Gå til innhold

Skravletråd November/Desember 2017


Minlillelykke

Anbefalte innlegg

Gratulerer, @Zoega :)

Har noen i gruppa begynt å kjøpe noe utstyr enda? Jeg føler det er tidlig, samtidig vil jeg jo ha ting på plass. 

Nå har vi kjøpt en litt større leilighet i borettslaget, så er det "utstyret" på plass! Barnerom er jo greit å ha. Så blir det spennende å se om vi får solgt den vi bor i nå til prisantydning...ikke vært meg imot! 

Får ellers ønske alle en god 17.mai. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, caskerette skrev:

Gratulerer, @Zoega :)

Har noen i gruppa begynt å kjøpe noe utstyr enda? Jeg føler det er tidlig, samtidig vil jeg jo ha ting på plass. 

Nå har vi kjøpt en litt større leilighet i borettslaget, så er det "utstyret" på plass! Barnerom er jo greit å ha. Så blir det spennende å se om vi får solgt den vi bor i nå til prisantydning...ikke vært meg imot! 

Får ellers ønske alle en god 17.mai. 

Jeg har ikke kjøpt noe utstyr enda, nei. Nesten litt redd for å jinxe det, enda jeg nå er 14+6. Har sett på litt av hvert da, så vet hva jeg har lyst på :fnise:

Har kjøpt en body og en bukse da, også har mamma strikket litt. Jeg har begynt å strikke babyteppe, så det er da noe :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

24 år fra vestlandet, har samboer og hus.

11+3 uker på vei. Vært på tidelig UL og hørt bankende hjerte 😍 er første svangerskap så er helt ny på dette.

Forløpig termin 03.12 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2017 den 16.54, caskerette skrev:

Gratulerer, @Zoega :)

Har noen i gruppa begynt å kjøpe noe utstyr enda? Jeg føler det er tidlig, samtidig vil jeg jo ha ting på plass. 

Nå har vi kjøpt en litt større leilighet i borettslaget, så er det "utstyret" på plass! Barnerom er jo greit å ha. Så blir det spennende å se om vi får solgt den vi bor i nå til prisantydning...ikke vært meg imot! 

Får ellers ønske alle en god 17.mai. 

Har kjøpt én body. Thats it :fnise:  Men tenker at etter uke 12 så er det fritt frem! er 8+0 i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis @kflu !

Kan jeg spørre dere med termin i desember, kanskje mellom november og desember hvordan dette med barnehageplass fungerer? Er det slik nå at barn født frem til 30/11 har krav på plass fra de er ett år, mens desemberbarna kan måtte vente et år før de får plass?

Har dere gjort dere noen tanker om dette? Satser dere på å få plass etterhvert, vil dere gå hjemme ett år, ta ut kontantstøtte eller bruke dagmamma eller noe slik? Er bare litt interessert i hvordan folk ordner seg. 

Et alternativ vi har tenkt hvis vi ikke får barnehageplass er at jeg jobber 50% et år og lar barnet være hjemme med pappa 50%. Hans turnus lar seg kombinere med det, og da kan vi få full kontantstøtte. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med termin sent desember så håper jeg at det muilgens blir januarbebis, og jeg slipper å ta stililng til slikt. Men om det blir desember, så blir det nok å forlenge permisjon, med 80% lønn her, også ta ut ferie, og på den måten kanskje rekke frem til august og barnehagestart. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.5.2017 den 16.54, caskerette skrev:

Gratulerer, @Zoega :)

Har noen i gruppa begynt å kjøpe noe utstyr enda? Jeg føler det er tidlig, samtidig vil jeg jo ha ting på plass. 

Nå har vi kjøpt en litt større leilighet i borettslaget, så er det "utstyret" på plass! Barnerom er jo greit å ha. Så blir det spennende å se om vi får solgt den vi bor i nå til prisantydning...ikke vært meg imot! 

Får ellers ønske alle en god 17.mai. 

Har meste parten fra førstemann, eneste vi har kjøpt er nytt bilsete, fikk det rimelig fa ett vennepar.  Starter ikke handle klær før jeg vet hva det blir😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2017 den 13.44, caskerette skrev:

Grattis @kflu !

Kan jeg spørre dere med termin i desember, kanskje mellom november og desember hvordan dette med barnehageplass fungerer? Er det slik nå at barn født frem til 30/11 har krav på plass fra de er ett år, mens desemberbarna kan måtte vente et år før de får plass?

Har dere gjort dere noen tanker om dette? Satser dere på å få plass etterhvert, vil dere gå hjemme ett år, ta ut kontantstøtte eller bruke dagmamma eller noe slik? Er bare litt interessert i hvordan folk ordner seg. 

Et alternativ vi har tenkt hvis vi ikke får barnehageplass er at jeg jobber 50% et år og lar barnet være hjemme med pappa 50%. Hans turnus lar seg kombinere med det, og da kan vi få full kontantstøtte. 

 

Satser på søsken prioritering og evt forlenge med ferie og dagmamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2017 den 16.54, caskerette skrev:

Har noen i gruppa begynt å kjøpe noe utstyr enda? Jeg føler det er tidlig, samtidig vil jeg jo ha ting på plass. 

Vi har faktisk vogn vi.... :sjenert: Gikk mot all egen skepsis og overtro da noen bekjente skulle selge tvillingvogn brukt, og toppmodellen som jeg hadde siklet på på internett i tillegg. En god del tusen å spare, så vi hoppet i det og kjøpte vogna. Redd for å jinxe det hele, men noen mer rasjonelle venner prøvde å fortelle meg at hvis det går galt, så er det jo ikke fordi vi har vogna i hus :fnise: Så den står her og venter :hjerte: Ellers har vi ikke kjøpt noe ennå, men har fått to klessett i gave fra ei venninne som ble veldig glad da hun hørte om nyheten :)

Gleder meg til jeg kan begynne å strikke litt! :tekola:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar ang bhg...ordner seg uansett.

I dag har jeg vært på ultralyd for oss oppi åra, alt så kjempefint ut. Risikoen for trisomier ble satt ytterligere ned, og den var jo ganske lav i utgangspunktet. 

Aktiv liten krabat, sprella og turna verre der inne. Rart å se med tanke på at jeg ikke kjenner noe til den ennå, eller føler meg gravid i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei jenter! Hvordan går det med dere andre her inne? Noen flere som nærmer seg OUL? Vi var på OUL i går og fikk se på våre små mirakler i en hel time! :strix: Det tar tid når det er to som skal undersøkes og måles, men vi kunne sikkert vært der hele dagen om vi hadde fått lov. Det er så magisk å se dem der inne, jeg har virkelig ikke ord! :hjerte: Alt så bra ut med begge to, alle mål og kontroller hun foretok var normale, og det er godt å vite. Det var ikke alltid så lett å måle, for det var ikke mange sekunder av gangen de lå stille og samarbeidet, full fest i magen! :nigo: Vi hadde bestemt oss på forhånd at vi gjerne ville vite kjønn hvis de kunne si noe om det, og med relativt stor sikkerhet mente jordmor at det er to små jenter i magen :babyjente::babyjente::nordvesta: Faktisk litt overraskende, min kjære var sikker på de var gutter, jeg mente en av hver, så to jenter tok oss med storm! Utrolig koselig å kunne tenke på dem nå og vite med større sikkerhet hvem som gjemmer seg der inne (og dunker i meg med ujevne mellomrom)! Nå er det bare å la dem vokse seg store og sterke, vi skal på vekstkontroller i svangerskapsuke 24, 28 og 32 for å se at de vokser jevnt :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg så til OUL! Vi skal dit 20.juni, og tiden kan bare ikke gå fort nok:mynona:

Vi vil også vite kjønnet, begge to har en følelse av at det er gutt, så hvis vi tar feil, så blir det litt rart :fnise: Men ei jente er også veldig velkommen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 + 4 i dag! Puster litt lettere, og gleder meg sånn til UL om en måneds tid!
Jeg vet at det fortsatt kan gå galt, det er tross alt høyrisiko-svangerskap, men på alle kontroller har alt vært fint :hjerte: Vekt, blodtrykk, glukosebelastning, alt.

Herregud, det vokser ett lite menneske inni meg :hjerte: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååh, nå har jeg fått time til OUL på Sanno Clinic :yvonne:

Gleder oss skikkelig til å se lille igjen. Var hos Dr Lundring i uke 13+1 og han var 90% sikker på at det skjuler seg ei lita jente inni der. Passer bra om det er jente, for er det jeg har følt på meg siden uke 6 ca :P

Er det flere her som har begynt å slite med bekkenet? Kan ikke gå langt, ligge rett på ryggen, høyre side eller sitte for lenge om gangen.. Slitsomt. Men på den positive siden har kvalmen neste gitt seg og jeg trenger ikke lengre sove 12t :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på oul 6 juli, så er jeg spent på om jeg blir datt langt tilbake. Ei anna jeg kjenner er 20 uker og hr termin samtidig med mine egne kalkulasjoner. Så tipper jeg er kortere på vei enn først antatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊

Hvordan går det? Er det noen som har fått vite kjønn på babyen? 

Skal på ultralyd 3.Juli, er så spent - har en følelse av at det er en liten jente der inne.

Jeg er 16 uker idag. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! 

Sen innmelding her, var ikke klar over at det fantes terminklubber med litt aktivitet 🙈 

Er 27 år, gift, fra Nord-Norge og venter første barn etter maange år med prøving og IVF. Er 15+5 idag og har dermed termin 10. Desember 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tirsdag var vi på ordinær ultralyd, og vi venter en liten gutt :babygutt: Selvom mannen og jeg har hatt magefølelse på at det er en gutt, så er det så rart å faktisk vite det! 

Ellers så alt veldig fint ut, terminen ble beregner til det jeg selv trodde, og lille baby ser frisk og fin ut :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Eidvo skrev:

Hei! 

Sen innmelding her, var ikke klar over at det fantes terminklubber med litt aktivitet 🙈 

Er 27 år, gift, fra Nord-Norge og venter første barn etter maange år med prøving og IVF. Er 15+5 idag og har dermed termin 10. Desember 😊

Velkommen! Godt å høre det blir resultater for flere IVF'ere! Håper formen din er ok? 

12 timer siden, florette skrev:

På tirsdag var vi på ordinær ultralyd, og vi venter en liten gutt :babygutt: Selvom mannen og jeg har hatt magefølelse på at det er en gutt, så er det så rart å faktisk vite det! 

Ellers så alt veldig fint ut, terminen ble beregner til det jeg selv trodde, og lille baby ser frisk og fin ut :nori:

Åh, gratulerer med den lille fyren! :nigo: Jeg er enig i at det er ekstra spesielt og litt rart å vite "hvem" som befinner seg der inne, blir enda litt mer virkelig synes jeg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk @Tennessee 😊

Formen er og har vært fin helt fra starten av heldigvis! Så satser på at resten av svangerskapet går like greit.  Når var det du hadde termin? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...