Gjest Caroline91 Skrevet 14. april 2017 #1 Skrevet 14. april 2017 Hei! Huff, dette her er sikkert kjempeteit, og jeg vet at jeg er paranoid.. Så vær så snill, ingen spydige kommentarer:) På mandag fikk jeg influensa, så og si over natten. Hadde vært veldig kvalm og utrolig hodepine på søndag, men på mandag kom også feberen, vondt i halsen, og verking i hele kroppen spesielt i brystet, fingrene og beina, og slapp. Jeg har egentlig ikke vært i tvil om at det er influensa før i går. Da kom jeg tilfeldigvis over symptomene på ME. Og.. De er jo helt like som influensa!?! Hvordan vet jeg egentlig sikkert at det er influensa og ikke ME? God påske:)
emilie123 Skrevet 14. april 2017 #2 Skrevet 14. april 2017 Høres ut som influensa. Det er mye influensa lignende som går nå, har selv vært syk i en ukes tid. Stell godt med deg selv og la kroppen få den hvilen den trenger. Det er aldri noe gøy å være syk og tankene kan lett spinne rundt det som verre er. Ønsker deg riktig god bedring ☺ 3
Gjest GoldenLioness Skrevet 14. april 2017 #3 Skrevet 14. april 2017 Me er noe man har over lang tid. Om man googler symptomer så er det mange sykdommer som har likhetstrekk. Har du me så er det noe som oftest tar årevis å finne ut av der en over mer enn 1 år har mistet all overskudd og energi og verken kan trene, man blir aldri uthvilt uansett hvor mye en sover/hviler og man må ofte ligge i totalt mørke og stillhet fordi alt av lyd/lys/lukter blir overveldende. Man blir sengeliggende etter lett anstrengelse eller som noe så enkelt som å møte en venn på café for en liten prat.
Gjest Caroline91 Skrevet 14. april 2017 #4 Skrevet 14. april 2017 2 minutter siden, emilie123 skrev: Høres ut som influensa. Det er mye influensa lignende som går nå, har selv vært syk i en ukes tid. Stell godt med deg selv og la kroppen få den hvilen den trenger. Det er aldri noe gøy å være syk og tankene kan lett spinne rundt det som verre er. Ønsker deg riktig god bedring ☺ Tusen takk :-)
Gjest Caroline91 Skrevet 14. april 2017 #5 Skrevet 14. april 2017 2 minutter siden, GoldenLioness skrev: Me er noe man har over lang tid. Om man googler symptomer så er det mange sykdommer som har likhetstrekk. Har du me så er det noe som oftest tar årevis å finne ut av der en over mer enn 1 år har mistet all overskudd og energi og verken kan trene, man blir aldri uthvilt uansett hvor mye en sover/hviler og man må ofte ligge i totalt mørke og stillhet fordi alt av lyd/lys/lukter blir overveldende. Man blir sengeliggende etter lett anstrengelse eller som noe så enkelt som å møte en venn på café for en liten prat. Tusen takk for et godt svar:-) Var ikke meningen å tråkke noen på tærne altså <3
Gjest GoldenLioness Skrevet 14. april 2017 #6 Skrevet 14. april 2017 Akkurat nå, Caroline91 skrev: Tusen takk for et godt svar:-) Var ikke meningen å tråkke noen på tærne altså <3 Neida, jeg fikk ME som ble trigget av svangerskap. Gikk med det i 2 år før jeg egentlig begynte å legge sammen to og to over tid da jeg sakte, men sikkert mistet mer og mer av meg selv. I dag er jeg 100 % sykemeldt på 8. måned og skal til ME klinikken i august for utredning. Sånn sett er jeg syk på 3.året og har da gått igjennom mye prøver MR, EKG, EEG, CT, ØNH, sjekket stoffskiftet og gudene vet hvor mange blodprøver. Jeg løp hver dag og hadde gjort det i over 10 år. I dag kan jeg ikke løpe eller trene noe uten å bli sengeliggende i 3 dager eller mer. Det er en forferdelig sykdom som tar fra deg alt av krefter og overskudd og det finnes ingen kur. Noen blir friske, noen har det i flere år, andre må leve med det resten av livet. Jeg håper på å bli frisk, men akkurat nå må jeg bare lære meg å leve med det. Jeg har et barn så alt av krefter og energi går til han. Resten av tiden må jeg bare hvile og spare krefter. Så influensa høres ganske bra ut Drikk masse, hvil og slapp av med påskeegg
Gjest Nori Skrevet 14. april 2017 #7 Skrevet 14. april 2017 Tråden er ryddet for personangrep. Nori, mod
Gjest Caroline91 Skrevet 14. april 2017 #8 Skrevet 14. april 2017 34 minutter siden, GoldenLioness skrev: Neida, jeg fikk ME som ble trigget av svangerskap. Gikk med det i 2 år før jeg egentlig begynte å legge sammen to og to over tid da jeg sakte, men sikkert mistet mer og mer av meg selv. I dag er jeg 100 % sykemeldt på 8. måned og skal til ME klinikken i august for utredning. Sånn sett er jeg syk på 3.året og har da gått igjennom mye prøver MR, EKG, EEG, CT, ØNH, sjekket stoffskiftet og gudene vet hvor mange blodprøver. Jeg løp hver dag og hadde gjort det i over 10 år. I dag kan jeg ikke løpe eller trene noe uten å bli sengeliggende i 3 dager eller mer. Det er en forferdelig sykdom som tar fra deg alt av krefter og overskudd og det finnes ingen kur. Noen blir friske, noen har det i flere år, andre må leve med det resten av livet. Jeg håper på å bli frisk, men akkurat nå må jeg bare lære meg å leve med det. Jeg har et barn så alt av krefter og energi går til han. Resten av tiden må jeg bare hvile og spare krefter. Så influensa høres ganske bra ut Drikk masse, hvil og slapp av med påskeegg Huff.. Jeg tenker på deg<3 Høres tøft ut.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #9 Skrevet 14. april 2017 Det går et virus nå, som er veldig tøft nå. Flere barn har havnet på sykehus med det. Så er ikke rart du føler deg veldig syk. ME får man gjerne etter man har gått på en kraftig smell, kyssesyken eller lignende. Det er ikke noe som bare kommer over natten. Anonymkode: cdcaf...5cb 3
Gjest Caroline91 Skrevet 14. april 2017 #10 Skrevet 14. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det går et virus nå, som er veldig tøft nå. Flere barn har havnet på sykehus med det. Så er ikke rart du føler deg veldig syk. ME får man gjerne etter man har gått på en kraftig smell, kyssesyken eller lignende. Det er ikke noe som bare kommer over natten. Anonymkode: cdcaf...5cb Tusen takk for svar :-)
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #11 Skrevet 14. april 2017 Det er bra at du nå vet hva ME er, men jeg forstår faktisk ikke hvordan du kan tro at du har hatt ME etter bare noen dager med influensa? Det er som om du ikke har lest på internett i det hele tatt og bare konkludert at du har ME... For hadde du lest, hadde du skjønt at du ikke har ME. Anonymkode: aa555...3ba 5
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #12 Skrevet 14. april 2017 3 timer siden, Caroline91 skrev: Hei! Huff, dette her er sikkert kjempeteit, og jeg vet at jeg er paranoid.. Så vær så snill, ingen spydige kommentarer:) På mandag fikk jeg influensa, så og si over natten. Hadde vært veldig kvalm og utrolig hodepine på søndag, men på mandag kom også feberen, vondt i halsen, og verking i hele kroppen spesielt i brystet, fingrene og beina, og slapp. Jeg har egentlig ikke vært i tvil om at det er influensa før i går. Da kom jeg tilfeldigvis over symptomene på ME. Og.. De er jo helt like som influensa!?! Hvordan vet jeg egentlig sikkert at det er influensa og ikke ME? God påske:) ME er kronisk og noe som varer, du må føle deg utmattet også når du ikke har influensa for å ha ME. Hilsen en som har hatt ME i 11 år. Anonymkode: 43a62...3f6 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #13 Skrevet 14. april 2017 3 timer siden, Caroline91 skrev: Hei! Huff, dette her er sikkert kjempeteit, og jeg vet at jeg er paranoid.. Så vær så snill, ingen spydige kommentarer:) På mandag fikk jeg influensa, så og si over natten. Hadde vært veldig kvalm og utrolig hodepine på søndag, men på mandag kom også feberen, vondt i halsen, og verking i hele kroppen spesielt i brystet, fingrene og beina, og slapp. Jeg har egentlig ikke vært i tvil om at det er influensa før i går. Da kom jeg tilfeldigvis over symptomene på ME. Og.. De er jo helt like som influensa!?! Hvordan vet jeg egentlig sikkert at det er influensa og ikke ME? God påske:) Du har ingen av delene. Influensasesongen er over, ME får du ikke over natten med vondt i halsen m.m. Det du har er nok en ganske normal og vanlig vårforkjølelse. Frisk blir du etter en drøy uke. Anonymkode: b5e09...ba9 2
Gjest Caroline91 Skrevet 14. april 2017 #14 Skrevet 14. april 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bra at du nå vet hva ME er, men jeg forstår faktisk ikke hvordan du kan tro at du har hatt ME etter bare noen dager med influensa? Det er som om du ikke har lest på internett i det hele tatt og bare konkludert at du har ME... For hadde du lest, hadde du skjønt at du ikke har ME. Anonymkode: aa555...3ba Som jeg skriver i mitt første innlegg, jeg VET at jeg er paranoid. Det er noe jeg prøver å kvitte meg med, men jeg tenkte å bare spørre her. Jeg har ikke konkludert med noe som helst. Jeg ble bare skremt da jeg så hvor mange likheter det var. Jeg beklager at jeg ikke leste bedre, og at hvis jeg har tråkket noen på tærne. God påske:)
Sirah Skrevet 14. april 2017 #15 Skrevet 14. april 2017 Mest sannsynlig har du bare skaffet deg en skikkelig forkjølelse TS. Det går man fullstendig i bakken av. Ta det med ro og drikk mye vann og så skal du se at du er frisk i løpet av en uke eller to God bedring! 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #16 Skrevet 14. april 2017 (endret) 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har ingen av delene. Influensasesongen er over, ME får du ikke over natten med vondt i halsen m.m. Det du har er nok en ganske normal og vanlig vårforkjølelse. Frisk blir du etter en drøy uke. Anonymkode: b5e09...ba9 Mange som fortsatt er inne for influensa. Så jo, det høres ut som influensa:) Er vesentlige forskjeller mellom influensa og forkjølelse. Som for eksempel verkingen i kroppen. Anonymkode: 6a975...8aa Endret 14. april 2017 av Nori 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #17 Skrevet 14. april 2017 1 minutt siden, Caroline91 skrev: Som jeg skriver i mitt første innlegg, jeg VET at jeg er paranoid. Det er noe jeg prøver å kvitte meg med, men jeg tenkte å bare spørre her. Jeg har ikke konkludert med noe som helst. Jeg ble bare skremt da jeg så hvor mange likheter det var. Jeg beklager at jeg ikke leste bedre, og at hvis jeg har tråkket noen på tærne. God påske:) Det har ingenting med å være paranoid, det har med at du ikke har lest hva ME er. Hadde du lest hadde du ikke undret deg over om du hade ME, og du hadde ikke opprettet tråden. Anonymkode: aa555...3ba
Gjest Caroline91 Skrevet 14. april 2017 #18 Skrevet 14. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det har ingenting med å være paranoid, det har med at du ikke har lest hva ME er. Hadde du lest hadde du ikke undret deg over om du hade ME, og du hadde ikke opprettet tråden. Anonymkode: aa555...3ba Okei, beklager så mye Men jo, jeg leste. Og det var derfor jeg opprettet denne tråden.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #19 Skrevet 14. april 2017 Akkurat nå, Caroline91 skrev: Okei, beklager så mye Men jo, jeg leste. Og det var derfor jeg opprettet denne tråden. I fare for å si noe dumt lar jeg være å si noe denne gangen Anonymkode: aa555...3ba
Hoppetaujenta Skrevet 14. april 2017 #20 Skrevet 14. april 2017 (endret) Plei deg selv, hvil godt ut og god bedring fra meg. Endret 14. april 2017 av Nori 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå