Gå til innhold

Hva har du gjort for å spare penger i det siste?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk en gammel stol fra 50-tallet istedet for å kjøpe meg skrivebordstol. Gratis og MYE kulere. :yvonne:

Anonymkode: ca3d1...47c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 10.5.2017 den 22.31, AnonymBruker skrev:

Veit dette sikkert høres litt sjukt ut, men jeg lader alltid mobilen fullt opp før jeg går fra jobb. Da holder den fram til jeg er på jobb igjen neste dag. Ei krone her, ei krone der ...

Nå har jeg også slått av alt av varme i leiligheten. Bruker heller varmeflaske og pledd hvis jeg fryser. Det eneste som alltid står og surrer og drar strøm hjemme nå er varmtvannstanken og kjøleskapet :) 

Anonymkode: 702c4...1ce

Litt sjukt, og litt stusselig :icon_frown:

Anonymkode: 03a00...e5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2017 den 22.31, AnonymBruker skrev:

Veit dette sikkert høres litt sjukt ut, men jeg lader alltid mobilen fullt opp før jeg går fra jobb. Da holder den fram til jeg er på jobb igjen neste dag. Ei krone her, ei krone der ...

Det koster mye mindre enn ei krone å lade mobilen.

Anonymkode: 85c83...781

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet på KIWI på torsdag. Det var trippeltrumftorsdag :)

Anonymkode: a990b...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/10/2017 den 22.31, AnonymBruker skrev:

Veit dette sikkert høres litt sjukt ut, men jeg lader alltid mobilen fullt opp før jeg går fra jobb. Da holder den fram til jeg er på jobb igjen neste dag. Ei krone her, ei krone der ...

Mer som "ei øre her, ei øre der". Det koster 3 kroner i året å ladde en gjennomsnittsmobil ;)

http://www.aftenposten.no/digital/Hvor-mye-koster-det-a-lade-mobilen-8432b.html 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sparer bl.a. tusenvis av kroner hvert år, ved å handle med DNB Mastercard når det er Supertilbud i utvalgte butikker. Da får jeg 25% rabatt oppå allerede nedsatte priser.

Anonymkode: a990b...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trippeltrumf og hamstring på tilbud! 

Fortsetter også som arbeidsledig, det er også det mest effektive tiltaket jeg har vært på noensinne for å tyne hver eneste krone. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegger matinnkjøp, holder fokus når jeg handler, spiser opp alt. Det har blitt en vane.

Kjøpte bøker til halv pris på salg hos Adlibris. Kom helt uventet, men jeg har hatt det i bakhodet og slo til og kjøpte alt jeg hadde på ønskelista.

Purrer på håndverkere så jeg forhåpentligvis snart får brukt min egen vaskemaskin og tørketrommel istedenfor å måtte benytte vaskeri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2017 den 22.31, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg også slått av alt av varme i leiligheten. Bruker heller varmeflaske og pledd hvis jeg fryser. Det eneste som alltid står og surrer og drar strøm hjemme nå er varmtvannstanken og kjøleskapet :) 

Anonymkode: 702c4...1ce

Jeg skrur av varmen leiligheten i mai og skrur den ikke på igjen før i oktober. Hvert år. Har en liten, godt isolert leilighet og det blir aldri kaldt her. 

Anonymkode: b3fc1...bff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrur av varmen leiligheten i mai og skrur den ikke på igjen før i oktober. Hvert år. Har en liten, godt isolert leilighet og det blir aldri kaldt her. 

Anonymkode: b3fc1...bff

Samme her. Jeg bor på sør-vestlandet og den eneste ovnen jeg har er på kjøkken/stue, trenger ikke på soverommet og gangen, og har kabler på badet. Skrudde ovnen av i starten av april, og kablene på badet slår seg bare på om det blir under 23 grader (sjelden). Holder vi unna nettleien, betalte jeg 165,- kroner for strømmen i april. Og jeg fryser ikke og lager mye mat, så jeg er ikke kjip med strømbruken, altså. Så sparetips: bo i en ny(ere) liten blokkleilighet på sør-vestlandet! 

Anonymkode: 0cae1...235

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2017 den 22.31, AnonymBruker skrev:

Veit dette sikkert høres litt sjukt ut, men jeg lader alltid mobilen fullt opp før jeg går fra jobb. Da holder den fram til jeg er på jobb igjen neste dag. Ei krone her, ei krone der ...

Nå har jeg også slått av alt av varme i leiligheten. Bruker heller varmeflaske og pledd hvis jeg fryser. Det eneste som alltid står og surrer og drar strøm hjemme nå er varmtvannstanken og kjøleskapet :) 

Anonymkode: 702c4...1ce

Du sparer 3-5 kr i året på å lade mobilen på jobb, dette blir du rik av!

http://www.statnett.no/Samfunnsoppdrag/Fremtiden-er-elektrisk/Sa-mye-koster-det-a-lade-mobilen/

 Var visst andre som alt hadde påpekt dette, ser jeg :)

Endret av JackIost
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2017 den 22.31, AnonymBruker skrev:

Veit dette sikkert høres litt sjukt ut, men jeg lader alltid mobilen fullt opp før jeg går fra jobb. Da holder den fram til jeg er på jobb igjen neste dag. Ei krone her, ei krone der ...

Nå har jeg også slått av alt av varme i leiligheten. Bruker heller varmeflaske og pledd hvis jeg fryser. Det eneste som alltid står og surrer og drar strøm hjemme nå er varmtvannstanken og kjøleskapet :) 

Anonymkode: 702c4...1ce

Varme må det være på for å hindre vannlekkasje for fryste rør. Nå er det heldigvis ikke vinter, men om du holder på slik om vinteren blir det ikke rare sparinga når vannet sprenger rørene.

Anonymkode: ec40d...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sparer ved at jeg ofte blir hjemme istedet for å bli med ut å spise, gå på byen/fest og shopping. Øker skattetrekket. Har også begynt å gå mer framfor å kjøre bil. Solgt unna en del klær jeg ikke bruker eller som er for stort. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Varme må det være på for å hindre vannlekkasje for fryste rør. Nå er det heldigvis ikke vinter, men om du holder på slik om vinteren blir det ikke rare sparinga når vannet sprenger rørene.

Anonymkode: ec40d...9a5

Kommer helt an på hvor man bor det, da, jeg bor i blokk og har aldri varmen på noe sted, ingenting fryser.

Ellers, er det noen her som panter store flasker en og en og  casher ut tre kroner hver gang? Litt redd for å bli sett på som ekstremt gjerrig, så jeg pleier spare tre flasker og cashe ut 8 isteden. Men passer alltid på at jeg tjener en femtiøring hver gang jeg panter. Derfor ser du meg aldri pante fire eller seks flasker. :laugh:

En dag tok jeg den tiende handlevogna i parkeringen, fordi jeg la merke til at noen hadde glemt en tier i den. Skal sjekke oftere :fnise:

Anonymkode: 6b19d...044

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ellers, er det noen her som panter store flasker en og en og  casher ut tre kroner hver gang? Litt redd for å bli sett på som ekstremt gjerrig, så jeg pleier spare tre flasker og cashe ut 8 isteden. Men passer alltid på at jeg tjener en femtiøring hver gang jeg panter. Derfor ser du meg aldri pante fire eller seks flasker. :laugh:

En dag tok jeg den tiende handlevogna i parkeringen, fordi jeg la merke til at noen hadde glemt en tier i den. Skal sjekke oftere :fnise:

Anonymkode: 6b19d...044

Jeg liker deg :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...