Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, tenkte å søke til BI nå, men er veeeeldig usikker på om jeg skal til Oslo eller Trondheim. Er det mulig å søke på begge stedene, også velge den skolen jeg vil dra til i juli, da jeg får svar?

Anonymkode: a8f18...171

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja det kan du! Du må bare huske at fristen for å takke både ja og nei er kort, slik at du ikke ender opp med å betale semesteravgiften på to skoler :)

Anonymkode: 983f4...0db

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja det kan du! Du må bare huske at fristen for å takke både ja og nei er kort, slik at du ikke ender opp med å betale semesteravgiften på to skoler :)

Tvilsomt at man kan komme opp i en slik situasjon.

Anonymkode: 5f8f3...140

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tvilsomt at man kan komme opp i en slik situasjon.

Anonymkode: 5f8f3...140

Det kan nok være lettere hvis man har takket ja til en annen BI skole, men de er kjent for å være vanskelige med skolepengene. 

AnonymBruker
Skrevet

Jaja, BI - er da vel bedre enn ingenting.

Anonymkode: 1ae20...961

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må takke ja til et tilbud, så da takker du ja til det du bestemmer deg for. Jeg har switchet mellom deltid kveld og nettstudier, de er veldig fleksible.

Men, er det egentlig noen som ikke kommer inn på BI? Ikke frekt ment siden jeg har gått der selv, har bare aldri hørt om noen som ikke har kommet inn. 

Anonymkode: ae0d1...689

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må takke ja til et tilbud, så da takker du ja til det du bestemmer deg for. Jeg har switchet mellom deltid kveld og nettstudier, de er veldig fleksible.

Men, er det egentlig noen som ikke kommer inn på BI? Ikke frekt ment siden jeg har gått der selv, har bare aldri hørt om noen som ikke har kommet inn. 

Men det står at jeg må velge 1 og 2 valg? Er veeeeldig usikker på om jeg skal ta trondheim eller oslo. Om jeg tar oslo som 1.valg, så kommer jeg inn ditt?

AnonymBruker
Skrevet

Og burde jeg velge årsenhet eller vanlig bachelor? Snittet mitt er ganske lavt, 3 i snitt?

AnonymBruker
Skrevet

En fersk SSB-rapport har analysert behovet for arbeidskraft i fremtiden sammenlignet med dem som ventes å utdanne seg til ulike yrker. Tallene viser at det blir for få med videregående fagutdanning innen bygg- og håndverksfag, mens det kan bli hard konkurranse om jobber med høy utdanning innen økonomi- og administrasjon.

Der utdannes det trolig for mange. Framskrivningene viser en økning i arbeidsstyrken for dem med utdanning innen økonomi og administrasjon og humanistiske og estetiske fag. Likevel ventes det et overskudd av folk som har denne kompetansen i fremtiden sammenlignet med jobbene som finnes. Dermed blir det trolig hard konkurranse om jobbene.

Anonymkode: 1ae20...961

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer vel an på hva man søker på og hvor mange som ønsker seg inn på studiet. Vil tro at økonomi og administrasjon og revisjon har et snitt på rundt 3, mens siviløkonom har en snitt på 4,7 

De aller fleste kommer inn selvsagt 

Anonymkode: 26554...1e9

AnonymBruker
Skrevet

Kommer vel an på hva man søker på og hvor mange som ønsker seg inn på studiet. Vil tro at økonomi og administrasjon og revisjon har et snitt på rundt 3, mens siviløkonom har en snitt på 4,7 

De aller fleste kommer inn selvsagt 

Men jeg som har 3 i snitt, hva burde jeg søke på BI? Snittet for bachelor er 3,5 og årsenhet 2,8

AnonymBruker
Skrevet

Når er fristen for å søke lån på lånekassen??

Skrevet

Du bør først og fremst søke på et studie du interesserer deg for. Er du glad i tall, statistikk og matematikk? Og hva har du tenkt å bruke studiet til? Hva vil du jobbe med? Eller velger du bare for å ha valgt noe?

Du får ikke penger fra Lånekassen noe fortere om du søker nå, da de må ha fått bekreftelse fra lærested osv. før du registreres som student. Aller siste frist er utpå høsten en gang, så det haster ikke.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Strixvaria skrev:

Du bør først og fremst søke på et studie du interesserer deg for. Er du glad i tall, statistikk og matematikk? Og hva har du tenkt å bruke studiet til? Hva vil du jobbe med? Eller velger du bare for å ha valgt noe?

Du får ikke penger fra Lånekassen noe fortere om du søker nå, da de må ha fått bekreftelse fra lærested osv. før du registreres som student. Aller siste frist er utpå høsten en gang, så det haster ikke.

Egentlig har jeg hatt lyst å jobbe som politi, men er altfooor høyt snitt. Er vel 5 ca. Jeg har 3.

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når er fristen for å søke lån på lånekassen??

1. november....

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig har jeg hatt lyst å jobbe som politi, men er altfooor høyt snitt. Er vel 5 ca. Jeg har 3.

Kan du ikke ta opp fag/forbedre snittet så du kan følge drømmen din da?  

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan tror du det blir å studere hvis du bare har valgt noe du egentlig ikke er interessert i? Og enda verre - å skulle jobbe med det senere? Hvis du ønsker å bli politi kan du ta opp fag. Du må fylle 20 i opptaksåret for å være aktuell for å komme inn på PHS, og da har du jo et år uansett hvis du er ferdig på vgs til sommeren :)

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Strixvaria skrev:

Men hvordan tror du det blir å studere hvis du bare har valgt noe du egentlig ikke er interessert i? Og enda verre - å skulle jobbe med det senere? Hvis du ønsker å bli politi kan du ta opp fag. Du må fylle 20 i opptaksåret for å være aktuell for å komme inn på PHS, og da har du jo et år uansett hvis du er ferdig på vgs til sommeren :)

Fra 3 i snitt til 5 snitt? Det er jo en helvettes jobb. Tviler på at jeg hadde orka det.

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, da er det greit å gå for øk/adm på BI, men håper du slipper å jobbe like hardt da;) 

Skrevet

Fra 3 i snitt til 5 snitt? Det er jo en helvettes jobb. Tviler på at jeg hadde orka det.

Det går an for den som vil og er villig til å legge i den innsatsen som kreves. Hvis du visste at du ville bli politi kunne du jo ha gjort noe med snittet ditt for lenge siden. Og, gitt at du ikke er ferdig med VGS ennå, så har du faktisk enda noen måneder på deg hvor du kan prøve å gjøre noe med snittet ditt. Det er ikke for sent!

Jeg tror for øvrig at det å skulle drive med økonomisk statistikk og analyse, matematikk for økonomer, forretningsjus osvosv. kan være en ganske tøff jobb hvis man ikke er så veldig interessert i utgangspunktet. Men hver sin lyst. DET hadde ikke jeg orka :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...