Gå til innhold

Ville du sagt ja til å fryse ned kroppen din når du dør?

Gjest Winza

Ville du sagt ja til å fryse ned kroppen din når du dør?  

30 stemmer

1. 1. Ville du sagt ja til å fryse ned kroppen din når du dør?

• Ja
      8
    • Nei
      22

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, Balian de Ibelin skrev:

Nei min kropp skal enten råtne i jorda eller brennes til aske.

Tenk all historikken du kunne fortalt de fremtidige menneskene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar
Akkurat nå, Winza/Jacklost skrev:

Tenk all historikken du kunne fortalt de fremtidige menneskene

Vil de ha historier så kan de lese bøker eller se filmer\tv serier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antbug

Nei! Jeg tror det ville vært som å våkne midt i et mareritt man ikke kunne komme ut av. Nei takk, jeg vil ikke våkne til en verden jeg kanskje hverken forstår eller kjenner igjen. Jeg vil ikke leve uten flokken min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
40 minutter siden, antbug skrev:

Nei! Jeg tror det ville vært som å våkne midt i et mareritt man ikke kunne komme ut av. Nei takk, jeg vil ikke våkne til en verden jeg kanskje hverken forstår eller kjenner igjen. Jeg vil ikke leve uten flokken min. 

Da kunne man jo oppsøkt andre nedfryste "tidsreisende" :)

Jeg kunne nok digget å få et "nytt" liv noen hundre år inn i fremtiden. Det er jo ikke slik at man mister det nåværende uansett, det er jo først når man dør at nedfrysning gjøres, det å våkne opp i fremtiden der man kan behandle alderdommen er i så måte bare en bonus. 

Men jeg tviler på at dette kommer til å bli gjort i bred skala med det første. Først må man løse ressursproblemer på jorda, for om mange skal leve "evig" eller hvertfall mye lenger enn i dag så må verden også kunne understøtte det.

Anonymkode: 0c402...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Vil de ha historier så kan de lese bøker eller se filmer\tv serier

Men de er ikke alltid historisk korrekte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis jeg kunne gjenopplives i fremtiden ville jeg hatt ny kropp, dette gamle vraket er ikke noe å samle på :P

Anonymkode: 2a3c3...8fa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Dette livet har vært så utrolig tøff, så jeg ønsker ikke å forlenge det mer enn jeg må.

Men jeg tror på reinkarnasjon, så håper jeg får et bedre liv, neste gang.

Anonymkode: 55f4f...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede startet sparefond for å fryse ned hodet mitt etter min død. Jeg kommer selvfølgelig til å kreve en fullstendig rekonstruksjon av kroppen min, da den er ganske awesome.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ingen tro på at det fungerer, dessuten vil det neppe være så stas å være en tidsreisende i et samfunn man ikke vet hvordan fungerer, har mistet alle referanser og all relevant kunnskap og ikke har noen kjente. Dessuten er det strengt tatt ganske arrogant å tro at akkurat jeg er så viktig at andre skal bruke tid og ressurser på å vekke meg til live igjen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ikke fryses ned. Har fryst nok i mitt liv, så jeg velger å brennes etter min død.

Dessuten har jeg ikke noe her å gjøre hvis jeg har vært fryst ned i mange år. Ingen jeg kjenner her da og må sikkert ut i jobb for å klare meg. Hva skal jeg jobbe med da og hva skal stå på CV'n min for de årene jeg hsr vært fryst ned???? 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antbug
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kunne man jo oppsøkt andre nedfryste "tidsreisende" :)

Jeg kunne nok digget å få et "nytt" liv noen hundre år inn i fremtiden. Det er jo ikke slik at man mister det nåværende uansett, det er jo først når man dør at nedfrysning gjøres, det å våkne opp i fremtiden der man kan behandle alderdommen er i så måte bare en bonus. 

Men jeg tviler på at dette kommer til å bli gjort i bred skala med det første. Først må man løse ressursproblemer på jorda, for om mange skal leve "evig" eller hvertfall mye lenger enn i dag så må verden også kunne understøtte det.

Anonymkode: 0c402...9c3

Ja, hvis man kunne samle hele gjengen kunne det kanskje vært noe mindre ille... :) Jeg tror likevel jeg ville avslått. Det nye livet ville vel blitt noe helt annet enn det vi hadde før, og det spørs om vi ville funnet oss til rette. Ville vi vært tilpasningsdyktige nok? Ville vi vært for låst i gamle tankesett til å kunne fungere sammen med de andre? Ser for meg at vi ville blitt nesten som aliens for de som var født og hørte hjemme i den tidsalderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellowrose

Og ikke vite hva som ventet meg når jeg våknet opp igjen? Nei. Det er dessverre så mange mennesker som ikke lever bærekraftig nok i dag så jeg hadde ikke turt ta sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Axl Rose

Nei. Vil ikke leve mer enn nødvendig. Vil ikke bli vekt til live i en annen tid. Livet mitt er nå. Ikke langt ut i framtiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fanden heller. Når dette livet er slutt er det slutt, å bli fryst ned og våkne opp flere hundre år senere i en helt annen verden høres ut som et grusomt mareritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, EvaLena skrev:

Jeg skal ikke fryses ned. Har fryst nok i mitt liv, så jeg velger å brennes etter min død.

Dessuten har jeg ikke noe her å gjøre hvis jeg har vært fryst ned i mange år. Ingen jeg kjenner her da og må sikkert ut i jobb for å klare meg. Hva skal jeg jobbe med da og hva skal stå på CV'n min for de årene jeg hsr vært fryst ned???? 😂😂

Du kunne fått jobb i et fryselager :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Winza/Jacklost skrev:

Du kunne fått jobb i et fryselager :biggrin:

Nooooo 😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...