Gå til innhold

Besøk av svigers

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at 2 ganger i mnd er helt ok. Det er viktig å tenke på at barna også får med seg oppførselen og ikke minst hvordan dere som foreldre har det i situasjonen. Jeg har ikke kontakt med egne foreldre, mange alvorlige grunner til det, men før jeg brøt helt var det veldig klart at det gikk utover mann og barn de gangene vi så dem, det var så mange vonde følelser! 

Man kan ikke bare si stakkars besteforeldre som ikke får ha kontakt med barnebarna sine, ofte er det mange sider av dette, og ikke minst er det alle voksnes ansvar og oppføre seg orntlig! 

Anonymkode: 02770...821

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men det er jo mannen din som må sette begrensningen da. Spes hvis han er enig!

Anonymkode: 31a79...644

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte og hvor mye som er greit er umulig å svare på uten å vite mer om relasjonen. 

Min svigermor, som er fantastisk på alle måter, kan gjerne komme så ofte hun vil. Min mor, som krever oppvartning og er rask til å korrigere, forsøker jeg å holde litt på avstand. Og hadde noen kommet til mitt hus og kritisert og kontrollert hadde de raskt blitt bedt om å dra. 

Basert på svarene dine, TS, virker du ikke som den mest omgjengelige personen selv. Selvfølgelig kan det være mye her vi ikke vet. Men du ber ikke andre om innspill og tips på et forum, for så å svare dem på den måten du gjør her. Det peker dessverre i retning av at du er en del av problemet. 

Anonymkode: 36887...33d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt Ts, tror ikke det er lett for andre som har et godt forhold eller bare et anstrengt forhold til svigers å forstå dette. Mora til samboeren min er ei veldig spesiell dame, jeg kunne sikkert gitt ut bok om alt hun har gjort. Blant annet klarte hun å ta en husnøkkel mens hun var på besøk her, den ble flittig brukt mens vi var på jobb. Etterhvert merket vi jo at hun hadde vært her uten at vi var hjemme. Så ble hun kjempesur når vi ba om å få nøkkelen tilbake. Bare for å komme med et eksempel, det er ikke alltid både svigermor og svigerdatter er problemet. Hun er veldig intens og etter et vanlig besøk er hele familien sliten. 

Svigers bor 15 minutter unna, vi ser dem kanskje 2-3 ganger i måneden, da reiser vi gjerne til dem så vi kan avslutte besøket når vi vil. 

Anonymkode: 1180e...fd8

• Liker 5
Skrevet

Vi besøker mannens og mine foreldre annenhver søndag. Det har blitt en tradisjon, pluss at i løpet av jul/påske så drar vi på besøk til hver av de en dag hver, f.eks i morgen skal vi til svigers og på søndag skal vi på middag hos mamma og stefar. 

Ellers kommer mamma og stefar på besøk innimellom. 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars barnebarn som ikke får se besteforeldrene sine fordi, "de ikke er noe særlig", eller "det er tungvint og slitsomt". Skjerp dere! Dere er voksne!

Anonymkode: 5a60a...e21

Tungvint og slitsomt kan bety så mangt. Svigermoren min er psykisk syk og derfor ekstremt vanskelig å forholde seg til. Hun har sagt og gjort så mye dumt at de fleste ikke vil tro det. Det er ikke dermed sagt at jeg utbroderer det i noen andres tråd, men viser forståelse for andres problem med svigermor kan jeg fint vise. 

Anonymkode: 8a1f4...9ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva konkret er det svigermor gjør eller sier som som du sliter med? Det får jeg ikke tak i ut fra innleggene dine. Du sier bare at dere ikke kommer overens. Hva beror det på? Hvordan bidrar du til en god relasjon?

Anonymkode: 43cda...2e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Svigerdøtre: hvorfor ser vi aldri tråder der svigermor legger ut om sine fæle Svigerdøtre? 

Svigerdøtre blir også svigermødre en dag.....da kan de minnes tiden på kg...hvor du la ut om hvor fæl svigermor vsr

Anonymkode: 18ad9...7a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svigerdøtre: hvorfor ser vi aldri tråder der svigermor legger ut om sine fæle Svigerdøtre? 

Svigerdøtre blir også svigermødre en dag.....da kan de minnes tiden på kg...hvor du la ut om hvor fæl svigermor vsr

Anonymkode: 18ad9...7a2

Kanskje fordi svigermødre flest er en generasjon eldre og ikke like mange av dem henger på KG. Det sagt, så har jeg sett flere tråder der svigermor klager på svigerdatter ;-) 

De færreste svigermødre som er "normale" imøtekommende mennesker blir kalt en fæl svigermor. Det er så rart at ingen liksom tror på at det finnes vanskelige svigermødre der ute, for det MÅ jo være svigerdatter som overdriver og bidrar til et vanskelig forhold. Vel, slik er det ikke alltid i virkelighetens verden. Det hjelper fint lite om bare den ene parten jobber for et godt forhold dersom den andre parten ikke gjør det. Selv har jeg et godt forhold til min svigermor, men så er hun også en hyggelig og varm dame. Jeg har likevel ingen problemer med å se at andre har et vanskelig forhold til sin svigermor når jeg ser og hører hvordan enkelte svigermødre oppfører seg. Man høster som regel det man sår, og svigermødre som overkjører, kritiserer og dømmer sine svigerdøtre (de blir aldri bra nok for deres sønn) kan heller ikke regne med et godt forhold. 

Anonymkode: d8d15...7c7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...