AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #241 Del Skrevet 16. april 2017 Grunnen til at du påstår at ingen har gode nok argumenter er rett og slett at du ikke er riktig skrudd sammen. Fordi normale mennesker ikke trenger argumenter for å ikke stjele. De fleste er født med noe som heter empati. Noe du åpenbart mangler. http://www.psykopaten.info/kjennetegn-pa-en-psykopat/ Her er en liten test du kan ta, bare å rulle seg ned til punktene, og se hvor mange du kjenner deg igjen i. tipper det er mange. Du sier selv at livet ditt har forfalt sosialt, ikke så rart, da ingen vil være med noen som har total mangel på empati og moral. Du blir nok sittende alene i det huset resten av livet ditt, men heldigvis en tusenlapp rikere da. Heldig du er. Og, du vet aldri om hun kan ha lagt pengene der til en regnværsdag, og plutselig trenger de. Da er du raskt avslørt som tyv. Selvsentrerte mennesker med mangel på empati og skyldfølelse, som setter penger høyere en menneskelige relasjoner er grunnen til at denne verden går under. Anonymkode: 35134...ca9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 16. april 2017 #242 Del Skrevet 16. april 2017 På 15.4.2017 den 15.49, AnonymBruker skrev: Det er bare til å gi opp tror jeg.... rister bare på hodet av argumentasjonen til ts og en til her. Mistenker at disse er de samme som liker samme "argumentasjonsform" i en del andre tråder.... Anonymkode: aeff0...0b9 Tror jeg vet hvilke tråder du mener... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 16. april 2017 #243 Del Skrevet 16. april 2017 På 10.4.2017 den 12.12, AnonymBruker skrev: Ryddet litt i skuffer "hjemme", der fant jeg en konvolutt med bursdagskort og en 1000-lapp inni fra farfar, han pleide alltid å gi penger. Men dette var altså til storesøsteren min. MEN det er fra, hold dere fast nå, 2009!! Hun kommer jo ikke til å savne de pengene, jeg mener, når hun bare la dem ned og glemte dem!? Anonymkode: 83222...3a4 Gi dem til henne. Så vil du få god samvittighet. Det føles faktisk godt. Og er mye mer verd enn noen få kroner. Da vil du høste genuin respekt også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #244 Del Skrevet 16. april 2017 25 minutter siden, debatant skrev: Gi dem til henne. Så vil du få god samvittighet. Det føles faktisk godt. Og er mye mer verd enn noen få kroner. Da vil du høste genuin respekt også. Nå har vel ts sagt at hun vil beholde pengene, uansett hva vi sier Anonymkode: 81ee7...30d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 16. april 2017 #245 Del Skrevet 16. april 2017 (endret) 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har vel ts sagt at hun vil beholde pengene, uansett hva vi sier Anonymkode: 81ee7...30d Folk vil over tid skjønne at ts er upålitlig. Og vill heller ikke bli betrodd virkelige verdier. Trist det der.. Endret 16. april 2017 av debatant 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #246 Del Skrevet 17. april 2017 På 16.4.2017 den 17.24, AnonymBruker skrev: Grunnen til at du påstår at ingen har gode nok argumenter er rett og slett at du ikke er riktig skrudd sammen. Fordi normale mennesker ikke trenger argumenter for å ikke stjele. De fleste er født med noe som heter empati. Noe du åpenbart mangler. http://www.psykopaten.info/kjennetegn-pa-en-psykopat/ Her er en liten test du kan ta, bare å rulle seg ned til punktene, og se hvor mange du kjenner deg igjen i. tipper det er mange. Du sier selv at livet ditt har forfalt sosialt, ikke så rart, da ingen vil være med noen som har total mangel på empati og moral. Du blir nok sittende alene i det huset resten av livet ditt, men heldigvis en tusenlapp rikere da. Heldig du er. Og, du vet aldri om hun kan ha lagt pengene der til en regnværsdag, og plutselig trenger de. Da er du raskt avslørt som tyv. Selvsentrerte mennesker med mangel på empati og skyldfølelse, som setter penger høyere en menneskelige relasjoner er grunnen til at denne verden går under. Anonymkode: 35134...ca9 Sier jeg at livet mitt har forfalt sosialt? Det har jeg aldri skrevet, hvor i all verden fikk du det fra? Hun har ikke lagt pengene der til en "regnværsdag", hvorfor skulle hun lagt de der til 0 % rente i åtte år? Hun er på ingen måte dum. Anonymkode: 83222...3a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #247 Del Skrevet 17. april 2017 21 timer siden, Honey Dew skrev: Tror jeg vet hvilke tråder du mener... Har du link? Anonymkode: 83222...3a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #248 Del Skrevet 17. april 2017 20 timer siden, debatant skrev: Folk vil over tid skjønne at ts er upålitlig. Og vill heller ikke bli betrodd virkelige verdier. Trist det der.. Om man gjør noe som ingen vil kunne vite om, så kan andre dra slutninger ut fra det? Smart, du.. Anonymkode: 83222...3a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 17. april 2017 #249 Del Skrevet 17. april 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du link? Anonymkode: 83222...3a4 De er slettet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 17. april 2017 #250 Del Skrevet 17. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om man gjør noe som ingen vil kunne vite om, så kan andre dra slutninger ut fra det? Smart, du.. Anonymkode: 83222...3a4 Jeg beskriver en holdning.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #251 Del Skrevet 17. april 2017 Er dette en trolletråd? Jeg spør fordi jeg lurer på hvordan noen kan glemme en hel tusenlapp inni en konvolutt gitt bort av sin egen farfar, og som attpåtil var gitt i anledning en bursdag? Jeg ville ikke ha gjort det, men så anser jeg tusen kroner for å være ganske mye penger for meg mens det for andre her inne ser ut til å være null, niks, nada. Altså lite verdt, noe som nesten føles ganske sjokkerende. Jeg kunne ha handlet mat for flere uker med det beløpet der, eller kjøpt meg et par plagg med den tusenlappen. For meg er til og med én krone verdt noe fordi den ene lille kronen kunne ha vært akkurat nok til bussbilletten hjem. Det hender en gang i blant at jeg kan "slenge fra meg" penger på bordet i entréen, og bare la dem bli liggende der på ubestemt tid, nesten "glemme" at de ligger der, men når jeg trenger dem, så vet jeg hvor jeg kan finne dem. Dem jeg bor sammen med, har aldri forsøkt å stjele fra meg, eller tenkt at siden jeg behandler pengene mine på en slik "skjødesløs måte", så fortjener jeg også å miste dem. Har aldri opplevd det, og jeg er uendelig glad for at den tilliten finnes. Anonymkode: ace64...f74 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #252 Del Skrevet 18. april 2017 På 10.4.2017 den 12.34, AnonymBruker skrev: Alvorlig talt, om jeg ikke hadde funnet dem ville de lagt der i mange tiår til, sikkert helt til tusenlappen hadde vært uten verdi, inflasjon er en ting, at seddelen kunne vært utgått er en annen. Så i praksis er dette som å finne penger på gata. Hun har dessuten bedre økonomi enn meg og har ikke så mye bruk for de pengene.. Anonymkode: 83222...3a4 En å gjøre seg til et ekkelt kryp av en tyv for en usle 1000 lapp. Hjelper ikke at du prøver å rettferdiggjøre dette for deg selv, du er fortsatt en patetisk, ussel tyv hvis du beholder din søsters penger. lavmål! Anonymkode: bc321...bd6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 18. april 2017 #253 Del Skrevet 18. april 2017 Siden du så absolutt ikke vil gi pengene til din søster, synes jeg du skal gjøre det riktige og donere pengene til et veldedig formål Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #254 Del Skrevet 18. april 2017 22 timer siden, debatant skrev: Jeg beskriver en holdning.. På hvilken måte har denne konkrete saken noe å si, da ingen vil vite om den? Anonymkode: 83222...3a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #255 Del Skrevet 18. april 2017 2 timer siden, Honey Dew skrev: Siden du så absolutt ikke vil gi pengene til din søster, synes jeg du skal gjøre det riktige og donere pengene til et veldedig formål Alt er vel mer veldedig enn å la dem ligge i skuffen? Anonymkode: 83222...3a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #256 Del Skrevet 18. april 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Er dette en trolletråd? Jeg spør fordi jeg lurer på hvordan noen kan glemme en hel tusenlapp inni en konvolutt gitt bort av sin egen farfar, og som attpåtil var gitt i anledning en bursdag? Jeg ville ikke ha gjort det, men så anser jeg tusen kroner for å være ganske mye penger for meg mens det for andre her inne ser ut til å være null, niks, nada. Altså lite verdt, noe som nesten føles ganske sjokkerende. Jeg kunne ha handlet mat for flere uker med det beløpet der, eller kjøpt meg et par plagg med den tusenlappen. For meg er til og med én krone verdt noe fordi den ene lille kronen kunne ha vært akkurat nok til bussbilletten hjem. Det hender en gang i blant at jeg kan "slenge fra meg" penger på bordet i entréen, og bare la dem bli liggende der på ubestemt tid, nesten "glemme" at de ligger der, men når jeg trenger dem, så vet jeg hvor jeg kan finne dem. Dem jeg bor sammen med, har aldri forsøkt å stjele fra meg, eller tenkt at siden jeg behandler pengene mine på en slik "skjødesløs måte", så fortjener jeg også å miste dem. Har aldri opplevd det, og jeg er uendelig glad for at den tilliten finnes. Anonymkode: ace64...f74 Min teori er at hun rett og slett ikke har åpnet kortet, altså at hun ikke trodde det var penger inni. Anonymkode: 83222...3a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 18. april 2017 #257 Del Skrevet 18. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alt er vel mer veldedig enn å la dem ligge i skuffen? Anonymkode: 83222...3a4 Nei, å stjele penger er ikke veldedig. Det er tyveri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #258 Del Skrevet 18. april 2017 6 timer siden, Honey Dew skrev: Nei, å stjele penger er ikke veldedig. Det er tyveri Nå er du veldig svart/hvitt-tenkende. På en tyveri-skala fra 0-100 er det i skjæringen mellom 0 og 1. Anonymkode: 83222...3a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 18. april 2017 #259 Del Skrevet 18. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå er du veldig svart/hvitt-tenkende. På en tyveri-skala fra 0-100 er det i skjæringen mellom 0 og 1. Anonymkode: 83222...3a4 Gjerne det. Allikevel er det å forsyne seg av andres eiendeler, uten deres tillatelse, tyveri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #260 Del Skrevet 19. april 2017 13 timer siden, Honey Dew skrev: Gjerne det. Allikevel er det å forsyne seg av andres eiendeler, uten deres tillatelse, tyveri Her spørs det om det kan defineres som en annen sin eiendel, i praksis kan man si at det er foreldelse inne i bildet her. Anonymkode: 83222...3a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå