Gå til innhold

Ting som irriterer deg med boligen din og/eller plassen du bor på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Manglende utsikt. Den er fin den jeg har, men den er bare utover et boligområde og litt skog. Jeg er vant til å bo høyt oppe og kunne se hele byen. Savner det :( 

Anonymkode: a33b3...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor i en blokkleilighet i tredje etasje uten heis. Forsåvidt greit nok, jeg har ikke vondt av litt trim.

Men....Knøttlite bad. Virkelig. Ikke plass til vaskemaskin, pga badekar. Det er klint maling på vinduskarmene og listene og servantskapet, tjukke lag er klint og smørt utover, så det er helt ruglete. Da de malte vinduskarmene over badekaret, dryppet det hvit maling ned i badekaret flere steder. Ser ikke ut i det hele tatt noen steder på badet. Men det er brukbart inntil videre. Jeg gjør ingenting med det foreløbig, fordi baderommene skal pusses opp i regi av borettslaget neste år. Da skal badekaret ut, og dusj inn. Da får jeg også plass til en vaskemaskin (yippi), og kan vaske selv hjemme og slippe å bruke vaskekjelleren. Det er en ganske gammel og ikke så bra vaskemaskin som står der nede, så det irriterer meg litt at jeg er nødt til å bruke den - inntil videre.

Naboen over meg har (hatt) tre små unger under 4 år. Et helvetes spetakkel hver dag, med grining og hyling, tramping og dunking av leker og gåbiler i gulvet. Hele tiden. Også legger tydeligvis disse innvandrerforeldrene ikke ungene i "normal tid" som andre norske foreldre gjør....neida. De har ungene oppe til de selv skal legge seg, normalt mellom halv elleve og tolv på kvelden/natta! Akkurat når jeg skal legge meg. De har ungene på sitt eget soverom, direkte over hodet mitt når jeg ligger og skal sove... det bryter naturligvis ut et svare spetakkel hver kveld når 3 overtrøtte unger skal i seng. Skrik og grin. Ofte vekkes jeg midt på natten også av skriking. Nå må det imidlertid ha skjedd noe rart der oppe... for to av ungene er ikke å høre lenger. Eldste gutten, som bråkte mest, og mellomste barnet, en jente, er ikke å høre mer. Det er kun svak spedbarnsgråt fra en baby på bare noen mnd. Og den griner ikke mye heller. Men siden ca midten av mars har altså to av bråkmaker-ungene forsvunnet. Lurer på hvor de er og hva som har skjedd. Er de bortplassert hos slektninger eller noe? Jeg har det fredelig og fint så lenge det varer iallfall.... :)

Det irriterer meg også litt at leiligheten er så sliten og trenger sårt oppussing. F.eks. innerdørene her, dørhåndtakene faller snart av, dørene er mange tiår gamle. Parketten er oppskrapt og tynnslitt, flasser enkelte steder. Men jeg må vente med oppussing. Jeg må nemlig spare opp en del penger til det først. Har tre års avdragsfrihet på huslånet, og de pengene setter jeg av til sparing til oppussing (pluss litt ekstra) hver måned.

Men jeg er generelt glad og fornøyd over at jeg har tak over hodet og eier min egen leilighet. Ingen utleier som kan kaste meg ut, jeg må ikke leie og bo på noen annens nåde. Det er ikke alle som har mulighet til å kjøpe leilighet i lignende situasjon; har et barn å forsørge og er uføretrygdet, så at jeg fikk lån overhodet var ingen selvfølge.

Endret av Million
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boligen: Rekkehus med murvegger på langsiden. Mur er håpløst. Ellers er samtlige vegger dekt med tapetstrie og malt et par ganger... 

Ikke installert vedovn. 

Litt lite bad og stygg innredning. 

Trappa knirker som fy! 

Plassen: Naboen vår er fæl på å parkere nedenfor trappa vår pg hver gang vi prøver å ta det opp bare slår hun av hørselen og rusler avgårde med bikkja si. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Kunne trengt litt oppussing her. Spesielt kjøkkenet. Kjøkkeninnredning er ganske gammel. Tror ikke det er blitt gjort noe med den siden tidlig 90 tallet. 

2. Vannet i dusjen tar så lang tid før det blir varmt nok. Hater å måtte stå å vente på at det blir varmt :dry:

3. Han som bor over ofte kan finne på å støvsuge eller sette på vaskemaskinnen til alle døgnets tider. Seriøst.

4. At naboene kan se når jeg sitter ute. Jeg synes det er greit å ha litt privatliv hvis jeg skal sole meg, men det er tre naboer som ser rett på den lille uteplassen. Han ene er en eldre mann i 60 årene og har sett han har spionert på meg fra vinduet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er lite oppbevaringsplass på kjøkkenet og at det ikke er bod i leiligheten. Og at det ikke følger med garasjeplass til leiligheten

Anonymkode: 6d3ff...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo nå skal dere høre:

- Verst av alt må være naboen. Spiller musikk døgnet rundt, minst en gang om dagen kommer det en slags durende maskinlyd fra leiligheten som får badet mitt til å vibrere, det kommer fulle svensker på besøk hele tiden. Begeret rant imidlertid over da politiet klatret over verandaen, knuste glasset i døra og brøt seg inn mens jeg sov. De skulle ha tak i naboen og hadde tatt feil leilighet. Så da ble heile min etasje evakuert samtidig som de gjorde seg klare til bråk. Har ikke ord. Han betaler heller ikke regningene sine, for han river alltid opp inkassovarslene og kaster de ut i gangen. Kanskje vi blir kvitt han snart. Savner den gamle naboen min :( 

- Nummer to må være at vi bor i en høy førsteetasje ved en sterkt trafikkert vei. Det kommer eksos inn soveromsvinduet, så vi må sove med luken og vinduene igjen. Blir altså veldig dårlig lufting og mye støy. Bor i Oslo, så kan bare tenke dere...

- Soverommet er svært lite. Helt ærlig er det vel en alkove. Vi har plass til senga, men ikke noe mer. Alle klærne er på stuen.

- Alle klærne er på stua....

- Rett over meg en det en bygning hvor det bor en god del mennesker på sosialen. En av dem er en svært høylytt fotballfan, så han roper og skriker nesten hver helg gjennom hele fotballsesongen. I tillegg står han og runker på balkongen. Akkurat slik at vi ikke ser snoppen, men akkurat nok til at man skjønner hva som foregår. 

- Dama ved siden av Runkern er over gjennomsnittet glad i å pynte balkongen. Det er kjempekoselig hele året, frem til midten av november når neon-julepynten kommer frem. Dama må ha et uforsvarlig pengebruk på julelys, for det er rene diskoteket til midten av februar. Når vi ligger å sover, så er vi ikke sikre på om det er politiet eller nabodama som blinker med lysene.

MEN DET ER JAGGU MEG VERDT DET FOR Å BO I OSLO! Nei, det er det ikke. Vi driver å flytter nå.

Anonymkode: fd02b...f54

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo nå skal dere høre:

- Verst av alt må være naboen. Spiller musikk døgnet rundt, minst en gang om dagen kommer det en slags durende maskinlyd fra leiligheten som får badet mitt til å vibrere, det kommer fulle svensker på besøk hele tiden. Begeret rant imidlertid over da politiet klatret over verandaen, knuste glasset i døra og brøt seg inn mens jeg sov. De skulle ha tak i naboen og hadde tatt feil leilighet. Så da ble heile min etasje evakuert samtidig som de gjorde seg klare til bråk. Har ikke ord. Han betaler heller ikke regningene sine, for han river alltid opp inkassovarslene og kaster de ut i gangen. Kanskje vi blir kvitt han snart. Savner den gamle naboen min :( 

- Nummer to må være at vi bor i en høy førsteetasje ved en sterkt trafikkert vei. Det kommer eksos inn soveromsvinduet, så vi må sove med luken og vinduene igjen. Blir altså veldig dårlig lufting og mye støy. Bor i Oslo, så kan bare tenke dere...

- Soverommet er svært lite. Helt ærlig er det vel en alkove. Vi har plass til senga, men ikke noe mer. Alle klærne er på stuen.

- Alle klærne er på stua....

- Rett over meg en det en bygning hvor det bor en god del mennesker på sosialen. En av dem er en svært høylytt fotballfan, så han roper og skriker nesten hver helg gjennom hele fotballsesongen. I tillegg står han og runker på balkongen. Akkurat slik at vi ikke ser snoppen, men akkurat nok til at man skjønner hva som foregår. 

- Dama ved siden av Runkern er over gjennomsnittet glad i å pynte balkongen. Det er kjempekoselig hele året, frem til midten av november når neon-julepynten kommer frem. Dama må ha et uforsvarlig pengebruk på julelys, for det er rene diskoteket til midten av februar. Når vi ligger å sover, så er vi ikke sikre på om det er politiet eller nabodama som blinker med lysene.

MEN DET ER JAGGU MEG VERDT DET FOR Å BO I OSLO! Nei, det er det ikke. Vi driver å flytter nå.

Anonymkode: fd02b...f54

😁 nå lo jeg litt her 😁

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinduet på badet kan ikke åpnes da det er vanskelig å få lukket igjen.  Noen ganger må jeg ha hjelp til å få lukket det. Helt håpløst! 

Selgere/tiggere på døren :angry:

Knøttliten bod hvor varmtvannstanken står. Har nesten ikke plass til noe der inne. 

Huseier som ofte har barnebarn på besøk og lar de herje vilt. Tramping, hyl, smelling med dører, dribbling med ball osv. Gøy å bli vekket halv 8 på en lørdag liksom. 

Dårlig med skapplass. Bruker gangen og bade til garderobe :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2017 den 8.24, AnonymBruker skrev:

Jo nå skal dere høre:

- Verst av alt må være naboen. Spiller musikk døgnet rundt, minst en gang om dagen kommer det en slags durende maskinlyd fra leiligheten som får badet mitt til å vibrere, det kommer fulle svensker på besøk hele tiden. Begeret rant imidlertid over da politiet klatret over verandaen, knuste glasset i døra og brøt seg inn mens jeg sov. De skulle ha tak i naboen og hadde tatt feil leilighet. Så da ble heile min etasje evakuert samtidig som de gjorde seg klare til bråk. Har ikke ord. Han betaler heller ikke regningene sine, for han river alltid opp inkassovarslene og kaster de ut i gangen. Kanskje vi blir kvitt han snart. Savner den gamle naboen min :( 

*snipp*

Anonymkode: fd02b...f54

Ble veldig nysgjerrig på hvor du bor :P Du må ha vært max uheldig!

Anonymkode: a33b3...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Naboen som røyker. Greia er at når hun røyker på sin veranda nede så kommer det sivende inn i huset og inn på soverommet mitt i 2.etasje. Hun røyker gjerne kl 6 om morgenen og selvom jeg sover tungt, våkner jeg opp hver gang og det er helt forjævlig. Føles ut som det forpester hele rommet og må faktisk gå ut eller ligge med dyna over hodet hvis jeg skal slippe å ta del i røykinga. Må også ha vinduet oppe hvis ikke blir det forferdelig varmt. Selvfølgelig er det fullt lovlig å røyke på sin egen veranda men det er bare så irriterende og plagsomt. 

2. Gjester til naboene som faen meg aldri klarer å parkere på GJESTEPARKERINGA. Kun den innerste naboen og jeg får parkert ved husene pga plassen slik at alle kommer inn/ut men greia er at hver gang det er gjester så står de midt i veien utenfor huset og sperrer. En ting hadde vært om de sto på siden av veien slik at det er mulig å passere men neida.

3. Lite kjøkken. Var kanskje litt for bortskjemt med stort kjøkken før men det er så lite skapplass og føler alt blir bare rot inne på kjøkkenet uansett hvor mye jeg prøver.

Ellers er jeg faktisk ganske fornøyd med å bo her. Superstille naboer, lite fester og lite barn som bor her som jeg er rimelig takknemlig for da jeg vet hvor mange andre som sliter med det :P

Endret av fl0wy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Planløsningen på kjøkkenet er noe idiotisk, og det var noe vi selvfølgelig ikke la merke til på visning er at det er brukt samme fliser på kjøkkenet som på badet (se punkt lenger ned)

2. Badet, vi tenkte at det skal vi uansett pusse opp, men det var "gjort" av fagmenn. Jeg er ikke fagman og ville gjort en 100% bedre jobb, og er nå overbevist på at de tidligere eierne har bare slengt på vinyl på gulvet uten membran, og flisene er ikke i vater, derav gjort det så billig som mulig. 

3. Planløsningen på huset er ikke helt ideelt, i tillegg er det gjort en del rare ting og mye slurvete arbeid. I tillegg til dette, er internettet så sinnsykt ustabilt at nextgentel ligger nå på favorittlisten over ofte ringte nr. 

Men jeg er veldig fornøyd med naboene. Svært hyggelige og vennlige, tatt oss godt i mot selv om mannen ikke snakker fullstendig norsk. De passer på huset når vi er borte, og er kule mennesker. Også er havet 200m unna husveggen, så kan ikke klage på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Elendige solforhold. Sola er borte store deler av året her, noe jeg ikke er vant med.

2. At det er utsikt rett i en kirkegård fra stuen. 

3. At jeg har soverommet mitt på bakkeplan i 1.etasje og vei rett utenfor som folk går forbi hele tiden. Kan ikke ha gardinene åpent uten at folk ser alt om de går forbi og kikker inn, så store deler av tiden har jeg gardinene igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. At sola ikke kommer på balkongen før etter kl. 15 i sommerhalvåret.

2. At siste bussen går forbi her kl. 23 i helgene. Kjipt å måtte traske i 30 minutter for å komme seg til og fra byen...

3. Ytterdøra er fra byggeår (1981) og trekker som fy. Men siden det er borettslag får vi ikke lov til å bytte dem for egen regning, og må altså vente til det vedtas at alle dører skal skiftes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle gjerne hatt litt stlrre plass med et soverom til, for mye naboer tett innpå oss. Lite lekekamerater til minsten😏. Har lyst å flytte men har ikke råd ..

Anonymkode: 053cd...745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboene ! De har vært sure siden før vi overtok huset. Forstår ikke helt hvorfor . Ellers har vi alt vi trenger . Stor plass , enebolig , stor garasje og hage. 

Anonymkode: 41ae5...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leiligheta er full i muggsopp... 

elendig trykk på vannet. 

Bittelite kjøkken. 

Uteområdet er en steinhaug (og har vært det de siste 20 åra..). 

Naboene over meg går på gæl, hele familien.. 

barna er oppe så lenge de vil, ofte til over midnatt. 

Naboer slenger søppel ute.. 

naboer parkerer redd forran nedgangen til døren min, må ofte lirke meg forbi digre biler. Egoister:fart2:

det går nesten aldri busser, 4-6 timer mellom avgangene. I helgene går det 1 buss.. 

kun ett soverom ( var sagt det var to men det ene "soverommet" er en bod..) 

elendig naboforhold, her bor både narkomane og alkoholikere  

dårlig eller manglende brøyting, hurra for våte bein hele vinteren.. 

 

Å jada, vi er på flyttefot vi også. :P 

Anonymkode: 4581a...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble veldig nysgjerrig på hvor du bor :P Du må ha vært max uheldig!

Anonymkode: a33b3...45a

Sære og halvkriminelle naboer finner du hver eneste bygård i Oslo, regner jeg med. Bor på vestsiden, men sentralt. 

Anonymkode: fd02b...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte at det er så lytt her at vi hører alt de gjør i leiligheta over oss. 

At de snakker, tisser, driter, ser på tv, har sex osv. Jeg er ikke interessert i å ta del i dem sin familie! Å ikke vil jeg vite når de har sex og hvor i leiligheta de har sex!

Anonymkode: 4581a...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Folka i det ene nabohuset.

2. Trafikken.

3. Han jeg bor sammen med...

4. Badet er lite.

Anonymkode: 4891e...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne trengt noen flere kvadratmeter og en balkong, ellers er både leilighet og beliggenhet perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...