AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #21 Skrevet 11. april 2017 Vi hadde aldri klart oss på en ettroms, med en baby som er utrolig var for lys og lyd. Helt avhengig av å få sove i fred uten forstyrrelser. Anonymkode: 61749...fa0
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #22 Skrevet 11. april 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det første året skal jo babyen bare sove hos dere allikevel :-) Det bør gå helt fint. Er bare å ikke dra inn alle mulige ting. Anskaff dere kun det som er viktig =) Anonymkode: 1d376...f52 Skal? Seriøst? Anonymkode: 61749...fa0
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #23 Skrevet 11. april 2017 På 4/8/2017 den 23.58, AnonymBruker skrev: Hvem melder helsesøster i fra til, mener du? Anonymkode: f5561...441 Man melder jo i fra til Barnevernet dersom noen bor så lite! Det er da helseskadelig og ekkelt, to voksne som møkker til og støver, sexer og lager mat- så skal en stakkars liten baby leve i dette?! Hadde meldt bekymring til Barnevernet med en gang! Anonymkode: e59eb...14e 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #24 Skrevet 11. april 2017 Bor i studentboliger for "familier", og det er kun 1-roms! Noen har både to og tre barn, skjønner ikke hvordan de får det til. Leiligheten er 50 kvm. Håper dere finner noe, men går nok bra de første månedene. Anonymkode: c1bce...ce6
snurk Skrevet 11. april 2017 Forfatter #25 Skrevet 11. april 2017 Tusen takk for mange tilbakemeldinger og gode tips, det er til stor hjelp :-) Vi har en sofa som kan slås ut til en 1.40 seng hvis man trenger litt "luft" fra hverandre ved f.eks sykdom, men som mange av dere nevner blir det nok slitsomt å ikke kunne lukke døren og sove på skift - og det er egentlig det som er min største bekymring. Alt hadde vært veldig mye enklere med 1 soverom, men planen er å bo her de første 6 månedene også flytte til noe større. Hvis det blir helt umulig for oss å bo her uten soverom så får vi bare finne en annen plass tenker jeg. Vi er begge ferdig utdannet, har fulltidsjobb og eier egen leilighet - selv om leiligheten ikke er så stor så kunne nok ting vært verre :-) Uannsett, jeg synes det er veldig morsomt å hyggelig å høre erfaringen til alle dere som hatt "gleden" av 1-roms og barn - jeg setter stor pris på at dere tar dere tid til å dele! :-) 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #26 Skrevet 11. april 2017 Vi bodde på rundt 30 kvadrat i nesten 2 år! Ingen meldte oss til barnevernet akkurat 😂 Anonymkode: 41ca5...f95 9
snurk Skrevet 11. april 2017 Forfatter #27 Skrevet 11. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi bodde på rundt 30 kvadrat i nesten 2 år! Ingen meldte oss til barnevernet akkurat 😂 Anonymkode: 41ca5...f95 Wow! Har du noen gode tips? :-D Nei, jeg vil tro barnevernet har noe bedre å gjøre enn å lete etter nybakte forelldre i trange leiligheter.... 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #28 Skrevet 11. april 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Man melder jo i fra til Barnevernet dersom noen bor så lite! Det er da helseskadelig og ekkelt, to voksne som møkker til og støver, sexer og lager mat- så skal en stakkars liten baby leve i dette?! Hadde meldt bekymring til Barnevernet med en gang! Anonymkode: e59eb...14e Du store min! Da må jo barnevernet i Oslo ha mye å gjøre ihvertfall. Mange som bor teangt med dagens boligpriser i hovedstaden. En baby merker neppe forskjell på ettroms og femroms så lenge hen får dekt sine basisbehov. Uansett bedre for et barn å bo litt trangt enn at foreldrene skal tvinges til å kjøpe/leie bolig de ikke har råd til og dermed mangle penger til andre viktige ting. Anonymkode: 282e3...108 6
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #29 Skrevet 11. april 2017 4 minutter siden, snurk skrev: Wow! Har du noen gode tips? :-D Nei, jeg vil tro barnevernet har noe bedre å gjøre enn å lete etter nybakte forelldre i trange leiligheter.... Tja, vi hadde lite stæsj. Var mye ute og dro på besøk til folk i helger haha. Brukte penger på lang ferie siden vi sparte på å bo lite og billig. Det var først utfordrende da baby begynte å bevege deg mer etter et års tid. Vår likte litt lys rundt seg. Anonymkode: 41ca5...f95
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #30 Skrevet 11. april 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Man melder jo i fra til Barnevernet dersom noen bor så lite! Det er da helseskadelig og ekkelt, to voksne som møkker til og støver, sexer og lager mat- så skal en stakkars liten baby leve i dette?! Hadde meldt bekymring til Barnevernet med en gang! Anonymkode: e59eb...14e "Sexer" ?? 😂 hvor gammel er du egentlig? Og å bo trangt med baby får selvfølgelig ikke barnevern til å banke på... skitne omgivelser eller lignende vil være en annen sak, men det er jo ikke tilfellet her? Rare svar Ts, etroms går helt fint i begynnelsen 😊Gratulerer! Anonymkode: ce3ec...cc3 9
Atea Skrevet 11. april 2017 #31 Skrevet 11. april 2017 På 08.04.2017 den 23.03, snurk skrev: Tusen takk alle sammen for betryggende og flotte svar :-) Siden vi nettopp har pusset opp leiligheten har vi hatt stort fokus på smarte løsninger så plassmangel tror jeg nok skal kunne løses på et vis. Vi har også en nokså romslig bod som er til stor hjelp. Jeg har over hodet ingen erfaring med barn så det er veldig fint å høre at andre har overlevd helt fint med liten plass :-) Det vil gå bra. Men, ikke hvis dere planlegger nummer to mens dere bor der. Man trenger ikke lekegrind, vippestoler osv. Det man trenger er vel seng, stellebord og en barnestol. Og par lekekasser. Men, om dere bor der utover babytiden må dere regne med at dere overlater rommet til barnet og selv kjøper en god sovesofa. Jeg bygde en alkove i stua, men det var i en femtito kvm. leilighet. Litt større enn deres, men mye av arealet gikk til et stort bad, en inne- og en utebod. Heldigvis hadde vi en stor veranda og det var i et barnevennlig område med lekeplasser og bom for biler, så vi var mye ute. Men ved å gi barnet rommet, fikk også barnet mulighet til å ha sine små venner på besøk.
Atea Skrevet 11. april 2017 #32 Skrevet 11. april 2017 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Sexer" ?? 😂 hvor gammel er du egentlig? Og å bo trangt med baby får selvfølgelig ikke barnevern til å banke på... skitne omgivelser eller lignende vil være en annen sak, men det er jo ikke tilfellet her? Rare svar Ts, etroms går helt fint i begynnelsen 😊Gratulerer! Anonymkode: ce3ec...cc3 Barnevernet kan komme inn i bildet hvis man bor i en belastet blokk. Ikke ellers. 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #33 Skrevet 11. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: "Sexer" ?? 😂 hvor gammel er du egentlig? Og å bo trangt med baby får selvfølgelig ikke barnevern til å banke på... skitne omgivelser eller lignende vil være en annen sak, men det er jo ikke tilfellet her? Rare svar Ts, etroms går helt fint i begynnelsen 😊Gratulerer! Anonymkode: ce3ec...cc3 Hvis en helsesøster så slikt på hjembesøk så ville han jo ha meldt inn en bekymring av rutine, fordi de bor i et så lite kott. Anonymkode: e59eb...14e 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #34 Skrevet 11. april 2017 1 time siden, Atea skrev: Barnevernet kan komme inn i bildet hvis man bor i en belastet blokk. Ikke ellers. En ett-roms på Ammerud eller Opsahl gir bekymringsmelding men på Frogner er alt greit. Anonymkode: e59eb...14e
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #35 Skrevet 12. april 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis en helsesøster så slikt på hjembesøk så ville han jo ha meldt inn en bekymring av rutine, fordi de bor i et så lite kott. Anonymkode: e59eb...14e Er en 1-roms et kott nå? 🙄 Er neppe rutine for helsesøster å melde fra til bv pga liten leilighet du... Anonymkode: 8754a...5f0 3
Atea Skrevet 12. april 2017 #36 Skrevet 12. april 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: En ett-roms på Ammerud eller Opsahl gir bekymringsmelding men på Frogner er alt greit. Anonymkode: e59eb...14e Nevnte ingen bydeler, vet bare om par blokker som kalles belastes og tror ikke det bor barnefamilier der.
Raven Emerald Skrevet 14. april 2017 #37 Skrevet 14. april 2017 Ryddet for spekulasjoner. Raven Emerald, mod.
Gjest Trygdekontoret Skrevet 14. april 2017 #38 Skrevet 14. april 2017 På 8.4.2017 den 21.19, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner til tilfeller der par med nyfødt baby har fått pålegg om å selge ettroms leiligheter fordi det blir for mange personer på for lite areal. Så vær obs på den muligheten, særlig dersom du får helsesøster/jordmor på hjemmebesøk etter fødsel. Da kan hun melde i fra. Anonymkode: 9266d...780 Yeah, right.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #39 Skrevet 14. april 2017 Går fint. Jeg vokste opp i liten leilighet frem til jeg begynte på skolen! Anonymkode: ecabd...541
Gjest Trygdekontoret Skrevet 14. april 2017 #40 Skrevet 14. april 2017 På 11.4.2017 den 22.45, AnonymBruker skrev: En ett-roms på Ammerud eller Opsahl gir bekymringsmelding men på Frogner er alt greit. Anonymkode: e59eb...14e En 1roms på Oppsal uten H koster sånn 2,5 mill eller noe, så helsesøstre bryr seg nok neppe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå