AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #221 Del Skrevet 14. april 2017 2 timer siden, Bøllefrue skrev: TS: hvorfor må du enten ta pengene selv eller legge de tilbake i skuffen? Er det ikke et alternativ for deg å faktisk gi pengene til søsteren din? Ville du syntes det var ok om hun stjal 1000 kr fra deg? Og det at hun har lagt pengene i skuffen betyr ikke at hun ikke var takknemlig eller at hun ikke trengte de. Kanskje hun sparte de til noe? Jeg lurer veldig på hvor gammel du er. Om det hadde vært motsatt ville jeg ikke brydd meg stort. Mener dere i denne tråden at dere ville blitt illsinte, aldri kunne tilgitt osv om dere hadde fått rede på at penger dere glemte for nesten 10 år siden ble tatt av søsteren deres, eller noe tilsvarende? Om noe er dårlig moral, så er det nettopp slike holdninger. Anonymkode: 83222...3a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #222 Del Skrevet 14. april 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om det hadde vært motsatt ville jeg ikke brydd meg stort. Mener dere i denne tråden at dere ville blitt illsinte, aldri kunne tilgitt osv om dere hadde fått rede på at penger dere glemte for nesten 10 år siden ble tatt av søsteren deres, eller noe tilsvarende? Om noe er dårlig moral, så er det nettopp slike holdninger. Anonymkode: 83222...3a4 Kødder du? Dårlig moral å reagere hvis et søsken hadde stjelt en gave som var til meg? Nå er du vrang med vilje fordi du vil ha rett............noe du forøvrig ikke har. Anonymkode: 067ae...71b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 14. april 2017 #223 Del Skrevet 14. april 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om det hadde vært motsatt ville jeg ikke brydd meg stort. Mener dere i denne tråden at dere ville blitt illsinte, aldri kunne tilgitt osv om dere hadde fått rede på at penger dere glemte for nesten 10 år siden ble tatt av søsteren deres, eller noe tilsvarende? Om noe er dårlig moral, så er det nettopp slike holdninger. Anonymkode: 83222...3a4 Ja, for om man ikke skal kunne stole på egen familie, hvem skulle man da kunne stole på? For meg hadde det ikke handla om den tusenlappen, men om at mitt søsken syns det var greit å ta mine penger i tro om at jeg aldri fant det ut. Har for øvrig vært i en nesten lik situasjon, hvor broren min fant en 500-lapp i konvolutt som jeg hadde fått til jul,nærmere tre år etter. Jeg hadde glemt den fullstendig, så da ble det jo en gledelig overraskelse å få den tilbake. Når jeg tenker etter, så er det summen av slike ting, og vissheten om at vi liksom ikke går rundt og snoker i hverandres konvolutter og tar 1000-lapper fra besteforeldre til den andre, som gjør at jeg vet jeg kan stole på han, og som bidrar til at vi har et godt forhold som jeg tror vil holde seg godt livet ut. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #224 Del Skrevet 15. april 2017 14 timer siden, Søgni skrev: Ja, for om man ikke skal kunne stole på egen familie, hvem skulle man da kunne stole på? Hva mener du? At man er født inn i en dårlig familie betyr ikke plustelig at det ikke eksisterer noen mennesker der ute som går an å stole på. Finnes mange mennesker med den skjebnen der venner er nærmere og mer pålitelige enn familie. Anonymkode: 224c9...284 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 15. april 2017 #225 Del Skrevet 15. april 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du? At man er født inn i en dårlig familie betyr ikke plustelig at det ikke eksisterer noen mennesker der ute som går an å stole på. Finnes mange mennesker med den skjebnen der venner er nærmere og mer pålitelige enn familie. Anonymkode: 224c9...284 Jeg burde sett den komme, dette er jo KG. Vurderte faktisk å legge inn en presisering av at jeg mente i de tilfellene hvor man faktisk stod familien sin nære, der familie=nærmeste relasjoner. Tenkte i grunn det fremgikk at jeg mente nære relasjoner, men da var det jo bra du presiserte at disse kan komme i form av f.eks. venner og. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #226 Del Skrevet 15. april 2017 Enten er TS et troll som kjeder seg i påskeferien, eller så er vedkommende en person som forsøker desperat å rasjonalisere eget valg. Det ser man jo ved at TS legger skylden på de på KG for at hun velger å ta pengene. Og med en feilaktig logikk om at hun tar pengene fordi de fleste sier hun ikke skal gjøre det (betyr det at hun hadde latt være om de fleste sa det var greit?). Alle svarene bærer preg av at a) TS er et troll og provoserer mer og mer eller b) bruker ALT for å rasjonalisere eget valg. Hvis a) så er du bare en av altfor mange som drar nivået på KG ned. Hvis b) så har du dårlig moral, og selv om jeg forstår fristelsen så forstår jeg ikke at du klarer å se deg selv i speilet eller kose deg med hva du velger å bruke pengene på. Men det at du klarer nettopp det sier litt om moralen din og din manglende samvittighet. Det har ingenting å gjøre med at jeg er perfekt, det er bare statement of fact. Anonymkode: a2d9e...2fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #227 Del Skrevet 15. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enten er TS et troll som kjeder seg i påskeferien, eller så er vedkommende en person som forsøker desperat å rasjonalisere eget valg. Det ser man jo ved at TS legger skylden på de på KG for at hun velger å ta pengene. Og med en feilaktig logikk om at hun tar pengene fordi de fleste sier hun ikke skal gjøre det (betyr det at hun hadde latt være om de fleste sa det var greit?). Alle svarene bærer preg av at a) TS er et troll og provoserer mer og mer eller b) bruker ALT for å rasjonalisere eget valg. Hvis a) så er du bare en av altfor mange som drar nivået på KG ned. Hvis b) så har du dårlig moral, og selv om jeg forstår fristelsen så forstår jeg ikke at du klarer å se deg selv i speilet eller kose deg med hva du velger å bruke pengene på. Men det at du klarer nettopp det sier litt om moralen din og din manglende samvittighet. Det har ingenting å gjøre med at jeg er perfekt, det er bare statement of fact. Anonymkode: a2d9e...2fb Så er ditt perspektiv på en debatt med høyere nivå enn der man sitter og anklager hverandre for å ha dårlig moral? For jeg ser ikke at du egentlig tilfører denne debatten noe bedre enn det. "Du har dårlig moral". "Nei, du har dårlig moral". "Nei, du". "Nei, du" Anonymkode: 224c9...284 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #228 Del Skrevet 15. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så er ditt perspektiv på en debatt med høyere nivå enn der man sitter og anklager hverandre for å ha dårlig moral? For jeg ser ikke at du egentlig tilfører denne debatten noe bedre enn det. "Du har dårlig moral". "Nei, du har dårlig moral". "Nei, du". "Nei, du" Anonymkode: 224c9...284 Hva skulle man ha skrevet for å tilføre denne debatten noe, etter din mening? Anonymkode: a2d9e...2fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #229 Del Skrevet 15. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva skulle man ha skrevet for å tilføre denne debatten noe, etter din mening? Anonymkode: a2d9e...2fb Det er bare til å gi opp tror jeg.... rister bare på hodet av argumentasjonen til ts og en til her. Mistenker at disse er de samme som liker samme "argumentasjonsform" i en del andre tråder.... Anonymkode: aeff0...0b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #230 Del Skrevet 15. april 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva skulle man ha skrevet for å tilføre denne debatten noe, etter din mening? Anonymkode: a2d9e...2fb Nå var det du som mente at TS dro nivået på KG ned, så jeg lurte på hva du mener er et høyere nivå. For jeg ser ikke hvordan å slenge rundt seg om folk er moralske eller ikke bidrar til noe som helst. Vi kunne like godt ha en bot (robot) på forumet som skrev "du har dårlig moral" i alle tråder der TS gjorde noe mistenksomt. Det krever ikke spesiell høy grad av tanke å slenge ut den påstanden. Anonymkode: 224c9...284 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #231 Del Skrevet 15. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå var det du som mente at TS dro nivået på KG ned, så jeg lurte på hva du mener er et høyere nivå. For jeg ser ikke hvordan å slenge rundt seg om folk er moralske eller ikke bidrar til noe som helst. Vi kunne like godt ha en bot (robot) på forumet som skrev "du har dårlig moral" i alle tråder der TS gjorde noe mistenksomt. Det krever ikke spesiell høy grad av tanke å slenge ut den påstanden. Anonymkode: 224c9...284 Du har fortsatt ikke svart på spørsmålet. Gi et eksempel på hva du mener ville tilført debatten noe. Anonymkode: a2d9e...2fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knutsk Skrevet 15. april 2017 #232 Del Skrevet 15. april 2017 Som bestefar som alltid hev vore gavmild ville eg ha reagert om eit av barnebarna ikkje hadde brydd seg med å opna kortet, og latt det liggja i nesten ti år. Då skulle eg heller ha prioritert eit av dei andre barnebarna. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #233 Del Skrevet 15. april 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har fortsatt ikke svart på spørsmålet. Gi et eksempel på hva du mener ville tilført debatten noe. Anonymkode: a2d9e...2fb ........ok..... Så det betyr ingenting at jeg spurte deg først og du ikke har svart? Anonymkode: 224c9...284 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #234 Del Skrevet 15. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: ........ok..... Så det betyr ingenting at jeg spurte deg først og du ikke har svart? Anonymkode: 224c9...284 Jeg sa at TS trakk KG ned på et lavere nivå hvis TS var et troll. Fordi trolleråder trekker ned kvaliteten på forumet. Sånn, din tur. Anonymkode: a2d9e...2fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #235 Del Skrevet 15. april 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sa at TS trakk KG ned på et lavere nivå hvis TS var et troll. Fordi trolleråder trekker ned kvaliteten på forumet. Sånn, din tur. Anonymkode: a2d9e...2fb Jeg har ikke sagt noe om at jeg ønsker høyere kvalitet Anonymkode: 224c9...284 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #236 Del Skrevet 15. april 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke sagt noe om at jeg ønsker høyere kvalitet Anonymkode: 224c9...284 Du sa at mitt, og andres, innlegg ikke bidro til noe i debatten. Mitt spørsmål var da om du kan gi meg et eksempel på hva du ville ansett som et innlegg som bidro til noe i denne debatten. Anonymkode: a2d9e...2fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #237 Del Skrevet 15. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du sa at mitt, og andres, innlegg ikke bidro til noe i debatten. Mitt spørsmål var da om du kan gi meg et eksempel på hva du ville ansett som et innlegg som bidro til noe i denne debatten. Anonymkode: a2d9e...2fb Nei, jeg sa at du ikke bidro mer til debatten enn TS. Denne avsporingen er jo ganske godt eksempel på det. Er ikke bedre å drive å kverulere på ting som dette, enn å trolle Anonymkode: 224c9...284 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #238 Del Skrevet 15. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg sa at du ikke bidro mer til debatten enn TS. Denne avsporingen er jo ganske godt eksempel på det. Er ikke bedre å drive å kverulere på ting som dette, enn å trolle Anonymkode: 224c9...284 Vel, hvis de som svarer er på samme nivå som TS så er jo alt greit. Da legger man seg der TS gjør. Ser ikke problemet da. Ser heller ikke problemene med svarene TS har fått. Synes de er fair, spesielt med tanke på den ekstreme ansvarsfraskrivelsen og rasjonaliseringen til TS. Anonymkode: a2d9e...2fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #239 Del Skrevet 15. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vel, hvis de som svarer er på samme nivå som TS så er jo alt greit. Da legger man seg der TS gjør. Ser ikke problemet da. Ser heller ikke problemene med svarene TS har fått. Synes de er fair, spesielt med tanke på den ekstreme ansvarsfraskrivelsen og rasjonaliseringen til TS. Anonymkode: a2d9e...2fb Om man skal legge seg på nivået til TS, så er det greit å stjele fra søsteren sin. Betyr det at du syns stjeling er ok? Anonymkode: 224c9...284 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #240 Del Skrevet 15. april 2017 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om man skal legge seg på nivået til TS, så er det greit å stjele fra søsteren sin. Betyr det at du syns stjeling er ok? Anonymkode: 224c9...284 Å mene den typen "stjeling" det er snakk om her er greit er ikke det samme som å si at all form for stjeling er greit. Det finnes faltisk ulike grader av ting. Angående drap, feks, har vi overlagt, forsettlig og uaktsomt, samt legemsbeskadeligelse med døden til følge. Alt er ikke svart/hvitt. Anonymkode: 83222...3a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå