AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #1 Skrevet 8. april 2017 Uansett reisemål? Jeg kjenner at jeg er litt redd.. skal til København i dag og har litt vondt i maven Anonymkode: a6246...b98
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #2 Skrevet 8. april 2017 Nei kan ikke si det Anonymkode: 24cbf...713
bobleplast_ Skrevet 8. april 2017 #3 Skrevet 8. april 2017 Terror kan skje over alt, så nei, jeg er ikke redd for å reise pga terror. Reiser selvsagt ikke til land med konflikter og opptøyer, men det skyldes ikke bare terrorfrykt. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #4 Skrevet 8. april 2017 Nei, hvorfor skulle man være det, når man ikke vet noe om hvor det skjer neste gang? Det kan jo like gjerne skje her hjemme. Og det er langt større sjanse for å omkomme av andre årsaker, hvorfor skal vi være så redde for akkurat terror? Hvis du hadde vært i Stockholm i går, hvor stor er sjansen for at akkurat du hadde vært en av de som havnet under lastebilen? Ja selv de aller fleste som var i Paris under den store terroraksjonen der havnet jo ikke oppi det. Det virker som mange glemmer dette, og tenker at de et er livsfarlig å oppholde seg i en by der det skjer noe. Det skjer ting hele tiden, men du får bare ikke høre om alle som blir drept i trafikken eller faller og slår seg. Anonymkode: e1a81...6f8 3
gobbledigook Skrevet 8. april 2017 #5 Skrevet 8. april 2017 Nei, det er jeg ikke. Reiser til usa i morgen :D
Gjest Elseby13 Skrevet 8. april 2017 #6 Skrevet 8. april 2017 Det er mangfoldige ganger større risiko for å dø av hjerteinfarkt men folk dytter McDonald's mat ned i kjeften for det.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #9 Skrevet 8. april 2017 Jeg er fattig og kan uansett ikke reise. Akkurat nå kjenner jeg at det er like så greit. Tror ikke jeg hadde turt å reise til et annet europeisk land. Til og med USA er tryggere enn Europa nå, og da er det ille! Anonymkode: fa465...8e9 4
Gjest Linaria Skrevet 9. april 2017 #10 Skrevet 9. april 2017 Nei, reiser masse i Europa for tida og er aldri redd. Skumle og uforutsette ting kan skje hvor som helst og når som helst. Terror er bare skummelt fordi det er ment for å skremme.
Antoinette Skrevet 9. april 2017 #11 Skrevet 9. april 2017 Nei! Har opplevd terror selv men det tok ikke fra meg reisegleden. 1
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 9. april 2017 #12 Skrevet 9. april 2017 Du har større sjanse og du blir kjørt ned av en bil når du går til butikken enn at du skal bli offer for et terror angrep. Så nei jeg er ikke redd for å reise.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #13 Skrevet 9. april 2017 Nei, men jeg er litt mer oppmerksom enn tidligere. Anonymkode: 5867c...56d 1
Gjest frøken_1975 Skrevet 9. april 2017 #14 Skrevet 9. april 2017 Definitivt ikke! Var i Nice 2 uker etter terroren der, i Stockholm i helgen å skal til London i påsken. Ingen patetiske jævler får skremme meg fra å reise.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #15 Skrevet 9. april 2017 Nope. Føler meg ikke noe mer utsatt i utlandet enn i Norge. Terror kan skje overalt og det skjer når man minst venter det. Det er ikke noe poeng i å gå rundt å bekymre seg, man får jo ikke gjort noe med det uansett. Skjer det terror der jeg befinner meg, er det ingenting jeg kunne gjort for å unngå situasjonen (med mindre man drar til krigssoner såklart, men det var vel ikke tema) Anonymkode: da86b...02a
*Emma* Skrevet 9. april 2017 #16 Skrevet 9. april 2017 (endret) Ja, det er jeg, men jeg reiser lilevel. Men jeg reiser ikke til steder hvor risikoen er høyere for at noe skal skje. Jada jeg vet at det kan skje ting over alt- men enkelte land er mer utsatt likevel. Feks. dropper vi Frankrike. Endret 9. april 2017 av *Emma* 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #17 Skrevet 9. april 2017 Jeg er litt redd, men reiser likevel.. Vurderer å reise til Hellas, Spania eller Kypros i mai. Noen av stedene dere ville vært mer redd for å reise til enn andre ? Evnt flyselskap som er "tryggest"? (mest redd for selve flyturen: bli skutt ned, bombe i flyet , pilot som styrtet flyet med vilje osv ) VET at jeg ikke trenger å være redd for dette, men kan virkelig ikke noe for det. Det hindrer jo ikke meg i å reise, er bare sykt nervøs de timene jeg er på flyet. Tar gjerne i mot tips for å bli litt roligere mtp dette :-) Anonymkode: a1e2d...d28 1
reiselyst72 Skrevet 9. april 2017 #18 Skrevet 9. april 2017 2 timer siden, Balian de Ibelin skrev: Du har større sjanse og du blir kjørt ned av en bil når du går til butikken enn at du skal bli offer for et terror angrep. Så nei jeg er ikke redd for å reise. Helt enig, som Balian skriver er det xx gange større sjanse for å omkomme i trafikken eller på vei til butikken. Slutter folk å kjøre bil eller sykle for det? Nei... da bør man også fortsette å reise og ikke la seg skremme av terror.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #19 Skrevet 9. april 2017 Nei, tiden da det var flykapringer o.l. tror jeg er forbi. Det er langt mer "effektivt" for enkeltindivider å gjøre det enklere, som de ulike påkjøringene vi nå har sett. Det skal sies at jeg unngår enorme folkemengder, og helst knutepunkter. Er jeg i storbyer i utlandet tenker jeg over det. Men det handler ikke bare om sjansen for terror, men rett og slett at det er ubehagelig om det blir panikk. Jeg reiser ikke mindre grunnet terror. Anonymkode: 60dc6...500 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå