FluffyJuggernaut Skrevet 10. april 2017 #141 Del Skrevet 10. april 2017 Ikke stjel pengene til søsteren din. Selv om dere ikke har ett godt forhold og du ikke får dårlig samvittighet over for henne om du tar pengene. Hvordan ville du følt det om bestefaren din viste at du tok pengegaven han hadde gitt til søsteren din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berentsens Skrevet 10. april 2017 #142 Del Skrevet 10. april 2017 Må du ha bekreftelse på at du ikke er en råtten tyv? Er det derfor du har opprettet tråden? Stjel med glede du, noen liker jo å gjøre slikt. Skulle du ha lyst på noen tusen til kan du jo bare snike til deg noen fra pensjonistene som ikke bruker bankkort. Det er ikke alltid at de har kontroll på hvor mange lapper de har i veska. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JaVel Skrevet 10. april 2017 #143 Del Skrevet 10. april 2017 Et godt råd; din selvfølelse som en ærlig person er langt mer verdt enn 1000 kr, så du gir dem selvfølgelig til den rettmessige eier, nemlig din søster . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #144 Del Skrevet 10. april 2017 Uansett hvor lite penger jeg hadde hatt selv, så hadde jeg fortsatt gitt pengene tilbake til sin rettmessige eier. Og det syns jeg du også skal gjøre! Anonymkode: 8a652...4bd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 10. april 2017 #145 Del Skrevet 10. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jo, man kan få bot, selv om politiet som regel ikke deler ut bøter for marginale fartsoverskridelser. Anonymkode: 83222...3a4 En blir hvertfall ikke tatt i fotoboksene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HanenIFlokken Skrevet 10. april 2017 #146 Del Skrevet 10. april 2017 Syns du skal gi de til din søster jeg, det er hennes penger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #147 Del Skrevet 10. april 2017 Ta den selv, hun har jo ikke funnet den. Irriterer meg når familie roter og suser vekk penger, da kan de ha det så godt. Anonymkode: 03b4b...63b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #148 Del Skrevet 10. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta den selv, hun har jo ikke funnet den. Irriterer meg når familie roter og suser vekk penger, da kan de ha det så godt. Anonymkode: 03b4b...63b Du irriterer deg når familie suser vekk penger, så det gir deg rett til å stjele fra dem? Er tydeligvis mange som har fått manglende oppdragelse på den moralske og etiske fronten... Anonymkode: c993f...2d8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #149 Del Skrevet 10. april 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta den selv, hun har jo ikke funnet den. Irriterer meg når familie roter og suser vekk penger, da kan de ha det så godt. Anonymkode: 03b4b...63b Godt sagt! Anonymkode: 83222...3a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amaha Skrevet 10. april 2017 #150 Del Skrevet 10. april 2017 6 timer siden, ekkoet skrev: Jeg er helt enig, gi dem til søsteren. Men jeg har alltid stusset på det uttrykket - hva er det egentlig verdt å gjøre seg til tyv for? Å rane en bank? Problemet er jo at jo mer du tar, desto større tyv er du jo. Ingenting, poenget er sett i forhold til noe som er mer verdt enn tyveriet- i dette tilfellet søsteren. De som stjeler rettferdiggjør handlingen med retten til å dekke egne behov, gjerne gjennom å påpeke at den andre er rikere/har mer/har nok osv. Faktum at søsteren er rettmessig eier, samt at det er tyveri å ta fra annen manns eiendom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Axl Rose Skrevet 10. april 2017 #151 Del Skrevet 10. april 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta den selv, hun har jo ikke funnet den. Irriterer meg når familie roter og suser vekk penger, da kan de ha det så godt. Anonymkode: 03b4b...63b Enten er dere bare barnet, ikke eie samvittighet, eller så må dere ha det vondt med familiene deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #152 Del Skrevet 10. april 2017 Hvor gammel er denne søsteren? Hvis hun er 35 og du 8 beholder su selvfølgelig pengene. Anonymkode: 359ce...56a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #153 Del Skrevet 10. april 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Enkelt å være 'moralsk' når man har god/ brukbar økonomi og/ eller støttende nettverk rundt seg som gjør ting lettere. Når man faller utenfor sosialt og økonomisk faller gjerne også 'moral' tilsvarende. Dess mindre penger jeg har selv, dess mer tilbøyelig er jeg til å stjele, enkelt og greit. Det gjør meg ikke noe at det gjør meg til et dårlig menneske. Og jeg vet mange som sitter på sin høye hest ikke har kjent på kroppen hvordan det er å slite økonomisk. Være student teller ikke da man vet at det er midlertidig og man får aldri kjent på kroppen hvordan det er som hverdag og sannsynlig fremtid. Har selv vært student og det er ikke sammenlignbart, sånn før noen drar "jeg var kjempefattig da jeg var student". Anonymkode: 224c9...284 Har også brukt timevis i butikker for å finne ut hvordan den tjuekroningen kan rekke til mest mulig mat. Men jeg stjal da ikke for det! Herregud... Anonymkode: d584b...d7d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #154 Del Skrevet 10. april 2017 Min reaksjon om jeg hadde funnet 1000 kr som ts: Så moro å fortelle min søster en så god og overraskende nyhet!! Anonymkode: d584b...d7d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #155 Del Skrevet 10. april 2017 Jeg hadde blitt forbanna om søsteren min fant en gammel konvolutt som var til meg, med penger oppi. De pengene der fikk du LÅNE på krita for og si det sånn... Anonymkode: ce732...439 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #156 Del Skrevet 10. april 2017 Selvfølgelig skal du ikke ta pengene. Ser ikke noen forskjell på om du skulle nasket med deg noe fra hjemmet hennes i det håp at hun ikke skulle oppdage noe. Er det verdt å miste søsteren din for dette synes du? Hadde det vært meg, så hadde jeg både blitt utrolig skuffet og forbannet. Anonymkode: b7eff...841 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #157 Del Skrevet 10. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har også brukt timevis i butikker for å finne ut hvordan den tjuekroningen kan rekke til mest mulig mat. Men jeg stjal da ikke for det! Herregud... Anonymkode: d584b...d7d Da var da en smule eskalering fra det hypotetiske scenario tråden handlet om. Er ikke som om jeg har funnet 5 år gamle penger som tilhører søsteren min Anonymkode: 224c9...284 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #158 Del Skrevet 11. april 2017 Det man ikke vet... Anonymkode: b6aaa...dcd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #159 Del Skrevet 11. april 2017 Det er faktisk ikke din gave. Uavhengig om søsteren din ikke husker det eller ikke, så er det faktisk ikke din gave!!! At du i det hele tatt vurderer å beholde pengene syns jeg er skikkelig smålig. Skjerp deg! Gi søsteren din pengene sine! Ellers er du faktisk en tyv! Anonymkode: 9d35e...115 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timsy Skrevet 11. april 2017 #160 Del Skrevet 11. april 2017 Jeg kan ikke se for meg mer smålig enn å stjele din søsters gave fra bestefar. Skam deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå