Gå til innhold

Fant penger, ikke mine, skal jeg beholde?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ikke lest hele tråden, men jeg ville:

Ringt søsteren min, fortalt om pengene i en positiv, begeistret tone, foreslått at vi kunne gå ut og spise/drikke for dem/deler av dem, hun kunne spandert litt på deg som "finnerlønn". Siden du i det hele tatt vurderer å beholde dem selv, virker det som dere ikke har noe godt forhold, og det kunne virket posetivt for dere to. Dere har liksom funnet dem sammen, det er fra felles farfar, hvilken søster ville vel ikke blitt glad for en slik telefon?

Unner du ikke søsteren din hennes egne penger? Ville du ikke ønske at hun hadde gitt dem til deg? Om ikke annet, så for farfaren din sin skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her spørs det om det kan defineres som en annen sin eiendel, i praksis kan man si at det er foreldelse inne i bildet her.

Anonymkode: 83222...3a4

Nei nå fantaserer du. Det er ikke foreldelse av andres fysiske eiendeler eller penger. Enten de har glemt hvor de har lagt dem eller ikke er det tyveri å ta andres eiendeler

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest alt. Jeg tror jeg hadde fått dårlig samvittighet, hvis jeg kjøpte meg noe fint for de 1000 kr hadde jeg hele tiden blitt minnet på at jeg tok pengene farfar ga til min søster. Og tenk hva farfar hadde tenkt og sagt. For en skam... Følt meg smålig og lumpen. Så penger er ikke verdt det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BlandaDrops
På ‎10‎.‎04‎.‎2017 den 12.12, AnonymBruker skrev:

Ryddet litt i skuffer "hjemme", der fant jeg en konvolutt med bursdagskort og en 1000-lapp inni fra farfar, han pleide alltid å gi penger. Men dette var altså til storesøsteren min.

MEN det er fra, hold dere fast nå, 2009!! Hun kommer jo ikke til å savne de pengene, jeg mener, når hun bare la dem ned og glemte dem!?

Det kategoriske imperativ sier??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her spørs det om det kan defineres som en annen sin eiendel, i praksis kan man si at det er foreldelse inne i bildet her.

Nei, det kan man ikke.

Anonymkode: c6014...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
På 10.4.2017 den 12.43, AnonymBruker skrev:

Behold pengene. Det man ikke vet har man ikke vondt av.

Anonymkode: 1b29d...678

Vel. Hun som eventult stjeler dem,vet at hun har stjålet dem,eller? Og det burde en vel få litt vondt av? Jeg tenker det er like dårlig overfor farfar som søsteren. Tror gevinsten ved å gi til rette eier er større enn å stjele dem uavhengig av hva en måtte bruke dem på. Ville gitt meg veeldig dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 timer siden, BlandaDrops skrev:

Det kategoriske imperativ sier??

En allmenn lov er at om man "glemmer" penger i 8 år, og ikke vil merke at noen andre tar dem, så er det i orden.

Ja, bestod testen etter mitt skjønn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...