AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #201 Del Skrevet 13. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du virker litt kort ts....... Anonymkode: 067ae...71b Jeg er både intelligent og er godt over gjennomsnittlig høy, så ikke kort på noen som helst måte. Anonymkode: 83222...3a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #202 Del Skrevet 13. april 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er både intelligent og er godt over gjennomsnittlig høy, så ikke kort på noen som helst måte. Anonymkode: 83222...3a4 Åpenbart ikke særlig høy EQ iallfall... noe som helt klart gjør deg til en soleklar favorittkandidat til tittelen "kort". Anonymkode: c993f...2d8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #203 Del Skrevet 13. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Åpenbart ikke særlig høy EQ iallfall... noe som helt klart gjør deg til en soleklar favorittkandidat til tittelen "kort". Anonymkode: c993f...2d8 Favorittkandidat, for det er bare en person i hele verden som kan være "kort"? Venter spent på en utgreiing om sammenhengen mellom EQ og denne saken! Anonymkode: 83222...3a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillsunshine Skrevet 13. april 2017 #204 Del Skrevet 13. april 2017 (endret) Du fremstår som veldig "intelligent" som liksom skal stille spørsmål rundt moral. Du tenker nok at du at du er en filosofisk type der alle diskusjoner skal vinnes frem med "logiske" og "rasjonelle" argumenter, for du er jo så pragmatisk. Å bruke argument som moral er visst ikke godt nok i din bok, for god og dårlig moral finnes jo ikke. Det er bare noe mennesker under din intelligens bruker som unnskyldning fordi de ikke har gode nok argumenter. Right? Du må gjerne tro det om deg selv. I min bok er du et menneske uten intelligens som nekter å innrømme at det faktisk kan finnes god og dårlig moral. Det er veldig lett for deg å avfeie dette fordi det ikke kommer deg til gode i denne situasjonen. At ca alle svarene her inne taler deg i mot, har ikke noe å si. Det er bare alle vi andre som er uintelligent og dumme, og du og noen få andre her som er intelligente nok til å skjønne at dette ikke er galt og kan rettferdiggjøres. Du minner meg faktisk mye om en narsissist i argumentasjonen. Jeg kjenner at jeg blir litt irritert hver gang jeg leser et svar av deg her inne, men mest av alt synest jeg egentlig mest synd på deg. Noe må jo ligge bak. Hvorfor jeg gidder å vie tid på å svare deg skjønner jeg egentlig ikke, du og denne tråden fortjener ikke mer oppmerksomhet. Endret 13. april 2017 av lillsunshine 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #205 Del Skrevet 14. april 2017 9 timer siden, lillsunshine skrev: Du fremstår som veldig "intelligent" som liksom skal stille spørsmål rundt moral. Du tenker nok at du at du er en filosofisk type der alle diskusjoner skal vinnes frem med "logiske" og "rasjonelle" argumenter, for du er jo så pragmatisk. Å bruke argument som moral er visst ikke godt nok i din bok, for god og dårlig moral finnes jo ikke. Det er bare noe mennesker under din intelligens bruker som unnskyldning fordi de ikke har gode nok argumenter. Right? Du må gjerne tro det om deg selv. I min bok er du et menneske uten intelligens som nekter å innrømme at det faktisk kan finnes god og dårlig moral. Det er veldig lett for deg å avfeie dette fordi det ikke kommer deg til gode i denne situasjonen. At ca alle svarene her inne taler deg i mot, har ikke noe å si. Det er bare alle vi andre som er uintelligent og dumme, og du og noen få andre her som er intelligente nok til å skjønne at dette ikke er galt og kan rettferdiggjøres. Du minner meg faktisk mye om en narsissist i argumentasjonen. Jeg kjenner at jeg blir litt irritert hver gang jeg leser et svar av deg her inne, men mest av alt synest jeg egentlig mest synd på deg. Noe må jo ligge bak. Hvorfor jeg gidder å vie tid på å svare deg skjønner jeg egentlig ikke, du og denne tråden fortjener ikke mer oppmerksomhet. Hva om det hadde vært en 50-lapp? Hadde det vært like "ille" da? Anonymkode: 83222...3a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #206 Del Skrevet 14. april 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva om det hadde vært en 50-lapp? Hadde det vært like "ille" da? Anonymkode: 83222...3a4 Nå er du på det der igjen Ja, det hadde vært like ille, for det hadde fortsatt vært tyveri, men det er klart "skadeomfanget" hadde vært mindre. Men det blir ikke greit uansett hvor stor eller liten summen er. Anonymkode: c6014...e5e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #207 Del Skrevet 14. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå er du på det der igjen Ja, det hadde vært like ille, for det hadde fortsatt vært tyveri, men det er klart "skadeomfanget" hadde vært mindre. Men det blir ikke greit uansett hvor stor eller liten summen er. Anonymkode: c6014...e5e Om jeg hadde funnet et kronestykke på hennes gamle rom? Anonymkode: 83222...3a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 14. april 2017 #208 Del Skrevet 14. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Om jeg hadde funnet et kronestykke på hennes gamle rom? Anonymkode: 83222...3a4 Å beholde det, selv om skadeomfanget hadde vært lite, er fremdeles tyveri 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #209 Del Skrevet 14. april 2017 13 timer siden, lillsunshine skrev: Du fremstår som veldig "intelligent" som liksom skal stille spørsmål rundt moral. Du tenker nok at du at du er en filosofisk type der alle diskusjoner skal vinnes frem med "logiske" og "rasjonelle" argumenter, for du er jo så pragmatisk. Å bruke argument som moral er visst ikke godt nok i din bok, for god og dårlig moral finnes jo ikke. Det er bare noe mennesker under din intelligens bruker som unnskyldning fordi de ikke har gode nok argumenter. Right? Du må gjerne tro det om deg selv. I min bok er du et menneske uten intelligens som nekter å innrømme at det faktisk kan finnes god og dårlig moral. Det er veldig lett for deg å avfeie dette fordi det ikke kommer deg til gode i denne situasjonen. At ca alle svarene her inne taler deg i mot, har ikke noe å si. Det er bare alle vi andre som er uintelligent og dumme, og du og noen få andre her som er intelligente nok til å skjønne at dette ikke er galt og kan rettferdiggjøres. Du minner meg faktisk mye om en narsissist i argumentasjonen. Jeg kjenner at jeg blir litt irritert hver gang jeg leser et svar av deg her inne, men mest av alt synest jeg egentlig mest synd på deg. Noe må jo ligge bak. Hvorfor jeg gidder å vie tid på å svare deg skjønner jeg egentlig ikke, du og denne tråden fortjener ikke mer oppmerksomhet. Skriver TS i det hele tatt noe særlig om moral? Uansett finnes det filosofiske retninger som ikke tror på en endelig moral, så det er mange intelligente mennesker både idag og gjennom historien som ikke har godtatt at moral eksisterer utenfor mennesket. Det handler heller ikke om at man trenger tenke kun rasjonelt og logisk. Tvert imot tar man gjerne med følelser, personlige meninger og egoisme med i beregningen når man tenker pragmatisk. Å ignorere menneskers følelser er ikke pragmatisk, da vil man ende opp i mye tull. Å bruke moral som argument sier ingenting, jeg kan like godt si at stjeling er moralsk og ingen av av oss har egentlig begrunnet hvorfor eller hvorfor ikke man skal stjele. Jeg kan si at det å sende soldater i krig for å bli potensielt drept er umoralsk, og at Norge er ekstremt umoralsk siden de sender ut soldater i faresonen. Bare det å ha militære er umoralsk for man burde bruke alle pengene på helse og utdanning. Om noen vil drepe oss, så må vi la dem gjøre det for det er umoralsk å skade andre mennesker og drepe dem. Vi burde også avvikle politiet for det er umoralsk å holde andre mennesker mot deres vilje. Vi burde ikke si imot andre mennesker som gjør slemme ting, for det er umoralsk å kjefte, det er umoralsk å kalle noen mindre intelligent på nettet Anonymkode: 224c9...284 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 14. april 2017 #210 Del Skrevet 14. april 2017 På 10.4.2017 den 12.12, AnonymBruker skrev: Ryddet litt i skuffer "hjemme", der fant jeg en konvolutt med bursdagskort og en 1000-lapp inni fra farfar, han pleide alltid å gi penger. Men dette var altså til storesøsteren min. MEN det er fra, hold dere fast nå, 2009!! Hun kommer jo ikke til å savne de pengene, jeg mener, når hun bare la dem ned og glemte dem!? Anonymkode: 83222...3a4 Du er istand til å stjele fra eiga søster? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #211 Del Skrevet 14. april 2017 34 minutter siden, Honey Dew skrev: Å beholde det, selv om skadeomfanget hadde vært lite, er fremdeles tyveri Hva er skadeomfanget av å ta en tusenlapp fremfor at den blir liggende i enda noen år/tiår? Anonymkode: 83222...3a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #212 Del Skrevet 14. april 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er skadeomfanget av å ta en tusenlapp fremfor at den blir liggende i enda noen år/tiår? Anonymkode: 83222...3a4 Du spurte om du skulle beholde pengene, de aller fleste var enige om at du burde levere dem til søstera di. Hva er det du ikke forstår? Anonymkode: aeff0...0b9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #213 Del Skrevet 14. april 2017 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skriver TS i det hele tatt noe særlig om moral? Uansett finnes det filosofiske retninger som ikke tror på en endelig moral, så det er mange intelligente mennesker både idag og gjennom historien som ikke har godtatt at moral eksisterer utenfor mennesket. Det handler heller ikke om at man trenger tenke kun rasjonelt og logisk. Tvert imot tar man gjerne med følelser, personlige meninger og egoisme med i beregningen når man tenker pragmatisk. Å ignorere menneskers følelser er ikke pragmatisk, da vil man ende opp i mye tull. Å bruke moral som argument sier ingenting, jeg kan like godt si at stjeling er moralsk og ingen av av oss har egentlig begrunnet hvorfor eller hvorfor ikke man skal stjele. Jeg kan si at det å sende soldater i krig for å bli potensielt drept er umoralsk, og at Norge er ekstremt umoralsk siden de sender ut soldater i faresonen. Bare det å ha militære er umoralsk for man burde bruke alle pengene på helse og utdanning. Om noen vil drepe oss, så må vi la dem gjøre det for det er umoralsk å skade andre mennesker og drepe dem. Vi burde også avvikle politiet for det er umoralsk å holde andre mennesker mot deres vilje. Vi burde ikke si imot andre mennesker som gjør slemme ting, for det er umoralsk å kjefte, det er umoralsk å kalle noen mindre intelligent på nettet Anonymkode: 224c9...284 Snakk om å overtenke da Spørsmålet var om ts skulle beholde pengene som var en gave fra farfaren til søsteren. Og svaret er at hun bør levere dem til søsteren. Anonymkode: aeff0...0b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #214 Del Skrevet 14. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Snakk om å overtenke da Spørsmålet var om ts skulle beholde pengene som var en gave fra farfaren til søsteren. Og svaret er at hun bør levere dem til søsteren. Anonymkode: aeff0...0b9 Jepp, noen mennesker liker å tenke på hvorfor vi gjør som vi gjør og hvorfor vi tar for gitt at noen handlinger er "gode" eller dårlige". Ser ikke noen grunn til at jeg skal skamme meg over det. Alle mine handlinger og perspektiv på syn har grunnlag i en slik måte å tenke på. Det er ikke noe jeg trenger anstrenge meg for å gjøre, det kommer av seg selv. Anonymkode: 224c9...284 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #215 Del Skrevet 14. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp, noen mennesker liker å tenke på hvorfor vi gjør som vi gjør og hvorfor vi tar for gitt at noen handlinger er "gode" eller dårlige". Ser ikke noen grunn til at jeg skal skamme meg over det. Alle mine handlinger og perspektiv på syn har grunnlag i en slik måte å tenke på. Det er ikke noe jeg trenger anstrenge meg for å gjøre, det kommer av seg selv. Anonymkode: 224c9...284 Det vil jeg tro..... Anonymkode: aeff0...0b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #216 Del Skrevet 14. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vil jeg tro..... Anonymkode: aeff0...0b9 Kommer like lett som ditt behov for å latterliggjøre andre mennesker, vil jeg tro Anonymkode: 224c9...284 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #217 Del Skrevet 14. april 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Om jeg hadde funnet et kronestykke på hennes gamle rom? Anonymkode: 83222...3a4 Hvorfor spør du? Du skjønner vel selv forskjellen på et kronestykke og en tusenlapp? Men moralsk sett skulle du selvfølgelig gitt kronen til søsteren din og. Anonymkode: c6014...e5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guglo Skrevet 14. april 2017 #218 Del Skrevet 14. april 2017 Tenk på samvittigheten din! Er ikke verd å risikere den. I tillegg blir søsteren din super glad. Win-win. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bøllefrue Skrevet 14. april 2017 #219 Del Skrevet 14. april 2017 TS: hvorfor må du enten ta pengene selv eller legge de tilbake i skuffen? Er det ikke et alternativ for deg å faktisk gi pengene til søsteren din? Ville du syntes det var ok om hun stjal 1000 kr fra deg? Og det at hun har lagt pengene i skuffen betyr ikke at hun ikke var takknemlig eller at hun ikke trengte de. Kanskje hun sparte de til noe? Jeg lurer veldig på hvor gammel du er. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #220 Del Skrevet 14. april 2017 4 timer siden, Guglo skrev: Tenk på samvittigheten din! Er ikke verd å risikere den. I tillegg blir søsteren din super glad. Win-win. Hun tjener nesten en million i året og vil neppe bry seg så mye. Anonymkode: 83222...3a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå