Snurrepurre Skrevet 10. april 2017 #61 Del Skrevet 10. april 2017 Du gir selvfølgelig pengene til søsteren din.. noe annet er bare moralsk forkastelig! For meg er det å stjele helt på trynet. Dette er ikke penger du har funnet - du stjeler dem fra en skuff i hjemmet til foreldrene dine, og de tilhører i tillegg søsteren din. At man i det heletatt kan vurdere noe sånt... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #62 Del Skrevet 10. april 2017 Jeg hadde glatt beholdt pengene. Og dere med glorie over hodet: Dere har vel aldri gjort noe galt, eller vært uærlige med noe her i livet, kan jeg tenke meg? Tvilsomt. Anonymkode: f6698...da0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 10. april 2017 #63 Del Skrevet 10. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Troll Anonymkode: f8187...e01 Vet du? Det tror jeg ikke. Slike finnes faktisk. Og her har du en..... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mousj Skrevet 10. april 2017 #64 Del Skrevet 10. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde glatt beholdt pengene. Og dere med glorie over hodet: Dere har vel aldri gjort noe galt, eller vært uærlige med noe her i livet, kan jeg tenke meg? Tvilsomt. Anonymkode: f6698...da0 Glorie? Normal folkeskikk. Men det er jo ikke for alle. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrepurre Skrevet 10. april 2017 #65 Del Skrevet 10. april 2017 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde glatt beholdt pengene. Og dere med glorie over hodet: Dere har vel aldri gjort noe galt, eller vært uærlige med noe her i livet, kan jeg tenke meg? Tvilsomt. Anonymkode: f6698...da0 Jeg stjeler ikke fra andre nei, om det var det du tenkte på. Tror ikke det er noe som kvalifiserer til å få "glorie", det er vel bare å ikke være en drittsekk. Jeg gjør forøvrig heller ikke uærlige og "gale" ting med overlegg. Man må ha et ganske forskrudd moralsk kompass for å gjøre det, etter min mening. Endret 10. april 2017 av Snurrepurre 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bambidilla Skrevet 10. april 2017 #66 Del Skrevet 10. april 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man har ikke krav på finnerlønn når man finner noens eiendel i et hus som tilhører dem. Hvis hun hadde funnet tusenlappen på gata hadde hun hatt krav på finnerlønn. Anonymkode: c6014...e5e Takk for denne informative opplysningen. Dagen blev med ett så meget bedre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 10. april 2017 #67 Del Skrevet 10. april 2017 30 minutter siden, Bambidilla skrev: Det var nå engang hennes gave da. Kanskje hun lar deg beholde dem hvis hun har bedre økonomi? Hvis ikke har du krav på 10% som "finnerlønn" hvis jeg ikke husker feil. Jo'a...om du finner en stor sum på gata, eller der omkring. Finnerlønn for å ha snoket til seg å finne en GAVE ment for egen søster som en har lyst til å stjele? Tru'kke det, gitt. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 10. april 2017 #68 Del Skrevet 10. april 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva om pengene hadde vært funnet om mange år etter hun hadde vært død? Skulle gått til dødsboet? Anonymkode: 83222...3a4 Selvsagt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bambidilla Skrevet 10. april 2017 #69 Del Skrevet 10. april 2017 (endret) 10 minutter siden, Jerry Lee skrev: Jo'a...om du finner en stor sum på gata, eller der omkring. Finnerlønn for å ha snoket til seg å finne en GAVE ment for egen søster som en har lyst til å stjele? Tru'kke det, gitt. Det HAR allerede blitt opplyst om at jeg tok feil. Ellers mange slags takk for å få det bekreftet nok en gang. En god ting kan jo, som kjent, ikke gjentas for ofte. Summen trenger ikke å være så stor, nei. Jeg fikk krav om finnerlønn for 1100 kr som jeg mistet for noen år siden. Endret 10. april 2017 av Bambidilla 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #70 Del Skrevet 10. april 2017 Du vil altså stjele penger fra søsteren din, og pengene er i tillegg funnet i huset som hun er medeier i? Du er en kul søster. Anonymkode: 7cb89...d50 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeilaS Skrevet 10. april 2017 #71 Del Skrevet 10. april 2017 Det hadde fristet helt SYKT å tatt dem selv og latet som ingenting Men det hadde jeg nok ikke hatt samvittighet til, så hadde gitt pengene til henne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 10. april 2017 #72 Del Skrevet 10. april 2017 4 minutter siden, Bambidilla skrev: Det HAR allerede blitt opplyst om at jeg tok feil. Ellers mange slags takk for å få det bekreftet nok en gang. En god ting kan jo, som kjent, ikke gjentas for ofte. Beklager at jeg ikke så det før jeg postet mitt. Og, ja..med innstillingen til enkelte her kan det ikke "gjentas for ofte..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #73 Del Skrevet 10. april 2017 22 minutter siden, Mousj skrev: Hva ville du sagt om søsteren din ringte deg og sa hun hadde funnet 1000 kroner som var dine, men at hun beholdt dem utifra de argument som du har gitt her? Hvis det hadde vært helt uproblematisk for deg, så kan jo du beholde dem. Jeg håper at ingen av mine noensinne får en partner med et verdisyn som det du har. Men for all del, det er opp til deg. Jeg kommer jo ikke til å si noe, så hun får jo aldri vite det. Jeg var litt usikker, derfor jeg skrev om det her inne, men etter å ha lest innleggene til alle dere moralister, som åpenbart (i følge dere selv) lever som Jesus hele gjengen, så faller jeg mer og mer i retning av å ta pengene. Å snakke om verdisyn oppi det hele, herregud, det tar jo helt av! Kanskje bruker jeg det på gave til henne eller barna hennes? Anonymkode: 83222...3a4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #74 Del Skrevet 10. april 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde glatt beholdt pengene. Og dere med glorie over hodet: Dere har vel aldri gjort noe galt, eller vært uærlige med noe her i livet, kan jeg tenke meg? Tvilsomt. Anonymkode: f6698...da0 Nettopp! Jeg nekter å tro at moralistene her har så plettfri vandel i etiske spørsmål gjennom lovet som de later som om her. Anonymkode: 83222...3a4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bambidilla Skrevet 10. april 2017 #75 Del Skrevet 10. april 2017 2 minutter siden, Jerry Lee skrev: Beklager at jeg ikke så det før jeg postet mitt. Og, ja..med innstillingen til enkelte her kan det ikke "gjentas for ofte..." Vel, vel...det siste vet jeg intet om. Er ikke her så ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #76 Del Skrevet 10. april 2017 18 minutter siden, Snurrepurre skrev: Jeg stjeler ikke fra andre nei, om det var det du tenkte på. Tror ikke det er noe som kvalifiserer til å få "glorie", det er vel bare å ikke være en drittsekk. Jeg gjør forøvrig heller ikke uærlige og "gale" ting med overlegg. Man må ha et ganske forskrudd moralsk kompass for å gjøre det, etter min mening. Jeg hadde aldri stjålet penger fra rommet hennes eller hjemme hos henne eller fra gavebordet hennes etc. Men dette er jo en ganske annen situasjon, penger hun fikk som hun bare lot ligge i årevis, som hun ikke vet om engang. Anonymkode: 83222...3a4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrepurre Skrevet 10. april 2017 #77 Del Skrevet 10. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg kommer jo ikke til å si noe, så hun får jo aldri vite det. Jeg var litt usikker, derfor jeg skrev om det her inne, men etter å ha lest innleggene til alle dere moralister, som åpenbart (i følge dere selv) lever som Jesus hele gjengen, så faller jeg mer og mer i retning av å ta pengene. Å snakke om verdisyn oppi det hele, herregud, det tar jo helt av! Kanskje bruker jeg det på gave til henne eller barna hennes? Anonymkode: 83222...3a4 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg hadde aldri stjålet penger fra rommet hennes eller hjemme hos henne eller fra gavebordet hennes etc. Men dette er jo en ganske annen situasjon, penger hun fikk som hun bare lot ligge i årevis, som hun ikke vet om engang. Anonymkode: 83222...3a4 Du skriver kun for å lette din egen samvittighet, så det gidder jeg ikke respondere på engang. Men på et generelt grunnlag: Ved å stjele pengene, så er man en drittsekk. Men klart - det finnes jo dessverre noen av dem også i samfunnet vårt, og du er da en av dem om du stjeler fra søsteren din. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outlander Skrevet 10. april 2017 #78 Del Skrevet 10. april 2017 Herregud - seriøs - beholde penger? For noen skikkelig arseholes det er der ute i verden. Ikke noe overraskelse at verden går i dass etter å ha lest denne tråden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 10. april 2017 #79 Del Skrevet 10. april 2017 4 minutter siden, Bambidilla skrev: Vel, vel...det siste vet jeg intet om. Er ikke her så ofte. Mente innstillingen til enkelte/skremmende mange i denne tråden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #80 Del Skrevet 10. april 2017 13 minutter siden, LeilaS skrev: Det hadde fristet helt SYKT å tatt dem selv og latet som ingenting Men det hadde jeg nok ikke hatt samvittighet til, så hadde gitt pengene til henne. Jeg skjønner. Heldigvis får jeg ikke noe dårlig samvittighet av det. Hadde vært noe annet om jeg hadde lurt til meg en million eller noe sånt, men tusen kr som hun åpenbart ikke hadde/har noen spesiell bruk for? Anonymkode: 83222...3a4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå