Lofilteret Skrevet 7. april 2017 #21 Del Skrevet 7. april 2017 Det synes jeg er sært. Alle har godt av å stå på egne ben og flytte for seg selv når de er ferdig med videregående, og iallefall når de har jobb og penger til å forsørge seg selv. Det å spare penger for å kjøpe bolig senere synes jeg er et dårlig argument. Livet er faktisk ganske kort og jeg synes man bør prioritere å få livserfaring dersom man ellers har økonomi til det. Men det er min mening, jeg vet folk som bor hjemme slik som beskrevet i HI og selvsagt disser jeg dem ikke for det. Hver sin lyst. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
beige Skrevet 7. april 2017 #22 Del Skrevet 7. april 2017 Læringskurven til denne fyren blir i hvertfall bratt når han endelig flytter ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 7. april 2017 #23 Del Skrevet 7. april 2017 Jeg synes ikke noe særlig om folk som nærmer seg 30 og som aldri har bodd for seg selv. Det vitner om uselvstendighet. Det er noe helt annet å feks flytte hjem i en kortere periode feks hvis man sliter med noe, de må hjelpe foreldrene, er oppe i et samlivsbrudd etc. Men man bidrar hjemme både økonomisk og huslig når man er voksen. Det er ikke et hotell han er på. Mitt inntrykk er at de som aldri har bidratt hjemme med noe, blir veldig late når dem flytter ut hvis det er sammen med ei dame. Da Gjør ofte dama alt.. og mannen ikke en dritt. Dama blir hans nye mor istedenfor. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #24 Del Skrevet 7. april 2017 Skjønner at han gjør det for å spare til bolig, men spørs hvor lenge han har bodd hjemme? Har selv bodd hjemme da jeg var 27 år pga samlivsbrudd med exen og jeg hadde lite penger til leie. Flyttet ut etter ett år da jeg var "sterk" nok til å klare meg selv. Jeg flyttet ut da jeg var 19 første gang. Jeg har fremdeles en bror som bor hjemme og han vet ikke hva han vil med livet sitt, han blir 24 i år. Når det går flere år inn i voksenlivet hjemme er det på tide å betale litt ihvertfall. Anonymkode: 276ca...1ac 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #25 Del Skrevet 7. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner at han gjør det for å spare til bolig, men spørs hvor lenge han har bodd hjemme? Har selv bodd hjemme da jeg var 27 år pga samlivsbrudd med exen og jeg hadde lite penger til leie. Flyttet ut etter ett år da jeg var "sterk" nok til å klare meg selv. Jeg flyttet ut da jeg var 19 første gang. Jeg har fremdeles en bror som bor hjemme og han vet ikke hva han vil med livet sitt, han blir 24 i år. Når det går flere år inn i voksenlivet hjemme er det på tide å betale litt ihvertfall. Anonymkode: 276ca...1ac Bodd hjemme siden han ble født... Selv så går "smertegrensen" min ved 22-23 år. Kunne aldri tenkt meg å bo hjemme med min mor hengende over meg som fulgte med på alt jeg gjorde og ikke ha mine egne regler. Og selvfølgelig at det er på tide å stå på egne bein for egen personlig utvikling. Hadde heller ikke dom mor til et godt voksent barn latt han eller hun bodd hjemme UTEN å betale eller nesten det verste synes jeg - ikke ta i en vaskekost eller vite hvordan vaskemaskinen fungerer. Har en kompis selv i den alderen som bor hjemme fordi det er behagelig å få alt ordnet og servert. Merker jeg får litt vondt... TS Anonymkode: 063c3...b8e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #26 Del Skrevet 8. april 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Bodd hjemme siden han ble født... Selv så går "smertegrensen" min ved 22-23 år. Kunne aldri tenkt meg å bo hjemme med min mor hengende over meg som fulgte med på alt jeg gjorde og ikke ha mine egne regler. Og selvfølgelig at det er på tide å stå på egne bein for egen personlig utvikling. Hadde heller ikke dom mor til et godt voksent barn latt han eller hun bodd hjemme UTEN å betale eller nesten det verste synes jeg - ikke ta i en vaskekost eller vite hvordan vaskemaskinen fungerer. Har en kompis selv i den alderen som bor hjemme fordi det er behagelig å få alt ordnet og servert. Merker jeg får litt vondt... TS Anonymkode: 063c3...b8e Dette er en av grunnene til at jeg ikke gidder å svare på slike tråder, endel av mot argumantasjonene ser jeg, men dere klarer jo ikke se lengre enn nesa dere, det kan være så mange grunner til at man bor hjemme. Ikke bare at man får alt ordnet og servert. Det vet dere ingenting om. Har dere noe tenkt dere den store FRIHETEN man mister ved å bo hjemme? At man faktisk ikke kan gjøre som man vil hele tiden? Men følge reglene til foreldrene? Man må spørre om kjæresten kan sove over? Man kan ikke ha venner over? Man kan ikke fester når man vil osv? Anonymkode: 5eed4...80f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiteful Skrevet 8. april 2017 #27 Del Skrevet 8. april 2017 Syns det er greit at han bor hjemme for å spare opp EK. Mine foreldra har sagt at jeg gjerne må bo hjemme igjen etter studie for å spare penger, MEN; at han ikke hjelper til med husarbeid (eller litt økonomisk) er ikke greit i det hele tatt! Alle som bor i samme hus må hjelpe til så godt de kan! Her hjemme hos oss hjelper alle til, selv mine søsken på 5 og 11 klarer å gjøre litt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #28 Del Skrevet 8. april 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er en av grunnene til at jeg ikke gidder å svare på slike tråder, endel av mot argumantasjonene ser jeg, men dere klarer jo ikke se lengre enn nesa dere, det kan være så mange grunner til at man bor hjemme. Ikke bare at man får alt ordnet og servert. Det vet dere ingenting om. Har dere noe tenkt dere den store FRIHETEN man mister ved å bo hjemme? At man faktisk ikke kan gjøre som man vil hele tiden? Men følge reglene til foreldrene? Man må spørre om kjæresten kan sove over? Man kan ikke ha venner over? Man kan ikke fester når man vil osv? Anonymkode: 5eed4...80f Denne friheten mister man også om man betaler husleie pr mnd. Anonymkode: 5eed4...80f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #29 Del Skrevet 8. april 2017 Kunne aldri bodd hjemme i en alder av 27!! Det er da vanlig å leie en stund før man kan kjøpe? Anonymkode: 1d687...9d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #30 Del Skrevet 8. april 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er en av grunnene til at jeg ikke gidder å svare på slike tråder, endel av mot argumantasjonene ser jeg, men dere klarer jo ikke se lengre enn nesa dere, det kan være så mange grunner til at man bor hjemme. Ikke bare at man får alt ordnet og servert. Det vet dere ingenting om. Har dere noe tenkt dere den store FRIHETEN man mister ved å bo hjemme? At man faktisk ikke kan gjøre som man vil hele tiden? Men følge reglene til foreldrene? Man må spørre om kjæresten kan sove over? Man kan ikke ha venner over? Man kan ikke fester når man vil osv? Anonymkode: 5eed4...80f Ser jo så klart at det kan være grunner som gjør at man fortsatt bor hjemme i den alderen. Men i kompisen min sitt tilfelle er det kun latskap. Han skryter av at mora rydder rommet hans og at han kommer rett til dekket bord. Og alt det du ramser opp - det er jo det jeg tenker er grunn nok til å forlate redet. TS Anonymkode: 063c3...b8e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #31 Del Skrevet 8. april 2017 Uaktuelt. Å bo hjemme i en alder av 27 år og ikke bidra økonomisk eller fysisk sier meg at jeg vil få en lite deltagende partner i fremtiden. Anonymkode: cc0ac...72b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeilaS Skrevet 8. april 2017 #32 Del Skrevet 8. april 2017 "Dette har da du ingenting med ts! Hvorfor bryr du deg?" Typisk KG svar Jeg reagerer på han ikke gjør noe for å bo der. Uansett om foreldrene har økonomi til å forsørge han eller ikke. Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å bo helt gratis hjemme hos mine foreldre i en alder av 25. Huff nei. Tror faktisk ikke jeg hadde orket å bo der i det hele tatt. Hadde flydd på veggen til slutt Det er viktig å bli selvstendig og klarer seg selv. Stå på egne bein. Jeg hadde aldri villet bo med en som var 27 og aldri hadde bodd alene før 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #33 Del Skrevet 8. april 2017 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser jo så klart at det kan være grunner som gjør at man fortsatt bor hjemme i den alderen. Men i kompisen min sitt tilfelle er det kun latskap. Han skryter av at mora rydder rommet hans og at han kommer rett til dekket bord. Og alt det du ramser opp - det er jo det jeg tenker er grunn nok til å forlate redet. TS Anonymkode: 063c3...b8e Jeg tror heller det er du som ikke vet hele historien, og jeg synes syns på kompis og kjæreste som blir dømt nord og ned av de som skal være de nærmeste. Anonymkode: 5eed4...80f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NewInTown Skrevet 8. april 2017 #34 Del Skrevet 8. april 2017 Nei, for min del er det veldig uttafor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittleBabyBlue Skrevet 8. april 2017 #35 Del Skrevet 8. april 2017 Han hadde ikke vært mye date-bar i min verden. Helt greit at man bor hos foreldre en kort periode for å komme seg ovenpå, men å ikke bidra på noen som helst måte er så tafatt at det blir kroken på døra her. Er også særdeles skeptisk til hvor lenge han planlegger dette. Til søsteren din lar han flytte inn? Til mor får nok, kaster han ut og det viser seg at han har spart 200kr på 27 år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 8. april 2017 #36 Del Skrevet 8. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser jo så klart at det kan være grunner som gjør at man fortsatt bor hjemme i den alderen. Men i kompisen min sitt tilfelle er det kun latskap. Han skryter av at mora rydder rommet hans og at han kommer rett til dekket bord. Og alt det du ramser opp - det er jo det jeg tenker er grunn nok til å forlate redet. TS Anonymkode: 063c3...b8e Er han din kompis eller din søsters kjæreste? Uansett er det ikke det at han bor hjemme som er problemet . Dersom det du skriver i siste innlegg stemmer (situasjonen blir jo bare verre for hvert innlegg du skriver), så skryter han av å utnytte foreldrene sine. Hvem lar mor vaske rommet sitt når man er blitt tenåring - har han ikke noe mor ikke bør se? Litt rart at du vet så mye om din søsters kjæreste, eller var det din kompis? Uansett merkelig at dette er en fyr din søster ønsker å være sammen med, om alt er som du beskriver. *grøsser ved tanken på at min skulle vaske hos meg* 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #37 Del Skrevet 8. april 2017 9 minutter siden, applestories skrev: Er han din kompis eller din søsters kjæreste? Uansett er det ikke det at han bor hjemme som er problemet . Dersom det du skriver i siste innlegg stemmer (situasjonen blir jo bare verre for hvert innlegg du skriver), så skryter han av å utnytte foreldrene sine. Hvem lar mor vaske rommet sitt når man er blitt tenåring - har han ikke noe mor ikke bør se? Litt rart at du vet så mye om din søsters kjæreste, eller var det din kompis? Uansett merkelig at dette er en fyr din søster ønsker å være sammen med, om alt er som du beskriver. *grøsser ved tanken på at min skulle vaske hos meg* Bang On. Anonymkode: 5eed4...80f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #38 Del Skrevet 8. april 2017 Er det at han i det hele tatt bor hos foreldre som er problemet, eller at han ikke bidrar med verken det ene eller andre, og virker fornøyd med det? Anonymkode: afcf2...ee1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LavMann Skrevet 8. april 2017 #39 Del Skrevet 8. april 2017 søsteren din er jo bare en av alle disse sladrejentene som skal gå bak ryggen til gutten da. er veldig mange av dere som er slik. Med falske smil opp i trynet på gutten og så er det masse dritt som skal ut til venninner og søsken og ikke minst til alle andre. du viser jo selv at du er likedan ved å skrive en masse dritt inne på dette sladrejenteforumet der dere nærmest konkurrerer i å skrive dritt om menn som dere møter. ligger vel i slekta at du også skal være slik. mønsteret er jo slik : det er alltid dritt som skal ut av kjeften deres eller tastefingrene. om ikke det er A så er det B og dere finner alltids noe. og så skal det drives underholdning og gå sport i dette. Det er jo slik med dere over i det andre forumet også det. dette er jo bare enda en tråd der dere kvinnegribbene skal sirkle dere rundt en intetanende gutt og så skrive dritt om han. er jo slik med dere over i den andre datetråden også det der dere har tusen innlegg med stygge ting om guttene, 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #40 Del Skrevet 8. april 2017 1 time siden, applestories skrev: Er han din kompis eller din søsters kjæreste? Jeg har forstått det som at TS dro inn en kompis som et annet eksempel, i tillegg til søsterens kjæreste. Jeg blir selv 27 i år, og ja, jeg syns det er veldig sært når folk på min alder fortsatt bor hjemme og ikke bidrar. Det man lærer om livet, og den friheten man får, er verdt mye mer enn penger. Å bare for å skyte inn; jeg har en EK på 500 000 nå, i en alder av 27, selv om jeg har leid og studert i 5 av de 8 årene jeg har bodd hjemmefra. Anonymkode: 7e3b4...be3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå