Gå til innhold

Er du redd for å reise pga terror?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nope. Jeg dør når min tid kommer. En kan dessverre ikke forutse når og hvor livet ender

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal reise til Oslo snart, og er livredd!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 8.4.2017 den 13.34, AnonymBruker skrev:

Jeg er fattig og kan uansett ikke reise. Akkurat nå kjenner jeg at det er like så greit. Tror ikke jeg hadde turt å reise til et annet europeisk land. Til og med USA er tryggere enn Europa nå, og da er det ille!

Anonymkode: fa465...8e9

da bør du kanskje vurdere sjekke opp litt fakta. 
drap med skytevåpen har steget med nesten 20% de siste to årene i USA, bare i fjor ble 15 000 personer skutt og drept, hvorav over 3000 var barn. Chicago hadde i 2016 sitt voldligste år på over 20 år. 

Anonymkode: 9e5c8...5dc

• Liker 2
Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet

Folk burde tenke over dette

Sjansen for og dø i et terrorangrep er faktisk 1 i 3.6 milliarder

Sjansen for og bli drept i terror er på  0.000000028%. Den er nærmest lik 0

Skrevet

Ja, det er jeg. Og jeg begynner å bli redd Oslo på 17.mai. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er jeg selv om jeg vet at sjangsen for å dø slik er liten. Jeg har ikke noe ønske om å oppleve et uansett.

Anonymkode: 68e44...93d

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg er ikke spesielt redd.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var rett i nærheten av angrepet i London, det var ufattelig ubehagelig og det satte en skikkelig støkk i meg. Men jeg vil ikke slutte å reise.

Anonymkode: 53aaf...e47

Gjest Elseby13
Skrevet
7 timer siden, Vox_populi skrev:

Jeg skal reise til Oslo snart, og er livredd!

7 timer siden, plastfolien skrev:

Dere tuller ikke sant?

Jeg jobber på tjukkeste Grønland og har aldri vært redd for noe som helst her.

Skrevet
39 minutter siden, Elseby13 skrev:

Dere tuller ikke sant?

Ja og nei. Jeg nevnte Oslo som et apropos til trådstarter, som var urolig for å dra til København. Etter min oppfatning er de to byene akkurat like (u)farlige. Faren for at  akkurat jeg kommer borti noe angrep, er helt minimal. Men at noen snart vil bli drept, i et terrorangrep, er så godt som sikkert. Enda sikrere er det at noen vil bli derpt i trafikken i neste uke, men det hindrer meg naturligvis ikke i å sette meg inn i en bil.

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, Elseby13 skrev:

Dere tuller ikke sant?

Nei, jeg mener det :cry3: Jeg må da få lov til å være redd selv om ikke du er. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også blitt redd nå. Men generelt redd, ikke redd for å reise. Tror det like godt kan skje et angrep her hjemme som i utlandet. Jeg gruer meg også til 17. mai, og barna mine som går i barnetoget... :-(

Politiets beredskap som går fra "mulig terrorangrep" til "sannsynlig terrorangrep" i Norge gjør jo at man må begynne å ta dette inn over seg på en eller annen måte. Skulle ønske jeg var like tøff som flere andre i denne tråden. (Er ikke så redd for å dø selv, det er barna mine jeg tenker på.)

Anonymkode: 51038...770

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke i det hele tatt. Verden, og det å reise, er tryggere enn noen gang. Problemet med terror, i likhet med flyulykker, er at det blir så synlig. Så glemmer man at stadig færre nordmenn dør av ulykker når de er på reise, da sikkerheten blant annet i trafikken har økt enormt de siste årene. 

Så redselen handler kun om psykologi. Og det er det de som gjør dette ønsker. 

Jeg slapp såvidt unna et terrorangrep for noen år siden. Og bestemte meg samme natt for aldri å være redd. Har besøkt både Paris, London og New York de siste månedene, og er ukentlig på Karl Johan. 

Anonymkode: 968b0...b2a

Skrevet

Nei, jeg er ikke redd for å reise. Heller ikke redd for terror. Da er det så mye annet, vi burde være redde for og.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Elseby13 skrev:

Dere tuller ikke sant?

Jeg er også blitt lit engstlig for 17.mai toget i Oslo, men ikke mer enn at jeg fortsatt lar mann og barn gå i toget.

Anonymkode: 7f371...edd

Gjest Jessica
Skrevet
4 timer siden, Elseby13 skrev:

Dere tuller ikke sant?

Så fint for deg 

Disse to er ikke alene om å være redd for Oslo. Har du ikke fått med deg det som skjer i europeiske storbyer? Ikke bagatelliser andres frykt bare fordi du ikke har den !

Gjest Jessica
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også blitt redd nå. Men generelt redd, ikke redd for å reise. Tror det like godt kan skje et angrep her hjemme som i utlandet. Jeg gruer meg også til 17. mai, og barna mine som går i barnetoget... :-(

Politiets beredskap som går fra "mulig terrorangrep" til "sannsynlig terrorangrep" i Norge gjør jo at man må begynne å ta dette inn over seg på en eller annen måte. Skulle ønske jeg var like tøff som flere andre i denne tråden. (Er ikke så redd for å dø selv, det er barna mine jeg tenker på.)

Anonymkode: 51038...770

Du er ikke alene. Klem :troest:

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Balian de Ibelin skrev:

Folk burde tenke over dette

Sjansen for og dø i et terrorangrep er faktisk 1 i 3.6 milliarder

Sjansen for og bli drept i terror er på  0.000000028%. Den er nærmest lik 0

12 timer siden, plastfolien skrev:

Terroristene vinner dessverre når de klarer å plante totalt irrasjonell frykt i folk. Uansett hvor liten sjansen er, så sprer panikken seg blant enkelte. Noen av de samme mekanismene så vi under opphausingen av svineinfluensaen. Mange folk var paniske, mens saklig informasjon om at langt flere døde årlig av vanlig influensa, prellet av som vann på gåsa. Mer uvanlige ting skremmer gjerne mer. Derfor er folk gjerne mye reddere for ebola enn for å krysse gaten. 

Anonymkode: e1a81...6f8

Skrevet

Jeg kan kjenne på redselen, men jeg nekter å la det styre meg. De helvetes idiotene skal ikke få ødelegge oss.

Skrevet

Jeg er ikke redd for å reise nå pga terror. Men skulle jeg reist nå så ville jeg unngått å være blant store folkemengder. Ikke slik at jeg ikke kan gå gjennom en gågate pga masse folk, men at jeg ikke frivillig stiller meg midt i en gratis-konsert i byen liksom...Men så kan jo terror skje mange steder. Det er ikke gitt at terror gjøres der det er flest mulig folk på et kjent sted midt i sentrum. Det kan jo også skje på et mindre bydelskjøpesenter, en distriktsbuss, under et lokalt idrettsarrangement e.l. også. 

Akkurat nå tror jeg det er like trygt eller like stor risiko (alt ettersom hva man vil kalle det) i de fleste større byer i Europa med tanke på terror. Så jeg tenker det er det samme om jeg oppholder meg i byen jeg bor i eller reiser på weekend-tur til en annen by i Europa. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...