Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må likevel ha den obligatoriske matematikken som er R1 som er mye vanskeligere enn det du har hatt. I tillegg har du oddsen mot deg med å få relevant jobb med en sånn utdannelse. Hadde du bodd i USA så hadde oddsen vært høyere, men i Norge er det ikke marked for mange personer med denne kompetansen. Så lykke til med å bli kvalifisert til å gå på nav etter tre år på BI. (BI - bedre enn ingenting).

Anonymkode: 1ae20...961

Hæ? RI matte om man skal søke BI? Hvor i alle dager har du lest det??

Anonymkode: a8f18...171

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville heller tatt meg et år hjemme med jobb, forbedring av karakterer eller folkehøyskole. Det virker egentlig ikke som om du er så veldig interesserte for å studere økonomi og ikke helt vet hva du vil. Studer noe som du faktisk interesserer deg for og kan ønske å jobbe med i 50 år fremover. 

Anonymkode: 26554...1e9

Joda, jeg syns BI er interessant. Liker veldig godt miljøet og jobben kan jeg alltids bytte. Bare jeg får meg en utdanning.

Uansett, jeg er veeeeeeeldig usikker på om jeg skal velge oslo eller trondheim som studiested, hvordan skal jeg søke da? Må velge 1,2 og 3 prioritet? Får vel bare tilbud om en av disse prioritene?

AnonymBruker
Skrevet

Noen som kan hjelpe??

Når må jeg tilbakebetale de lånet fra lånekassen, som de gir meg på ca 100.000 kr for å gå på BI?

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som kan hjelpe??

Når må jeg tilbakebetale de lånet fra lånekassen, som de gir meg på ca 100.000 kr for å gå på BI?

Studielånet begynner du å tilbakebetale når du er ferdig med studiene. 

Anonymkode: ae0d1...689

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Studielånet begynner du å tilbakebetale når du er ferdig med studiene. 

Ok! 

Men uansett, jeg er veeeeeeeldig usikker på om jeg skal velge oslo eller trondheim som studiested, hvordan skal jeg søke da? Må velge 1,2 og 3 prioritet? Får vel bare tilbud om en av disse prioritene?

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken by vil du bo i? Vil tro det er billigere å bo i Trondheim:) 

Private skoler søker du ikke via Samordna opptak. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken by vil du bo i? Vil tro det er billigere å bo i Trondheim:) 

Private skoler søker du ikke via Samordna opptak. 

Veldig usikker! Kan bo i begge, har fiksa sted!

Kan jeg ikke velge der og da, når jeg har fått tilbud?

AnonymBruker
Skrevet

Veldig usikker! Kan bo i begge, har fiksa sted!

Kan jeg ikke velge der og da, når jeg har fått tilbud?

Hvis du vil gå på BI så bestemmer du det selv. Du søker på www.bi.no, og for å komme inn på Bachelor så trenger du bare generell studiekompetanse. Så du må velge på forhånd:) 

Gjest frøken_1975
Skrevet

Søk på Øk/adm på alle Universiteter og Høyskoler i Osloområdet/Trondheimsområdet på Samordna Opptak, Og hvis du finner ut at du ikke kommer inn på noe du ønsker så begynner du på BI. Greit å spare BI-pengene hvis du kan! ALLE studiekompetanse kan begynne på BI, men det er ikke alle som greier å fortsette.

Skrevet
1 time siden, frøken_1975 skrev:

Søk på Øk/adm på alle Universiteter og Høyskoler i Osloområdet/Trondheimsområdet på Samordna Opptak, Og hvis du finner ut at du ikke kommer inn på noe du ønsker så begynner du på BI. Greit å spare BI-pengene hvis du kan! ALLE studiekompetanse kan begynne på BI, men det er ikke alle som greier å fortsette.

Er ikke fristen ute på disse??

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du vil gå på BI så bestemmer du det selv. Du søker på www.bi.no, og for å komme inn på Bachelor så trenger du bare generell studiekompetanse. Så du må velge på forhånd:) 

Ja, men usikker på om det blir oslo eller trondheim. Kan jeg velge begge to, også velge hvilken by jeg skal studere i juli, når jeg har bestemt meg?

Gjest frøken_1975
Skrevet

Ta kontakt med BI i morgen, så får du svar:)

Ring  46 41 00 00 skjærtorsdag til og med mandag 2.påskedag fra 09:00-16:00

Skrevet
7 minutter siden, frøken_1975 skrev:

Ta kontakt med BI i morgen, så får du svar:)

Ring  46 41 00 00 skjærtorsdag til og med mandag 2.påskedag fra 09:00-16:00

Men hvorfor skal jeg spare bi pengene? Er jo lån, de som betaler studiet?

Skrevet

Forresten, hva skjer om jeg stryker, si 1 året? Med lånet lissom?

Gjest frøken_1975
Skrevet

Må bare spørre, men du kødder nå? Du må jo betale tilbake BI-pengene når du er ferdig med å studere. Det blir jo som et banklån, bare med mye bedre betingelser. 

Hvis du stryker i noen fag så kan du ta eksamen på nytt neste semester. Slutter du helt å studere så begynner nedbetalingen av lånet også. 

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, frøken_1975 skrev:

Må bare spørre, men du kødder nå? Du må jo betale tilbake BI-pengene når du er ferdig med å studere. Det blir jo som et banklån, bare med mye bedre betingelser. 

Hvis du stryker i noen fag så kan du ta eksamen på nytt neste semester. Slutter du helt å studere så begynner nedbetalingen av lånet også. 

Si jeg søker på BI nå og får tilbud om plass i juli, kan jeg takke nei? (Om jeg skulle stryke og ikke få vitnemål)

AnonymBruker
Skrevet

Si jeg søker på BI nå og får tilbud om plass i juli, kan jeg takke nei? (Om jeg skulle stryke og ikke få vitnemål)

Har du ikke vitnemål så får du heller ikke opptak. 

Anonymkode: 983f4...0db

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Sofiegj skrev:

Er ikke fristen ute på disse??

Fristen er 15. April 

Anonymkode: 0dedf...4a1

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Sofiegj skrev:

Men hvorfor skal jeg spare bi pengene? Er jo lån, de som betaler studiet?

Du må betale mer tilbake til Lånekassen etter studiene enn om du velger å studere i offentlig høyskole/universitet. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må betale mer tilbake til Lånekassen etter studiene enn om du velger å studere i offentlig høyskole/universitet. 

Mer? Skal vel bare tilbakebetale 80.000?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...