AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #21 Del Skrevet 10. april 2017 Gode venninne 1: hennes problemer og mine problemer kræsjet. Hun hadde sitt å streve med og jeg hadde mitt, så sammen funket vi ikke lenger. Gode venninne 2: misunnelse. Hun var tydelig misunnelig på livet mitt, da hun hånet og lo av hvordan leiligheten min så ut, hvordan jeg kledde meg. Dråpen var når jeg åpnet meg om min dypeste hemmelighet slik at hun skulle få mer forståelse for hvorfor jeg hadde lukket meg selv og var deprimert. Da reagerte hun med å stoppe å ta intianitiv til å holde kontakten. Så da lot jeg det flyte ut selv. Anonymkode: 5adbd...04d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #22 Del Skrevet 10. april 2017 Kuttet ut to stykker samtidig de to var så drama og negative . Fikk meg til å få letter angst etter å ha pratet med de. Kun opptatt av sin verden og hvorden de oppfattet livet . Feks er en mann voldsmann er alle sammen det. De sladret og spredde rykter om folk som jeg ikke vet om jeg skal tro på men det farger jo synet jeg har på den de sladrer om .Jeg orket rett å slett ikke mere ,, Anonymkode: f40c6...dfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #23 Del Skrevet 10. april 2017 Kuttet ut flere på grunn av ukultur i vennegjengen. Den som ikke var til stede ble baksnakket, for mye intriger og falskhet. Kuttet ut flere da jeg ble dratt inn i intriger og fikk skylda for det i etterkant. Et vennepar hvor hun var utro med en felles kamerat, kameraten betrodde seg til meg om forholdet og jeg tok det opp med venninnen fordi jeg var bekymret for at dette skulle kommer ut( de hadde barn sammen). I ettertid har hun fryst meg ut, selv om jeg ikke har sagt noe til noen andre. Ingen av de er i dag sammen Hun jobber i barnevernet av alle steder også...håpløst.... Det er fremdeles intriger og baksnakking i den gjengen og jeg er såååå glad jeg meldte meg ut av barnslighetene Kuttet ut ei fordi ho viste seg å dolke meg i ryggen når hennes egen sønn hadde ødelagt noe for meg, hun nektet å innse det og frøs meg ut i mange måneder.Tok opp kontakten igjen, men hun snakker bare om seg selv, seg selv, seg selv... så nå fryser jeg henne ut som takk for det. Må si det er deilig å kvitte seg med folk som ikke evner å være ordentlige, ærlige og lojale venner som bygger hverandre opp Anonymkode: 0f935...d99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 10. april 2017 #24 Del Skrevet 10. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva betyr "å ghoste"? Kan dere ikke skrive på norsk? Jeg har kuttet ut venner hvor vi hadde så lite til felles at jeg ikke fikk noe ut av å være med dem, jeg ble bare irritert. Og de fikk antagelig heller ikke noe ut av å være med meg. Men jeg ga beskjed om det før jeg brøt kontakten, jeg sluttet ikke bare å svare. Det er jo ufint. Anonymkode: 66593...9be Å "ghoste" betyr å la være å svare når den andre tar kontakt, og la være å ta kontakt selv, og la forholdet bli slutt på den måten, hva er det norske uttrykket for det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest impressa Skrevet 10. april 2017 #25 Del Skrevet 10. april 2017 (endret) Har nylig kuttet ut venninnegjengen jeg hang mest med på vgs. Er glad i dem, men innså gradvis at det eneste positive jeg fikk ut av å være med dem var å friske opp gode minner fra ti år tilbake. Ingen nye minner ble skapt og etter at folk kom i jobb og stiftet familie ble det egentlig bare en konkurranse i å fremheve hvor vellykket man selv er og trykke ned andre. Gikk mange ganger hjem fra middager og fester med en dårlig følelse og til slutt fikk jeg nok, Endret 10. april 2017 av impressa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #26 Del Skrevet 10. april 2017 Hun hadde et forhold til en gift mann og delte stadig detaljer selv om jeg var tydelig på at jeg syntes dette var feil og umoralsk. Anonymkode: 53836...f3f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #27 Del Skrevet 10. april 2017 Har måtte kutte to. 1: fant ut at etter jeg hadde hjulpet henne i år med krise var hun så vant til å få at hun bare tok og tok og aldri ga. selv om vi snakket om det. Det var mye mer også men hovedgrunnen. 2: Nesten aldri noe positivt å si om noen. Hakket på meg. ville vi skulle være sammen konstant og mast stadig om kontakt og tok ikke til seg når jeg satte grenser på hundre forskjellige måter. Bare klaging. 3: En jeg er venn med enn så lenge... : Samme maset. Vi er 40. jeg har egen familie og andre venner. Hun er singel og få venner og vil helst gro fast på ryggen min.. Pluss at hun legger alle sine problemer i mine hender og ber meg fikse. Alt fra skattekort til legebesøk og si til faren hennes at (SENSUR) for det syns hune er leit. Jeg har vært dum og gitt noen ja og nå tror hun hun kan be meg om alt. Her må det prates. Glad i henne. Vet hun sliter. men sint i dag. Skal roe meg og prate med henne. Hm. Selv adri blitt dumpa. det må være vondt... Så jeg strekker meg ofte langt. Anonymkode: deee3...d97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #28 Del Skrevet 10. april 2017 Har fadet ut kontakten med en venninne som ikke klarer å holde på hemmeligheter, baksnakker, og gjør om én gjær til fem høns. Jeg har ikke tid eller ork til å ha slikt i livet mitt lenger når jeg nå runder 40 år. Livet er for kort. Anonymkode: b3555...32c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #29 Del Skrevet 10. april 2017 Sluttet i en klubb da jeg var stresset for at jeg måtte gå hver gang, viss ikke ble jeg baksnakket, slik som de andre ble når de ikke var der 🙄 blant annet. Noen av de verste baksnakkerene opptrer som dypt såret pga. min avgjørelse. Anonymkode: 4c48f...259 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 10. april 2017 #30 Del Skrevet 10. april 2017 Jeg har bestandig vært sterk, og var den trygge klippen alle kunne støtte seg til. For vel 10 år siden opplevde jeg selv noe så tungt at jeg selv ba om hjelp. Jeg ba ikke om en skulder å gråte på, men kun om at de ikke lot meg sitte alene med tankene hele tiden, for jeg trengte å tenke på helt andre ting. Vipps var det to av dem som jeg regnet som mine nærmeste som slett ikke ga lyd fra seg overhodet, og når jeg tok kontakt hadde de ikke tid. Dette var to jeg over år har stilt mye opp for, så det var sårt. Jeg ga etterhvert opp å ta kontakt, og bestemte meg for å glemme dem. Flere år senere sa de at jeg hadde valgt dem bort. Nåja! Noen viser seg rett og slett ikke å være gode venner når alt kommer til alt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #31 Del Skrevet 10. april 2017 Jeg måtte kutte ut alle barndomsvennene mine. For min del ble det til slutt snakk om liv og død. Jeg var yngst i gjengen, og jeg har alltid vært litt svak, gir fort etter. Jeg ble den dumme venninnen som alltid ble hakket på. De aller fleste tåler en spøk i ny og ne, at andre har det morsomt på ens bekostning. Men jeg begynte å henge meg litt opp i alt som de sa. Begynte å gruble på alt og trodde etterhvert på det som de sa. Jeg var dum, ideene mine var helt på tryne, jeg var ikke pen nok, jeg måtte ikke tro at den og den gutten likte meg, for det kunne umulig stemme osv. De tok i fra meg alt som heter selvtillit, og jeg kom til et punkt hvor jeg virkelig trodde at jeg ikke var verdt noen ting. Jeg fikk også direkte beskjed om at vi ikke kunne være venner om jeg ikke gjorde som de sa. Alt dette førte til at jeg over lang tid brukte mat som trøst. Jeg ante ikke selv at jeg trøstespiste før jeg plutselig nærmet meg 100kg (jeg er 160cm). Jeg var opptatt med å analysere alt som ble sagt. Jeg kom ikke lengre hjem med godfølelsen man gjerne har når man har vært sammen med gode venner. Det gjorde bare vondt. Jeg prøvde å si i fra at jeg ikke syntes ting var bra lengre. Jeg håpte jeg hadde inbillt meg det meste, og at svaret jeg kom til å få ville være noe ala "åneii!! Det var aldri meningen å såre deg". I stedet fikk jeg til svar "Fy så stygg du er som påstår slikt!". Jeg fikk i alle fall bekreftet at de ikke var så gode venner. Jeg bestemte meg for å ta avstand og se om de tok kontakt. Jeg fikk en og annen melding som jeg svarte på, men til slutt så sluttet jeg å svare. Jeg opplevde at de gikk forbi meg og sendte stygge blikk på butikken, i stedet for å komme bort og si hei. For meg ble det da bare tomme ord. Det kom veldig tydelig frem at de ikke evnet å gå i seg selv å kjenne etter på det jeg sa. Nå har jeg bikket 30 og lever fortsatt, men uten selvtillit. Sliter med angst, er veldig redd for hva folk tror og tenker om meg. Har ikke tro på meg selv. Anonymkode: de0a4...297 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #32 Del Skrevet 10. april 2017 Den ene var ekstremt selvopptatt og selvutslettende. Den andre fordomsfull, bitter og intolerant. Anonymkode: 9c303...090 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #33 Del Skrevet 10. april 2017 Har kuttet ut en god del "venner" gjennom årene. Grunnene har vært ting som: -dramaqueens som slenger dritt om deg og forteller absolutt alt videre sekundet du går ut døra -folk med overfladiske verdier som hakker på en for hvilke klær en går osv, osv og klager over hvor flaut for DEM at jeg ikke bryr meg om særlig om sånt -mannlige venner, der det viser seg at de egentlig bare har vært grei fordi de håper på at du en gang ligger med dem -energivampyrer som tar og tar, stresser en opp og aldri gir noe tilbake Anonymkode: 649ec...29d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #34 Del Skrevet 10. april 2017 Jeg kuttet ut fordi jeg var blitt behandlet dårlig i mange år. Tilslutt ble det dråpen som rant over og jeg fikk nok av personen som selvsagt fikk sjokk da jeg ønsket null kontakt. Beste avgjørelsen jeg har gjort. Anonymkode: 600f1...f57 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #35 Del Skrevet 10. april 2017 Hun begynte å anklage meg for ting, komme med stikk, gjøre narr av meg foran kjæresten, og påstå at jeg hadde forandra meg. Og det etter at ting endelig var begynt å gå litt bedre for meg etter lang tids sykdom og mye depresjon. Hele tiden jeg egentlig var langt nede, singel, og slet, + bodde kummerlig, da var alt helt topp med vennskapet vårt, ifølge henne. Så når jeg endelig fikk et bedre sted å bo, kjæreste og ble gradvis mer sosial via nettet, da kom alt søppelet rennende fra henne. Hun løy, og behandla meg sim spedalsk. Da ble det tydelig hvordan hun egentlig hadde behandla meg over flere år. Jeg har aldri fått noen skikkelig forklaring fra henne hvorfor hun gjorde det. Det ble for mye på en gang liksom. Hva det enn betyr. Det gjør fortsatt vondt men jeg kommer aldri til å kontakte henne igjen. Hun kommer aldri til å få min tillit igjen. Jeg kan bare håpe at hun en dag skjønner hva hun har gjort og at hun mista en virkelig venn. Anonymkode: 4c862...25b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #36 Del Skrevet 10. april 2017 Har avsluttet vennskap med to venninner. Eller vennskap og vennskap, kan vel ikke kalles for det da det de siste åra bare var enveis. Da kan det jammen være det samme. De siste krampetrekningene var at jeg sendte julekort og bursdagskort/mld og hørte aldri noe tilbake. Da var det bare bye- bye for min del. Anonymkode: 0f581...612 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambador Skrevet 11. april 2017 #37 Del Skrevet 11. april 2017 -flere har jeg avsluttet Fordi hun 50% av gangene vi avtalte å møtes, avlyste i siste liten/ glemte avtalen/ eller var altfor sen i forhold til avtalen. (Respektløst) -En har jeg avsluttet fordi hun anklagde typen min for å flørte ute på byen. Jeg brydde meg egentlig ikke spes mye om at typen eventuelt skulle ha flørtet. Men han nektet for å ha gjort det, og jeg stolte på han. Ditchet venninna fordi jeg tror hun løy. (Tillit) -Har avsluttet nærheten i, men fortsatt vennskapet til ei som er for needy. Hele livet hennes er et stort rør. Jeg er glad i henne, men orker ikke å bli dratt inn i noe dramadans. (Grenser) -Mange vennskap har opphørt pga geografisk avstand. Andre fordi vennskapet ikke nådde inn til hjertet mitt. -Ei avsluttet jeg fordi hun faktisk prøvde å ødelegge for meg. (Overlevelse) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Omnivore Skrevet 11. april 2017 #38 Del Skrevet 11. april 2017 Kutta ut en venn tvert da hun ringte for å få hjelp til å bli dratt opp av grøfta hun hadde 'sklidd ut i' på vinterføre. Bilen lå på siden kilt i ei snøfonn og hun var sylte dritings og utøvet vold mot meg da jeg prøvde å ringe etter veihjelp (tenkte ikke så langt som politi i stresset). Endte opp med å kjøre fra henne, ringe politiet og dagen etter gi henne valget mellom å komme seg til lege/psykolog/behandling eller vennskap. Har ikke hørt fra henne på to år nå. Har også kutta ut en kompis som ikke klarte noe så enkelt som å si at 'det passer ikke allikevel, kan vi ta det på onsdag?' Og heller begynte med lange 'ro ro ro din båt' forklaringer om forstua fot, bestemor på sykehus og død hund for å skippe avtaler (alt var løgn) jeg har også kuttet ut venner som har forventet å få ting hele tiden/blir sur over at jeg ikke gir de middag osv når de har kommet på overraskelsesbesøk. Eller ber og ber om tjenester, men aldri har mulighet når jeg trenger hjelp med noe. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 11. april 2017 #39 Del Skrevet 11. april 2017 Trodde ei jente var god venninne, vi hadde gøy sammen og reiste sammen. Så skjelte hun meg ut i fylla en gang for mange ting jeg ikke ante var en issue. Oppførte seg skikkelig dårlig resten av helga. Så da lærte jeg at vi ikke tenkte likedan om hverandre, jeg var bare noen å henge med eller reisefølge fordi det er fint å ha. Jeg tok det opp senere edru, og hun sa hun mente det hun hadde sagt. Hun var ganske klagete på småting støtt som jeg irriterte meg over. Jeg synes det er synd, men jeg vil ikke være nær venn med noen som ikke egentlig liker meg. Så nå er vi bekjente. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #40 Del Skrevet 11. april 2017 Litt interessant å lese svarene her. Jeg er den som brått ble kuttet ut uten noen forklaring. Men jeg opplevde henne som utrolig kontrollerende, dramaqueen og narsissistisk. Så sånn sett var det helt ok at det gikk slik. Men der og da opplevdes det som utrolig sårt og jeg lurte veldig på hva galt jeg hadde gjort. Fremdeles (10 år etter) lurer jeg av og til på hva jeg kunne ha gjort annerledes. I etterkant er jeg på en måte glad jeg ikke er venn med denne personen lengre. Når jeg leser grunnene til at folk kutter ut venner her inne så lurer jeg på hvordan den andre parten opplevde det.. Anonymkode: 818c5...324 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå