Gå til innhold

27 år - bor hjemme

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du burde ha lært bedre etter så lang ferd på KG.

Anonymkode: 5eed4...80f

"Leave no child behind" :)

Alle fortjener en sjanse, og dersom ikke man tydelig kun er ute etter å provosere (men jeg innrømmer at vi er langt over grensen her), så vet man aldri - kanskje hjelper det å forklare enkle fakta.

- Og om du synes et knapt år (tror jeg har bikket ett) på KG så kunne jeg skrevet en bok om mine opplevelser på nett de siste 20+ år :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk deg hvor mye styrke man trenger og hvor sterke personer som velger å ikke å gjøre hva som er "sosialt akseptabelt" og velger å gå sin egen vei. Det er mye lærdom i det, Og ikke tro at de som velger å gjøre hva som er best for dem/gå sin egen vei-ikke legger merker hva enkelte personer tenker om dem.

Dette er kanskje ikke konvensjonelle måten gjøre det på, men ikke tro alltid det er lathet, dumhet eller at man ikke lærer noe som helst av bo hjemme ved voksen alder, for det gjør man. Men man lærer andre ting, som faktisk er nyttig når du en dag flytter sammen en kjæreste-

Jeg holder meg til det vi diskutere og overser forsøk på avsporinger.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det heter "lost case".

Anonymkode: 79c56...d79

Høres kanskje mer logisk ut, men det er nok ikke det som er utrykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer at jeg dro inn fler eksempler ja for å understreke poenget. Han ene som er kompisen min er jeg veldig glad i og blir bekymret for han.

Og PS. Jeg er jente :)

Er kanskje noen som føler seg truffet her, jeg vet ikke? Lagde tråden for å diskutere hva som er sosialt akseptabelt, det var aldri meningen å henge ut noen. Folk spør jo om alt mulig på det forumet her og jeg synes ikke dette er så ille.

Anonymkode: 063c3...b8e

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk deg hvor mye styrke man trenger og hvor sterke personer som velger å ikke å gjøre hva som er "sosialt akseptabelt" og velger å gå sin egen vei. Det er mye lærdom i det, Og ikke tro at de som velger å gjøre hva som er best for dem/gå sin egen vei-ikke legger merker hva enkelte personer tenker om dem.

Dette er kanskje ikke konvensjonelle måten gjøre det på, men ikke tro alltid det er lathet, dumhet eller at man ikke lærer noe som helst av bo hjemme ved voksen alder, for det gjør man. Men man lærer andre ting, som faktisk er nyttig når du en dag flytter sammen en kjæreste-

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, applestories skrev:

Mye bedre med nyopprettede anonyme brukere?

Burde vel ikke forbause meg om du er en jente som gjør sitt ytterste for å gi et voldsomt dårlig inntrykk av menn. Du skal isåfall ha for innsatsen!

Dette forstod du ikke mye av. poenget er jo at man må sitte og nilese og holde styr på disse anonymkodene for å holde oversikten over hvem av dem som svarer hva. i den andre tråden i går kveld diskuterte jeg mot 4-5 anonyme jenter og det er unødvendig arbeid at de kan holde på slik som dette og at man nærmest må loggføre kodene. dessuten skifter kodene når de hopper over i nye tråder der jeg figurerer og da er det umulig å vite hvem som var hvem i den andre tråden hvis de ikke forteller det.

nei, jeg er gutt og jeg mener alt jeg skriver om dere og det dere faktisk holder på med i forskjellige tråder her inne. Ja, jeg irriterer meg over mye av det dere faktisk skriver og jeg skal nå ta en pause fra dette foraet på en stund. orker ikker mer av dette vaset deres.

Dere bommet jo også når dere trodde TS var gutt. selvsagt var det en jente som skjulte seg bak skriverier som dette. rett i mine antagelser nok en gang altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, LavMann skrev:

orker ikker mer av dette vaset deres.

Så meld deg ut da vel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, betaler han ikke for seg? Ekstremt bortskjemt ihvertfall. 

Anonymkode: ff6e5...e2e

Foreldrene gjør det for å hjelpe han inn på boligmarkedet. De er vel i så fall minst like bortskjemte de som har foreldre som gir barna store summer til egenkapital eller til og med kjøper bolig til dem. 

Anonymkode: 874a2...34c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LavMann skrev:

Dette forstod du ikke mye av. poenget er jo at man må sitte og nilese og holde styr på disse anonymkodene for å holde oversikten over hvem av dem som svarer hva. i den andre tråden i går kveld diskuterte jeg mot 4-5 anonyme jenter og det er unødvendig arbeid at de kan holde på slik som dette og at man nærmest må loggføre kodene. dessuten skifter kodene når de hopper over i nye tråder der jeg figurerer og da er det umulig å vite hvem som var hvem i den andre tråden hvis de ikke forteller det.

nei, jeg er gutt og jeg mener alt jeg skriver om dere og det dere faktisk holder på med i forskjellige tråder her inne. Ja, jeg irriterer meg over mye av det dere faktisk skriver og jeg skal nå ta en pause fra dette foraet på en stund. orker ikker mer av dette vaset deres.

Dere bommet jo også når dere trodde TS var gutt. selvsagt var det en jente som skjulte seg bak skriverier som dette. rett i mine antagelser nok en gang altså.

Jeg har alltid følt meg litt utenfor, så det er hyggelig å bli inkludert i ditt store "dere".

Man kunne kanskje ønske at menn var like enkle - at dersom et av hannkjønnet sier noe man ikke liker kan man klandre alle for det. Min erfaring er nok at "mann" ikke er en kategori rent bortsett fra kjønn, og at jeg ikke kan overføre den enes mening til en annen. Jeg ser jo at du sannsynligvis vil være uenig, men det er nå min erfaring.

Hva anonymkode angår så er det bare å lese koden. Det er ikke vanskeligere enn å lese et brukernavn.

Mange kommentarer på kjønn, men ingen på alder. Hvorfor ikke?

Endret av applestories
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, applestories skrev:

Jeg har alltid følt meg litt utenfor, så det er hyggelig å bli inkludert i ditt store "dere".

Man kunne kanskje ønske at menn like enkle - at dersom en sier noe man ikke liker kan man klandre alle for det. Min erfaring er nok at "mann" ikke er en kategori rent bortsett fra kjønn, og at jeg ikke kan overføre den enes mening til en annen. Jeg ser jo at du sannsynligvis vil være uenig, men det er nå min erfaring.

Hva anonymkode angår så er det bare å lese koden. Det er ikke vanskeligere enn å lese et brukernavn.

Kan ikke dere diskutere det på PM eller lage en ny tråd enn å ta over tråden til ts?

Dere begge vet hvem dere er, så det burde vel ikke være ett problem?

Så kan vi som vil diskutere det tråden egentlige handler om, og slippe å se dere avsporer den helt?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke dere diskutere det på PM eller lage en ny tråd enn å ta over tråden til ts?

Dere begge vet hvem dere er, så det burde vel ikke være ett problem?

Så kan vi som vil diskutere det tråden egentlige handler om, og slippe å se dere avsporer den helt?

Jeg synes at de som kritiserer TS bør forklare seg i tråden. Å ta det på PM ville jo vært uinteressant for alle...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, applestories skrev:

Jeg synes at de som kritiserer TS bør forklare seg i tråden. Å ta det på PM ville jo vært uinteressant for alle...

Jeg gidder ikke se på at dere diskutere. Spesielt siden det virker som du vet meget godt det er en som kun ønsker å provosjere,(og som antaglevis ikke bryr seg,bare ville lage bråk) og en bruker som aldri kommer til å gi seg, men der tok jeg feil.

Takk for at du/dere ødelegger tråden for oss andre med uintressant kjønn diskusjon/avsporinger som garantert er kun for å provosere. Som ikke gang handler ts eller ts spørsmål.

Gidder ikke se på en tråd som sikkert kommer til å være på flere sider, fordi dere begge nekter gi dere.

Og dere vet meget godt at dette hadde blitt slettet av moddene som avsporing og brutt på reglene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva lærer man som kan komme til nytte når/hvis man flytter sammen med en kjæreste, ved ikke å delta i det daglige husholdet når man bor hos foreldre?

Endret av Arabella
Tastaturet er lunefullt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Fri Apr 07 2017 den 23.12, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest, dette har du ingenting med, og søstra di er en veldig dårlig kjæreste ved å snakke drit om kjæresten din til deg.

Dette er opptil hva foreldrene synes er greit eller ikke. Og søstra di som du er skrevet er ikke der 24/7-

Hvorfor er du så sint? Føler du deg truffet på et eller annet vis? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg skjønner ikke slike mennesker som bor hjemme så store deler av livet sitt. Kjenner ei dame på 37 som bor på jenterommet sitt hjemme(aldri bodd noe annet sted). Ikke hjelper til hverken økonomisk eller med husarbeid, ei heller matlaging. Får middag servert hver dag. Nei, hun er ikke syk, det er heller ingen grunn til at hun bor der. Bare er så tafatt at hun ikke gjør noe med det, behagelig å bo hjemme. Jobber heldigvis. 

Tenk så mange år av livet man "mister". Har ikke med seg venner hjem i det lille jenterommet og heller ingen gutter. Hun er forresten singel, det er vel ikke så rart.. 

Anonymkode: 076a7...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke slike mennesker som bor hjemme så store deler av livet sitt. Kjenner ei dame på 37 som bor på jenterommet sitt hjemme(aldri bodd noe annet sted). Ikke hjelper til hverken økonomisk eller med husarbeid, ei heller matlaging. Får middag servert hver dag. Nei, hun er ikke syk, det er heller ingen grunn til at hun bor der. Bare er så tafatt at hun ikke gjør noe med det, behagelig å bo hjemme. Jobber heldigvis. 

Tenk så mange år av livet man "mister". Har ikke med seg venner hjem i det lille jenterommet og heller ingen gutter. Hun er forresten singel, det er vel ikke så rart.. 

og dette vet du fordi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du vil kanskje ikke skjønne heller da. Hvem er det som blir plaget av personer som bor hjemme i voksen alder? I tillegg til å miste et selvstendig liv og redusere sjansen for egen familie, så må en tåle stigmatisering fra sånne som deg. Er det fordi kommunen mister eiendomsskatt du er bekymret? Du sier jo hun jobber så inntektsskatt betaler hun jo. Er enig i at en bør bidra økonomisk og/eller hjelpe til  mens man bor der. Men denne trangen til å mene noe om de som av ulike grunner bor hjemme, mens man ellers gir faen vitner om ikke annet enn behov for å trykke ned.

Anonymkode: 7007d...1eb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vil kanskje ikke skjønne heller da. 

Det gjelder samtlige her, jeg har erfaring ved bo hjemme ved voksen alder ved lengre tid og kjenner godt til folks holdninger.  Jeg betalte husleie (2000 kr) Og bidro i hjemmet-utrolig nok, jeg vet det var mange som gikk utifra at jeg ikke betalte husleie og bidro-selv om jeg fortalte det.

Jeg har i min yngre dager reist endel , og levd selvstendig selvom jeg bodde hjemme, er 36 og bor med min første kjæreste,noe vi har gjort nå 8 mnd, og det går helt fint. Jeg lærte mye å bo hostels i utlandet,men jeg har også lært mye ved å bo hjemme som voksen i årevis med nær familie som bryr seg om meg som jeg gull verd nå :)

Jeg er veldig takknemlig og glad for at jeg har hatt den muligheten-jeg vill byttet den ut for noe-det har gjort jeg og min familie har blitt skikkelig nære :)  Så det er faktisk noe positivt å bo hjemme både for foreldre og "barna"-så lenge det er en felles forståelse at det er ok at man bor hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det gjelder samtlige her, jeg har erfaring ved bo hjemme ved voksen alder ved lengre tid og kjenner godt til folks holdninger.  Jeg betalte husleie (2000 kr) Og bidro i hjemmet-utrolig nok, jeg vet det var mange som gikk utifra at jeg ikke betalte husleie og bidro-selv om jeg fortalte det.

Jeg har i min yngre dager reist endel , og levd selvstendig selvom jeg bodde hjemme, er 36 og bor med min første kjæreste,noe vi har gjort nå 8 mnd, og det går helt fint. Jeg lærte mye å bo hostels i utlandet,men jeg har også lært mye ved å bo hjemme som voksen i årevis med nær familie som bryr seg om meg som jeg gull verd nå :)

Jeg er veldig takknemlig og glad for at jeg har hatt den muligheten-jeg vill  ikke byttet den ut for noe-det har gjort jeg og min familie har blitt skikkelig nære :)  Så det er faktisk noe positivt å bo hjemme både for foreldre og "barna"-så lenge det er en felles forståelse at det er ok at man bor hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

og dette vet du fordi?

Det ønsker jeg ikke gå inn på. Regner ikke med det er så mange i samme båt så ønsker ingen gjenkjenning her. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vil kanskje ikke skjønne heller da. Hvem er det som blir plaget av personer som bor hjemme i voksen alder? I tillegg til å miste et selvstendig liv og redusere sjansen for egen familie, så må en tåle stigmatisering fra sånne som deg. Er det fordi kommunen mister eiendomsskatt du er bekymret? Du sier jo hun jobber så inntektsskatt betaler hun jo. Er enig i at en bør bidra økonomisk og/eller hjelpe til  mens man bor der. Men denne trangen til å mene noe om de som av ulike grunner bor hjemme, mens man ellers gir faen vitner om ikke annet enn behov for å trykke ned.

Jeg er vel ikke direkte plaget. Annet enn at det er tøft for de gamle foreldrene og holde på slik. De ønsker ikke dette. Og da kan du sikkert svare med at de er voksne og da hadde de sparka henne ut, men nei det er ikke alltid foreldre syns det er så lett. Syns også synd på vedkommende da jeg vet hun har lyst til å stifte familie. Men selvsagt er ikke det lett når man bor sånn. 

Ikke lest hele tråden, men regner med dette var en kraftig avsporing. Så nok om det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ønsker jeg ikke gå inn på. Regner ikke med det er så mange i samme båt så ønsker ingen gjenkjenning her. 

Det er nok fler enn du tror, har  flere venner  som bor hjemme, i min blokk bodde jeg hjemme, og to søsken, hun ene flyttet ut begynnelsen av 30 åra, hun som er elst (37) bor fortsatt hjemme, og alle disse er norske, jeg hadde en håndball trener som slutten av 30 åra som bodde hjemme da, har en onkel på snart 60 år som bor hjemme,så dette er veldig vanlig,

Så hvordan vet du det? Bor du med de? Er det familiemedlem? 

Ellers så har jeg vanskeligheter for at du vet dette, og itilleg skriver så negativt om nære familiemedlemer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...