AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #1 Del Skrevet 12. april 2017 Tok en test idag 9 dpo. negativ. er det ok med et glass vin idag selv om det er 5 dager til IKM? Anonymkode: c6295...033 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #2 Del Skrevet 12. april 2017 Det pirkete svaret er : nei. Anbefalingen er 100% avholdenhet hele svangerskapet. Bilogisk sett: har det ikke videre mye å si. Hvis egget er befruktet er det enten i ferd med å feste seg eller surrer rundt i eggstokker/livmor og påvirkes ikke noe videre av hva du driver med. Anonymkode: 8c430...8dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 12. april 2017 #3 Del Skrevet 12. april 2017 Et glass vin går nok helt fint. Mange gravide aner jo ikke at de er gravide før mange måneder inn i svangerskapet og har hatt flere fyllekuler i dette tidsrommet uten at det har gått ut over barnet. Så kan du snu på spørsmålet: Er det ene glasset med vin verdt risikoen dersom det ikke skulle gå bra? Dersom du planlegger og håper at du er gravid hadde nok jeg personlig valgt å stå over dette ene vinglasset, men det er meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hege899 Skrevet 12. april 2017 #4 Del Skrevet 12. april 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det pirkete svaret er : nei. Anbefalingen er 100% avholdenhet hele svangerskapet. Bilogisk sett: har det ikke videre mye å si. Hvis egget er befruktet er det enten i ferd med å feste seg eller surrer rundt i eggstokker/livmor og påvirkes ikke noe videre av hva du driver med. Anonymkode: 8c430...8dd Er ikke egget festet 9dpo? Flere får vel positiv test da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #5 Del Skrevet 12. april 2017 1 time siden, Hege899 skrev: Er ikke egget festet 9dpo? Flere får vel positiv test da.. Som regel. Men hun har testet negativt 9DPO og er gjerne ikke gravid i det hele tatt. Og skulle hun være det vil det ikke komme noe alkohol til egget uansett. Det er bare et egg med en plomme. All næring etc taes fra plommen og har ikke noe å gjøre med mora på lenge enda. Anonymkode: 8c430...8dd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 13. april 2017 #6 Del Skrevet 13. april 2017 jeg forstår ikke at det ikke går an å vente… må du ha vin?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #7 Del Skrevet 15. april 2017 Kos deg med et glass vin. Ikke dra på fylla, men lev sommermat inntil positiv test... Anonymkode: c050a...805 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #8 Del Skrevet 16. april 2017 Jeg levde som vanlig frem til positiv test, men unngikk fyll. Et glass vin hadde jeg absolutt unnet meg. Anonymkode: 85018...c60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #9 Del Skrevet 16. april 2017 Vi hadde prøvd så lenge at den ene gangen på et år jeg bestemte meg for å ta to glass vin (etter negativ test såklart), ble det positivt test tre dager senere (ca 11 dpo). Typisk. Jeg fortalte dette til legen min i panikk og han sa at det gikk helt sikkert greit. Anonymkode: e085e...8a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå