Honey Dew Skrevet 10. april 2017 #21 Del Skrevet 10. april 2017 Fy søren. En slik gave er jo en million ganger bedre enn penger. Gaven din gir dem et minne for resten av livet. Hvis de er sur fordi de ikke fikk penger fra deg, la det være deres problem. Jeg hadde blitt overlykkelig hadde vi fått en slik bryllupsgave. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #22 Del Skrevet 10. april 2017 Tusen takk for alle gode svar, det gjør godt å vite at jeg ikke er den eneste som synes at gaven faktisk var fin Dere har gjort så jeg kanskje tør å konfrontere denne venninnen med manglende takknemlighet Anonymkode: 78df9...ade 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 10. april 2017 #23 Del Skrevet 10. april 2017 (endret) 7 timer siden, Vackra skrev: Jeg er sikker på at du har lagt mye innsats i vottene, men jeg er enig med venninnen din. Det er derimot småelig av henne å ikke gi takkekort, og å snakke med andre negativt om gaven. Man viser takknemlighet ovenfor det man får, selv om man "burde" fått en annen gave. Du kunne gitt 350kr i stedet? Er ikke enig i at det er en dårlig gave og at brudeparet "burde" ha fått en annen gave. Hvorfor skulle hun ha gitt dem 350 kroner i stedet? Mye av grunnen til at hun valgte å ikke gi penger var jo at hun hadde dårlig råd og at det blir veldig synlig når man gir penger. Det var da også flere andre gjester som ga andre gaver enn penger. Venninnen ville vel uansett ha ment at 350 kroner var en dårlig gave og at hun "burde" ha fått mer. Hadde ts kjøpt vottene på husfliden ville de ha kostet en god del mer enn 350 kroner. Så dette er heller ikke en "billig" gave. Må innrømme at jeg ikke hadde hørt om brudevotter før, men etter å ha googlet litt ser jeg at dette er noe flere gir bort i bryllupsgave og det ligger flere oppskrifter ute på nettet. Så dette er altså en helt "normal" gave å gi brudeparet. Når noe er tradisjon å gi til et brudepar, hvordan kan det være en dårlig gave? Endret 10. april 2017 av Thyra 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #24 Del Skrevet 10. april 2017 Synes det høres ut som en flott gave, men selv om brudeparet egentlig ikke hadde sansen - så sender man da takkekort! Er det helt utenkelig at det ikke kan være en forglemmelse, det med takkekortet? Klarer liksom ikke forestille meg at folk oppfører seg sånn med vilje med mindre man er helt sprø, og da vet man det jo gjerne på forhånd. Folk har ulik smak, og det må jo være lov å mene at denne gaven ikke falt i smak for dem. Men veldig ufint å snakke stygt om den - og MEGET merkelig å ikke takke! Anonymkode: 42454...253 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #25 Del Skrevet 10. april 2017 Å ikke sende takkekort er et skikkelig patetisk forsøk på å hevne seg for en "dårlig" gave. Har du tæl nok så kan du jo ta kontakt og fortelle at du vet hva hun har sagt og at du ikke får takkekort. Hvis hun ikke klarer å verdsette vennskapet nok til å være takknemlig for en flott håndlaget gave så bør vennskapet revurderes. Anonymkode: cf91e...3e4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #26 Del Skrevet 11. april 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes det høres ut som en flott gave, men selv om brudeparet egentlig ikke hadde sansen - så sender man da takkekort! Er det helt utenkelig at det ikke kan være en forglemmelse, det med takkekortet? Klarer liksom ikke forestille meg at folk oppfører seg sånn med vilje med mindre man er helt sprø, og da vet man det jo gjerne på forhånd. Folk har ulik smak, og det må jo være lov å mene at denne gaven ikke falt i smak for dem. Men veldig ufint å snakke stygt om den - og MEGET merkelig å ikke takke! Anonymkode: 42454...253 Dessverre så tror jeg ikke det er en forglemmelse med takkekortet. Det den nygifte hadde sagt til den andre venninnen min + ting hun tidligere har sagt/gjort (og som jeg nå plutselig skjønner bedre hva hun mente med), tyder på at hun bevisst har valgt å la være å sende et slikt kort til meg. Vi har truffet hverandre et par ganger etter bryllupet, hun har ikke sagt takk da heller, verken for at jeg kom i bryllupet eller for gaven. Hun har tidligere også sagt og gjort endel ting jeg har reagert på, men denne episoden er nok med på å sette spikeren i kista for vennskapet vårt. Det er helt greit at hun synes votter var en "dårlig" bryllupsgave, men jeg synes hun også kunne sett at dette var noe jeg hadde lagt mye tanke og ikke minst maaaaaaange timer bak. ts Anonymkode: 78df9...ade 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #27 Del Skrevet 11. april 2017 17 timer siden, Vackra skrev: Jeg er sikker på at du har lagt mye innsats i vottene, men jeg er enig med venninnen din. Det er derimot småelig av henne å ikke gi takkekort, og å snakke med andre negativt om gaven. Man viser takknemlighet ovenfor det man får, selv om man "burde" fått en annen gave. Du kunne gitt 350kr i stedet? Du er ENIG? Jeg syns det er ekstremt dårlig oppførsel av voksne mennesker å bli sur for gaver i det hele tatt som man får i bryllupet. Det er ikke alle som har råd til dyre gaver. Å gi en pengegave på 350 kr ser mye mindre ut enn 5 sett personlige votter. Vi fikk en karaffel kjøpt på salg for 124 kr fra et nært vennepar. Ikke en stor gave, men det er en tanke fra et par som så vidt får endene til å møtes. Det er ikke rart mange barn er utakknemlige drittunger i dag når vi voksne blir snurt fordi gaven fra bryllupet ikke tilsvarer forventningene man har. At man som brudepar har høye forventninger til gaver er bare kvalmt. Er det derfor man gifter seg? For å få mange dyre gaver? Å ikke sende takkekort fordi man ikke er fornøyd med gaven er ekstremt uhøflig. Jeg hadde sagt i fra umiddelbart. Jeg hadde informert denne såkalte venninnen (som jeg absolutt ikke syns virker som en god venninne) at jeg er ekstremt skuffet over henne, at hun er ekstremt utakknemlig og at det er ekstremt dårlig gjort å ikke sende takkekort. Alle gjestene mine får takkekort uavhengig gavens størrelse eller verdi. Det skulle bare mange! Det er snakk om at man har fått en oppmerksomhet, da takker man!! Det er NORMAL FOLKESKIKK! Anonymkode: ad8fc...d31 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #28 Del Skrevet 11. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dessverre så tror jeg ikke det er en forglemmelse med takkekortet. Det den nygifte hadde sagt til den andre venninnen min + ting hun tidligere har sagt/gjort (og som jeg nå plutselig skjønner bedre hva hun mente med), tyder på at hun bevisst har valgt å la være å sende et slikt kort til meg. Vi har truffet hverandre et par ganger etter bryllupet, hun har ikke sagt takk da heller, verken for at jeg kom i bryllupet eller for gaven. Hun har tidligere også sagt og gjort endel ting jeg har reagert på, men denne episoden er nok med på å sette spikeren i kista for vennskapet vårt. Det er helt greit at hun synes votter var en "dårlig" bryllupsgave, men jeg synes hun også kunne sett at dette var noe jeg hadde lagt mye tanke og ikke minst maaaaaaange timer bak. ts Anonymkode: 78df9...ade Dette er ikke en god venninne, tydeligvis! Det du burde gjøre er å fortelle henne nøyaktig hva du mener. Sette henne litt på plass rett og slett. Fortell henne at du er skuffet over henne og at det å ikke takke for en gave er ekstremt uhøflig. Det forteller deg bare at hun aldri har vært en god venninne i utgangspunktet og at du er lei av å føle deg tråkket på. Jeg hadde aldri i verden funnet meg i slik oppførsel og sagt det rett ut. Dere er ganske unge? For dette høres ut som en liten drittunge. Gaven var nydelig. Hadde jeg fått de i mitt bryllup hadde jeg blitt kjempe takknemlig. I mitt bryllup var favoritt gaven min et selvlaget kort av min kusine. Hun hadde tegnet mannen min og meg på forsiden av kortet. Det kostet henne ett ark og litt fargestifter. Men er ikke prisen som er relevant, det er tanken og tiden hun har brukt. Det kortet er det nydeligste kortet jeg noensinne har fått. Hun får så klart et takkekort! Normale mennesker setter pris på tanken, ikke prisen på gaven! Anonymkode: ad8fc...d31 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 11. april 2017 #29 Del Skrevet 11. april 2017 Den der kjerrringa er ikke ei venninne av deg, TS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solsmil Skrevet 11. april 2017 #30 Del Skrevet 11. april 2017 herlighet, votter er da en fantastisk gave! Jeg hadde blitt utrolig rørt hvis jeg hadde fått noe slikt, og vite at noen hadde brukt så vanvittig mye tid på noe til meg og mannen min. Uavhengig om vottene hadde vært "min stil" eller ikke - det er noe med omtanken. Forøvrig er det ikke slik at TS "burde" gitt noe annet, eller ideelt sett burde gitt noe annet. Hun kan gi akkurat det hun vil, det er det som er greia med gaver. Man kan ønske seg gaver, men man kan ikke bestille gaver. Brudeparet ønsket seg penger, og det er nettop det det er: ET ØNSKE!! Giveren av gaven bestemmer da vitterlig helt selv hva han eller hun vil gi, det gjelder alle gaveanledninger, både bryllup, konfirmasjon, jul, bursdag osv. Man kan ikke forvente å få penger hos alle, bare fordi det er det man har ønsket seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeilaS Skrevet 11. april 2017 #31 Del Skrevet 11. april 2017 Uansett om man er misfornøyd med en bryllupsgave eller ikke, så sender man da takkekort! Makan til frekkhet! Nei, jeg har nesten ikke ord på hvor utakknemlig noen kan være altså. Fysj! Det hadde nok tatt meg lang tid før jeg kontaktet henne igjen. Jeg hadde blitt så skuffet at jeg ikke hadde orket å hatt en så utakknemlig venn. Hadde i alle fall ALDRI gitt henne gave igjen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #32 Del Skrevet 11. april 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke en god venninne, tydeligvis! Det du burde gjøre er å fortelle henne nøyaktig hva du mener. Sette henne litt på plass rett og slett. Fortell henne at du er skuffet over henne og at det å ikke takke for en gave er ekstremt uhøflig. Det forteller deg bare at hun aldri har vært en god venninne i utgangspunktet og at du er lei av å føle deg tråkket på. Jeg hadde aldri i verden funnet meg i slik oppførsel og sagt det rett ut. Dere er ganske unge? For dette høres ut som en liten drittunge. Gaven var nydelig. Hadde jeg fått de i mitt bryllup hadde jeg blitt kjempe takknemlig. I mitt bryllup var favoritt gaven min et selvlaget kort av min kusine. Hun hadde tegnet mannen min og meg på forsiden av kortet. Det kostet henne ett ark og litt fargestifter. Men er ikke prisen som er relevant, det er tanken og tiden hun har brukt. Det kortet er det nydeligste kortet jeg noensinne har fått. Hun får så klart et takkekort! Normale mennesker setter pris på tanken, ikke prisen på gaven! Anonymkode: ad8fc...d31 Vi er i slutten av tyveåra begge to, så ikke veldig unge. Jeg har reagert på ting hun har sagt og gjort før, men denne episoden gjorde meg ekstremt såret. Angrer bittert på at jeg la så mye arbeid i å lage en personlig gave, når det for henne tydeligvis ikke engang er verdt prisen av garnet. Jeg kommer til å si ifra til henne når anledningen byr seg, men jeg frykter at jeg snakker for døve ører. Drittunger er som kjent ikke særlig gode på å ta til seg kritikk. Tusen takk1 Skulle ønske flere var som deg! Jeg tenker også at det er slike gaver som den kusinen din laget man husker selv etter flere år <3 Anonymkode: 78df9...ade 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppah00 Skrevet 11. april 2017 #33 Del Skrevet 11. april 2017 (endret) Huff, så fælt Utrolig råttent gjort av henne. Jeg hadde blitt kjempe glad om noen hadde lagt så mye arbeid i en gave enn å bare gi meg penger. Jeg synes det er kjedelig å få penger i gave. Bedre å få noe personlig Det er verdt et forsøk å ta en prat med henne. Si rett ut du har lagt mye arbeid i gaven og du er ordentlig såret. Jeg ville nesten bedt om å få gaven tilbake når hun ikke kan sette pris på den. Jeg skjønner ikke hvorfor folk kan gjøre sånt? Hun burde skamme! Slike bortskjemte mennesker (som sikkert har fått alt de peker på av foreldrene) er ikke jeg så intressert i å ha i min omgangskrets. Endret 11. april 2017 av Snuppah00 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Regn Skrevet 11. april 2017 #34 Del Skrevet 11. april 2017 Fantastisk flott gave. Jeg ville blitt lykkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #35 Del Skrevet 11. april 2017 For en frekk og smålig venninne du har. Jeg og mannen min hadde blitt råglade for de fine vottene! Folk vet ikke å sette pris på godt håndtverk! Anonymkode: 5d9df...e10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #36 Del Skrevet 11. april 2017 Hadde ikke blitt strålende fornøyd med votter. Her blir de ikke brukt, og ender opp nederst i en skuff. Men har jo vett nok til å late som for å gjøre den andre personen glad. Anonymkode: 157ac...2d4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #37 Del Skrevet 11. april 2017 Jeg hadde blitt veldig glad for en slik gave! 😊 Anonymkode: 00fa0...bad 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 11. april 2017 #38 Del Skrevet 11. april 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde ikke blitt strålende fornøyd med votter. Her blir de ikke brukt, og ender opp nederst i en skuff. Men har jo vett nok til å late som for å gjøre den andre personen glad. Anonymkode: 157ac...2d4 Bruker du ALDRI votter? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #39 Del Skrevet 11. april 2017 2 minutter siden, Thyra skrev: Bruker du ALDRI votter? Nei, bruker bare hansker. Får jo ikke brukt hendene til noe når jeg ikke har fingrene mine tilgjengelig. Bruker jeg votter så blir det til at jeg konstant må ta de av og på og da mister jeg de bare. Anonymkode: 157ac...2d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 11. april 2017 #40 Del Skrevet 11. april 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, bruker bare hansker. Får jo ikke brukt hendene til noe når jeg ikke har fingrene mine tilgjengelig. Bruker jeg votter så blir det til at jeg konstant må ta de av og på og da mister jeg de bare. Anonymkode: 157ac...2d4 Trenger du å bruke fingrene så mye når du går tur f. eks? Det er vanskelig å bruke fingrene til ting når man har hansker også, synes jeg.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå