AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #21 Skrevet 14. april 2017 8 minutter siden, Illuminatum skrev: I så fall et ubetydelig land som vant Koreakrigen, har over 1 million soldater, har a-våpen og er villige til å ofre seg Ofre seg for hva? NK tjener ikke på en krig med USA, de kommer til å bli fullstending knus. Om det blir krig, så er det fordi USA går inn for det (noe jeg håper), men det er fullstending urealistisk at NK skal gå til krig mot USA. Greit nok at de har mange soldater, men det er realistisk sett veldig lite de kan gjøre med disse soldatene enn å forsvare seg selv. De kan kanskje invadere Sør Korea, men på andre siden ligger Kina som også er veldig lei av Kim-Jong-un. Anonymkode: 35a9f...2db 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #22 Skrevet 14. april 2017 Dette har jeg hørt fra vestlige medier hvert år jeg har vært i Sør-Korea. Leste vestlige medier og var redd det skulle bli krig til jeg så ut vinduet. Slapp av. Anonymkode: 88844...e52
Svartedauden Skrevet 14. april 2017 #23 Skrevet 14. april 2017 6 minutter siden, Tåteflaske skrev: Jeg er veldig bekymret altså. Så håper at det roer seg. Hvor i Norge kommer de til å slå til da hvis de absolutt skal angripe Norge? Tror du kan roe deg helt ned. Det jeg svarte var teoretisk. Det er flere land i rekken som hadde blitt bombet før oss. Dessuten er det flesteparten av de store militærmaktene mot Nord Korea. Russland og Kina er ikke lengre alliert med Nord Korea.
Gjest Tåteflaske Skrevet 14. april 2017 #24 Skrevet 14. april 2017 Ok, takk for svar. jeg sliter med angst fra før, så det som har skjedd de siste ukene har ikke akkurat vært beroligende. Det at det er terror rundt om i Europa har vi på en måte lært oss å leve med, men krig, det er noe annet.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #25 Skrevet 14. april 2017 Jeg er mest redd for atomkrig og ettervirkningene (atomsky). Området rundt Tsjernobyl og Pripjat er jo fullstendig ubebodd og vil være det i mange år ennå, og det var jo radioaktivt nedfall i Norge. Troms var vel et av fylkene de gikk verst utover, og man må jo ennå sjekke sauer og rein om de har fått i seg radioaktivt stoff. Det kommer til å være sånn i enda noen tiår minst! Anonymkode: 0f981...ec8 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #26 Skrevet 14. april 2017 1 time siden, Illuminatum skrev: I så fall et ubetydelig land som vant Koreakrigen, har over 1 million soldater, har a-våpen og er villige til å ofre seg Ingen som har vunnet Koreakrigen. De har undertegnet en våpenhvile, og der er ståa nå. Anonymkode: 9f1d6...88b
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #27 Skrevet 14. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ingen som har vunnet Koreakrigen. De har undertegnet en våpenhvile, og der er ståa nå. Anonymkode: 9f1d6...88b Og det landet som tvang frem våpenhvilen, var Kina. Anonymkode: 9f1d6...88b
Severus Skrevet 14. april 2017 #28 Skrevet 14. april 2017 1 time siden, sommermorgen skrev: Hvis Kim snakker sant, og er villig med atomvåpen, så er det nok flere land enn Sør Korea som står i fare. Husk hvordan Tsjernobyl påvirket Norge, var ikke mye, men kan ha langvarig konsekvenser for nabolandene. Tjernobyl påvirket ikke Norge mye? i 2014 tror jeg det var så måtte de utsette slaktingen av sau og rein, da de hadde alt for høyt innhold av radioaktive stoffer. Dagen Tjernobyl gikk i luften, å de følgene dagene så regnet det en del i flere norske fylker. Så de radioaktive stoffene fikk god tid til å legge seg i jordsmonnet. Sopp,bær og fisk er andre ting som har fått i seg f.eks Cesium 137 fra Tjernobyl.
Gjest Tåteflaske Skrevet 15. april 2017 #29 Skrevet 15. april 2017 Jeg håper virkelig at Trump innser hvilken konsekvens det blir dersom han går til krig mot Nord-Korea. Det er snakk om menneskeliv som går tapt. Bryr folk seg ikke om slikt lenger? Skjønner at Nord-Korea er truende, men Trump må være bedre enn det. Håper de unngår krig. Vi har nok idioter her i verden. Sykt å tenke på hva slags verden vi føder barn i. Men livet stopper ikke uansett hvor syke tilstand som kan oppstå.
ops2 Skrevet 15. april 2017 #30 Skrevet 15. april 2017 8 timer siden, Severus skrev: Tjernobyl påvirket ikke Norge mye? i 2014 tror jeg det var så måtte de utsette slaktingen av sau og rein, da de hadde alt for høyt innhold av radioaktive stoffer. Dagen Tjernobyl gikk i luften, å de følgene dagene så regnet det en del i flere norske fylker. Så de radioaktive stoffene fikk god tid til å legge seg i jordsmonnet. Sopp,bær og fisk er andre ting som har fått i seg f.eks Cesium 137 fra Tjernobyl. Likevel kaller jeg det lite. Jeg tar forbehold om at jeg husker feil, men ingen i Norge døde eller fikk senskader som kunne knyttes til radioaktivt nedfall.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #31 Skrevet 15. april 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså, verden ER allerede i 3 verdenskrig for den som ikke har skjønt det..... Anonymkode: 09c68...4d8 Eller 4 verdenskrig... Anonymkode: 392b7...b10
debatant Skrevet 15. april 2017 #32 Skrevet 15. april 2017 9 timer siden, Balian de Ibelin skrev: Sjansen for at Nord Korea angriper Norge er ca like stor som sjansen at Luxembourg gjør det. Det er en ting å være paranoid men det får da være grenser. Du skal ikke undervurdere Luxemburg! 1
Severus Skrevet 15. april 2017 #33 Skrevet 15. april 2017 2 timer siden, ops2 skrev: Likevel kaller jeg det lite. Jeg tar forbehold om at jeg husker feil, men ingen i Norge døde eller fikk senskader som kunne knyttes til radioaktivt nedfall. Norge justerte opp grenseverdiene for radioaktive stoffer i mat, Finland senket de. Finland destruerte masse kjøtt mens Norge spiste det som kom under grenseverdien. Nå er senskadene mest vanlig jo nærmere du kommer, men Norge var et av landene som ble verst rammet utenfor Ukraina,Russland og Hviterussland. Unger med jodmangel var de som oftest ble rammet, da de drakk melk å fikk i seg stoffet på den måten. Hadde myndighetene i Sovjet vært raskt ute å gitt jodtabletter til folket, kunne en del av senskadene hos folk vært forminsket.
Citpensacola Skrevet 15. april 2017 #34 Skrevet 15. april 2017 Teoretisk sett står både Sør-Korea og Japan i fare, da Nord-Korea antakeligvis har atomraketter som har nok rekkevidde til å nå disse landene, og da de mildt sagt har et dårlig forhold til hverandre. Nord-Korea har riktignok ikke mange av disse rakettene, og heller ikke mange utskytningsbaser, så å uskadeliggjøre dem før de rekker å fyre av atomvåpen er langt ifra en umulig oppgave. Det er heller ikke umulig å skyte en slik rakett ned på vei mot målet sitt - den bruker tross alt en stund på turen. Et scenario der Nord-Korea angriper Norge er helt umulig å tenke seg, spesielt av to enkle grunner: -Nord-Korea har null og niks interesse av å angripe små fisleland i Skandinavia - på andre siden av jordkloden fra dem. -Nord-Korea har ingen måte å angripe Norge på heller. Ingen raketter som har en tredjedel av rekkevidden engang. 1
Gjest Tåteflaske Skrevet 15. april 2017 #35 Skrevet 15. april 2017 Tror dere USA angriper Nord-Korea i nærmeste fremtid? De våpnene de produserer nå er vist ikke til å spøke med.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #36 Skrevet 15. april 2017 Jeg ville ikke vært så bekymret. Grunnen til det er at mange land anser NK som et problem. Landet ledes av en person som ikke har kontakt med virkeligheten. Om NK skulle angripe flåten til USA, så vil NK bli knust. Jeg kan heller ikke se for meg at de har interesse av oss her i Norge. Det er ikke sikkert de har hørt om Norge engang. I tillegg ligger vi veldig langt unna. Noen løse rykter sier at de har raketter som kan nå USAs østkyst, men ikke lenger. Om det skulle bryte ut noe der nede, så er det ikke sikkert at det ville vært så dårlig tidspunkt. NK har jo truet med å angripe USA når de får på plass godt nok utstyr. Det beste ville kanskje vært å ta NK nå før de rekker å utvikle bedre våpen. Da ville det kanksje vært mulig å ta ut lederne på en relativt enkel måte - uten store sivile tap. Men jeg er enig i at det er helt grusomt. Det er synd på befolkningen i NK. Anonymkode: c8e2b...666
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #37 Skrevet 15. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ikke vært så bekymret. Grunnen til det er at mange land anser NK som et problem. Landet ledes av en person som ikke har kontakt med virkeligheten.. Anonymkode: c8e2b...666 Noe de har til felles med USA. Anonymkode: f9331...5cd 1
Lutetium 71 Skrevet 15. april 2017 #38 Skrevet 15. april 2017 NK vil for alt i verden ikke ha krig. De vet de ligger veldig tynt an om det skjer. Men de vil ha anerkjennelse for å være en atommakt av en eller annen grunn. Tipper de vil ha atomvåpen som et forhandlingskort (gjør dette og dette, ellers smeller det), selv om de ikke egentlig vil bruke våpnene sine.
Kjetil E Skrevet 15. april 2017 #39 Skrevet 15. april 2017 22 timer siden, Tåteflaske skrev: Beklager dumt spørsmål, men jeg forstår ikke politikk. Har fått med meg at det har skjedd en del ting i Europa og nå er det fare for krig mellom USA og Nord-Korea. Men jeg skjønner ingenting. Hva vil skje Norge dersom det blir krig der? Og kan det blir krig i Norge pga det som skjer rundt om i verden? Som andre sier Nord Korea har ikke kapasitet til å angripe Norge som land. Men hvis krig skulle oppstå, så kan vi som Nato land bli trukket inn i kampene. Hvis Nord Korea går til anngrep på USA. De som først og fremst bør skjelve i buksene er Sør Koreanerne, husk at Seoul ligger kun 7 mil fra DMZ og Nord Korea. Dette er faktisk innen avstand for nord koreansk artelleri. Incheron Seouls hovedflyplass ligger forøvrig langt nærmere Nord Korea og.
Kjetil E Skrevet 15. april 2017 #40 Skrevet 15. april 2017 20 timer siden, Illuminatum skrev: I så fall et ubetydelig land som vant Koreakrigen, har over 1 million soldater, har a-våpen og er villige til å ofre seg Ingen vant Koreakrigen strengt tatt, den pågår faktisk fortsatt. (Ihvertfall på papiret). Er kun skrevet under en våpenvile. Er aldri blitt inngått noen fredsavtale. Så teknisk sett er Sør og Nord fortsatt i krig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå