Gå til innhold

Ufin gave.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For ikke så lenge siden så fikk jeg en gave i fra en venninne.
Gaven var så lite min stil at jeg ble oppgitt og egentlig litt forbannet over å få en sånn ting.

Det var en ganske dyr morgenkåpe og jeg så at hun gledet seg til å gi den bort, men jeg klarte ikke å vise noen glede for den var så stygg.
Ikke min farge, ikke i lengden - ingenting ved den var fint. Hadde jeg endelig funnet en byttelapp der, men det var det jammen meg ikke... 

Jeg er jo høflig så jeg akket jo pent for gaven, men etter det så har stemningen blitt heller dårlig. Er det bare jeg som reagerer sånn? 
Jeg får jo litt dårlig samvittighet, men hun kjenner meg såpass godt at hun vet smaken min. 

Anonymkode: e96d5...029

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man smiler pent, svelger unna skuffelsen og sørger for å bli mer tydelig på hva man liker eller ikke liker i fremtiden. Det er lov å bli skuffet, men hvis man blir direkte sur og det ender med dårlig stemning på grunn av en gave, da er det noe galt fatt.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

Bortskjemt er du. Her får du en GAVE fra venninne din som hun har gledet seg til å gi deg, å så er du respektløs og sutrete tilbake? Hyggelig du er da. 

Her skulle du svelget en kamel, takket for gaven med et smil og en klem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Coolaid

Jeg trodde det var det som var meningen. Altså at man gir gaver til andre man selv ville blitt glad for. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kjøpet deg en dyr morgenkåpe som du la merke til at hun GLEDET seg til å gi deg.  Og du responderer med å bli oppgitt og forbannet pga av feil farge og lengde? Ikke rart det er dårlig stemning... 

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er bortskjemt. La henne gi kåpen videre til noen som er mer dannet enn deg selv

Anonymkode: 77a46...7e6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For ikke så lenge siden så fikk jeg en gave i fra en venninne.
Gaven var så lite min stil at jeg ble oppgitt og egentlig litt forbannet over å få en sånn ting.

Det var en ganske dyr morgenkåpe og jeg så at hun gledet seg til å gi den bort, men jeg klarte ikke å vise noen glede for den var så stygg.
Ikke min farge, ikke i lengden - ingenting ved den var fint. Hadde jeg endelig funnet en byttelapp der, men det var det jammen meg ikke... 

Jeg er jo høflig så jeg akket jo pent for gaven, men etter det så har stemningen blitt heller dårlig. Er det bare jeg som reagerer sånn? 
Jeg får jo litt dårlig samvittighet, men hun kjenner meg såpass godt at hun vet smaken min. 

Anonymkode: e96d5...029

Da jeg leste overskriften forventer jeg noe annet. Det er da ikke UFINT å gi bort en gave som ikke er helt i mottakerens smak. En UFIN gave hadde vel vært mer i gata å gi sexy blondetruse i størrelse 34 til en som er veldig overvektig, slankekurs til en overvektig person som ikke har ytret ønske om å slanke seg, etterbarberingsvann til en dame som sliter med uønsket hårvekst, BH til en mann med "mannepupper" osv. Dvs en gave som er spydig eller respektløst ment. En gave det ligger en vond tanke bak. Ikke en dyr gave giver har gledet seg til å gi. 

Selv om man kjenner noens smak, kan man bomme innimellom. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Trodde aldri jeg skulle kjenne igjen noen på KG. Men her er jeg. Og beklager så mye at jeg gav deg den morgenkåpen. Jeg tar den gjerne tilbake. Dette var som et slag i magen. 

Anonymkode: d29ba...eb2

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er jeg enig med alle over. Du sier hun kjenner deg godt nok til å vite hva du liker, men det er jo helt tydelig at hun ikke helt har skjønt det. Å bli sint fordi en gave ikke var din smak er drittungeoppførsel, rett og slett.

Anonymkode: 68626...b77

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns du virker veldig utakknemlig. Hun har tydeligvis gledet seg til å gi deg gaven, hun bommet tydeligvis, men hun har ikke gått inn for å gi deg en gave du ikke kom til å like. Og at du blir fornærmet og lager dårlig stemning er skikkelig tåpelig.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mener du at hun gav deg en morgenkåpe hun visste du ville mislike? Eller hva? Dette skjønte jeg ikke. Om venninnen din trodde du ville like den og gledet seg til å gi den, så oppfører du deg veldig selvsentrert. Er virkelig ikke vennskapet deres mer verdt enn en morgenkåpe som ikke falt i smak? Hvordan overlever vennskapene dine når du går gjennom livskriser eller andre faktiske problemer?

Anonymkode: 50c34...fe1

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, cmd skrev:

Hvis det var veldig god venninne, prat med henne.

Denne støtter jeg. Men kanskje ikke byttelapp. Det kan eventuelt venninden foreslå selv.

Mulig jeg går imot flertallet her, men det er lov å være ærlig. Noen kjøper gaver de selv gjerne vil ha (og er derfor begeistret når de gir den bort :fnise: ). Si noe sånt som at:

Denne har jeg ikke samvittighet til å beholde. Jeg skjønner at du har lagt omtanke og ressurser i å finne noe fint til meg, men dessverre, om jeg skal være ærlig, vet jeg at den ikke kommer til å bli brukt. Da er det bedre om du gir den til noen andre, eller bruker den selv. Jeg setter pris på din gavmildhet. Det er tanken som teller.

Mulig at du får så veldig skarpe svar her, fordi UFIN gave signaliserer at du er et utakknemlig menneske? Jeg håper at tittelen bare var en ubetenksomhet :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at hun gav deg en morgenkåpe hun visste du ville mislike? Eller hva? Dette skjønte jeg ikke. Om venninnen din trodde du ville like den og gledet seg til å gi den, så oppfører du deg veldig selvsentrert. Er virkelig ikke vennskapet deres mer verdt enn en morgenkåpe som ikke falt i smak? Hvordan overlever vennskapene dine når du går gjennom livskriser eller andre faktiske problemer?

Anonymkode: 50c34...fe1

Hun likte ikke morgenkåpen jeg gav. Jeg er helt oppriktig når jeg sier at jeg trodde hun ville like den. Var absolutt ikke meningen å gi en ufin gave.. 

Anonymkode: d29ba...eb2

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...