Gå til innhold

Hvor viktig er det å bo nært familien?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor viktig er det for deg å bo nært familien? Tenker ikke kjæreste og barn, men foreldre, søsken osv. Jeg har nå bodd langt unna familien i flere år som student, og ønsker nå å flytte tilbake til hjembyen. Virker som mange synes det er rart. Er singel, så trenger heldigvis ikke å tenke på en kjærestes familie. 

Anonymkode: df0e1...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ekstremt lite viktig, men jeg har ikke et nært forhold til verken mor eller søsken. Jeg er bare glad de bor langt unna.

Anonymkode: 7dee7...d13

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det veldig, veldig viktig. Har ingen spesifikk grunn, men familien min er veldig viktige og det er utenkelig for meg å bo timesvis unna dem.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Foreldrene mine ønsker at jeg flytter til hjembygda etter jeg er ferdig å studere (har studert/bodd hjemmefra i snart 10 år), men det er for meg helt uaktuelt på grunn av mulighet til å få arbeid, i tillegg til at jeg ikke har venner der lenger. Jeg har to søsken som bor der, satser på at det får dekke behovet de har for kontakt med barn/barnebarn. De besøker hverandre i grunn ikke så mye heller, så ser ikke poenget med hvorfor jeg skal bo i nærheten dersom de ikke har tenkt å besøke/omgås med meg uansett.

Anonymkode: 74bb8...0ca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Viktig for meg, men ikke for dem dessverre, så de fleste bor langt unna mens jeg bor der vi er fra. Jeg er tradisjonell og har alltid sett på familien som min nærmeste utover kjærester og noen nærme venner jeg også føler er som søsken. Skulle ønske søsknene mine tenkte mer likt som meg. Siden de bor langt unna og jeg bare ser dem noen ganger i året merker jeg at jeg ikke bryr meg så mye om dem mer og nieser og nevøer og sånt føles bare som fremmede barn som kunne vært hvem som helst sine barn. Jeg syns det er trist. Men når man sees så sjeldent blir det jo sånn. 

Anonymkode: 0184d...81b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er ikke viktigere enn å ha en jobb jeg trives med, rikt kulturtilbud og nettverk av gode venner. Mine foreldre bor på bygda, hvor jeg ikke føler det er særlig gode jobbmuligheter for meg, og hvor jeg heller ikke har venner bortsett fra noen få barndomsvenner som jeg er ganske ulik interessemessig.

Det er derimot viktig å bo såpass nært at det er mulig å besøke hverandre ganske ofte. Jeg har i perioder bodd på andre kanten av verden i forbindelse med jobb, og selv om det er et eventyr, så vil jeg ikke bo så langt unna på permanent basis. Det blir for lang flyreise til at man kan se hverandre mer enn kanskje én gang i året.

Nå bor jeg i en stor skandinavisk by hvor det går fly til en flyplass ikke så langt fra min hjembygd. Bruker til sammen et par timer på reise når jeg skal besøke dem, og tar gjerne en langhelg hjemme når jeg føler for det. Flyet er i tillegg ofte billig. Det passer meg fint, og de synes også det er koselig å ha muligheten til å besøke meg i "storbyen" og oppleve noe annet enn hjembygda.

Anonymkode: 7a27a...c10

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har blitt viktig nå som jeg er voksen og foreldrene mine er rundt 70 år. Merker at jeg har begynt å tenke mer på at de ikke lever evig, og at jeg har lyst til å bruke litt mer tid sammen med dem før de går bort. Det gjør meg ganske trist. 

Tilbringer noen timer med dem ca en gang i uka i gjennomsnitt (noen ganger mer/mindre) og vi hjelper hverandre med småting når vi kan. Har ikke spesielt nært forhold til begge,men jeg liker dem allikevel:hjerte:

Kunne tenkt meg å bo et annet sted i landet på grunn av flere spennende jobbmuligheter etc men det er dette som holder meg tilbake. Det gjør ingen ting altså - jeg bor i en passe stor by og trives godt her. :)

Anonymkode: 2bd28...257

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lang avstand er mer viktig. Tar heller det å besøke dem som et mål i sommer- og juleferie 

Anonymkode: 3e020...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor viktig er det for deg å bo nært familien? Tenker ikke kjæreste og barn, men foreldre, søsken osv. Jeg har nå bodd langt unna familien i flere år som student, og ønsker nå å flytte tilbake til hjembyen. Virker som mange synes det er rart. Er singel, så trenger heldigvis ikke å tenke på en kjærestes familie. 

Anonymkode: df0e1...695

Bor langt unna familien og skulle ønske vi bodde litt nærmere hverandre.

Bor nært svigerfamilien og skulle ønske de flyttet langt avgårde.

Anonymkode: aa169...267

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jessica

Det er veldig viktig for meg, og spesielt nå som vi har barn. Hyggelig for barna å ha nært forhold til besteforeldre og flere trygge voksne. Men vi har et godt forhold til familiene på begge sider da 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har blitt viktig for meg nå mot slutten av graviditeten min. Dessverre bor vi ett stykke unna dem, noe som er veldig trist for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har et veldig nært og godt forhold til familien, og liker å bo såpass nært at jeg ikke har mange timene hjem. Tenker litt på at foreldrene mine vil trenge noe mer hjelp ettersom de blir eldre, og har planer om å bosette meg nærmere. Har også søsken og annen familie på hjemstedet, og en del barndomsvenner. 

Anonymkode: 0da82...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det viktig. Men samtidig er jeg født og oppvokst i Osloområdet, og hele familien min bor i Oslo. Jeg har valgt å bli værende i Oslo hvor jeg både jobber og føler jeg har et tilfredstillende kultur/utelivstilbud.

Hadde familien min bodd i en liten bygd i Finnmark eller ytterst på den nøgne ø på vestlandet et sted, hadde jeg kanskje ment at det å bo i en stor by var viktigere enn nærhet til familien.

Jeg har bodd utenlands, men trivdes ikke med å være utlending.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Bodde nærme mamma og pappa når de ble syke og døde. Sto for mye av pleie og omsorg i den fasen. Det angrer jeg ikke på . Men resten av familien kunne jeg brydd meg mindre om og vi ser hverandre neste  aldri. Så de trenger jeg ikke å bo når ved.

Anonymkode: f1bce...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke så viktig. Men jeg tror jeg er påvirket at at familien min alltid har vært ganske spredd. Noen på den siden av landet, noen på den andre og noen i utlandet. Det har gått helt fint :) 

Anonymkode: 64566...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig viktig. Det er en av hovedgrunnene til at jeg valgte å flytte tilbake til hjembyen etter at jeg ble ferdig med å studere.

Mvh Yvonne :heiajente: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...