AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #61 Del Skrevet 15. april 2017 2 minutter siden, Runnershigh skrev: TS skriver jo i innlegget " Det var en ganske dyr morgenkåpe og jeg så at hun gledet seg til å gi den bort..." Det spørs jo hvorfor noen gleder seg til å gi det bort. Noen klarer å glede seg, på vegne av seg selv... til å gi bort ting ikke alle ville ha hatt. Anonymkode: e96d5...029 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #62 Del Skrevet 15. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har dårlig oppdragelse eller dårlige sosiale antenner dersom du mener noe annet en at man takker for gaver selv om man ikke liker dem. Herregud så bortskjemt du virker Anonymkode: 120e7...f81 Ja, jeg er det, veldig, men bortskjemt er ikke ensbetydig med direkte uhøfflig. Hvis det er noe du skal henge deg opp i, så værså go. Jeg klarer og være høfflig jeg, men som AnonymBruker presiserer: Ga hun borte dette fordi jeg ikke ville like den? Ja. Hun er sånn. Jeg er ikke ei som forventer dyre og "fine" gaver, men jeg forventer ikke det motsatte heller. Anonymkode: e96d5...029 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 16. april 2017 #63 Del Skrevet 16. april 2017 Det er en morgenkåpe! Bryr man seg virkelig om farge og fassong på en morgenkåpe? Man går da ikke ut med den, henger den i stua eller egentlig viser den frem til noen. Jeg bruker morgenkåpa til samboeren jeg, den er stor og stygg, men fryktelig god å ha på seg. Får man en gave takker man alltid pent. Jeg fikk te og kopp av ei god venninne som vet at jeg ikke drikker te. Hun er selv veldig glad i te og tenkte det ville falle i smak. Beholdt koppen og tok med meg teen hjem til mamma, den var visst veldig god. Hun hadde nok glemt at te ikke er en av mine favoritter, evt var dette noe hun kjøpte til alle dette året (flere venninner som fikk det samme). Jeg smilte, takket og ga en klem når jeg fikk gaven. Og jeg MENTE det, jeg synes alltid det er hyggelig å få en gave. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #64 Del Skrevet 17. april 2017 På 15.4.2017 den 22.00, AnonymBruker skrev: Ja, jeg er det, veldig, men bortskjemt er ikke ensbetydig med direkte uhøfflig. Hvis det er noe du skal henge deg opp i, så værså go. Jeg klarer og være høfflig jeg, men som AnonymBruker presiserer: Ga hun borte dette fordi jeg ikke ville like den? Ja. Hun er sånn. Jeg er ikke ei som forventer dyre og "fine" gaver, men jeg forventer ikke det motsatte heller. Anonymkode: e96d5...029 Så du mener at hun ikke bare ga deg noe hun skjønte ikke helt var i din smak, hun ga deg gaven FORDI hun visste at du ikke likte den? Hvem i all verden gjør det? Hvis du er SIKKER på at det er slik, er det etter min mening ikke uhøflig å si at man ikke likte gaven. Og da burde du ha presisert det i åpningsinnlegget, så hadde du kanskje fått litt andre svar. Men fortsatt tror jeg at faktisk at hun ga deg gaven i beste mening. Du skrev at kåpen tydelig var dyr og at du så hun gledet seg til å gi deg den. Det tyder på at hun syntes hun hadde kjøpt noe fint og at hun trodde du ville bli glad for det. Hun hadde vel heller ikke giddet å bruke mye penger på en gave hun trodde du ikke kom til å like? Selv om man kjenner noen og smaken deres, betyr det ikke at man ikke kan bomme innimellom. Og kanskje kjenner hun egentlig ikke smaken din så godt likevel? Selv om hun har kjent deg lenge og sett hvilke ting du selv kjøper og bruker, er det ikke alle som klarer å ta det innover seg. Ikke alle klarer å se hva som er andres stil selv om de har sett det utallige ganger. Ikke alle skjønner hva det vil si å ha en stil engang. Jeg har selv fått MANGE gaver som OVERHODET ikke er min stil fra folk som kjenner meg. Jeg regner da ikke med at det er med vilje. Jeg blir noen ganger litt trist på deres vegne fordi de har brukt penger eller tid (hvis det er hjemmelagd) på noe jeg ikke kommer til å bruke. Det blir bare en ting til å fylle allerede overfylte skuffer og skap med. Men jeg VET at tanken er god. F. eks. har jeg fått mye nips, puter og duker, ting hvis eneste funksjon er pynt. Hvis tingene ikke er pene, hvis de ikke passer inn i resten av interiøret, hvis man allerede har alt for mye av det, har ikke de tingene noen funksjon. Men likevel får man det, år etter år, fra de samme folkene. Fordi de ikke skjønner det. Og man ønsker jo ikke å såre følelsene til noen man vet gir av gode hensikter. Anonymkode: 50fb4...d0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 17. april 2017 #65 Del Skrevet 17. april 2017 På 15.4.2017 den 19.33, AnonymBruker skrev: Nei? Å gi bort en morgenkåpe som ser helt grusom ut er ufint gjort. Anonymkode: e96d5...029 Ufint?!? Helt ærlig, de FLESTE gangene jeg har fått klær i gave, har det ikke vært helt min stil. Klærne har som regel passet noenlunde i størrelsen, men har ofte ikke vært verken i min smak eller særlig flatterende. Å kjøpe klær til andre er vanskelig. Spesielt til større barn og voksne. Det er en grunn til at det pleier å være PRØVEROM i klesbutikkene. Et plagg som ser fint ut på stativet er ikke nødvendigvis fint på. Et plagg som er fint på en person er ikke nødvendigvis fint på en annen person. Gir man bort klær, så bør det ihvertfall følge med byttelapp, og giver bør ikke bli fornærmet om man faktisk bytter dem. Men får man likevel klær man ikke liker, uten byttelapp, så takker man selvsagt likevel. Og man blir ihvertfall ikke SUR. For tanken var helt sikkert god. Og det er jo det som teller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 17. april 2017 #66 Del Skrevet 17. april 2017 På 2017-04-11 den 9.24, AnonymBruker skrev: I think so! Tror hun ble litt sjokkert når hun ser at jeg har sett tråden hennes.. Jeg er den ufine venninnen som ga denne ufine gaven Anonymkode: d29ba...eb2 Jeg hadde bedt om å få den tilbake og kost meg med den selv. Gratulerer med ny fin morgenkåpe! Også kan du trøste deg med at du slipper å bruker mer penger på henne i fremtiden. Satan, så skamløse visse er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 17. april 2017 #67 Del Skrevet 17. april 2017 På 15.4.2017 den 19.33, AnonymBruker skrev: Hvis jeg ga deg en bokser, eller en truse som du ikke syntes var fin, hva ville du sagt? Anonymkode: e96d5...029 Nå er det ikke meg du siterte, men jeg hadde smilt og sagt tusen takk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #68 Del Skrevet 17. april 2017 Er det bare meg som blir skikkelig takknemlig og litt rørt, bare fordi noen faktisk har satt så pris på meg at de har brukt tid og penger på en gave fordi de ville glede meg? Det skulle vært en temmelig spesiell gave som hadde fått meg til å føle noe annet. Anonymkode: 09217...7d1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppah00 Skrevet 18. april 2017 #69 Del Skrevet 18. april 2017 På Saturday, April 15, 2017 den 19.39, HappyWaffle skrev: Tusen takk er nemlig ikke så høy på meg sjøl at jeg føler for å hakke på gaver. Har lært fra da jeg var liten at man takker for gavene man får. Nemlig. Virker ikke som ts har lært det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppah00 Skrevet 18. april 2017 #70 Del Skrevet 18. april 2017 Men jeg synes du skal gi henne morgenkåpen tilbake og si den ikke falt i smak. Så hun kan gi den til andre som vil sette mer pris på den eller beholde den selv. Så håper jeg at hun ikke gidder å gi deg flere gaver. Makan så bortskjemt og utakknemlig du er! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HappyWaffle Skrevet 18. april 2017 #71 Del Skrevet 18. april 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det bare meg som blir skikkelig takknemlig og litt rørt, bare fordi noen faktisk har satt så pris på meg at de har brukt tid og penger på en gave fordi de ville glede meg? Det skulle vært en temmelig spesiell gave som hadde fått meg til å føle noe annet. Anonymkode: 09217...7d1 Jeg tenker det samme som deg. Jeg blir så takknemlig hvis folk faktisk har brukt tid og penger på noe til meg. gi tilbake den morgenkåpa du Ts, så kan giver få bruke den selv og kutte deg ut av livet sitt i samme slengen ;p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #72 Del Skrevet 18. april 2017 Hvorfor skriver ts videre her når veninnen har sett og kommentert her. Oppspinn? Anonymkode: 4c5d6...0fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønn Frosk Skrevet 19. april 2017 #73 Del Skrevet 19. april 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skriver ts videre her når veninnen har sett og kommentert her. Oppspinn? Anonymkode: 4c5d6...0fd Enten oppspinn, eller så har hun ikke giddet å lese tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #74 Del Skrevet 20. april 2017 På 18.4.2017 den 19.55, AnonymBruker skrev: Hvorfor skriver ts videre her når veninnen har sett og kommentert her. Oppspinn? Anonymkode: 4c5d6...0fd Hvordan vet vi at dette er venninnen til ts? Kan bare være en som troller. Det ble spurt om at hun venninnen kunne ta en prat med ts og komme med en oppdatering her, det har hun da altså ikke gjort. Anonymkode: 6206c...061 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #75 Del Skrevet 20. april 2017 Å gi en gave er fint gjort. En ufin gave er feks inpakket hundebæsj. Det er noe som er ment på en slem måte. Anonymkode: 7be32...dc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå