Gå til innhold

Hvordan er forholdet deres til eksene deres?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

De fleste har jeg et helt greit forhold til, type et sted mellom nær bekjent/ikke altfor nær venn.

Unntaket er min siste eks. Han ble helt psyko da jeg gjorde det slutt. Lenge virket det som om han fortrengte at det var slutt, og han mer eller mindre forfulgte meg. Da han skjønte at jeg aldri ville komme tilbake, begynte han å sette ut stygge rykter om meg og slikt. Jeg blokkerte nummeret hans på mobilen, og hørte deretter ikke noe på tre-fire år. Da fikk jeg brev fra inkassoselskap med krav om innkreving av 150.000 kr som jeg visstnok hadde lånt av han og som han også hadde gjeldsbrev på. Jeg har aldri lånt penger av ham, så kontaktet inkassoselskapet og bestred kravet. Da fikk jeg kopi av gjeldsbrevet, og det var veldig enkelt å både vise at jeg i det aktuelle tidspunkt ikke hadde mottatt noen penger fra han inn på konto og i tillegg var overskriften på gjeldsbrevet en veldig dårlig kopi av min signatur, så inkassoselskapet frafalt saken. Den dukket opp igjen med ujevne mellomrom via ulike inkassoselskap (hvorpå jeg bare oversendte kopi av korrespondanse med første inkassoselskap, og saken le da raskt frafalt hver gang) i bortimot ti år. Han har også kontaktet meg på trakasserende vis på alle mulige plattformer på sosiale medier, så har blokkert han over alt. 

Jeg kunne sikkert anmeldt ham, men jeg ville rett og slett ikke ha noe med han å gjøre, og var sammen med han så lenge (3 år, hvorav samboer i 1,5 år) at jeg vet at han kun har det i kjeften. 15 år siden det ble slutt, et par år siden jeg hørte noe fra han. Det verste er egentlig at han har kone og barn i skolealder, men allikevel brukte han så mye tid og energi på å trakassere meg. Hvordan hun får det dersom hun velger å gå fra ham orker jeg ikke tenke på en gang...

Anonymkode: 448f2...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den ene har jeg barn med. Fordrar ikke fyren, men prøver å holde en grei tone pga ungen. En har det nettopp blitt slutt med, vi har kontakt og han gir uttrykk for å savne meg...mulig det ordner seg. En er død og resten er jeg på hils med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fra min side, ikke eksisterende!

Anonymkode: e1b67...b5d

Sånn er det ofte her også. Jeg ser sjeldent noen av de få eksene mine. Det er en jeg innimellom har litt kontakt med pga felles venner og sånt, men ikke noe kontakt sånn i dybden. En veldig allright person, som kan ha venner/venninner og bekjente utenom forholdet vedkommende er i. :) 

Anonymkode: 88e88...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kjipeste to ekser kan gjøre er å velge å skilles på en fiendtlig måte. Og å dramatisere hveandre. 

Anonymkode: 9e62a...a09

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, han jeg har barn med har jeg som venn på face. Vi prater om vi treffes eller når det er noe med vårt barn, men ikke noe mer utover det. Han jeg har vært gift med, har jeg slettet på face, men har jo selvfølgelig mail og tlf nr. Men vi er ikke "venner" som å skrive til hverandre hver dag osv. Er blitt mer som bekjent eller på hils. Vi hadde katter sammen, så hvis det skjer noe med de gir vi beskjed til hverandre. Har en x til men han er gått bort for mange år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eks 1: høflig forhold 6 år etter brydd.  Felles barn 

Eks 2: Hater han akkurat nå, og min nye taktikk er å late som han er død, minus de gangene vi må ha kontakt utenom samvær. Han er en falsk person jeg ikke liker mere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Poppeloppane skrev:

Eks 1: høflig forhold 6 år etter brydd.  Felles barn 

Eks 2: Hater han akkurat nå, og min nye taktikk er å late som han er død, minus de gangene vi må ha kontakt utenom samvær. Han er en falsk person jeg ikke liker mere. 

Jeg forstår ikke helt hvordan man kan gå fra å elske en person til å hate personen. Jeg er ikke menneskehater i seg selv. Og tenker at det bor noe godt i alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke helt hvordan man kan gå fra å elske en person til å hate personen. Jeg er ikke menneskehater i seg selv. Og tenker at det bor noe godt i alle. 

Jeg skjønner det heller ikke, men har opplevd det x2😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen bitterhet, men vi har ingen kontakt. Møter jeg de på byen sier jeg hei om det passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, emilie123 skrev:

Ingen kontakt, heldigvis. Mye bitterhet. 

Kjipt. Hadde jeg bare kunne velge selv.. så hadde meg og eksen min aldri skilles på sur måte. Da hadde vi nå kunne sagt til hveandre at vi legger alt surt bak oss, og ønsker hveandre lykke i livet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...