sol87 Skrevet 11. april 2017 #41 Del Skrevet 11. april 2017 På 4/10/2017 den 15.47, AnonymBruker skrev: Var for en stund siden i bryllup hos en relativt god venninne og hennes mann. De ønsket seg penger i bryllupsgave, hvilket jeg i utgangspunktet ikke synes så mye om, særlig fordi jeg ikke har veldig god råd. Ved å gi penger følte jeg at det ville bli veldig synlig hvor "lite" jeg hadde mulighet til å gi. Jeg valgte derfor å strikke brudevotter i gave. Dette er votter som i alle fall fra mitt ståsted er ganske flotte, de har masse mønster og jeg hadde også strikket inn brudeparets navn, dato og stedet der de giftet seg. Settet bestod av totalt fem votter - to hver til kvinne og mann og en "kjærlighetsvott", en ekstra stor vott hvor det er plass til å holde hender inne i. Det kostet meg rundt 350 kr i garn, og jeg brukte 100- 150 timer tilsammen på å strikke vottene. Jeg var i utgangspunktet veldig fornøyd med gaven, synes den ble både flott og personlig. Men venninnen min er ikke enig... Det var svært mange som ga andre gaver enn pengene de ønsket seg, men jeg er så vidt jeg vet den eneste som ikke har fått takkekort. Snakket med en annen venninne om dette, og hun sa at denne nygifte venninnen hadde sagt det var en dårlig gave og at hun kunne kjøpe votter på HM om det var det hun trengte. Så, var det en dårlig gave? Jeg trodde virkelig den skulle være litt spesiell, særlig med tanke på at denne venninnen flere ganger har kommentert hvor flink jeg er til å strikke. Anonymkode: 78df9...ade Det er vel heller venninnen din som er dårlig, ikke gaven. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 11. april 2017 #42 Del Skrevet 11. april 2017 Fantastisk gave, her er det venninnen din som er utakknemlig. Jeg hadde aldri hørt om brudevotter før nå, håper noen strikker sånne til meg om jeg gifter meg en gang! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #43 Del Skrevet 11. april 2017 Jeg ville ha satt stor pris på en slik gave😊 betyr at du har lagt arbeid og omtanke i det, mye mer betydningsfullt enn pengegave syns jeg Anonymkode: a81d2...822 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SweetM Skrevet 11. april 2017 #44 Del Skrevet 11. april 2017 Venninna di er utrolig barnslig synes jeg. Man sender takkekort selv om man ikke liker gaven. I hvert fall hvis man har fått et minimum av oppdragelse... Og ikke vær redd for å gi votter en annen gang du er invitert i bryllup. Det er ikke en dårlig gave. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 11. april 2017 #45 Del Skrevet 11. april 2017 På 10. april 2017 den 15.53, plastfolien skrev: Æh, så innmari grusomt gjort av "venninnen" din. Jeg hadde blitt så glad for den gaven!! Hva å ta samme mynt tilbake? Si at du har skjønt at gaven ikke falt i smak og at du gjerne tar den gjerne tilbake, og rekker opp navn/dato og gir den til noen som virkelig er takknemlig? Dette! TS: om derte kommer på banen i igjen, så si hva du mener og si dette! "Venninen" din er utakknemlig og skamløs. Vet ikke om jeg hadde orket å omgåes henne om jeg ble offer for slikt som dette her. Har gitt mye hjemmestrikk i feks dåpsgaver. Vakre plagg som ingen eier maken til og det har blitt veldig godt mottatt. Mye heller enn en pengelapp eller eller nok en sølvskje eller billedramme. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JegErMeg Skrevet 11. april 2017 #46 Del Skrevet 11. april 2017 På 10.4.2017 den 15.47, AnonymBruker skrev: Var for en stund siden i bryllup hos en relativt god venninne og hennes mann. De ønsket seg penger i bryllupsgave, hvilket jeg i utgangspunktet ikke synes så mye om, særlig fordi jeg ikke har veldig god råd. Ved å gi penger følte jeg at det ville bli veldig synlig hvor "lite" jeg hadde mulighet til å gi. Jeg valgte derfor å strikke brudevotter i gave. Dette er votter som i alle fall fra mitt ståsted er ganske flotte, de har masse mønster og jeg hadde også strikket inn brudeparets navn, dato og stedet der de giftet seg. Settet bestod av totalt fem votter - to hver til kvinne og mann og en "kjærlighetsvott", en ekstra stor vott hvor det er plass til å holde hender inne i. Det kostet meg rundt 350 kr i garn, og jeg brukte 100- 150 timer tilsammen på å strikke vottene. Jeg var i utgangspunktet veldig fornøyd med gaven, synes den ble både flott og personlig. Men venninnen min er ikke enig... Det var svært mange som ga andre gaver enn pengene de ønsket seg, men jeg er så vidt jeg vet den eneste som ikke har fått takkekort. Snakket med en annen venninne om dette, og hun sa at denne nygifte venninnen hadde sagt det var en dårlig gave og at hun kunne kjøpe votter på HM om det var det hun trengte. Så, var det en dårlig gave? Jeg trodde virkelig den skulle være litt spesiell, særlig med tanke på at denne venninnen flere ganger har kommentert hvor flink jeg er til å strikke. Anonymkode: 78df9...ade Jeg fikk faktisk vondt i magen av å lese dette!! Jeg hadde blitt så glad for å få de vottene, så takknemlig❤ Dette er tydeligvis ikke ett godt menneske så dette synes jeg du bare skal glemme, finn deg ei ny venninne! Stor klem fra meg!! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sophh Skrevet 12. april 2017 #47 Del Skrevet 12. april 2017 Synes det var en veldig fin tanke av deg, dette er jo en gave som faktisk betyr noe! Jeg hadde blitt veldig glad for noe sånt. Mye bedre enn å bare slenge fra seg en 500-lapp eller gi bort en vase som aldri blir brukt. Fikk faktisk litt vondt av deg da jeg leste hva venninnen har sagt om gaven din. Du har brukt mange timer på dette og gjort det for å være snill. Skikkelig utakknemlig dame, ille nok at hun er det, men å si dritt om gaven din til andre? Fysj! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #48 Del Skrevet 12. april 2017 Vet venninnen din om at du har dårlig råd? Jeg tenker at jeg kanskje ville stusset noe over gaven din hvis jeg ikke visste at du hadde dårlig råd. Hvis jeg derimot visste det, så ville jeg blitt rørt over all jobben du la ned i strikkingen. Vottene var jo spesielle. Uansett, så ville jeg aldri droppet takkekort. Anonymkode: 2a7c2...4be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #49 Del Skrevet 12. april 2017 Veldig smålig å ikke sende takkekort og å snakke stygt om gaven din til andre. Direkte frekt. Drt sagt så hadde jeg ikke blitt spesielt glad for en slik gave. Bruker aldri votter ( bare hansker, og da bare hvis det er kjempekaldt. Strikkevotter med mønster og greier er ikke min stil) og dette hadde vært litt sånn ræl som tar opp plass i en kasse på loftet. Det sagthadde jeg selvsagt takket pent og sendt takkekort, noe annet er jo skikkelig dårlig gjort. Anonymkode: a39d6...a02 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 12. april 2017 #50 Del Skrevet 12. april 2017 Jeg synes tanken din bak gaven var svært god. Men jeg synes likevel du bommet da de helt eksplisitt ønsket seg penger. Helt åpenbart har du brukt tid og penger på noe venninnen din ikke bryr seg om. Men å ikke takke for en gave med takkekort, det er uhøflig og smålig og viser at venninnen din ikke har folkeskikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 12. april 2017 #51 Del Skrevet 12. april 2017 (endret) Jeg syns kjærlighetsvott er ubrukelig, det er sjelden mannen og jeg går hånd i hånd over lengre tid, men det var da så absolutt en fullverdig gave, og brudeparet eier tydeligvis ikke folkeskikk som ikke har giddet å sende deg takkekort. Endret 12. april 2017 av Rosalie 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 14. april 2017 #52 Del Skrevet 14. april 2017 På 12.4.2017 den 18.19, Rosalie skrev: Jeg syns kjærlighetsvott er ubrukelig, det er sjelden mannen og jeg går hånd i hånd over lengre tid, men det var da så absolutt en fullverdig gave, og brudeparet eier tydeligvis ikke folkeskikk som ikke har giddet å sende deg takkekort. Det er da veldig mange gaver som er "ubrukelige" om man ser slik på det. Veldig mye av det man får i gave er ikke noe man selv ville ha valgt. Og veldig mye blir liggende ubrukt. Men man antar jo at det ligger en god tanke bak. ALLE, inkludert deg og ts sin venninne har GARANTERT bommet på gavekjøp mer enn en gang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #53 Del Skrevet 14. april 2017 Synes gaven hørtes flott ut! Og hun som er nygift fortjente den på ingen måte, fortjener ikke engang å ha venner som deg, TS, når man er så utakknemlig og stygg mot andre. Folk altså, jeg blir målløs! Anonymkode: ff5ef...812 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #54 Del Skrevet 14. april 2017 Personlig hadde jeg blitt veldig glad for gaven! Det hender jeg har mottatt håndarbeid/strikk i gave til meg eller sønnen vår som ikke er min smak/stil, men jeg VET å sette pris på slike gaver likevel. Det ligger jo faktisk en del arbeid bak og det er omtanke i bare det. Ikke minst har jeg oppdragelse nok til å takke for alle gaver jeg får uansett, det er normal folkeskikk Anonymkode: b8a56...a6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #55 Del Skrevet 14. april 2017 Håndarbeid er en personlig gave og tar mye tid å lage. Likevel hadde jeg ikke blitt glad for votter i bryllupsgave. Man får kjøpt mye fint for 350 kr som er i brudeparets stil. Hadde jeg fått vottene hadde jeg selvsagt takket for gaven og sendt takkekort, men de hadde blitt liggende i skuffen med alt de andre rælet som jeg ikke bruker men heller ikke kan kaste. Anonymkode: bbca5...30f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 14. april 2017 #56 Del Skrevet 14. april 2017 Jeg synes det var en nydelig og gjennomtenkt gave. Tenk om noen hadde giddet å legge et slikt arbeid og gi til meg... Venninnen din er en bortskjemt brud og jeg ville sterkt vurdert hvor mye tid jeg ville brukt på henne fremover. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Franord Skrevet 15. april 2017 #57 Del Skrevet 15. april 2017 Jeg hadde blitt glad for en slik gave, den var personlig og laget med omtanke. At hun ikke sender takkekort sier mye om henne, det sier ingenting om gaven du ga. Tror du kan fade henne over til listen av bekjente, da venner ikke oppfører seg slik. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #58 Del Skrevet 17. april 2017 På Wednesday, April 12, 2017 den 14.19, Blondie65 skrev: Jeg synes tanken din bak gaven var svært god. Men jeg synes likevel du bommet da de helt eksplisitt ønsket seg penger. Helt åpenbart har du brukt tid og penger på noe venninnen din ikke bryr seg om. Men å ikke takke for en gave med takkekort, det er uhøflig og smålig og viser at venninnen din ikke har folkeskikk. Og man er forpliktet til å gi det folk ønsker seg, eller? Selv blir jeg glad uansett hva jeg får og uavhengig av hva jeg ønsket meg, og det har jeg inntrykk av at gjelder for de fleste. Hvis du hadde lest hovedinnlegget mitt ordentlig hadde du sett at jeg ikke ville gi penger fordi jeg synes det er flaut at jeg "bare" hadde råd til 350 kr. Det ville blitt så synlig at jeg har dårlig råd.. Trodde virkelig hun ville sette pris på slike votter, da hun har flere hjemmestrikkede votter hun bruker. Anonymkode: 78df9...ade 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #59 Del Skrevet 17. april 2017 På Friday, April 14, 2017 den 22.29, AnonymBruker skrev: Håndarbeid er en personlig gave og tar mye tid å lage. Likevel hadde jeg ikke blitt glad for votter i bryllupsgave. Man får kjøpt mye fint for 350 kr som er i brudeparets stil. Hadde jeg fått vottene hadde jeg selvsagt takket for gaven og sendt takkekort, men de hadde blitt liggende i skuffen med alt de andre rælet som jeg ikke bruker men heller ikke kan kaste. Anonymkode: bbca5...30f Ræl? Virkelig? Votter man kjøper til 49 kr på Europris er ræl, hjemmestrikkede votter i kvalitetsgarn er alt annet enn ræl. Venninnen min har flere par votter hun bruker jevnlig, så føler meg trygg på at det er hennes stil. Hun er utakknemlig fordi hun hadde sett for seg en stor pengeseddel, ikke votter. Det hadde ikke gjort noen forskjell om jeg hadde kjøpt noe til 350 kr, hun hadde nok vært like "skuffet" fordi det ikke oppfylte hennes krav til hva en slik gave skal koste. Men godt å høre at du hadde hatt vett nok til å sende takkekort ☺ Ts Anonymkode: 78df9...ade 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 17. april 2017 #60 Del Skrevet 17. april 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og man er forpliktet til å gi det folk ønsker seg, eller? Selv blir jeg glad uansett hva jeg får og uavhengig av hva jeg ønsket meg, og det har jeg inntrykk av at gjelder for de fleste. Hvis du hadde lest hovedinnlegget mitt ordentlig hadde du sett at jeg ikke ville gi penger fordi jeg synes det er flaut at jeg "bare" hadde råd til 350 kr. Det ville blitt så synlig at jeg har dårlig råd.. Trodde virkelig hun ville sette pris på slike votter, da hun har flere hjemmestrikkede votter hun bruker. Anonymkode: 78df9...ade Jeg synes venninnen din er uhøflig. Men hvis jeg spesifiserer hva jeg ønsker meg, forventer jeg å få akkurat det siden jeg kan ha en tanke bak det. Hva er ellers vitsen med å ønske seg noe? Av en eller annen grunn er det noen i min slekt som mener at lysestaker er alrighte gaver. Så jeg får to eller tre av dem hvert år til jul. Hva i all verden skal jeg gjøre? Jeg trenger ikke lysestaker. Jeg drukner i dem. Så "forpliktelsen" er nok i min verden slik at dersom jeg ønsker at folk skal respektere min ønskeliste, så respekterer jeg deres. Jeg kan ikke fordra brudepar som har som eneste ønske "penger" selv, men hvis det er det de ønsker så blir de "avspist" med det beløpet jeg hadde tenkt å gi i penger. Dvs kr 350 hvis det var jeg hadde tenkt å gi og hadde råd til. Hvis du synes det er så flaut å gi etter evne må du gjøre noe med din følelse. Jeg gjentar at jeg forstår tanken din bak gaven og at venninnen din er svært uhøflig og utakknemlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå