stedet for å se på det slik det var ment, som en oppmerksomhet, som en hyllest. Det er slike småting man har lært fra gammelt av, og som jeg alltid har likt å praktisere. Det merkelige var at 2 av 3 lot meg betale.....

Jeg VET at disse 3 ikke er representative for kvinnen, men allikevel er det ikke rart at ungdommen så og si ikke har hørt om disse tingene. Det er synd at disse små sjarmerende forskjellene skal viskes ut.....

Jeg skal inrømme at den neste daten var preget av en del usikkerhet..... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg har samme erfaring som Kevin.

Jeg er en god oppdragelse, og jeg vet hvordan samspillet mellom Kvinne og mann, kan utøves. Jeg reiser mye, og når jeg benytter meg av de metodene jeg har lært i f.eks. Frankrike og Canada (franske delen) og andre steder, blir mange av de Norskle Damene helt forvirret ?????

For meg er det naturlig å kle meg "skikkelig" når jeg skal ut av huset. Og det er like naturlig å oppføre meg dannet og hyggelig når jeg møter folk (Damer)

Hva skjer ? Jo, mange av Damene jeg holder døren åpen for, eller tiltaler høflig, ser bare rart på meg ? Dette gjelder særlig Oslo-området !

Mere snerpete og sure Damer enn det som er i Oslo, skal man laaaangt for å finne.

I Bergen derimot har jeg en annen erfaring. Har de kanskje en mere kontinental holdning der ? Eller er de kanskje bare normalt stolt og høplig ?

Denne holdningen smitter også over i klesstilen.

Det du ser på Aker-brygge og Karl Johan, vil du aldri finne i Paris, Bergen og andre siviliserte steder !

Norske Damer i "Syden" er ofte flaut å se på.

Ærlige, jordnære ? JA, men gud så sidrumpet og HARRY !

Nei Kvinner !

RAK RYGG, NESEN OPP, BRYSTET FRAM, SMIL OG VÆR HØFLIG, DA SKAL DERE SE AT VI GUTTER OGSÅ BLIR MERE "GENTLE"

Hilsen en chris, som nyter synet av sin Kone, og andre DAMER.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker vel egentlig om klesstil her, også når det dreier seg om "gentlemann-stil" tror jeg.

Og at man kler seg "skikkelig" er vel og bra, men det gjør da vel veldig mange av norske kvinner også? Selv om vi ikke kler oss like feminint og "pent" som sydligere kvinner kanskje gjør, så kler vi da oss skikkelig som oftest? (hm.. må hjem å kikke seriøst i klesskapet mitt jeg nå...)

Det poenget dere kommer med ang kvinner/ jenter som ikke takler gentlemenn har jeg også vært vitne til! Latterlig spør du meg!

Dersom noen har lyst til å være grei, oppmerksom eller bare behandle deg pent, så fatter jeg ikke hva det er å bli sur for!!! selv om jeg ser at visse blir det! Og at det liksom skal være en fornærmelse mot deres kjønn???? I mine øyne: tåpelig tanke!!!

Likestilling er nå en ting, jeg mener.... jeg, som kvinne, åpner dører for menn og jeg. Jeg kan godt finne på å ha med blomster, og har jeg bedt til middag, så synes jeg det er godt å kunne spandere når jeg har råd til det! Og en så lenge så har ikke jeg sett den mann som blir fornærmet over at jeg holder døra åpen eller gir oppmerksomhet.

Synes ikke det er noe galt i den norske klesstilen, men chris? hvorfor er det vi som må ende oss? Det er faktisk skrekkelig mange menn/ gutter som burde fått og fulgt din oppfordring til oss jenter:

RAK RYGG, NESEN OPP, BRYSTET FRAM, SMIL OG VÆR HØFLIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheMan

Hvordan kan noen med vettet i behol påstå at gode gammeldagse bestemorstruser er feminimt? Dette er det merkeligste jeg har hørt, har ennå ikke snakket med en som foretrekker dette foran stringtruse.. Men innsenderen har sikkert en merkelig bekjentskapskrets, for dette var virkelig nytt! Spør mannfolk hva de liker, og jeg er sikker på at 95% av de under 40 liker best stringtruser.. (utenom på gamle damer eller svært overvektige kvinner fulle av appelsinhud som viser gjennom buksa) Det ser helt dumt ut med truse, og jeg håper at ingen kvinner her inne faktisk tror at vi mannfolk liker dette. Det er ihvertfall ingenting som er mer turn-off for meg(nesten) enn en svær, ekkel smakløs truse!

Hilsen sjefen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest eminel

Gutter fra andre land i verden er ofte mer gentlemen enn nordmenn, ihvertfall som jeg har fått erfart. Har selv kjæreste fra Syden, som oppvarter meg til alle tider. Selvfølgelig ble jeg overraska i begynnelsen når ingen andre har vært sånn mot meg. Men det betyr ikke at jeg ikke liker det :) :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei aline !

(bruker du liten forbokstav?)

Joda, jeg er enig i alt det du skriver, og jeg tror nok det er mange som deg. Men det som er saken, er at jeg prøver å være dannet til enhver tid, og da treffer jeg på maaange Damer. I gjennomsnitt holder jeg kanskje døren åpen for rundt 10 Damer hver dag. Jeg går aldri inn gjennom en dør, før en Dame. osv.osv.

De aller fleste blir nesten forvirret, og vet ikke helt hvordan de skal takle situasjonen ! Noe begynner nesten å diskutere, som om de blir fornærmet ?

Hva forventer jeg ? Ingenting spesielt, kun øyekontakt og kanskje et lite smil, eller nikk.

Og det er klart når slike Damer selv får barn (gutter) vil disse bli påvirket av sine mødre. De blir like uhøklige og sløve de også. Dermed er respekten for Kvinnen utvannet, og ringen er sluttet.

Hvorfor er Franskmenn og flere andre fortsatt Gentlemenn. Jo fordi deres mødre har lært de opp !

Deres mødre har stilt kvav om respekt. De har forlangt å bli oppvartet av sine "beilere", og beilerne har forstått at de må være Gentle for å bli akseptert ! En positiv sirkel !

Dette gjenspeiler seg i holdning, klær, og seksualitet.

Se bare på dette forum. Hvorfor heter det noe så vulgært som sexualitet ?

Ikke missforstå, men det hadde vel kankje vært litt bedre med "Sensualitet" ?

Jeg liker å markere forskjell på mann og Kvinne. Dessuten synes jeg det er trivelig med hygge, smil og uskyldig flørt.

Dere Norske Kvinner får med andre ord som fortjent !

La deres menn og barn forfalle i stil med dere selv, eller stram dere opp, og still krav til oss menn ! Ikke godta at dere selv og partneren ser ut som noen dass !

Lykke til.

Hilsen en chris, som håper på å komme inn i en positiv og dannet sirkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katta ikke innl

Eg liker å stæsje meg opp med skjørt, høyhelte sko, sminke og lakk på tærne... Men herregud så digg det er å få det av seg igjen og trekke i en go og myk bukse og utvasket t-skjorte... Det er vitterlig ikke altid at eg føler for det å være nydelig og feminin, og da kler eg meg deretter.

Alt til sin tid, og hvis du ikke liker det får du bare se den andre veien, fordi eg bryr meg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod

TheMan.... det finnes faktisk sexy mellomtinger mellom en slaskete bestemorstruse, og den idiotiske stringtrusa.

Det er nok SVÆRT mange menn som syns stringtrusa er litt for dum....og latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...