AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #81 Del Skrevet 9. april 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det ønsker jeg ikke gå inn på. Regner ikke med det er så mange i samme båt så ønsker ingen gjenkjenning her. Jeg er vel ikke direkte plaget. Annet enn at det er tøft for de gamle foreldrene og holde på slik. De ønsker ikke dette. Og da kan du sikkert svare med at de er voksne og da hadde de sparka henne ut, men nei det er ikke alltid foreldre syns det er så lett. Syns også synd på vedkommende da jeg vet hun har lyst til å stifte familie. Men selvsagt er ikke det lett når man bor sånn. Ikke lest hele tråden, men regner med dette var en kraftig avsporing. Så nok om det 😊 Anonymkode: 076a7...a21 Og jeg hadde ingen problemmer med å skaffe meg kjærester ved å bo sånn Anonymkode: 5eed4...80f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #82 Del Skrevet 9. april 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nok fler enn du tror, har flere venner som bor hjemme, i min blokk bodde jeg hjemme, og to søsken, hun ene flyttet ut begynnelsen av 30 åra, hun som er elst (37) bor fortsatt hjemme, og alle disse er norske, jeg hadde en håndball trener som slutten av 30 åra som bodde hjemme da, har en onkel på snart 60 år som bor hjemme,så dette er veldig vanlig, Så hvordan vet du det? Bor du med de? Er det familiemedlem? Ellers så har jeg vanskeligheter for at du vet dette, og itilleg skriver så negativt om nære familiemedlemer Anonymkode: 5eed4...80f Er ikke så viktig for meg om du tror meg eller ikke 😊 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og jeg hadde ingen problemmer med å skaffe meg kjærester ved å bo sånn Anonymkode: 5eed4...80f Så fint det ordnet seg for deg! Ingenting er bedre enn det. Anonymkode: 076a7...a21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #83 Del Skrevet 9. april 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Foreldrene gjør det for å hjelpe han inn på boligmarkedet. De er vel i så fall minst like bortskjemte de som har foreldre som gir barna store summer til egenkapital eller til og med kjøper bolig til dem. Anonymkode: 874a2...34c Tja. For meg handler det å være bortskjemt om at man har fått ting så til de grader i fanget at man ikke setter pris på den hjelpen man eventuelt får, ikke er selvstendig fordi alt løses for en eller å ikke være forberedt på å ta i et tak når det trengs. Jeg kjenner folk som har fått bo gratis i leiligheter eid av sine foreldre, og selv om de åpenbart er svært heldige med det er de ikke nødvendigvis bortskjemte. Det går også an å bo hjemme, selv om det er en mindre luksuriøs og glamorøs tilværelse enn å få bo gratis et annet sted, og være langt mer bortskjemt. Man blir bortskjemt om man får ting, og blir behandlet slik, at man ikke lærer seg verdien av penger og arbeid og regner med at alt faller på plass for en uavhengig av egen innsats. Er du en utakknemlig drittunge som forventer å få alt servert på sølvfat og seile gjennom hverdagen fordi foreldrene alltid ordner opp på alle vis er du bortskjemt. Om man er bortskjemt eller ei måles ikke i kroner eller bidrag til livsopphold betalt av foreldre. Det måles heller på hvordan man tenker og oppfører seg enn kroneverdien på det man får. Anonymkode: db368...598 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
letterbomb Skrevet 9. april 2017 #84 Del Skrevet 9. april 2017 Greit nok å bo hjemme for å spare opp til egenkapital, men da synes jeg at man bør gjøre litt for det også. Han kan kjøpe inn litt som trengs, og bidra med husarbeid synes nå jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #85 Del Skrevet 9. april 2017 Hadde ikke vært en deal breaker, men en utrolig tung sten i vektskåla på con-siden. Høres litt patetisk ut... Anonymkode: 4df86...f06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #86 Del Skrevet 9. april 2017 På 8.4.2017 den 15.49, LeilaS skrev: "Dette har da du ingenting med ts! Hvorfor bryr du deg?" Typisk KG svar Jeg reagerer på han ikke gjør noe for å bo der. Uansett om foreldrene har økonomi til å forsørge han eller ikke. Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å bo helt gratis hjemme hos mine foreldre i en alder av 25. Huff nei. Tror faktisk ikke jeg hadde orket å bo der i det hele tatt. Hadde flydd på veggen til slutt Det er viktig å bli selvstendig og klarer seg selv. Stå på egne bein. Jeg hadde aldri villet bo med en som var 27 og aldri hadde bodd alene før Det handler vel heller om at hun trekker frem et konkret eksempel som ikke går utover henne i den hensikt for å håne. Dersom hun hadde holdt seg på et generelt plan hadde det jo vært noe annet. Logisk sans er greit å ha. Anonymkode: a2649...172 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillsunshine Skrevet 10. april 2017 #87 Del Skrevet 10. april 2017 Orker ikke å lese gjennom alle svarene her, så mulig det er sagt noe om dette. Men jeg tenker det kommer litt an på situasjonen. Dersom saken var det at vedkommende nettopp er ferdig med å studere og bor hjemme hos foreldrene gratis for en kort periode for å spare opp mest mulig så fort så mulig, slik at han kan kjøpe seg leilighet rimelig fort, så synest jeg er det er ok. Kanskje har de inngått en avtale om at "ok, du kan bo gratis hjemme i et halvt år slik at du fortest mulig kan spare opp EK til å kjøpe første bolig". Kanskje det til og med var foreldrenes forslag. Da er det heilt greitt og noe de må bestemme selv. Noen foreldre bidrar på tilsvarende måte med å faktisk spytte inn EK eller kjøper til og med egen leilighet for barna sine for å hjelpe dem fra på boligmarkedet. Men kanskje har ikke foreldrene til denne gutten muligheten til det, og tilbyr han heller å bo gratis hjemme til han får svart opp tilsvarende sum (dette er faktisk kanskje bedre fremgangsmetode for da må han lære å spare penger selv). Jeg kan tenke meg at vedkommende selv ikke synest denne situasjonen er veldig praktisk for resten av livet. Jeg hadde ikke synest det var kult å bo hjemme hos foreldrene i denne alderen, men det hadde vært greitt for en kort periode. Jeg trives veldig godt hjemme hos foreldrene mine og er like velkommen fortsatt som om jeg skulle bodd der enda. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #88 Del Skrevet 10. april 2017 Kanskje foreldrene vil at det skal være slik? Kanskje foreldrene tenker: Jo fortere han får spart opp penger, des fortere kan han finne seg egen bolig? Boligmarkedet i dag er beinhardt. Mange unge må belage seg på å bo hjemme etter studiene, dersom de ikke vil bruke 10 år på å spare opp til egenandelen, spesielt med de nye lånereglene. Mange foreldre tar faktisk initiativ på å hjelpe ungene sine, enten det er penger/bolig/osv. Mange foreldre tenker først og fremst på ungen, og så på seg selv. Anonymkode: 8ee5b...246 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #89 Del Skrevet 10. april 2017 Det er forøvrig forferdelig dårlig argument, at han ikke vil få "livserfaring", eller at det blir tungt å omstille seg til "voksenlivet". Jeg kjenner folk som flyttet ut når de var 16, og som fortsatt er håpløse på absolutt alt. Regninger, vasking, you name. Jeg kjenner også folk som bodde hjemme til de var i slutten av 20-åra, og som lever helt fint. Dere må ikke tro at det er noen automatikk i dette. Det er selvfølgelig helt individuelt. Anonymkode: 8ee5b...246 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #90 Del Skrevet 10. april 2017 Hvorfor stikker alle nesa si i om man har flyttet ut eller ikke?! Har dere tenkt på at det kan ha hendt mange ting dere ikke vet om? Sykdom, forsinket ut i arbeidslivet, psykiske traumer etter diverse ting osvosv. Jeg bodde hjemme lengre enn normalt pga sykdom. Følte meg så jævlig dømt hver gang noen spurte hvor jeg bodde. Vet ikke hva tilfellet til kjæresten til søsteren din er, men ikke døm han med en gang... Anonymkode: f7f59...c6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LavMann Skrevet 10. april 2017 #91 Del Skrevet 10. april 2017 På 8.4.2017 den 20.35, AnonymBruker skrev: Jeg holder meg til det vi diskutere og overser forsøk på avsporinger. du har svart 7 ganger på innleggene du omtaler som avsporinger. Tror du bør lære deg hva å overse faktisk betyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå