AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #1 Skrevet 12. april 2017 Hei! Siden NAV har stengt i påsken, så prøver jeg her for å se om noen har erfaring. Hvordan er det med svangerskapspenger og dagpenger? Per idag har jeg en liten fast stilling, men ikke stor nok, så jeg går også på dagpenger til jeg får en stor nok stilling på jobb eller en ekstra jobb. Nå er jeg i uke 30 av svangerskapet og nylig har min arbeidsgiver sendt inn svangerskapspengeskjema. Den delen er grei. MEN hvordan funker det hos NAV? Er det noen som har erfaring med å ha en liten stilling på jobb og få dagpenger ved siden av? Jeg må vel ikke fortsette å fylle ut meldekort mens jeg går på svangerskapspenger? Skal jeg krysse av "nei jeg vil ikke være arbeidssøker lenger" på meldekortet? Håper dette var forståelig nok. Anonymkode: ee12f...6d8
Glitnir Skrevet 12. april 2017 #2 Skrevet 12. april 2017 Er du sikker på at det er svangerskapspenger og ikke foreldrepenger du snakker om? Svangerskapspenger gis når arbeidet er farlig for fosteret og du derfor ikke kan jobbe. Foreldrepenger er for å være hjemme med nyfødt barn.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #3 Skrevet 13. april 2017 På 12.4.2017 den 12.40, Glitnir skrev: Er du sikker på at det er svangerskapspenger og ikke foreldrepenger du snakker om? Svangerskapspenger gis når arbeidet er farlig for fosteret og du derfor ikke kan jobbe. Foreldrepenger er for å være hjemme med nyfødt barn. Ja, jeg mener svangerskapspenger. Jeg går på svangerskapspenger fram til permisjonen starter Anonymkode: ee12f...6d8
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #4 Skrevet 13. april 2017 Du skriver da "syk" på meldekortet, eller arbeidssøker som vanlig. Anonymkode: f0618...5e7
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #5 Skrevet 13. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg mener svangerskapspenger. Jeg går på svangerskapspenger fram til permisjonen starter Anonymkode: ee12f...6d8 Hva er grunnen til at du skal søke svangerskapspenger? Anonymkode: fed45...7a9
Ny Bruker Skrevet 13. april 2017 #6 Skrevet 13. april 2017 Høres ut som at svangerskapspenger skal ertsatte den lille stillingen du har nå. Dagpenger er jo i tillegg. Så du må fortsette å fylle ut meldekortet for å få dagpengene du får i dag. I teorien skal du kunne starte i en annen jobb som passer for gravide og skal tilsvare den % stillingen som dekkes av dagpenger i dag. F.eks: I dag 20% jobb og 80% dagpenger I fremtiden: 20% svangerskapspenger og 80% dagpenger/annen jobb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå