AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #41 Del Skrevet 10. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du har skremmende holdninger ts! Anonymkode: aeff0...0b9 Hvordan det? Jeg kan jo bare legge konvolutten tilbake, så får ingen nytte av pengene. Anonymkode: 83222...3a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #42 Del Skrevet 10. april 2017 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var dette tilfeldigvis i skuffer i et møbel som din søster brukte mens hun bodde i barndomshjemmet? I såfall har du snoket i hennes ting. Anonymkode: 0be6c...0f2 Nei, det var det slett ikke. Det var i en skuff i stua. Anonymkode: 83222...3a4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #43 Del Skrevet 10. april 2017 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller var dette hjemme hos dine foreldre, i deres møbler? Man skal ikke snoke i andres eiendeler og andres skuffer og skap. Hva mener dine foreldre om det som du gjør? Anonymkode: 0be6c...0f2 Alvorlig talt. Dette er barndomshjemmet vårt. I disse skuffene ligger det en del gamle ting, fant fødselsattesten min der f.eks., noen gamle bilder osv. Å kalle det snoking? Herregud. Anonymkode: 83222...3a4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 10. april 2017 #44 Del Skrevet 10. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når det er så mange år siden må det vel være foreldet? Anonymkode: 83222...3a4 Hvor står det at gaver innen familien blir foreldet? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #45 Del Skrevet 10. april 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når det er så mange år siden må det vel være foreldet? Anonymkode: 83222...3a4 Hva nøyaktig er det du mener er foreldet? Man kan ikke "forelde" personlige eiendeler. Det er ikke slik at hvis du glemmer noe nederst i en skuff eller bakerst i skapet så er det etter en viss tid fritt frem for hvem som helst å ta det. Anonymkode: c6014...e5e 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #46 Del Skrevet 10. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan det? Jeg kan jo bare legge konvolutten tilbake, så får ingen nytte av pengene. Anonymkode: 83222...3a4 Du kan gi pengene til søsteren din, så får den rettmessige eieren nytte av dem 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alvorlig talt. Dette er barndomshjemmet vårt. I disse skuffene ligger det en del gamle ting, fant fødselsattesten min der f.eks., noen gamle bilder osv. Å kalle det snoking? Herregud. Anonymkode: 83222...3a4 ... og denne hadde det vært greit om søsteren din la beslag på hvis det var hun som gikk gjennom disse skuffene? Anonymkode: c6014...e5e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #47 Del Skrevet 10. april 2017 Jeg blir skremt over at det finnes slike mennesker med slike holdninger. Selvom det er 8 år siden, er det fortsatt HENNES gave. Det spiller ingen rolle hvor lenge disse pengene har ligget der. Kanskje har hun rett og slett glemt å ta ut pengene i fra konvolutten? Slik har jeg også opplevd, at jeg har glemt å ta ut penger i fra en konvolutt og funnet de etter en lang stund senere. Jeg hadde blitt sinna om jeg hadde funnet ut at noen hadde tatt mine bursdagspenger. Er du en snill nok søster sier du at du fant en bursdagskonvolutt i fra farfar som er i fra 2009, og leverer både konvolutt og pengene til henne. Det tror jeg hun blir glad for. Anonymkode: 1285a...c0f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #48 Del Skrevet 10. april 2017 58 minutter siden, Arabella skrev: Hvor er "hjemme"? Mener du barndomshjemmet? Hvis dine foreldre lever, har du ingenting med å rydde, som du kaller det, i deres ting. Hvis dette gjelder et dødsbo, skal søsken gjøre dette sammen. Uansett er det tyveri å ta noe som tilhører en annen. Er det vanskelig å forstå? Disse pengene er en gave fra farfar til din søster. Er du sjalu? Har du aldri fått gaver fra din farfar? Tilføyelse: Hvorfor skriver dere ikke med nick, dere som synes det er helt greit eller direkte oppfordrer TS til å beholde pengene? Om du skal ha alle detaljer: Begge foreldrene våre lever, men ingen av dem bor her. De skilte seg for noen år siden og har funnet seg hver sine nye på hver sin kant av landet, langt herrfra. Mamma eier 2/3 av huset og jeg og søsteren min eier 1/6 hver fordi pappa gav oss det da han dro, men er stort sett mest jeg som bruker det, verken mamma eller pappa er her stort, mamma har vel vært her tre ganger de siste fem årene. Så at jeg bestemte meg for å vaske og rydde litt for at det skal være litt mer trivelig å komme ut hit, og siden jeg selv har eiendeler i disse skuffene vil jeg ikke akkurat kalle det snoking. Jeg fikk også gaver av farfar og jeg satte nok mer pris på dem enn hva hun gjorde, åpenbart. At man skriver som anonym om man har meninger man mistenker andre vil se ned på en for må vel være lov, du har aldri gjort det selv, eller? Anonymkode: 83222...3a4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bambidilla Skrevet 10. april 2017 #49 Del Skrevet 10. april 2017 Det var nå engang hennes gave da. Kanskje hun lar deg beholde dem hvis hun har bedre økonomi? Hvis ikke har du krav på 10% som "finnerlønn" hvis jeg ikke husker feil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #50 Del Skrevet 10. april 2017 Dårlig karma å stjele Anonymkode: eee7f...b29 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #51 Del Skrevet 10. april 2017 2 minutter siden, Bambidilla skrev: Det var nå engang hennes gave da. Kanskje hun lar deg beholde dem hvis hun har bedre økonomi? Hvis ikke har du krav på 10% som "finnerlønn" hvis jeg ikke husker feil. Man har ikke krav på finnerlønn når man finner noens eiendel i et hus som tilhører dem. Hvis hun hadde funnet tusenlappen på gata hadde hun hatt krav på finnerlønn. Anonymkode: c6014...e5e 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #52 Del Skrevet 10. april 2017 Denne tråden er bare et bevis på at det finnes mennesker som er skikkelig råtne inn til beinet. Jaja, det er ikke alle som er født med moral. Bare ta dem. Jeg lurer på hvor grensene dine går, når du gjør deg til tyv og stjeler fra din egen søster så har du sikkert stjålet fra både venner og familie før. Hvem vet hva du kan finne på Anonymkode: 7d533...d80 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekkoet Skrevet 10. april 2017 #53 Del Skrevet 10. april 2017 1 time siden, Amaha skrev: Gi det til søsteren din du, tenk så glad hun blir for å se kortet fra farfar(med penger) i etter så lang tid. Det er ikke verdt å gjøre seg til tyv for 1000 kr Jeg er helt enig, gi dem til søsteren. Men jeg har alltid stusset på det uttrykket - hva er det egentlig verdt å gjøre seg til tyv for? Å rane en bank? Problemet er jo at jo mer du tar, desto større tyv er du jo. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #54 Del Skrevet 10. april 2017 1 time siden, FrittgåendeBurugle skrev: Herregud, selvsagt skal du ikke ta dem! Jeg er helt sjokkert over at det er så mange som mener det er greit. Bedritne mennesker! 1 time siden, OPIgirl skrev: Mange av dere som svarer her har moral som ei bskgårdskatte og med fullstendig mangel på samvittighet.Forkastelig. Ikke rart verden er ett jævlig sted. Hva om vi sier det slik: Det er jeg som holder huset i stand i all hovedsak, men søsteren min bruker jo huset også. De 1000 kr kan fungere som en slags "lønn" for jobben jeg gjør her nå? Får liksom ikke så dårlig samvittighet, at det er nettopp jeg som fant dem er jo fordi jeg bruker tid på ting som å rydde/vaske her. Anonymkode: 83222...3a4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #55 Del Skrevet 10. april 2017 17 minutter siden, Jerry Lee skrev: Hvor står det at gaver innen familien blir foreldet? Hva om pengene hadde vært funnet om mange år etter hun hadde vært død? Skulle gått til dødsboet? Anonymkode: 83222...3a4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #56 Del Skrevet 10. april 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan gi pengene til søsteren din, så får den rettmessige eieren nytte av dem ... og denne hadde det vært greit om søsteren din la beslag på hvis det var hun som gikk gjennom disse skuffene? Anonymkode: c6014...e5e Hva skal hun med fødselsattesten min? Selge den på svartebørsen? Anonymkode: 83222...3a4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #57 Del Skrevet 10. april 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne tråden er bare et bevis på at det finnes mennesker som er skikkelig råtne inn til beinet. Jaja, det er ikke alle som er født med moral. Bare ta dem. Jeg lurer på hvor grensene dine går, når du gjør deg til tyv og stjeler fra din egen søster så har du sikkert stjålet fra både venner og familie før. Hvem vet hva du kan finne på Anonymkode: 7d533...d80 Om hun en gang spør etter konvolutten og pengene, så skal hun få dem. Så da er det i praksis bare et lån. Anonymkode: 83222...3a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 10. april 2017 #58 Del Skrevet 10. april 2017 (endret) wc. Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #59 Del Skrevet 10. april 2017 Åja, så hvis man bare glemmer noe lenge nok, er det fritt frem for andre å forsyne seg? Anonymkode: 88ff9...fae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mousj Skrevet 10. april 2017 #60 Del Skrevet 10. april 2017 Hva ville du sagt om søsteren din ringte deg og sa hun hadde funnet 1000 kroner som var dine, men at hun beholdt dem utifra de argument som du har gitt her? Hvis det hadde vært helt uproblematisk for deg, så kan jo du beholde dem. Jeg håper at ingen av mine noensinne får en partner med et verdisyn som det du har. Men for all del, det er opp til deg. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå